Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (288 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

19-03-2014 | Man | 55
liraglutide (6mg/ml)
Diabetes type 2
Mijn ervaring is maar kort maar tot op dit moment al zeer tevreden. Heb zelfs al 1tablet Gliclazide mogen minderen.

30-01-2014 | Man | 41
liraglutide (6mg/ml)
Diabetes type 2
perfect medicijn, ik ben de medische wereld dankbaar.

17-12-2013 | Man | 54
Diabetes type 2
sinds maart 2013 gebruik ik Victoza. Ik had de afgelopen 20 jaar last van vreetbuien en darmproblemen (fistels). Na constatering van diabetes II mocht ik Victosa gebruiken en ben ondertussen 15 kilo afgevallen en voel me erg goed. Heb geen vreetbuien meer en geen complicaties. Ik gebruik sinds kort alleen nog Victoza en geen andere medicijnen meer voor de suikerziekte.

06-09-2013 | Man | 69
Diabetes type 2
Ik gebruikte veel insuline en was mede daardoor te zwaar, 107 kg bij lengte 1.72 m. Ben nu 86 kg en spuit nu 1.2 victoza en glibenclamide.

02-03-2013 | Man | 53
Suikerziekte (type 2)
Sinds december begonnen met Victoza, Gestopt met de tolbutamide i.v.m. leverklachten. Gebruik nog wel metformine 2x 500 mg, s'morgen en s'avonds. Sinds ik de Victoza gebruik heb ik sinds kort last van psychische klachten! Voorheen met de tolbutamide en metformine geen last van! Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben? En voor de bloeddruk kaliumlosartan, en amlodi[lees meer...]pine.

17-02-2013 | Man | 64
Diabetes type 2
heb dit middel meer dan een jaar gebruikt en 25 kg afgevallen. In het begin geen problemen gehad. Nu na een jaar ernstige bijverschijnselen gekregen zoals ernstig verstoorde spijsvertering. Direct van chirurg moeten stoppen met dit middel. Ben meer informatie na gaan vragen over victoza en heb mijn twijfels erover

21-12-2012 | Man | 67
Diabetes type 2
Voor de 3e maal reageer ik.Laat ik nou net zo positief zijn als bij de start met Victoza ! Het gewicht neemt nog steeds af,alleen wat minder snel dan in het begin.Ik voel mij stukken prettiger nu ik ook beter in beweging kan komen.Ik doe dus ook meer in algehele aktiviteit.De gemiddelde bloedsuiker is prima,en de nierfunkties zijn goed,Mede dank aan mijn behandelaar,eve[lees meer...]nals de diabetes verpleegkundige die mij terzijde staat ,en waar ik af en toe op het spreekuur kom.Soms moet je even bijpraten en bijstellen van bijvoorbeeld andere insuline. Een gezond 2013 toegewenst. Er is nu 15 KG af!!

07-12-2012 | Man | 66
Suikerziekte (type 2)
Gebruik nu van september al Victoza 120ml en vind dat ik terug honger gevoel krijg ,vroeger als ik een bord soep voor me had moest ik bijna overgeven en nu krijg ik appetijt als ik er aan denk . Mijn suikerspiegel is smorgens nog hoog 10 tot soms 11 en spuit mij dan 60 units Novamix 30 in gewoonlijk voor het avondmaal meet ik dan rond de 7 a 8 suikerspiegel . Ik denk dat[lees meer...] ik mijn Victoza zal mogen verhogen tot180 ml zijn er soms nog mensen met deze ervaring ?? Laat eens iets weten of horen .

03-12-2012 | Man | 65
Diabetes type 2
Ik ben via de diabetes verpleegkundige weer gestart met Victoza En het gaat prima ik spuit s'avonds voor ik naar bed ga en heb geen last van misselijkheid ,ook heb ik een aantal weken modifast moeten gebruiken van de diëtiste in samenspraak met de diabetes verpleegkundige Het resultaat. Geen 76 eenheden novomix meer spuiten in 6 weken 12 kg afgevallen Hbac waarde van 8[lees meer...]5 naar 54. Prima bloeddruk en mijn bloedsuiker zit rond de 7 in plaats van 16 De modifast waren 3 Shakes ik gebruikte aardbeien verdeelt over de dag en verder niets Ik was verbaasd ik had totaal geen trek terwijl ik toch een lekkere eter was Ook dagelijks 2 liter water gedronken De kuur van modifast is nu afgelopen en zit ik weer normaal te eten ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit goed in de gaten moet houden want er is weer een kilo bij En mijn suikers worden weer iets hoger

05-11-2012 | Man | 47
Suikerziekte (type 2)
heel fijn spul dit ben van 1,2 terug naar 0,6 gegaan en dat werkt erg goed enige nadeel van tijd tot tijd diarre maar dat is volgens mij is dit een combinatie met kruiden maar dat ga ik uitzoeken verder al 5 kg afgevallen

12-10-2012 | Man | 56
Diabetes type 2
Ik gebruik nu reeds een aantal malen Victoza in combinatie met Glimiride en Metformine. De laatste tijd ben ik zeer vermoeid ( dat wordt steeds erger ) en heb ik heel erg veel pijn in mijn gewrichten, van schouder, elleboog en knie. Eerst alleen in een knie, nu sinds 2 dagen ook in de andere knie. Zou Reuhma kunnen zijn, maar lees toch dat dit soort bijwerkingen ook and[lees meer...]eren hebben die Victoza gebruiken. De suiker is perfect nu en idd ook behoorlijk wat kilo's kwijt geraakt. Minder trek ( sneller vol) last van mij darmen vooral met alcohol, dus wat minder.

01-10-2012 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
laatste tijd gebruikte ik teveel insuline en werd steeds zwaarder reeds 120kg ,na raad v/internist begonnen met Victoza o.6 mg was ik wel ziek en overgeven in het begin maar nu zit ik al op 1.2 mg en voel me veel beter buiten nu en dan maagoprispingen en maagzuur . Soms al eens diaree. Ik ben ook reeds 5kg kwijt op 1maand en spuit minder insuline men waardes zijn smorgen[lees meer...]s hoger ongv.10 en na midag 8 soms 6 vind ik terug leuk .

20-09-2012 | Man | 49
Diabetes type 2
Vanaf 3 september gebruik ik Victoza. De eerste week 0,6mg en de tweede week 1,2mg. Na te zijn gestopt met Insuline voelde ik mij fysiek gelijk fitter. Geen spierpijn en zware benen meer. Wel heb ik last van een moeilijke stoelgang en maagzuur. In de afgelopen tien dagen ben ik 2 kilo lichter geworden. Wel blijven sporten, maar doordat er amper hongergevoel is is het belan[lees meer...]grijk dagelijks 3 keer te eten zonder tussendoortjes. Kortom ik ben bijzonder tevreden.

07-08-2012 | Man | 50
Suikerziekte (type 2)
ben sinds juni 2012 bezig met victoza ik ben nu al 14 kilogram afgevallen !!! dit geeft een goed gevoel de waarden verschillen nog wel van 17 tot 10 het grootste plus punt dat ik zo goed als geen honger gevoel heb . nadeel is mijn winderigheid die voornamelijk is bij frites of chinees !! maar kan wel zeggen na jaren van ongeloof van artsen en dieëtisten die ieder een an[lees meer...]der verhaal hadden eindelijk resultaat . ben mijn huidige interniste erg dankdaar !!!

24-07-2012 | Man | 67
Diabetes type 2
sinds mijn man dit medicijn gebruikt, krijgt hij zwarte tanden, heeft iemand daar ook last van ( gehad)?

17-07-2012 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door de internist, ik was daarvoor behandeld met Tolbutamide maar dat werkte niet goed op mijn 1e maaltijd waarde, van het middel moest ik eerst 0,6mg gebruiken en werkte eigenlijk direct goed, voelde me ook goed en energiek. Na 5 weken kwamen de klachten van de 1e maaltijd toch weer terug, de doses werd verhoogd naar 1,2mg daarna[lees meer...] ging het even goed, maar kwamen de klachten toch terug, zit nu op 1,8mg en de ochtendwaarde is 1 week goed geweest, maar loopt nu langzaam weer op, moet over 3 weken naar de internist, ik denk dat ik een ander middel krijg. Ben eerst afgevallen 2 kg, daarna stabiel, heb nog steeds last van hoofdpijn in de ochtend, droge mond, en vaak uit bed om te plassen, HbA1c is wel goed 6,4% maar klachten zijn vermoeiend.