Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Saxenda (116 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

12-03-2013 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Wanneer ik regelmatig, over de dag verdeeld steeds kleine porties, eet heb ik geen last van misselijkheid. Bij 6 kleine maaltijden (ipv 3 hoofd- maaltijden) en 2x fruit voel ik me het beste. Merk dat ik erg gevoelig ben voor vlees en koolhydraten: eet derhalve veel vis, kip en kaas en weinig brood/aardapp/pasta. Heb prettig team (internist, dieetiste, verpleegkundige[lees meer...]) om me heen.

04-03-2013 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
De eerste dag dat ik het nam, had ik last van hevige reflux, de tweede dag had ik de ganse dag maagzuur en maagpijn. De huisdokter zei dat ik een maagontsteking had ten gevolge van het gebruik van Victoza en dat ik moest proberen door te zetten. Hij gaf me medicijnen tegen maagontsteking. Het is nu de vierde week dat ik Victoza spuit en op een volledige week voel ik me sle[lees meer...]chts een twee tot drie dagen goed. De andere dagen verteerd mijn eten niet en blijft het tot 's avonds laat en 's nachts op mijn maag liggen. De misselijkheid komt plots op, soms heb ik de ganse dag maagpijn en soms voel ik me de hele dag misselijk. Ik neem dan een pil tegen maagontsteking en ik kan er weer 2 dagen tegen. Soms heb ik bultjes van netelroos. Dat is het toch niet voor de rest van mijn leven? Is het normaal dat de gewenning zo lang duurt?

01-03-2013 | Vrouw | 38
Suikerziekte (type 2)
Ik ben uit mezelf 26 kg afgevallen maar verder kwam ik niet., En doordat de suikers met al die medicijnen niet naar de gewenste cijfers daalden heeft mijn diab.ass mij over Victoza verteld en ze heeft me na een bedenk periode gebeld wat ik nu wilde ...en ik zei dat we er voor gingen. Ze heeft een afspraak met de internist gemaakt en die stemde toe dat ik ermee mocht beginn[lees meer...]en. Doordat dit via de internist gaat wordt het geheel vergoed. Dus dat is een mooie bijkomstigheid. Ik ben sinds 22-2-2013 begonnen met Victoza,en de stand is 0,6 mg . De bijwerkingen waren buikkrampen ,misselijk ,op boeren, droge mond,en natuurlijk niet veel eetlust meer . Maar dat is wel goed want hierdoor ben ik al 2 a 3 kg kwijt. 8 maart moet ik mijn Victoza verhogen naar 1,2 mg,ik ben benieuwd hoe ik daar op reageer... Ik voel me verder heel goed . Dus ik ben na zo'n korte tijd ...heel tevreden. Kijken hoe het verder gaat.... Groetjes van Jeanet.

12-02-2013 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
ik gebruik al 3 maanden victoza. geen bijwerkingen, alleen kan ik moeielijk naar de wc gaan. heeft er nog iemand daar last van?

30-12-2012 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
ik gebruik het vanaf november 2011 sindsdien 20 kg afgevallen suiker normale waarde en alle bijkomende medicijnen voor de suiker eraf, alleen in het begin last van misselijkheid na 2 weken over

20-12-2012 | Vrouw | 27

07-12-2012 | Vrouw | 56
Suikerziekte (type 2)
Hallo,ik gebruik victoza vanaf 25 oktober 2012 heb wat last van misselijkheid en diaree maar is goed te doen was zelf van de insulline af door 10kg af te vallen zonder dieet dus gewoon zelf en nu zijn er nog 4kg af dus volhouden! gebruik nog 3 metformine en nog 1gliclazide en had er 3 dus ben wel tevreden ben erg blij en verder geen bijwerkingen dus ben positief groet ria

19-11-2012 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 5 maanden victoza ,ik heb ook last van oprispingen gehad maar nu gaat het prima ,de suker is gezakt van 10.3 naar 6.8 .Ik heb ook nog metformine en glicazide maar die heb ik al 1 eraf kunnen halen . Mijn hoop was wel dat ik kon afvallen maar helaas dat is NOG niet gelukt ,ik ben wel een bezige bij ik sport en wandel regelmatig en heb altijd wel wat te doen .

18-11-2012 | Vrouw | 54
Diabetes type 1
heb weer 2 dagen om heb gisteren na het eten van een ei erge oprispingen gehad die tot de volgende dag door gingen en het rook naar rotte eieren heb nooit last gehad van eieren weet ook niet of dit van de nieuwe medicijn komt last van mijn maag en vandaag weer diaree erge pijn in mijn buik met lopen maar wil toch nog vol houden de suiker was de eerste x wat hoog gr tiny[lees meer...]

17-11-2012 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
ik ben zeer tevreden over Victoza! Wel last van diaree maar volgens arts komt dit door de Metformine. Hoop dat ik het kan blijven gebruiken want de kosten samen met de hoge zorg premie worden steeds zwaarder. Ik moet nu 100 pm alleen voor de victoza betalen.

17-11-2012 | Vrouw | 54
Diabetes type 1
heb pas een paar dagen victoza heb de eerste dag last van hoofdpijn gehad en misselijk ben toen weer de maag beschermers begonnen in te nemen en de misselijkheid is redelijk weg heb alleen na 2en een half uur last van diaree best wel erg met krampen en volgens mij gaat alles wat ik eet er meteen weer uitvoel me wel weer fitter want na een halfe dag werken was ik gewoon moe[lees meer...] en moest me daar elke x weer erover heen zetten want ik ben een alleenstaande moeder die niet kan blijven zitten dus we moeten door gaan maar nu voel ik me veel beter ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ben 2kg kwijt moet over 2 weken 1.2 gaan spuiten weet niet hoe dit verloopt dus even afwachten hoe alles gaat en mijn suiker staat onder de 10 plus minnus 7 na t eten 7.8 of 8.8 toen ik spoot en had gegeten ging de suiker van 7 naar 12 dus deze is alleen al betergeworden vond het alleen even raar om maar 1x te moeten spuiten maar de dokter dacht nu ik victoza ga spuiten de suiker even omhoog ging maar dat is bij mij niet gebeurd de rest volgt nog als ik een paar weken verder ben gr tiny

16-08-2012 | Vrouw | 63
Suikerziekte (type 2)
Heb sinds vier weken victoza spuit nu 1.8 eenheden. Heb ook nog 3 x daags 2 gliclazide, heb me de laatste twee jaar niet meer zo goed gevoeld. De suiker zit tussen de 5.2 en 7 .5 Voorheen veel hoger. Misselijk alleen in het begin, nu ik mijn maaltijden verdeel over de dagen geen problemen meer. En het mooiste al 3 kilo afgevallen. Eindelijk geen kilo's die eraan vlieg[lees meer...]en zoals toen ik insuline spoot. Nee zeer teveden over dit nieuwe medicijn hoop dat het zo blijft.

20-07-2012 | Vrouw | 35
Diabetes type 2
Gebruik Victoza nu anderhalf jaar, en mijn hba1c is nu 5.8 ik had altijd 16 of 17 dus dat is al een hele vooruitgang, De eerste weken weinig bijwerkingen gehad, daarna toch best behoorlijk last gehad, overgeven, diarree etc. maar nu voel ik me heel goed, ik beweeg dagelijks makkelijk en ben 15 kilo afgevallen. ik ben af en toe een beetje moe en heb heel af en toe nog wat l[lees meer...]ast van darmen, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk van de Metformine die inmiddels ook verlaagd is naar 2x daags 500 mg. van 2x daag 1000 mg. Het gaat goed met mij nu ik Victoza gebruik. Ben dus erg tevreden.

06-12-2023 | Man | 73
liraglutide (6mg/ml)
Diabetes type 2
Geen normaal dieet heeft ooit mijn gewicht kunnen verlagen. Zelfs een traject van ruim een jaar van 400 naar 800 kcal per dag, leverde geen enkel effect op. Nu met Victoza kan ik orale dm2 medicatie achterwege laten en ben ik 12 kg in 3 maanden afgevallen. Hba1c daalde meteen mee naar nu 44. Ben heel blij met dit middel.

20-08-2023 | Man | 70
liraglutide (1.8)

22-06-2023 | Man | 66
liraglutide (1.8)
Diabetes type 2
Zeer goed medicijn. Ben nu 55 kg afgevallen.