liraglutide

Diabetes type 2 (132 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (566 meningen)
Ozempic (79 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (48 meningen)

17-11-2012 | Vrouw | 54
Diabetes type 1
heb pas een paar dagen victoza heb de eerste dag last van hoofdpijn gehad en misselijk ben toen weer de maag beschermers begonnen in te nemen en de misselijkheid is redelijk weg heb alleen na 2en een half uur last van diaree best wel erg met krampen en volgens mij gaat alles wat ik eet er meteen weer uitvoel me wel weer fitter want na een halfe dag werken was ik gewoon moe[lees meer...] en moest me daar elke x weer erover heen zetten want ik ben een alleenstaande moeder die niet kan blijven zitten dus we moeten door gaan maar nu voel ik me veel beter ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ben 2kg kwijt moet over 2 weken 1.2 gaan spuiten weet niet hoe dit verloopt dus even afwachten hoe alles gaat en mijn suiker staat onder de 10 plus minnus 7 na t eten 7.8 of 8.8 toen ik spoot en had gegeten ging de suiker van 7 naar 12 dus deze is alleen al betergeworden vond het alleen even raar om maar 1x te moeten spuiten maar de dokter dacht nu ik victoza ga spuiten de suiker even omhoog ging maar dat is bij mij niet gebeurd de rest volgt nog als ik een paar weken verder ben gr tiny

16-08-2012 | Vrouw | 63
Suikerziekte (type 2)
Heb sinds vier weken victoza spuit nu 1.8 eenheden. Heb ook nog 3 x daags 2 gliclazide, heb me de laatste twee jaar niet meer zo goed gevoeld. De suiker zit tussen de 5.2 en 7 .5 Voorheen veel hoger. Misselijk alleen in het begin, nu ik mijn maaltijden verdeel over de dagen geen problemen meer. En het mooiste al 3 kilo afgevallen. Eindelijk geen kilo's die eraan vlieg[lees meer...]en zoals toen ik insuline spoot. Nee zeer teveden over dit nieuwe medicijn hoop dat het zo blijft.

20-07-2012 | Vrouw | 35
Diabetes type 2
Gebruik Victoza nu anderhalf jaar, en mijn hba1c is nu 5.8 ik had altijd 16 of 17 dus dat is al een hele vooruitgang, De eerste weken weinig bijwerkingen gehad, daarna toch best behoorlijk last gehad, overgeven, diarree etc. maar nu voel ik me heel goed, ik beweeg dagelijks makkelijk en ben 15 kilo afgevallen. ik ben af en toe een beetje moe en heb heel af en toe nog wat l[lees meer...]ast van darmen, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk van de Metformine die inmiddels ook verlaagd is naar 2x daags 500 mg. van 2x daag 1000 mg. Het gaat goed met mij nu ik Victoza gebruik. Ben dus erg tevreden.

16-07-2012 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Fantastisch medicijn, bijna 30 kilo mee afgevallen! Sta alleen nu al een half jaar stil op mijn gewicht en wil er zeker nog 7 kilo af hebben, zelfs dan ben ik nog te zwaar, maar wil echt onder die 100 kilo!

10-07-2012 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Ik heb al jaren last van te hoge bloedsuikers , ben resistent voor insuline en allergisch voor metformine. Ik gebruik sinds kort weer victoza maar heb erg veel last van de bijwerkingen zoals, ernstige vermoeidheid ,zak gewoon door mijn benen zo moe ben ik ,trillen , diarree, misselijk , opvliegers en ga zo maar door. Mijn waarden zijn wel gedaald van 24 naar 17 .

07-07-2012 | Vrouw | 41
Diabetes type 2
gebruik sinds oktober 2011 victosa. begonnen met 0.6 en nu 1.2. Sedert ik met Victosa ben begonnen ben ik in totaal 27 kilo afgevallen. Heb weinig tot geen last gehad van bijwerkingen. gebruik hiernaast 3x 850 metformine en glibenclame 3 mg 2x

26-06-2012 | Vrouw | 42
Diabetes type 2
Ben onlangs begonnen met Victoza, laatste jaren bleef mijn suikerwaarde maar hoog. Begon met 0,6 geen bijwerkingen gehad, wel in het begin veel naar wc. Tesamen met 4mg ameryl, suiker daalt niet. Sinds gister 1,2 eenheden met 2x dgs metformine 500mg en ik voel me zo misselijk, voel me ook beetje grieperig etc. Ik merk wel dat mijn buik zachter is en dat hele harde opgezett[lees meer...]e weg is. Dus dat is positief. Ben denk ik nog niet echt afgevallen op de weegschaal, misschien wel in cm. Moet ik nog checken. Hoop dat het vanaf nu beter gaat.

05-06-2012 | Vrouw | 63
Diabetes type 1
Na 2 weken Victoza stond mijn waarde gemiddeld op 8. voor mijn doen heel netjes zeker bij een gebruik van 0,6 Victoza. Gebruik ook 2 keer daags metformine 500 en Glimepiride 1x daags. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad en ben inmiddels 10 kilo afgevallen. Gebruik nu wel het hoogste gebruik van Victoza 1,8 en sta gemiddeld op 10. De internist wil terug naar Insuline[lees meer...]. Ik niet ik heb nooi meer een hypo gehad sinds ik Victoza gebruik. Ik ben wel sneller moe maar dat hoeft niet persé aan Victoza te liggen

30-05-2012 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Ik merk nu nauwelijks meer dat ik het gebruik, soms moe en wat maagzuur. maar suikers zijn redelijk (rond de 8) terwijl ze van de 12 tot 15 afkomen. ben 10 kg kwijt vooral in de eerste negen maanden. Niet misselijke geweest, wel diaree maar daar had ik al last van door de metformine.

26-05-2012 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
hallo allemaal ,ik gebruik victoza nu 3 weken ,samen met 2 keer metformide (1000) en 3 pilletjes glimpidimide van 2 mg ik heb anderhalf jaar lang insuline gespoten ,maar ondanks dat was mijn suiker nooit onder de 12 ,met uitschieters tot 20 en zelfs 32,5 in ziekenhuis gemeten '''' was van 80 kilo naar 106 gegaan dus dat ging niet werken nu sinds drie weken voor mi[lees meer...]j het wondermiddel ben totaal niet ziek of misselijk heb van dietist van ziekenhuis ene dieet en ik spuit smorgens 1,2 totaal gene bijwerkingen en ben inmiddels 6 kilo afgevallen '' als dit zo blijft ben ik zeer tevreden ,geen honger en meer energie en me suiker is al drie weken onder de 9 joeppie ik ben er blij mee

05-05-2012 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Hallo, Het is nu bijna 9 maanden dat ik me 's avonds injecteer met Victoza (+2 metformine 1000 + amarel 4g) Ik ben 6 maanden op 0.6 gebleven, mooie daling van mijn beginwaarden, daarna is het weer omhoog gegaan en ben ik langzaam om hoog gegaan naar 1.2 door pijn in mijn alvleesklier (ik heb angst voor weer een pancreatitis). Ik heb sinds het begin van de behandeling l[lees meer...]ast gehad van nachtelijke opvliegers en sinds 3 maanden ben ik ontzettend neerslachtig. En ik ben niet een depressief iemand, ik vraag me af of het geen bijwerking is van VICTOAZA. Kent u zulke symptomen? Zo nee, dan denk ik dat het door de menopauze komt.

21-04-2012 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Ik gebruik dit middel al een aantal jaren, bijna vanaf dag 1. In het begin weionig tot geen bijwerkingen. Wel nu sinds een half jaar darmproblemen en spierpijn in vooral de benen, di waarschijnlijk door Victoza worden veroorzaakt. Dit weegt echter in mijn geval niet op tegen de pluspunten: bloedsuiker enorm gedaald, zit nu op waardes van 6.8 en 6.9. Voorheen 15 tot 17 in d[lees meer...]e ochtend. Tevens in het eerste half jaar 17 kilo afgevallen. Komt er niet meer bij, maar sta wel stil sinds 2 jaar wat afvallen betreft. Voor mij in combinatie met Metformine een prima middel wat echt vergoed moet blijven. Ga je weer op insuline kom je ook weer aan en begint alles weer opnieuw

18-04-2012 | Vrouw | 58
Diabetes type 1
Ik heb pas ontdekt dat ik erg moe ben na het nemen van victoza in de ochtend na het ontbijt. Een zware vermoeidheid, bijna verlammend, gepaard met zweten en hartkloppingen en verwarring, dit kwam door de aanwezigheid van lactose, dus melk in mijn ontbijt die een wisselwerking had met victoza, ik ben gestopt met alle producten met lactose en nu gaat alles heel goed, ik neem[lees meer...] calcium op een andere manier, ik weet niet of u dit kunt terugvinden in de bijwerkingen van victoza.

18-04-2012 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Sinds augustus 2011 neem ik victoza, eerst 1 maand 0,6g en daarna 1,2g. In het begin, ongeveer 3 dagen, was ik misselijk, daarna niets meer. Ik ben 10kg verloren. En na 3 maanden is mijn gewicht stabiel. Mijn bloedsuiker is verlaagd van 10.3 naar 7.7 en mijn ochtendcontrole is normaal. Victoza is een goed product. Ik neem ook nog 3x per dag stagid.

16-04-2012 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Ik gebruik nu ongeveer anderhalf jaar Victoza. In eerste instantie veel misselijk,maagpijn en last van darmen. Daarbij gebruik ik Metformine. Van andere medicijnen krijg ik allergische reacties. Ik begon met 0.6 eenheden .al snel naar 1.2. later naar 1.8 eenheden. Het eten klaarmaken is een drama het eten nog erger. In augustus was mijn waarde van14 naar 9 gegaan en ik was[lees meer...] toch wel 7 kilo kwijt. In oktober werd ik duizelig hartkloppingen en trillen en koud. Ik was op mijn werk en ging met ambulance mee. Op de zaak was ik met siroop volgestopt dus bij controle had ik 15 .Later werd dit 10. De dag later had ik veel spierpijn en zo ziek als een hond. Ik ben 3 maanden thuis geweest want ik kon nog niet eens alleen boodschappen doen. Deze aanval heb ik nog meerdere malen gehad. De internist weet niet wat hij hier mee aanmoet. Afgelopen pasen moest ik werken .Ik had het gevoel of ik 3 redbulls op had.Dus maar even prikken.Ik zat op 17.Ik was gesloopt. Gisteren bij boodschappen doen voelde ik mij niet lekker.Ik had 6. Ik reageer erg op waardes onder de 8 . Heeft iemand ook van die rare ervaringen met Victoza?

15-04-2012 | Vrouw | 32
Diabetes type 2
Op 24-01 ben ik overgegaan op Victoza na aanraden van mijn internist. Ik had op dat moment een pomp. In het begiin had ik wel wat last van bijwerkingen maar niet heel erg ofzo. We zijn nu 3 maanden verder ik ben van mijn pomp af en gebruik 1x 1.8 victoza en 2x pd metformine en ik ben 10kg afgevallen. Het minder trek hebben gevoel word wel wat minder. Mijn waarden zijn wel [lees meer...]goed en als ik zo verder kan gaan ben ik heel erg tevreden. Uiteindelijk hoop ik natuurlijk zoveel afgevallen te zijn dat ik van alle medicijnen af kom.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum