liraglutide

Diabetes type 2 (132 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (564 meningen)
Ozempic (72 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (47 meningen)

12-10-2012 | Man | 56
Diabetes type 2
Ik gebruik nu reeds een aantal malen Victoza in combinatie met Glimiride en Metformine. De laatste tijd ben ik zeer vermoeid ( dat wordt steeds erger ) en heb ik heel erg veel pijn in mijn gewrichten, van schouder, elleboog en knie. Eerst alleen in een knie, nu sinds 2 dagen ook in de andere knie. Zou Reuhma kunnen zijn, maar lees toch dat dit soort bijwerkingen ook and[lees meer...]eren hebben die Victoza gebruiken. De suiker is perfect nu en idd ook behoorlijk wat kilo's kwijt geraakt. Minder trek ( sneller vol) last van mij darmen vooral met alcohol, dus wat minder.

21-04-2012 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Ik gebruik dit middel al een aantal jaren, bijna vanaf dag 1. In het begin weionig tot geen bijwerkingen. Wel nu sinds een half jaar darmproblemen en spierpijn in vooral de benen, di waarschijnlijk door Victoza worden veroorzaakt. Dit weegt echter in mijn geval niet op tegen de pluspunten: bloedsuiker enorm gedaald, zit nu op waardes van 6.8 en 6.9. Voorheen 15 tot 17 in d[lees meer...]e ochtend. Tevens in het eerste half jaar 17 kilo afgevallen. Komt er niet meer bij, maar sta wel stil sinds 2 jaar wat afvallen betreft. Voor mij in combinatie met Metformine een prima middel wat echt vergoed moet blijven. Ga je weer op insuline kom je ook weer aan en begint alles weer opnieuw

05-08-2014 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Wat een geweldige uitvinding! Ik heb obesitas en spuit al een aantal jaar insuline. Daarbij gebruik ik Tolbutamide. Metformine gaf te veel bijwerkingen waardoor ik me een aantal jaar niet lekker heb gevoeld. Gelukkig stopte dat toen ik de Metformine liet staan. Nu sinds 3 weken gebruik ik Victoza. Zou langzaam af moeten bouwen maar ik reageer er zo goed op dat ik de insuli[lees meer...]ne nu al helemaal kan laten staan. Ik heb niet veel trek in eten wat tot resultaat heeft dat ik geen vreetbuien meer heb en inmiddels 2,8 kilo ben afgevallen. Mijn bloedsuiker is 's morgens rond de 6 en na het eten gedurende de dag blijft het ver onder de 10. Ik voel me energiek, heb minder last van slapeloosheid en heb geen zere benen meer. Ik kon altijd aan mijn benen merkien hoe hoog mijn suikerspiegel was. Ik heb totaal geen bijwerkingen van de Victoza behalve weinig eetlust. Maar hé ...... je hoort mij niet klagen!

04-03-2013 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
De eerste dag dat ik het nam, had ik last van hevige reflux, de tweede dag had ik de ganse dag maagzuur en maagpijn. De huisdokter zei dat ik een maagontsteking had ten gevolge van het gebruik van Victoza en dat ik moest proberen door te zetten. Hij gaf me medicijnen tegen maagontsteking. Het is nu de vierde week dat ik Victoza spuit en op een volledige week voel ik me sle[lees meer...]chts een twee tot drie dagen goed. De andere dagen verteerd mijn eten niet en blijft het tot 's avonds laat en 's nachts op mijn maag liggen. De misselijkheid komt plots op, soms heb ik de ganse dag maagpijn en soms voel ik me de hele dag misselijk. Ik neem dan een pil tegen maagontsteking en ik kan er weer 2 dagen tegen. Soms heb ik bultjes van netelroos. Dat is het toch niet voor de rest van mijn leven? Is het normaal dat de gewenning zo lang duurt?

28-11-2013 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Sinds in 2010 diabetes type 2 bij mij geconstateerd is heb ik al de nodige medicijnen gebruikt. Echter geen van deze medicijnen heeft tot op heden de duiker kunnen reguleren. Behalve metformine 500 2 maal daags en glimeperide 4 mg. werd ik ook een insuline gebruiker. Omdat mijn nuchtere suiker maar niet onder de 10 kwam is de insuline opgevoerd tot in oktober 2012 ik 102 [lees meer...]eenheden per dag moest spuiten. Mijn gewicht bereikte toen ook een tragisch hoogtepunt van 107.7 kg. Ik had al een en ander over Victoza gehoord, daarbij ook dat Victoza kan helpen om kilo's te verliezen. Ik heb de vraag voorgelegd aan een internist. Hij vond dat het wel een poging waard was om van insuline over te stappen op Victoza maar hij vond dat ik dan moest beginnen met resoluut mijn insuline te halveren, daarbij Galvus te slikken in plaats van Glimeperide en dat eerst 6 weken vol te houden waarna ik opnieuw een afspraak met de internist had. Vreemd genoeg zakte mijn nuchtere waarden tot 7 of minder. Toen ik op de volgende afspraak bij deze internist kwam en hij hoorde dat mijn nuchtere waarden goed waren, heeft hij me zonder meer terug gestuurd naar de huisarts daar hij het verder wel prima vond. Vervolgens begonnen de nuchtere waarden natuurlijk weer omhoog te gaan en omdat ik geen zin had weer meer insuline te spuiten vanwege diverse bijwerkingen heeft mijn huisarts erin toegestemd opnieuw een internist te raadplegen. Toen ik bij deze man het hele verhaal gedaan had vond hij dat hij wel in mijn ervaringen kon meegaan en sinds september 2013 gebruik ik dan ook Victoza, 1,8 ml per dag. De bijwerkingen waren te handelen en ik vind het prettig dat je maar 1 maal per dag hoeft te injecteren maar kilo's, helaas, daar is niets van te merken. Ik weeg nog altijd 105,5 kg. Ook mijn nuchtere waarden schommelen nog altijd tussen de 7,5 en 10. Graag zou ik in contact komen met andere Victoza gebruikers om ervaringen uit te wisselen.

19-11-2012 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 5 maanden victoza ,ik heb ook last van oprispingen gehad maar nu gaat het prima ,de suker is gezakt van 10.3 naar 6.8 .Ik heb ook nog metformine en glicazide maar die heb ik al 1 eraf kunnen halen . Mijn hoop was wel dat ik kon afvallen maar helaas dat is NOG niet gelukt ,ik ben wel een bezige bij ik sport en wandel regelmatig en heb altijd wel wat te doen .

18-04-2012 | Vrouw | 58
Diabetes type 1
Ik heb pas ontdekt dat ik erg moe ben na het nemen van victoza in de ochtend na het ontbijt. Een zware vermoeidheid, bijna verlammend, gepaard met zweten en hartkloppingen en verwarring, dit kwam door de aanwezigheid van lactose, dus melk in mijn ontbijt die een wisselwerking had met victoza, ik ben gestopt met alle producten met lactose en nu gaat alles heel goed, ik neem[lees meer...] calcium op een andere manier, ik weet niet of u dit kunt terugvinden in de bijwerkingen van victoza.

14-04-2012 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Sinds ik victoza (1.2) gebruik, ben ik zo'n 15 pond afgevallen en zijn mijn waarden 's ochtends beter. Een beetje misselijk in het begin. Minder bijwerkingen als ik me aan het eind van de dag prik. Ik neem metformine (3 keer per dag bij het eten) en novorapid (bij het eten en voor het slapen, dosis met de helft verminderd sinds het begin met Victoza). Ik heb pijn in mijn h[lees meer...]eupen en knieën en ik denk dat het door de victoza komt. Daarbij: vermoeidheid en minder energie. Pijn in mijn gewrichten die niet in de bijwerkingen staan, hoewel ik denk dat het er in zou moeten staan nadat ik de andere ervaringen heb gelezen. Ik vraag me af of dit medicijn nemen wel zo goed is dus.

14-04-2012 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
HALLO sinds 3 maanden neem ik victoza want ik was aangekomen en hoewel misselijkheid en overgeven in het begin, ga ik door. 3kg aangekomen dus ze zeggen dat je er van af valt maar ik vraag me af hoe ze het doen want ik heb er genoeg van!! Vooral omdat ik al 27kg aangekomen was als gevolg van kanker, 15 afgevallen en weer aangekomen, ik voel me behoorlijk slecht want ik he[lees meer...]b overwicht en ben klein gebouwd. Mijn gewrichten doen ook heel erg pijn, wat een ramp deze diabetes!

01-02-2017 | Man | 60
Diabetes type 2
Ik gebruikte al jaren de insuline lantes (24 uurs insuline) met als gevolg om 300 eenheden te spuiten ik 6x moest prikken met 50 eenheden. 24 uurs insuline heeft als nadeel dat je vlak na inspuiting veel te veel hebt, in het midden van de periode geweldig bent en aan het eind van de cyclus een tekort hebt, met als gevolg dat je met uiterste regelmaat moet spuiten en eten.[lees meer...] Victoza is zeer onverschillig aan die regelmaat zolang je maar spuit die dag,maar of dat nu om 17.30 uur of 21.00 uur is maakt geen verschil, daar komt bij dat je je de hele dag goed voelt op die rottige diarree na. Eens in de twee dagen een alles ontziende diarree wat een behoorlijke wissel trekt op het werkend en sociaal leven. Als je binnen 3 meter van een toilet blijft op deze dagen ben je veilig, ga je verder dan ben je de klos en gebeurt het gewoon waar je staat in je broek (bij mij 2 a 3 keer per maand), dat is heel jammer, maar toch wint het middel het van insuline wat ik ook een groot aantal jaren gebruikt heb. Ook was ik een zware roker 60 sigaretten per dag zo'n 35 jaar lang en stopte ineens en kwam 40 kilo aan die ik door Victoza in 6 maanden weer verloor.

19-08-2015 | Vrouw | 60
Afslanken - overgewicht
3kg vermagerd op 4 weken; grootste bijwerking is massale oververmoeidheid; voor de rest beetje hartkloppingen; ben wel tevreden;dat overtollige gewicht meeslepen is ook maar niks;

17-11-2012 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
ik ben zeer tevreden over Victoza! Wel last van diaree maar volgens arts komt dit door de Metformine. Hoop dat ik het kan blijven gebruiken want de kosten samen met de hoge zorg premie worden steeds zwaarder. Ik moet nu 100 pm alleen voor de victoza betalen.

21-02-2020 | Man | 61
Diabetes type 2
vanmorgen gestart met 0,6 mg. en gelijk kotsmisselijk. als dit mijn eetlust moet verlagen kan ik het begrijpen maar ik heb geen behoefte om elke dag misselijk te zijn en braakneigingen te hebben. het is natuurlijk net week-end dus eigen arts of internist niet bereikbaar. word hier niet bepaald vrolijk van. gebruik het naast 2 x d lantus, bijspuiten met novorapid en 2 x d m[lees meer...]etformine.

27-12-2018 | Vrouw | 61
liraglutide (12)
Na ruim 3 weken last van bijwerkingen gaat het nu goed af en toe wat misselijk gevoel en al wat kilo,s kwijt,voel mij wel beter dan met insuline ( lichaamswarmte en transpiratie en onrustigheid ) is een stuk minder,ben ik heel blij mee.

18-11-2018 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Vraag eigenlijk aan andere gebruikers, misselijkheid en overgeven ,wat kan je garantie doen?

24-11-2015 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 4 maanden Victoza, en de waardes van mijn bloedsuiker zijn prima! Ik gebruik de laagste dosering. In het begin veel last van bijwerkingen gehad, zoals misselijkheid en wazig zien, nu alles weer prima. Het was wel even doorzetten! Maar ik ben er nu zo blij mee! Ik ben wel streng wat koolhydraten aangaat, maar zowel de Glimepiride als de Metformine zijn gehalve[lees meer...]erd en de dosering van de Victoza nog niet verhoogd! Wel al 10 kilo afgevallen!