liraglutide

Diabetes type 2 (135 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (576 meningen)
Ozempic (188 meningen)
Gliclazide (69 meningen)
Jardiance (61 meningen)
Trulicity (48 meningen)

02-03-2013 | Man | 53
Suikerziekte (type 2)
Sinds december begonnen met Victoza, Gestopt met de tolbutamide i.v.m. leverklachten. Gebruik nog wel metformine 2x 500 mg, s'morgen en s'avonds. Sinds ik de Victoza gebruik heb ik sinds kort last van psychische klachten! Voorheen met de tolbutamide en metformine geen last van! Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben? En voor de bloeddruk kaliumlosartan, en amlodi[lees meer...]pine.

07-12-2012 | Vrouw | 56
Suikerziekte (type 2)
Hallo,ik gebruik victoza vanaf 25 oktober 2012 heb wat last van misselijkheid en diaree maar is goed te doen was zelf van de insulline af door 10kg af te vallen zonder dieet dus gewoon zelf en nu zijn er nog 4kg af dus volhouden! gebruik nog 3 metformine en nog 1gliclazide en had er 3 dus ben wel tevreden ben erg blij en verder geen bijwerkingen dus ben positief groet ria

07-12-2012 | Man | 66
Suikerziekte (type 2)
Gebruik nu van september al Victoza 120ml en vind dat ik terug honger gevoel krijg ,vroeger als ik een bord soep voor me had moest ik bijna overgeven en nu krijg ik appetijt als ik er aan denk . Mijn suikerspiegel is smorgens nog hoog 10 tot soms 11 en spuit mij dan 60 units Novamix 30 in gewoonlijk voor het avondmaal meet ik dan rond de 7 a 8 suikerspiegel . Ik denk dat[lees meer...] ik mijn Victoza zal mogen verhogen tot180 ml zijn er soms nog mensen met deze ervaring ?? Laat eens iets weten of horen .

19-11-2012 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 5 maanden victoza ,ik heb ook last van oprispingen gehad maar nu gaat het prima ,de suker is gezakt van 10.3 naar 6.8 .Ik heb ook nog metformine en glicazide maar die heb ik al 1 eraf kunnen halen . Mijn hoop was wel dat ik kon afvallen maar helaas dat is NOG niet gelukt ,ik ben wel een bezige bij ik sport en wandel regelmatig en heb altijd wel wat te doen .

01-10-2012 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
laatste tijd gebruikte ik teveel insuline en werd steeds zwaarder reeds 120kg ,na raad v/internist begonnen met Victoza o.6 mg was ik wel ziek en overgeven in het begin maar nu zit ik al op 1.2 mg en voel me veel beter buiten nu en dan maagoprispingen en maagzuur . Soms al eens diaree. Ik ben ook reeds 5kg kwijt op 1maand en spuit minder insuline men waardes zijn smorgen[lees meer...]s hoger ongv.10 en na midag 8 soms 6 vind ik terug leuk .

07-08-2012 | Man | 50
Suikerziekte (type 2)
ben sinds juni 2012 bezig met victoza ik ben nu al 14 kilogram afgevallen !!! dit geeft een goed gevoel de waarden verschillen nog wel van 17 tot 10 het grootste plus punt dat ik zo goed als geen honger gevoel heb . nadeel is mijn winderigheid die voornamelijk is bij frites of chinees !! maar kan wel zeggen na jaren van ongeloof van artsen en dieëtisten die ieder een an[lees meer...]der verhaal hadden eindelijk resultaat . ben mijn huidige interniste erg dankdaar !!!

16-07-2012 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Fantastisch medicijn, bijna 30 kilo mee afgevallen! Sta alleen nu al een half jaar stil op mijn gewicht en wil er zeker nog 7 kilo af hebben, zelfs dan ben ik nog te zwaar, maar wil echt onder die 100 kilo!

26-06-2012 | Vrouw | 42
Diabetes type 2
Ben onlangs begonnen met Victoza, laatste jaren bleef mijn suikerwaarde maar hoog. Begon met 0,6 geen bijwerkingen gehad, wel in het begin veel naar wc. Tesamen met 4mg ameryl, suiker daalt niet. Sinds gister 1,2 eenheden met 2x dgs metformine 500mg en ik voel me zo misselijk, voel me ook beetje grieperig etc. Ik merk wel dat mijn buik zachter is en dat hele harde opgezett[lees meer...]e weg is. Dus dat is positief. Ben denk ik nog niet echt afgevallen op de weegschaal, misschien wel in cm. Moet ik nog checken. Hoop dat het vanaf nu beter gaat.

05-06-2012 | Vrouw | 63
Diabetes type 1
Na 2 weken Victoza stond mijn waarde gemiddeld op 8. voor mijn doen heel netjes zeker bij een gebruik van 0,6 Victoza. Gebruik ook 2 keer daags metformine 500 en Glimepiride 1x daags. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad en ben inmiddels 10 kilo afgevallen. Gebruik nu wel het hoogste gebruik van Victoza 1,8 en sta gemiddeld op 10. De internist wil terug naar Insuline[lees meer...]. Ik niet ik heb nooi meer een hypo gehad sinds ik Victoza gebruik. Ik ben wel sneller moe maar dat hoeft niet persé aan Victoza te liggen

05-05-2012 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Hallo, Het is nu bijna 9 maanden dat ik me 's avonds injecteer met Victoza (+2 metformine 1000 + amarel 4g) Ik ben 6 maanden op 0.6 gebleven, mooie daling van mijn beginwaarden, daarna is het weer omhoog gegaan en ben ik langzaam om hoog gegaan naar 1.2 door pijn in mijn alvleesklier (ik heb angst voor weer een pancreatitis). Ik heb sinds het begin van de behandeling l[lees meer...]ast gehad van nachtelijke opvliegers en sinds 3 maanden ben ik ontzettend neerslachtig. En ik ben niet een depressief iemand, ik vraag me af of het geen bijwerking is van VICTOAZA. Kent u zulke symptomen? Zo nee, dan denk ik dat het door de menopauze komt.

21-04-2012 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Ik gebruik dit middel al een aantal jaren, bijna vanaf dag 1. In het begin weionig tot geen bijwerkingen. Wel nu sinds een half jaar darmproblemen en spierpijn in vooral de benen, di waarschijnlijk door Victoza worden veroorzaakt. Dit weegt echter in mijn geval niet op tegen de pluspunten: bloedsuiker enorm gedaald, zit nu op waardes van 6.8 en 6.9. Voorheen 15 tot 17 in d[lees meer...]e ochtend. Tevens in het eerste half jaar 17 kilo afgevallen. Komt er niet meer bij, maar sta wel stil sinds 2 jaar wat afvallen betreft. Voor mij in combinatie met Metformine een prima middel wat echt vergoed moet blijven. Ga je weer op insuline kom je ook weer aan en begint alles weer opnieuw

18-04-2012 | Vrouw | 58
Diabetes type 1
Ik heb pas ontdekt dat ik erg moe ben na het nemen van victoza in de ochtend na het ontbijt. Een zware vermoeidheid, bijna verlammend, gepaard met zweten en hartkloppingen en verwarring, dit kwam door de aanwezigheid van lactose, dus melk in mijn ontbijt die een wisselwerking had met victoza, ik ben gestopt met alle producten met lactose en nu gaat alles heel goed, ik neem[lees meer...] calcium op een andere manier, ik weet niet of u dit kunt terugvinden in de bijwerkingen van victoza.

28-06-2022 | Man | 59
Diabetes type 2
Vandaag begonnen en ga hier wekelijks verslag doen van mijn ervaring met dit middel. Volgens mijn arts gaat dit er mede ( ook verandering eetpatroon) dat mijn bloedsuikergehalte weer terug gaat naar aanvaardbare waarden. Dit in combinatie met een armsensor moet ervoor gaan zorgen dat ik weer zo gezond mogelijk wordt. Dagelijks vanaf nu voor één week starten met 7 kleine [lees meer...]eetmomenten per dag, minstens half uur wandelen, 0.6 ml Victoza en mijn insuline te weten novarapid en tresiba en 3 daags 850 metformine. Mogelijke bijwerkingen zijn bekend maar gaan boven vroegtijdig overlijden en/of andere complicaties. Startgewicht 103.4 kg Gemiddelde suiker 13.7 mmol. Ben benieuwd, tot volgende week.

02-12-2021 | Man | 47
liraglutide (1,8)
Diabetes type 2
Net met Victoza bezig. Eerst twee dagen 0.6 dan 1.2 en nu op maximum 1.8. Verloop laatste dagen: misselijkheid, geen honger en braken. Gaan deze bijwerkingen snel over? Suikerspiegel staat wel goed.

16-02-2021 | Man | 49
liraglutide (6mg/ml)
Enige positieve ervaring was het gewichtsverlies van ongeveer 12 kg. Heeft me gegarandeerd op 3 maanden tijd mijn half schildklier gekost ! Knobbel op de schildklier gekregen en operatie was nodig. Ervoor nooit geen problemen met schildklier gehad daar ik elke 4 maanden bloed laat controleren .

05-01-2021 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik gebruik nu bijna 2 maanden Victoza en spuit ook nog insulatard. Hoewel de bijwerkingen goed merkbaar zijn, heb ik niet het gevoel dat het werkt. Mijn gemiddelde bloedsuiker blijft relatief hoog. Ik lees ook dat mensen veel kilo's afvallen. Ik heb dat gevoel nog niet. Moet ik door blijven gaan?

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum