liraglutide

Diabetes type 2 (139 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (578 meningen)
Ozempic (206 meningen)
Gliclazide (69 meningen)
Jardiance (63 meningen)
Trulicity (53 meningen)

24-03-2023 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Inmiddels 1 maand in gebruik (1.2 1xper dag) inmiddels ook geen bijwerkingen meer . En diabetes goed onder controle te houden met mooie glucosewaarden van 5,5-9.0 Gewicht verlies: Inmiddels van 123,8kg naar 119.7kg afgevallen in 1 maand :4,1kg Voeding weinig extra aangepast gezien al ik langere tijd koolhydraat beperkt eet ook voor victoza Sport en beweging: mob[lees meer...]iliteit beperkt deels afhankelijk van rolstoel/scootmobiel

22-02-2023 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Gebruik nu precies 2 weken victoza eerste week 0,6 vanaf dag 8 1.2 De eerste 3dagen erg veel maagpijn en bijna niets gegeten en met kleine portie eten misselijk vanaf dag 6 minder misselijk en zakte maagpijn extrem vol gevoel af waarschijnlijk omdat kleine hoeveelheid eten kan (½ tot 1 boterham ter idee van portie grote) Op dag 8 verhoogd naar 1.2 , bekende vol gevoel[lees meer...] en maagpijn nam weer toe maar voor 3 dagen niet zo extreem als bij start van medicijn. Inmiddels dag 14 en wat meer gewend aan Ieniemienie porties eten voller maaggevoel soms vervelend maar geen echt pijn meer waarschijnlijk door aanpassen porties dit ging automatisch meer kan ik gewoonweg niet op. BloedGlucose Suikerwaarden zijn aanzienlijk gedaald en veel stabieler, ben dan ook benieuwd wat het met hb1ac doet deze zal ik later laten prikken. Hier erg blij mee Overall ben ik redelijk tevreden met victoza " het is dusver te doen ,hoop wel dat bijwerk nog wat minder worden " Nb 1 Bijkomstigheid: ben In 14 dagen tijd al 2,6kilo ! afgevallen 123.8kg tot 121.2 ,beter natuurlijk al hoeft dit niet nog sneller te gaan voor mij . Nb 2 Prikjes voel je amper

03-01-2023 | Vrouw | 55
Diabetes type 1
Nog iemand victoza te koop ? ///(Red. mijn medicijn.nl: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ///

26-11-2022 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
30 kilo afgevallen maar schildklier aandoening gekregen geresulteerd in de ziekte van Graves (oogziekte) spoedoperaties gehad dus voor mij geen VICTOZA meer

03-04-2022 | Vrouw | 54
liraglutide (6mg/ml)
Mijn hele leven honger en overgewicht. Na maagverkleining chronisch moe en hypo's. Ook 'snachts. Sinds ik Victoza gebruik voel ik mij top, ben 20 kilo afgevallen, geen hypo's meer en geen honger meer (tenzij het tijd is om te eten).

09-01-2022 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
(..) (Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

03-07-2021 | Vrouw | 64
Zeer misselijk maagklachten slaappeloosheid

16-01-2021 | Vrouw | 20
liraglutide (1.2mg/ml)
Afslanken - overgewicht
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door mijn endocrinoloog (ik heb geen suikerziekte, dit werd alleen voorgeschreven om gewicht te verliezen). Al heel mijn leven heb ik overgewicht en had nooit het idee dat ik dit zou kunnen wegwerken. Toen ik Victoza begon te gebruiken had ik veel minder honger. Hierdoor kreeg ik veel motivatie om mijn best te doen om het lichaam waar ik [lees meer...]van droom te krijgen. Nu zijn we 1 maand later en ben ik 5kg afgevallen, dit terwijl ik in mijn examenperiode zit en letterlijk hele dag op mijn gat zit. Ik ben heel tevreden over Victoza en kan niet wachten tot ik kan beginnen met sporten om zo nog betere resultaten te zien. Hopelijk kan deze review andere meisjes (en jongens) helpen om zich beter in hun vel te voelen. Toen ik net begon met Victoza was ik af en toe wat misselijk. Nu ik het een maand gebruik is dit weggetrokken.

06-01-2020 | Vrouw | 40
liraglutide (1.2mg)
Diabetes type 2
Zijn er nog mensen die het erg benauwd kregen door de victoza?

24-10-2019 | Vrouw | 45

30-06-2019 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Goedendag ,kan iemand zijn ervaring vertellen . Ik ga vanavond voor het eerst Victoza prikken,maar vind het best spannend . Ik ben best bang voor de bijwerkingen,ik kan ook weinig info vinden . Mvg A.

27-12-2018 | Vrouw | 61
liraglutide (12)
Na ruim 3 weken last van bijwerkingen gaat het nu goed af en toe wat misselijk gevoel en al wat kilo,s kwijt,voel mij wel beter dan met insuline ( lichaamswarmte en transpiratie en onrustigheid ) is een stuk minder,ben ik heel blij mee.

18-11-2018 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Vraag eigenlijk aan andere gebruikers, misselijkheid en overgeven ,wat kan je garantie doen?

30-10-2018 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Hallo, Ik spuit elke morgen 2.4 Victoza en elke avond 110 eenheden Toujeo, maar kan de hele dag wel eten, doe het overigens niet. En nu komt mijn ergernis, mijn bloedsuiker is elke morgen zo'n 10.0 en mijn humeur in de avond - 7. Ben dan erg boos en heel verdrietig honds moe. Bloedsuiker rond de 16.0 tot 18.0. Snap er niks van en mijn internist en diabetes verpleegkundi[lees meer...]ge ook niet denk ik. Heb het idee dat ik niet in een hokje pas en dat deze mensen niet goed weten wat ze met me aan moeten. Dus beetje radeloos, en ben het afschuiven, en van het kastje naar de muur,meer als zat. Ook het roepen.. Het komt wel goed!! ik wil het niet meer horen. Zo ook niet dat ik een koolhydraat arm dieet moet gaan doen.. Daar word ik nog zieker van. Maar ook dat kan niet volgens hun. Ben al meer als 1.5 jaar aan het hannesen en ik wil gewoon niet meer ziek zijn van deze hoge waardes. Voor ik ben begonnen met spuiten kreeg ik de aller hoogste dosering metformine en gliclazide. En ik had de hele dag honger en kon niet stoppen met eten. Wie kan me helpen of heeft een soort van 'oplossing"

24-08-2018 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Eerste twee weken misselijk daarna niet meer Al 22kg kwijt suiker nog nooit zo laag geweest

03-01-2018 | Vrouw | 17
liraglutide (0.6mg)
Diabetes type 2
ik heb al en lange weg gewandeld voor iemand van 17 jarige leeftijd, ik ben de laatste 3 jaar enorm ziek beginnen worden.. tot op het punt ik niet meer kon rechtstaan.. niet meer kon denken.. niet meer wauw eten.. na en stuk of 14 specialisten verspreid over die 3 jaar, zijn we terecht gekomen bij en internist, die me als vervolg de diagnose : chronisch vermoeidheidssyndro[lees meer...]om gaf, ik was hier absoluut niet mee verder geholpen en wauw het nog niet accepteren.. als vervolg en afspraak gemaakt bij mijn huisarts om me door te verwijzen naar en endocrinoloog, ik dacht dat er misschien iets mis was met mijn schildklier want ondanks ik bijna niets eet val ik geen gram af.. toen ik bij de specialist kwam, besloot hij testen te doen waar als gevolg weer niets uit kwam, maar deze endocrinoloog was ook gespecialiseerd in suikerziekte.. na veel na denken en veel testen is er uit gekomen dat ik diabetes type 2 heb, heel fijn om eindelijk en diagnose te krijgen Hij vertelde me dat ik beter zou worden als ik gewicht zou verliezen, ongeveer 10 kg dus stuurde hij me door naar en diëtiste, zij schreef mooi en plan uit voor mij met de maaltijdhoeveelheden voor mij om af te vallen.. ze zij dat ik zo zeker gewicht zou verliezen daarna vroeg ze me wat ik per dag zo al eet.. om daarna tot de conclusie te komen.. dat ik per dag 400 calorieën minder eet dan haar plan om mij te laten af vallen.. dus ze wisten wederom geen raad met mij, mijn suikerdokter heeft me dan naar de metabole eenheid gestuurd, waar ik en nacht moest verblijven en waar ze mijn metabolisme en alles zouden meten.. waar uit kwam dat mijn metabolisme praktisch niet werkt.. dat zelfs en blad sla mij dik kan maken.. dat ik nooit echt nooit uit me zelf gewicht zou kunnen verliezen.. ik heb het gevoel dat dit mijn enigste kans en mijn laatste hoop is om gewicht te kunnen verliezen en me beter te gaan voelen.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (600) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (574) - Antibiotica - penicillines breedspectrum