liraglutide

Diabetes type 2 (133 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (568 meningen)
Ozempic (97 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (48 meningen)

10-05-2019 | Man | 56
liraglutide (1,8)
Diabetes type 2
Glucosewaarden ietsje gezakt maar niet echt een wondermiddel. Gebruik dit met Metformine en Gliclazide. Geen gewichtsverlies ook niet na een jaar gebruik. Eigenlijk geen bijwerkingen merkbaar.

30-10-2018 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Hallo, Ik spuit elke morgen 2.4 Victoza en elke avond 110 eenheden Toujeo, maar kan de hele dag wel eten, doe het overigens niet. En nu komt mijn ergernis, mijn bloedsuiker is elke morgen zo'n 10.0 en mijn humeur in de avond - 7. Ben dan erg boos en heel verdrietig honds moe. Bloedsuiker rond de 16.0 tot 18.0. Snap er niks van en mijn internist en diabetes verpleegkundi[lees meer...]ge ook niet denk ik. Heb het idee dat ik niet in een hokje pas en dat deze mensen niet goed weten wat ze met me aan moeten. Dus beetje radeloos, en ben het afschuiven, en van het kastje naar de muur,meer als zat. Ook het roepen.. Het komt wel goed!! ik wil het niet meer horen. Zo ook niet dat ik een koolhydraat arm dieet moet gaan doen.. Daar word ik nog zieker van. Maar ook dat kan niet volgens hun. Ben al meer als 1.5 jaar aan het hannesen en ik wil gewoon niet meer ziek zijn van deze hoge waardes. Voor ik ben begonnen met spuiten kreeg ik de aller hoogste dosering metformine en gliclazide. En ik had de hele dag honger en kon niet stoppen met eten. Wie kan me helpen of heeft een soort van 'oplossing"

09-08-2017 | Vrouw | 64
liraglutide (1.8mg)
Suikerziekte (type 2)
Victoza helpt goed mijn bloedspiegel te verlagen. Ook ben ik veel afgevallen. Alleen verdwijnt er nu wel erg veel vet van mijn armen en benen. De botten steken erg uit. Bij mijn middel blijft het vet wel zitten helaas. Heel vreemd. Zou graag willen weten of meer mensen deze klachten hebben.

30-01-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Sinds 1999 diabetes type 2. Tot vorige week 5x metformine en 3x gliclazide gebruikt. Echter internist vond het nodig OF insuline OF victoza te gaan voorschrijven. Vanwege mijn gewicht van 120kg viel de keuze op victoza. De eerste injectie met 0,6 mg leverde 6 uur na injectie een licht beroerd gevoel op. Omdat ik ook bloeddruk problemen had controleerde ik deze de ochtend n[lees meer...]a de injectie. Die was normaal. Alleen is de hartfrequentie behoorlijk toegenomen. Volgens de bijsluiter zou dit tot 2 slagen per minuut meer kunnen zijn. Bij mij blijkt dat 15 slagen meer te zijn. Over ruim een week heb ik een telefonisch consult met de internist en zal tot die tijd ook dagelijks mijn hartfrequentie controleren.

21-12-2015 | Vrouw | 63
liraglutide (1.8mg)
Diabetes type 2
gebruik Victoza, maar vind het niet super helpen! ben gemiddeld soms nog te hoog, val niet af, terwijl ik echt te zwaar ben! en die afschuwelijk opgeblazen buik, vreselijk vind ik het, zit ook met alles in de weg!

05-06-2013 | Vrouw | 36
Diabetes type 2
heb eerst lange tijd gelopen voor huisarts wilde prikken op suiker

26-03-2013 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
Sinds oktober gebruik ik Victoza, ik had ernstige bijwerkingen van alle pillen die er maar bestaan voor diabetes. Uiteindelijk kwam ik bij de internist terecht, hij raadde mij Victoza aan. Het probleem is: ik ben maar 61 kilo en de verzekering vergoedt het dan niet. Na een brief van de specialist wordt het nu wel vergoed. Eerst enkele weken 0,6 geprikt, geen problemen, daa[lees meer...]rna 1.2. Toen begon de ellende: keiharde boeren en winden, ik kon de straat niet meer op. Dus vond de specialist dat ik weer 0.6 moest gaan prikken. Maar...de suiker zit altijd tussen 7 en 14 in, dus niet laag genoeg en als de suiker hoog is, heb ik erge honger, ga zweten en wordt eng. Een soort hyper dus. Dit klopt totaal niet met de beschrijving, je hoort geen honger te hebben en een vol gevoel. Dat had ik wel bij 1.2, maar ja, die geluiden, ook niet netjes meer. Ik weet het nu niet meer, de diabetes verpleegkundige, de specialist weten het ook niet. Ik eet dus de hele dag door, en kom geen grammetje bij. Dus nog even voor de mensen over wie ik lees dat het medicijn niet vergoed wordt, vraag of de specialist een brief schrijft. Graag reacties!

18-11-2012 | Vrouw | 54
Diabetes type 1
heb weer 2 dagen om heb gisteren na het eten van een ei erge oprispingen gehad die tot de volgende dag door gingen en het rook naar rotte eieren heb nooit last gehad van eieren weet ook niet of dit van de nieuwe medicijn komt last van mijn maag en vandaag weer diaree erge pijn in mijn buik met lopen maar wil toch nog vol houden de suiker was de eerste x wat hoog gr tiny[lees meer...]

17-11-2012 | Vrouw | 54
Diabetes type 1
heb pas een paar dagen victoza heb de eerste dag last van hoofdpijn gehad en misselijk ben toen weer de maag beschermers begonnen in te nemen en de misselijkheid is redelijk weg heb alleen na 2en een half uur last van diaree best wel erg met krampen en volgens mij gaat alles wat ik eet er meteen weer uitvoel me wel weer fitter want na een halfe dag werken was ik gewoon moe[lees meer...] en moest me daar elke x weer erover heen zetten want ik ben een alleenstaande moeder die niet kan blijven zitten dus we moeten door gaan maar nu voel ik me veel beter ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ben 2kg kwijt moet over 2 weken 1.2 gaan spuiten weet niet hoe dit verloopt dus even afwachten hoe alles gaat en mijn suiker staat onder de 10 plus minnus 7 na t eten 7.8 of 8.8 toen ik spoot en had gegeten ging de suiker van 7 naar 12 dus deze is alleen al betergeworden vond het alleen even raar om maar 1x te moeten spuiten maar de dokter dacht nu ik victoza ga spuiten de suiker even omhoog ging maar dat is bij mij niet gebeurd de rest volgt nog als ik een paar weken verder ben gr tiny

12-10-2012 | Man | 56
Diabetes type 2
Ik gebruik nu reeds een aantal malen Victoza in combinatie met Glimiride en Metformine. De laatste tijd ben ik zeer vermoeid ( dat wordt steeds erger ) en heb ik heel erg veel pijn in mijn gewrichten, van schouder, elleboog en knie. Eerst alleen in een knie, nu sinds 2 dagen ook in de andere knie. Zou Reuhma kunnen zijn, maar lees toch dat dit soort bijwerkingen ook and[lees meer...]eren hebben die Victoza gebruiken. De suiker is perfect nu en idd ook behoorlijk wat kilo's kwijt geraakt. Minder trek ( sneller vol) last van mij darmen vooral met alcohol, dus wat minder.

17-07-2012 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door de internist, ik was daarvoor behandeld met Tolbutamide maar dat werkte niet goed op mijn 1e maaltijd waarde, van het middel moest ik eerst 0,6mg gebruiken en werkte eigenlijk direct goed, voelde me ook goed en energiek. Na 5 weken kwamen de klachten van de 1e maaltijd toch weer terug, de doses werd verhoogd naar 1,2mg daarna[lees meer...] ging het even goed, maar kwamen de klachten toch terug, zit nu op 1,8mg en de ochtendwaarde is 1 week goed geweest, maar loopt nu langzaam weer op, moet over 3 weken naar de internist, ik denk dat ik een ander middel krijg. Ben eerst afgevallen 2 kg, daarna stabiel, heb nog steeds last van hoofdpijn in de ochtend, droge mond, en vaak uit bed om te plassen, HbA1c is wel goed 6,4% maar klachten zijn vermoeiend.

18-04-2020 | Man | 73
liraglutide (6mg/ml)
Bij aanvang goed misselijk. Dat verdwijnt later. Gewichtafname is minimaal. Moet toch nog bijspuiten met Lantus

06-01-2020 | Vrouw | 40
liraglutide (1.2mg)
Diabetes type 2
Zijn er nog mensen die het erg benauwd kregen door de victoza?

23-02-2015 | Man | 52
Diabetes type 2
Begonnen met 0.6 Mg om de twee weken tot week 5. 1.8 Mg heel veel bijwerkingen diarree maagpijn net of ik een maagzweer had vlak onder borstbeen.. Weer terug naar 4 x spuiten per dag wel 5 kilo kwijt.

28-11-2013 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Sinds in 2010 diabetes type 2 bij mij geconstateerd is heb ik al de nodige medicijnen gebruikt. Echter geen van deze medicijnen heeft tot op heden de duiker kunnen reguleren. Behalve metformine 500 2 maal daags en glimeperide 4 mg. werd ik ook een insuline gebruiker. Omdat mijn nuchtere suiker maar niet onder de 10 kwam is de insuline opgevoerd tot in oktober 2012 ik 102 [lees meer...]eenheden per dag moest spuiten. Mijn gewicht bereikte toen ook een tragisch hoogtepunt van 107.7 kg. Ik had al een en ander over Victoza gehoord, daarbij ook dat Victoza kan helpen om kilo's te verliezen. Ik heb de vraag voorgelegd aan een internist. Hij vond dat het wel een poging waard was om van insuline over te stappen op Victoza maar hij vond dat ik dan moest beginnen met resoluut mijn insuline te halveren, daarbij Galvus te slikken in plaats van Glimeperide en dat eerst 6 weken vol te houden waarna ik opnieuw een afspraak met de internist had. Vreemd genoeg zakte mijn nuchtere waarden tot 7 of minder. Toen ik op de volgende afspraak bij deze internist kwam en hij hoorde dat mijn nuchtere waarden goed waren, heeft hij me zonder meer terug gestuurd naar de huisarts daar hij het verder wel prima vond. Vervolgens begonnen de nuchtere waarden natuurlijk weer omhoog te gaan en omdat ik geen zin had weer meer insuline te spuiten vanwege diverse bijwerkingen heeft mijn huisarts erin toegestemd opnieuw een internist te raadplegen. Toen ik bij deze man het hele verhaal gedaan had vond hij dat hij wel in mijn ervaringen kon meegaan en sinds september 2013 gebruik ik dan ook Victoza, 1,8 ml per dag. De bijwerkingen waren te handelen en ik vind het prettig dat je maar 1 maal per dag hoeft te injecteren maar kilo's, helaas, daar is niets van te merken. Ik weeg nog altijd 105,5 kg. Ook mijn nuchtere waarden schommelen nog altijd tussen de 7,5 en 10. Graag zou ik in contact komen met andere Victoza gebruikers om ervaringen uit te wisselen.

10-08-2013 | Vrouw | 55
Afslanken - overgewicht
Sinds mijn dochter op 26 maart 1991 is geboren heb ik operatiematerialen in mijn buik. Al diverse keren meegedeeld doch altijd werd er nooit op gereageerd. Mijn dochter is met de keizersnede gekomen en hebben dit met nietjes gesloten. Had dit niet geweten, werd me ook niet verteld, dat ik nogal allergisch ben voor diverse materialen. Het resultaat verhoging dus naar 8 dage[lees meer...]n naar huis. Intussen tijd groeit mijn buik enorm uit het lijkt wel een voetbal/tumor. Dus naar dokter toe die geeft aan dat naar een zwangerschap een normaal proces is. Ben nogal twijfelachtig naar het antwoord dus stuurt hij mij door naar het ziekenhuis voor een foto. Op de foto niets te zien. Huisarts; zie je wel uitgezakte buikspieren dus naar de fysiotherapie. Dus 3 maanden flink aan het oefenen en vol me zo beroerd dat ik zelf maar het ziekenhuis inschakel. Daar krijg ik nogal de mond van voren omdat ik dit via de huisarts moest regelen. In ieder geval leg ik alles uit aan de gynaecoloog, ga maar liggen is zijn antwoord. Nu dat wilde ik niet want zo ben ik ook bij de andere de mist in gegaan. Dus kleed je maar uit. Hij is zich gek geschrokken van die enorme bult die onderin mijn buik zichtbaar is. Hals over kop wordt een internist opgetrommeld en ik blijk met een gigantische wondbreuk te lopen en dat ik heel veel geluk heb gehad met alle gevolgen van dien. Toen beide me ook vroegen of de huisarts dit ook bekeken heeft zij ik van ja en wat hij vertelde en dat ik ook in het ziekenhuis was voor foto's maar dat er niets aan de hand was. Door het liggen gingen al mijn darmen door de breuk heen en kwamen buiten de buikholte te liggen. In ieder geval heb ik tot 1999 al 21 operaties in mijn buik gehad. Ik kwam vaak met een grote open wond naar huis zodat het van binnenuit moest dicht groeien. In 2011 kreeg ik nogal last van dorst en heb mij laten prikken op suikerziekte. Inderdaad was het veel te hoog uitgevallen. Kreeg van de diëtiste een accu-check mee om regelmatig mijn suiker te controleren. Toen ik voor een afspraak weer in het ziekenhuis moest komen vertelde de internist over Victoza en dat ik hier minstens 30 kg van ging afvallen. Van al dat afslanken is er maar één die afslankt en dat is mijn portemonnee. Ik moest prikken in mijn buik waar ik op veel plekken geen gevoel hebt vanwege de vele operaties. De laatste in 1999 hebben ze heel veel lidtekenweefsel weeg gehaald. Het zag er nogal dubieus uit vertelde me de chirurg. Daarnaast kreeg ik ook nog een longembolie erbij en heb 7 dagen op de IC gelegen. Daaarnaast gebruik ik 2 xdaags 1 tablet Metoprololtart, 3 xdaags 1 tablet Meetformine HCL ACTA en 1 x daags Enalapril. Ze hebben bij mij nogal veel bijwerkingen. Veelal diarree de hele dag door en soms ben ik onderweg dat ik de wc niet haal en mij weer een baby voel. Gewoon vies en moet gewoon reserve kleding meenemen voor onderweg. Dan steeds die weer kerende misselijkheid en braken. En sinds ik die medicijnen neem ben ik ook veelal moe om iets te doen. Heb een week niets genomen om te kijken wat het resultaat had. Voelde me gewoon heel erg goed had lust om veel te organiseren. Dus waar ligt het aan. Ook heb ik 14 dagen mijn voeding en alles bijgehouden. Eigenlijk niets aan de hand alleen was het op heel vroege tijden want ik ging om 4.30 uit omdat ik samen met mijn zoon de kranten rond bracht. we gingen dan nadien samen iets eten en drinken. Dat ik Victoza in mijn buik spoot had ik erover dat het volgens mij niet eens hielp want ik zag geen resultaat. Dus ben ik begonnen in de been te spuiten en dat valt me beter. alleen ook hier niet eens echt resultaat. Nu ben ik ééntje die nogal afwijkend reageer op medicijnen want dat kwam nogal naar voren tijdens het vele liggen in het ziekenhuis. Had er veel mensen geen last dan was ik de enigste die daarop reageerde. Ondanks dit alles voel ik me goed en heb niet 1 x een hypo gehad want ik let nogal goed op mijn voeding en eet regelmatig vegetarisch en veel groenten. Dus wat doe ik fout? Hoor graag iets van anderen terug.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum