liraglutide

Diabetes type 2 (132 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (564 meningen)
Ozempic (72 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (47 meningen)

01-10-2012 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
laatste tijd gebruikte ik teveel insuline en werd steeds zwaarder reeds 120kg ,na raad v/internist begonnen met Victoza o.6 mg was ik wel ziek en overgeven in het begin maar nu zit ik al op 1.2 mg en voel me veel beter buiten nu en dan maagoprispingen en maagzuur . Soms al eens diaree. Ik ben ook reeds 5kg kwijt op 1maand en spuit minder insuline men waardes zijn smorgen[lees meer...]s hoger ongv.10 en na midag 8 soms 6 vind ik terug leuk .

19-04-2012 | Man | 65
Diabetes type 2
mijn gewicht is 112 kg, en wil graag afvallen maar na heel veel dieten lukt het me nog steeds niet. toen zag ik Bydereon een soort insuline waar je maar 1 maal per week behoeft te spuiten en je mogelijk ook nog op termijn 20 kilo gaat afvallen. Via de huisarts naar de Internist maar die wilde Bydureon niet uitschrijven, maar wel Victosa Na in het begin op 0,8 te hebben [lees meer...]gestaan werdt dit verhoogd naar 1,8 1 maal per dag en ook nog Novomix 14 eenheden en 3 tabletten Metformine 500. Ik gebruik nu 4 maanden Victosa, in het begin veel last van misselijkheid en buikpijn en minder eetlust ook het gewicht daalde met 1 kg en suikerwaarde gingen naar omlaag. Echter na een paar maanden ging het gewicht weer omhoog de bloedsuikers wisselden van hoog tot laag. Bij een bezoek aan de internist kwam zei tot de conclusie om met Victosa te stoppen omdat het niet aanslaat. Toen ik haar vroeg of ik dan Bydureon mocht proberen werd gezegd dit is hetzelfde en helpt bij u ook niet. Daarom ben ik nu weer terug bij af en moet bij de diabetes verpleegkundige weer een nieuw schema van Novomix gaan prikken en weer een bezoek naar een dietiste waar ik ook al ettelijke malen ben geweest maar wat nooit tot resultaat heeft geleid.

07-12-2012 | Man | 66
Suikerziekte (type 2)
Gebruik nu van september al Victoza 120ml en vind dat ik terug honger gevoel krijg ,vroeger als ik een bord soep voor me had moest ik bijna overgeven en nu krijg ik appetijt als ik er aan denk . Mijn suikerspiegel is smorgens nog hoog 10 tot soms 11 en spuit mij dan 60 units Novamix 30 in gewoonlijk voor het avondmaal meet ik dan rond de 7 a 8 suikerspiegel . Ik denk dat[lees meer...] ik mijn Victoza zal mogen verhogen tot180 ml zijn er soms nog mensen met deze ervaring ?? Laat eens iets weten of horen .

24-11-2016 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
De waarde is mooi Ervaren bijwerkingen zijn: maagpijn, last van darmen, hoofdpijn en gewichtsafname

21-12-2012 | Man | 67
Diabetes type 2
Voor de 3e maal reageer ik.Laat ik nou net zo positief zijn als bij de start met Victoza ! Het gewicht neemt nog steeds af,alleen wat minder snel dan in het begin.Ik voel mij stukken prettiger nu ik ook beter in beweging kan komen.Ik doe dus ook meer in algehele aktiviteit.De gemiddelde bloedsuiker is prima,en de nierfunkties zijn goed,Mede dank aan mijn behandelaar,eve[lees meer...]nals de diabetes verpleegkundige die mij terzijde staat ,en waar ik af en toe op het spreekuur kom.Soms moet je even bijpraten en bijstellen van bijvoorbeeld andere insuline. Een gezond 2013 toegewenst. Er is nu 15 KG af!!

24-07-2012 | Man | 67
Diabetes type 2
sinds mijn man dit medicijn gebruikt, krijgt hij zwarte tanden, heeft iemand daar ook last van ( gehad)?

13-07-2012 | Man | 67
Diabetes type 2
Over Victoza heb ik al eerder een kort stukje geschreven. Ik blijf positief over de effecten die het op mij heeft. Veel aktiever, en goed gestemd. Beweeg mij nu er bijna 12 KG af is gemakkelijker. Hongergevoel is er nauwelijks,en een keer(!) zondigen kan echt geen kwaad!( maar daar moet het dan ook bij blijven!) Dus dagelijks en met regelmaat wat eten dat gezond voor je i[lees meer...]s. Geen zakken Smarties! De bloeddruk is verder genormaliseerd,en de medicijnen zullen hiervoor ook binnenkort worden aangepast (minder). Goed drinken is ook belangrijk, bijvoorbeeld water. De stoelgang aandacht geven, slaat wel eens een paar dagen over. Met begeleiding van de internist en regelmatig kontakt met de diabetes verpleegkundige, voel ik mij goed ondersteund, en stukken gezonder. Fijn toch? Ik ga er mee door. Het zal wat vragen, maar ook wat geven.

11-12-2015 | Man | 68
liraglutide (18mg)
Diabetes type 2
Tevoren gebruikte ik Insuline. WEr is een groot verschil. Je wordt actiever van Victoza, het ondersteunt je verzadigingsgevoel, mijn bloedsuikerwaardes zakten en mijn gewicht ook

18-04-2012 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Sinds augustus 2011 neem ik victoza, eerst 1 maand 0,6g en daarna 1,2g. In het begin, ongeveer 3 dagen, was ik misselijk, daarna niets meer. Ik ben 10kg verloren. En na 3 maanden is mijn gewicht stabiel. Mijn bloedsuiker is verlaagd van 10.3 naar 7.7 en mijn ochtendcontrole is normaal. Victoza is een goed product. Ik neem ook nog 3x per dag stagid.

03-04-2016 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
wegens te hoge schommelingen in suikerwaarden kreeg ik Victoza voorgeschreven. Ik was verwittigd dat er vervelende bijwerkingen zouden zijn, maar dat deze na een 3-tal maanden zouden verdwijnen. Ik was erg onpasselijk maar hield vol. Mijn suikerwaarden zijn nu perfect. Toen ik na 2 jaar gebruik opnieuw dezelfde bijwerkingen kreeg, mocht ik tijdelijk de dosis verminderen (v[lees meer...]an 1,2mg naar 0,6mg), na enkele maanden herbegon ik met de oorspronkelijke dosis. Ik voel nu goed, heb minder eetlust en nog steeds trage vertering, maar daar leef je mee leven!

06-09-2013 | Man | 69
Diabetes type 2
Ik gebruikte veel insuline en was mede daardoor te zwaar, 107 kg bij lengte 1.72 m. Ben nu 86 kg en spuit nu 1.2 victoza en glibenclamide.

26-03-2013 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
Sinds oktober gebruik ik Victoza, ik had ernstige bijwerkingen van alle pillen die er maar bestaan voor diabetes. Uiteindelijk kwam ik bij de internist terecht, hij raadde mij Victoza aan. Het probleem is: ik ben maar 61 kilo en de verzekering vergoedt het dan niet. Na een brief van de specialist wordt het nu wel vergoed. Eerst enkele weken 0,6 geprikt, geen problemen, daa[lees meer...]rna 1.2. Toen begon de ellende: keiharde boeren en winden, ik kon de straat niet meer op. Dus vond de specialist dat ik weer 0.6 moest gaan prikken. Maar...de suiker zit altijd tussen 7 en 14 in, dus niet laag genoeg en als de suiker hoog is, heb ik erge honger, ga zweten en wordt eng. Een soort hyper dus. Dit klopt totaal niet met de beschrijving, je hoort geen honger te hebben en een vol gevoel. Dat had ik wel bij 1.2, maar ja, die geluiden, ook niet netjes meer. Ik weet het nu niet meer, de diabetes verpleegkundige, de specialist weten het ook niet. Ik eet dus de hele dag door, en kom geen grammetje bij. Dus nog even voor de mensen over wie ik lees dat het medicijn niet vergoed wordt, vraag of de specialist een brief schrijft. Graag reacties!

16-06-2017 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Ik ben gestopt na heel veel klachten zelfs in de nacht! Als ik ong. 40 was zou ik misschien doorzetten maar ik wordt 71 en zit na veel ellende eindelijk lekker in mijn vel dus wil ik de jaren dat ik nog leef wel op een prettige manier.

10-07-2016 | Man | 70
liraglutide (1,8mg)
Prediabetes
Blijf zelf allert. De bloedsuikers daalden wel, maar kreeg veel, erg veel klachten erbij. Ik was me zelf aan het vergiftigen met de Victoza. Klachten begonnen zeer vaag, kreeg steeds meer last van algehele malaise. Telkens uitdrogingsverschijnselen. Huisarts, specialisten in het UMCG wisten niet wat er aan de hand was. Vervolgens steeds zieker en zwakker totdat we er ze[lees meer...]lf achter kwamen dat het misschien de Victoza kon zijn. Gestopt en per dag ging het langzaam de goede kant op. Ik ben er nog niet maar voel dat ik elke dag sterker wordt.

27-12-2015 | Vrouw | 72
Diabetes type 2
8 kg afgevallen in 17 dagen, diarree, reflux, de hik 3 x minimum per dag.

18-04-2020 | Man | 73
liraglutide (6mg/ml)
Bij aanvang goed misselijk. Dat verdwijnt later. Gewichtafname is minimaal. Moet toch nog bijspuiten met Lantus