liraglutide

Diabetes type 2 (134 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (573 meningen)
Ozempic (147 meningen)
Gliclazide (66 meningen)
Jardiance (57 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

03-04-2022 | Vrouw | 54
liraglutide (6mg/ml)
Mijn hele leven honger en overgewicht. Na maagverkleining chronisch moe en hypo's. Ook 'snachts. Sinds ik Victoza gebruik voel ik mij top, ben 20 kilo afgevallen, geen hypo's meer en geen honger meer (tenzij het tijd is om te eten).

16-01-2021 | Vrouw | 20
liraglutide (1.2mg/ml)
Afslanken - overgewicht
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door mijn endocrinoloog (ik heb geen suikerziekte, dit werd alleen voorgeschreven om gewicht te verliezen). Al heel mijn leven heb ik overgewicht en had nooit het idee dat ik dit zou kunnen wegwerken. Toen ik Victoza begon te gebruiken had ik veel minder honger. Hierdoor kreeg ik veel motivatie om mijn best te doen om het lichaam waar ik [lees meer...]van droom te krijgen. Nu zijn we 1 maand later en ben ik 5kg afgevallen, dit terwijl ik in mijn examenperiode zit en letterlijk hele dag op mijn gat zit. Ik ben heel tevreden over Victoza en kan niet wachten tot ik kan beginnen met sporten om zo nog betere resultaten te zien. Hopelijk kan deze review andere meisjes (en jongens) helpen om zich beter in hun vel te voelen. Toen ik net begon met Victoza was ik af en toe wat misselijk. Nu ik het een maand gebruik is dit weggetrokken.

02-12-2020 | Man | 43
Suikerziekte (type 2)
Gebruik nu ongeveer 2 jaar victoza Ben nu ongeveer 31 kilo kwijt en daar ben ik zeer blij mee. Heb wel last van bijwerkingen zoals rommelend gevoel in me darmen soms om gek van te worden. Maar neem dit op de koop toe. Ook de suikers etc gaat op dit middel heel goed naar beneden. Kortom heel erg tevreden tot nu toe

09-07-2020 | Man | 63
Diabetes type 2
Zeer tevreden. Bijkomstiheid. Ben nu al 45 kilo afgevallen.

27-12-2018 | Vrouw | 61
liraglutide (12)
Na ruim 3 weken last van bijwerkingen gaat het nu goed af en toe wat misselijk gevoel en al wat kilo,s kwijt,voel mij wel beter dan met insuline ( lichaamswarmte en transpiratie en onrustigheid ) is een stuk minder,ben ik heel blij mee.

18-11-2018 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Vraag eigenlijk aan andere gebruikers, misselijkheid en overgeven ,wat kan je garantie doen?

24-08-2018 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Eerste twee weken misselijk daarna niet meer Al 22kg kwijt suiker nog nooit zo laag geweest

05-08-2018 | Man | 46
liraglutide (1.2ml)
Suikerziekte (type 2)
Ben tot nu toe zeer tevreden met dit medicijn, en makkelijk in gebruikt en bijna geen bijwerkingen gehad.

13-03-2018 | Man | 48
Diabetes type 2
Meestal had ik sochtens een bloedsuiker spiegel van 20 en dan ging het lopende de dag wat omlaag. Ik spoot grote hoeveelheden insuline. Nu zit de suiker gemiddeld op 5 of 7 en iedereen is blij :) Heb het jaren afgehouden omdat de internist beweerde dat het niet vergoed werd. Het word 100% vergoed hier.

16-06-2017 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Ik ben gestopt na heel veel klachten zelfs in de nacht! Als ik ong. 40 was zou ik misschien doorzetten maar ik wordt 71 en zit na veel ellende eindelijk lekker in mijn vel dus wil ik de jaren dat ik nog leef wel op een prettige manier.

20-10-2016 | Vrouw | 43
liraglutide (1.8)
Diabetes type 2
Ik kan absoluut niet over tabletten voor/tegen de suiker zoals metformine etc. Ik word daar heel ziek van, kan dan niet normaal functioneren. Voor mij is de victoza een uitkomst want na 2,5 maand ga ik daar heel goed op. Ik heb de eerste 2,5 maand heel erg last van mijn maag en darmen gehad. Rare pijnklachten overal in mijn lichaam. Mijn maag verteerde heel slecht waardoor[lees meer...] ik enorm misselijk was en hele vieze opboeringen had. Sinds half september van dit jaar voel ik me steeds beter. Ben nu 14 kilo afgevallen zonder een zwaar dieet te volgen. En daar ben ik heel blij mee. Mijn bloedwaarden zijn ook goed en dat is natuurlijk ook heel belangrijk. Ik ben zeer tevreden over victoza.

13-05-2016 | Vrouw | 33
liraglutide (18mg/ml)
Diabetes type 2
Ik gebruik de Victoza vanaf januari 2016. hierbij slik ik anderhalve Metformine erbij. De eerste tijd had ik best last van bijwerkingen, maar de laatste tijd is dat heel sporadisch. De vervelendste bijwerkingen zijn nu soms de winderigheid en vies opboeren. Mijn glucosewaarden zijn ook goed aan het dalen, dus heb er zeker profijt van! Een leuke bijkomstigheid is het afvall[lees meer...]en. Inmiddels 10 kg eraf. Ik denk dat ieder medicijn zo zijn bijwerkingen heeft, maar het resultaat is positief en dat is belangrijk.

03-04-2016 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
wegens te hoge schommelingen in suikerwaarden kreeg ik Victoza voorgeschreven. Ik was verwittigd dat er vervelende bijwerkingen zouden zijn, maar dat deze na een 3-tal maanden zouden verdwijnen. Ik was erg onpasselijk maar hield vol. Mijn suikerwaarden zijn nu perfect. Toen ik na 2 jaar gebruik opnieuw dezelfde bijwerkingen kreeg, mocht ik tijdelijk de dosis verminderen (v[lees meer...]an 1,2mg naar 0,6mg), na enkele maanden herbegon ik met de oorspronkelijke dosis. Ik voel nu goed, heb minder eetlust en nog steeds trage vertering, maar daar leef je mee leven!

21-01-2016 | Vrouw | 32
liraglutide (1,8)
Diabetes type 2
Sinds een maand gebruik ik Victoza nadat ik alle soorten medicijnen heb geprobeerd. Ik heb het idee dat de glucosewaardes nu iets beginnen te dalen, dus ben daar blij om. Ook ben ik nu in 1 maand 3,5 kg afgevallen. Het is voor mij een extra stok achter de deur om op mijn eten te letten (al deed ik dat al wel). Bij veel koolhydraten innemen, krijg ik last van misselijkheid [lees meer...]en vol gevoel en stop met eten. Al is de misselijkheid niet fijn, ik heb er niet zo veel last van. Wel heb ik regelmatig last van winderigheid en vies opboeren. Dat is wel erg vies. Soort rotte eierenlucht wat omhoog komt. Ik begon met 0,6 en inmiddels spuit ik 1,8. de bijwerkingen komen met vlagen en ene dag meer last van dan de andere dag. Dus na 1 maand ervaring al zeer tevreden en ben benieuwd naar de resultaten op langer termijn!

30-12-2015 | Man | 42
liraglutide (0.6)
Diabetes type 2
Na lang gebruik maken van metformine en glicazyde de stap naar de internist gezet. Zelfs 3000mg metformine in combinatie met glicazyde deden mijn waardes niet dalen. Had dankzij de metformine extreem diarree. Deze had ik vanaf dag 1 dat ik het gebruikte. Nu sinds maart 2015 aan de Victoza. Eetpatroon aangepast en in 6 maanden 20 kilo lichter. Helaas kreeg ik hypo's door h[lees meer...]et enorme gewichtsverlies, waarna in overleg met de internist alle medicijnen zijn gestopt per 1 december 2015. Mijn waardes bleven mooi ronde de 7. Helaas duurde dit maar 3 week en dus maar weer gestart met victoza. Ik spuit 0.6 en zit nu na 1x gebruik alweer op een nuchtere waarde van 7. Er is maar een nadeel aan de Victoza. Dat is dat onze regering heeft bepaald dat je dit alleen kan krijgen bij een BMI van 35 en hoger. Dit is natuurlijk belachelijk. Andere europese landen verstrekken het vanaf een BMI van 18. Het is een duur medicijn dus dat zal wel de reden zijn. Maar goed we hebben niets in te brengen.

11-12-2015 | Man | 68
liraglutide (18mg)
Diabetes type 2
Tevoren gebruikte ik Insuline. WEr is een groot verschil. Je wordt actiever van Victoza, het ondersteunt je verzadigingsgevoel, mijn bloedsuikerwaardes zakten en mijn gewicht ook