liraglutide

Diabetes type 2 (132 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (564 meningen)
Ozempic (71 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (47 meningen)

05-06-2012 | Vrouw | 63
Diabetes type 1
Na 2 weken Victoza stond mijn waarde gemiddeld op 8. voor mijn doen heel netjes zeker bij een gebruik van 0,6 Victoza. Gebruik ook 2 keer daags metformine 500 en Glimepiride 1x daags. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad en ben inmiddels 10 kilo afgevallen. Gebruik nu wel het hoogste gebruik van Victoza 1,8 en sta gemiddeld op 10. De internist wil terug naar Insuline[lees meer...]. Ik niet ik heb nooi meer een hypo gehad sinds ik Victoza gebruik. Ik ben wel sneller moe maar dat hoeft niet persé aan Victoza te liggen

05-05-2012 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Hallo, Het is nu bijna 9 maanden dat ik me 's avonds injecteer met Victoza (+2 metformine 1000 + amarel 4g) Ik ben 6 maanden op 0.6 gebleven, mooie daling van mijn beginwaarden, daarna is het weer omhoog gegaan en ben ik langzaam om hoog gegaan naar 1.2 door pijn in mijn alvleesklier (ik heb angst voor weer een pancreatitis). Ik heb sinds het begin van de behandeling l[lees meer...]ast gehad van nachtelijke opvliegers en sinds 3 maanden ben ik ontzettend neerslachtig. En ik ben niet een depressief iemand, ik vraag me af of het geen bijwerking is van VICTOAZA. Kent u zulke symptomen? Zo nee, dan denk ik dat het door de menopauze komt.

21-04-2012 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Ik gebruik dit middel al een aantal jaren, bijna vanaf dag 1. In het begin weionig tot geen bijwerkingen. Wel nu sinds een half jaar darmproblemen en spierpijn in vooral de benen, di waarschijnlijk door Victoza worden veroorzaakt. Dit weegt echter in mijn geval niet op tegen de pluspunten: bloedsuiker enorm gedaald, zit nu op waardes van 6.8 en 6.9. Voorheen 15 tot 17 in d[lees meer...]e ochtend. Tevens in het eerste half jaar 17 kilo afgevallen. Komt er niet meer bij, maar sta wel stil sinds 2 jaar wat afvallen betreft. Voor mij in combinatie met Metformine een prima middel wat echt vergoed moet blijven. Ga je weer op insuline kom je ook weer aan en begint alles weer opnieuw

18-04-2012 | Vrouw | 58
Diabetes type 1
Ik heb pas ontdekt dat ik erg moe ben na het nemen van victoza in de ochtend na het ontbijt. Een zware vermoeidheid, bijna verlammend, gepaard met zweten en hartkloppingen en verwarring, dit kwam door de aanwezigheid van lactose, dus melk in mijn ontbijt die een wisselwerking had met victoza, ik ben gestopt met alle producten met lactose en nu gaat alles heel goed, ik neem[lees meer...] calcium op een andere manier, ik weet niet of u dit kunt terugvinden in de bijwerkingen van victoza.

16-01-2021 | Vrouw | 20
liraglutide (1.2mg/ml)
Afslanken - overgewicht
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door mijn endocrinoloog (ik heb geen suikerziekte, dit werd alleen voorgeschreven om gewicht te verliezen). Al heel mijn leven heb ik overgewicht en had nooit het idee dat ik dit zou kunnen wegwerken. Toen ik Victoza begon te gebruiken had ik veel minder honger. Hierdoor kreeg ik veel motivatie om mijn best te doen om het lichaam waar ik [lees meer...]van droom te krijgen. Nu zijn we 1 maand later en ben ik 5kg afgevallen, dit terwijl ik in mijn examenperiode zit en letterlijk hele dag op mijn gat zit. Ik ben heel tevreden over Victoza en kan niet wachten tot ik kan beginnen met sporten om zo nog betere resultaten te zien. Hopelijk kan deze review andere meisjes (en jongens) helpen om zich beter in hun vel te voelen. Toen ik net begon met Victoza was ik af en toe wat misselijk. Nu ik het een maand gebruik is dit weggetrokken.

02-12-2020 | Man | 43
Suikerziekte (type 2)
Gebruik nu ongeveer 2 jaar victoza Ben nu ongeveer 31 kilo kwijt en daar ben ik zeer blij mee. Heb wel last van bijwerkingen zoals rommelend gevoel in me darmen soms om gek van te worden. Maar neem dit op de koop toe. Ook de suikers etc gaat op dit middel heel goed naar beneden. Kortom heel erg tevreden tot nu toe

09-07-2020 | Man | 63
Diabetes type 2
Zeer tevreden. Bijkomstiheid. Ben nu al 45 kilo afgevallen.

27-12-2018 | Vrouw | 61
liraglutide (12)
Na ruim 3 weken last van bijwerkingen gaat het nu goed af en toe wat misselijk gevoel en al wat kilo,s kwijt,voel mij wel beter dan met insuline ( lichaamswarmte en transpiratie en onrustigheid ) is een stuk minder,ben ik heel blij mee.

18-11-2018 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Vraag eigenlijk aan andere gebruikers, misselijkheid en overgeven ,wat kan je garantie doen?

24-08-2018 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Eerste twee weken misselijk daarna niet meer Al 22kg kwijt suiker nog nooit zo laag geweest

05-08-2018 | Man | 46
liraglutide (1.2ml)
Suikerziekte (type 2)
Ben tot nu toe zeer tevreden met dit medicijn, en makkelijk in gebruikt en bijna geen bijwerkingen gehad.

13-03-2018 | Man | 48
Diabetes type 2
Meestal had ik sochtens een bloedsuiker spiegel van 20 en dan ging het lopende de dag wat omlaag. Ik spoot grote hoeveelheden insuline. Nu zit de suiker gemiddeld op 5 of 7 en iedereen is blij :) Heb het jaren afgehouden omdat de internist beweerde dat het niet vergoed werd. Het word 100% vergoed hier.

16-06-2017 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Ik ben gestopt na heel veel klachten zelfs in de nacht! Als ik ong. 40 was zou ik misschien doorzetten maar ik wordt 71 en zit na veel ellende eindelijk lekker in mijn vel dus wil ik de jaren dat ik nog leef wel op een prettige manier.

20-10-2016 | Vrouw | 43
liraglutide (1.8)
Diabetes type 2
Ik kan absoluut niet over tabletten voor/tegen de suiker zoals metformine etc. Ik word daar heel ziek van, kan dan niet normaal functioneren. Voor mij is de victoza een uitkomst want na 2,5 maand ga ik daar heel goed op. Ik heb de eerste 2,5 maand heel erg last van mijn maag en darmen gehad. Rare pijnklachten overal in mijn lichaam. Mijn maag verteerde heel slecht waardoor[lees meer...] ik enorm misselijk was en hele vieze opboeringen had. Sinds half september van dit jaar voel ik me steeds beter. Ben nu 14 kilo afgevallen zonder een zwaar dieet te volgen. En daar ben ik heel blij mee. Mijn bloedwaarden zijn ook goed en dat is natuurlijk ook heel belangrijk. Ik ben zeer tevreden over victoza.

13-05-2016 | Vrouw | 33
liraglutide (18mg/ml)
Diabetes type 2
Ik gebruik de Victoza vanaf januari 2016. hierbij slik ik anderhalve Metformine erbij. De eerste tijd had ik best last van bijwerkingen, maar de laatste tijd is dat heel sporadisch. De vervelendste bijwerkingen zijn nu soms de winderigheid en vies opboeren. Mijn glucosewaarden zijn ook goed aan het dalen, dus heb er zeker profijt van! Een leuke bijkomstigheid is het afvall[lees meer...]en. Inmiddels 10 kg eraf. Ik denk dat ieder medicijn zo zijn bijwerkingen heeft, maar het resultaat is positief en dat is belangrijk.

03-04-2016 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
wegens te hoge schommelingen in suikerwaarden kreeg ik Victoza voorgeschreven. Ik was verwittigd dat er vervelende bijwerkingen zouden zijn, maar dat deze na een 3-tal maanden zouden verdwijnen. Ik was erg onpasselijk maar hield vol. Mijn suikerwaarden zijn nu perfect. Toen ik na 2 jaar gebruik opnieuw dezelfde bijwerkingen kreeg, mocht ik tijdelijk de dosis verminderen (v[lees meer...]an 1,2mg naar 0,6mg), na enkele maanden herbegon ik met de oorspronkelijke dosis. Ik voel nu goed, heb minder eetlust en nog steeds trage vertering, maar daar leef je mee leven!