liraglutide

Diabetes type 2 (132 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (564 meningen)
Ozempic (71 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (47 meningen)

30-12-2012 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
ik gebruik het vanaf november 2011 sindsdien 20 kg afgevallen suiker normale waarde en alle bijkomende medicijnen voor de suiker eraf, alleen in het begin last van misselijkheid na 2 weken over

21-12-2012 | Man | 67
Diabetes type 2
Voor de 3e maal reageer ik.Laat ik nou net zo positief zijn als bij de start met Victoza ! Het gewicht neemt nog steeds af,alleen wat minder snel dan in het begin.Ik voel mij stukken prettiger nu ik ook beter in beweging kan komen.Ik doe dus ook meer in algehele aktiviteit.De gemiddelde bloedsuiker is prima,en de nierfunkties zijn goed,Mede dank aan mijn behandelaar,eve[lees meer...]nals de diabetes verpleegkundige die mij terzijde staat ,en waar ik af en toe op het spreekuur kom.Soms moet je even bijpraten en bijstellen van bijvoorbeeld andere insuline. Een gezond 2013 toegewenst. Er is nu 15 KG af!!

20-12-2012 | Vrouw | 27
Diabetes type 1

03-12-2012 | Man | 65
Diabetes type 2
Ik ben via de diabetes verpleegkundige weer gestart met Victoza En het gaat prima ik spuit s'avonds voor ik naar bed ga en heb geen last van misselijkheid ,ook heb ik een aantal weken modifast moeten gebruiken van de diëtiste in samenspraak met de diabetes verpleegkundige Het resultaat. Geen 76 eenheden novomix meer spuiten in 6 weken 12 kg afgevallen Hbac waarde van 8[lees meer...]5 naar 54. Prima bloeddruk en mijn bloedsuiker zit rond de 7 in plaats van 16 De modifast waren 3 Shakes ik gebruikte aardbeien verdeelt over de dag en verder niets Ik was verbaasd ik had totaal geen trek terwijl ik toch een lekkere eter was Ook dagelijks 2 liter water gedronken De kuur van modifast is nu afgelopen en zit ik weer normaal te eten ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit goed in de gaten moet houden want er is weer een kilo bij En mijn suikers worden weer iets hoger

17-11-2012 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
ik ben zeer tevreden over Victoza! Wel last van diaree maar volgens arts komt dit door de Metformine. Hoop dat ik het kan blijven gebruiken want de kosten samen met de hoge zorg premie worden steeds zwaarder. Ik moet nu 100 pm alleen voor de victoza betalen.

05-11-2012 | Man | 47
Suikerziekte (type 2)
heel fijn spul dit ben van 1,2 terug naar 0,6 gegaan en dat werkt erg goed enige nadeel van tijd tot tijd diarre maar dat is volgens mij is dit een combinatie met kruiden maar dat ga ik uitzoeken verder al 5 kg afgevallen

20-09-2012 | Man | 49
Diabetes type 2
Vanaf 3 september gebruik ik Victoza. De eerste week 0,6mg en de tweede week 1,2mg. Na te zijn gestopt met Insuline voelde ik mij fysiek gelijk fitter. Geen spierpijn en zware benen meer. Wel heb ik last van een moeilijke stoelgang en maagzuur. In de afgelopen tien dagen ben ik 2 kilo lichter geworden. Wel blijven sporten, maar doordat er amper hongergevoel is is het belan[lees meer...]grijk dagelijks 3 keer te eten zonder tussendoortjes. Kortom ik ben bijzonder tevreden.

16-08-2012 | Vrouw | 63
Suikerziekte (type 2)
Heb sinds vier weken victoza spuit nu 1.8 eenheden. Heb ook nog 3 x daags 2 gliclazide, heb me de laatste twee jaar niet meer zo goed gevoeld. De suiker zit tussen de 5.2 en 7 .5 Voorheen veel hoger. Misselijk alleen in het begin, nu ik mijn maaltijden verdeel over de dagen geen problemen meer. En het mooiste al 3 kilo afgevallen. Eindelijk geen kilo's die eraan vlieg[lees meer...]en zoals toen ik insuline spoot. Nee zeer teveden over dit nieuwe medicijn hoop dat het zo blijft.

24-07-2012 | Man | 67
Diabetes type 2
sinds mijn man dit medicijn gebruikt, krijgt hij zwarte tanden, heeft iemand daar ook last van ( gehad)?

20-07-2012 | Vrouw | 35
Diabetes type 2
Gebruik Victoza nu anderhalf jaar, en mijn hba1c is nu 5.8 ik had altijd 16 of 17 dus dat is al een hele vooruitgang, De eerste weken weinig bijwerkingen gehad, daarna toch best behoorlijk last gehad, overgeven, diarree etc. maar nu voel ik me heel goed, ik beweeg dagelijks makkelijk en ben 15 kilo afgevallen. ik ben af en toe een beetje moe en heb heel af en toe nog wat l[lees meer...]ast van darmen, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk van de Metformine die inmiddels ook verlaagd is naar 2x daags 500 mg. van 2x daag 1000 mg. Het gaat goed met mij nu ik Victoza gebruik. Ben dus erg tevreden.

13-07-2012 | Man | 67
Diabetes type 2
Over Victoza heb ik al eerder een kort stukje geschreven. Ik blijf positief over de effecten die het op mij heeft. Veel aktiever, en goed gestemd. Beweeg mij nu er bijna 12 KG af is gemakkelijker. Hongergevoel is er nauwelijks,en een keer(!) zondigen kan echt geen kwaad!( maar daar moet het dan ook bij blijven!) Dus dagelijks en met regelmaat wat eten dat gezond voor je i[lees meer...]s. Geen zakken Smarties! De bloeddruk is verder genormaliseerd,en de medicijnen zullen hiervoor ook binnenkort worden aangepast (minder). Goed drinken is ook belangrijk, bijvoorbeeld water. De stoelgang aandacht geven, slaat wel eens een paar dagen over. Met begeleiding van de internist en regelmatig kontakt met de diabetes verpleegkundige, voel ik mij goed ondersteund, en stukken gezonder. Fijn toch? Ik ga er mee door. Het zal wat vragen, maar ook wat geven.

07-07-2012 | Vrouw | 41
Diabetes type 2
gebruik sinds oktober 2011 victosa. begonnen met 0.6 en nu 1.2. Sedert ik met Victosa ben begonnen ben ik in totaal 27 kilo afgevallen. Heb weinig tot geen last gehad van bijwerkingen. gebruik hiernaast 3x 850 metformine en glibenclame 3 mg 2x

30-05-2012 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Ik merk nu nauwelijks meer dat ik het gebruik, soms moe en wat maagzuur. maar suikers zijn redelijk (rond de 8) terwijl ze van de 12 tot 15 afkomen. ben 10 kg kwijt vooral in de eerste negen maanden. Niet misselijke geweest, wel diaree maar daar had ik al last van door de metformine.

26-05-2012 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
hallo allemaal ,ik gebruik victoza nu 3 weken ,samen met 2 keer metformide (1000) en 3 pilletjes glimpidimide van 2 mg ik heb anderhalf jaar lang insuline gespoten ,maar ondanks dat was mijn suiker nooit onder de 12 ,met uitschieters tot 20 en zelfs 32,5 in ziekenhuis gemeten '''' was van 80 kilo naar 106 gegaan dus dat ging niet werken nu sinds drie weken voor mi[lees meer...]j het wondermiddel ben totaal niet ziek of misselijk heb van dietist van ziekenhuis ene dieet en ik spuit smorgens 1,2 totaal gene bijwerkingen en ben inmiddels 6 kilo afgevallen '' als dit zo blijft ben ik zeer tevreden ,geen honger en meer energie en me suiker is al drie weken onder de 9 joeppie ik ben er blij mee

18-04-2012 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Sinds augustus 2011 neem ik victoza, eerst 1 maand 0,6g en daarna 1,2g. In het begin, ongeveer 3 dagen, was ik misselijk, daarna niets meer. Ik ben 10kg verloren. En na 3 maanden is mijn gewicht stabiel. Mijn bloedsuiker is verlaagd van 10.3 naar 7.7 en mijn ochtendcontrole is normaal. Victoza is een goed product. Ik neem ook nog 3x per dag stagid.

15-04-2012 | Vrouw | 32
Diabetes type 2
Op 24-01 ben ik overgegaan op Victoza na aanraden van mijn internist. Ik had op dat moment een pomp. In het begiin had ik wel wat last van bijwerkingen maar niet heel erg ofzo. We zijn nu 3 maanden verder ik ben van mijn pomp af en gebruik 1x 1.8 victoza en 2x pd metformine en ik ben 10kg afgevallen. Het minder trek hebben gevoel word wel wat minder. Mijn waarden zijn wel [lees meer...]goed en als ik zo verder kan gaan ben ik heel erg tevreden. Uiteindelijk hoop ik natuurlijk zoveel afgevallen te zijn dat ik van alle medicijnen af kom.