Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (288 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

26-11-2022 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
30 kilo afgevallen maar schildklier aandoening gekregen geresulteerd in de ziekte van Graves (oogziekte) spoedoperaties gehad dus voor mij geen VICTOZA meer

03-07-2021 | Vrouw | 64
Zeer misselijk maagklachten slaappeloosheid

21-02-2020 | Man | 61
Diabetes type 2
vanmorgen gestart met 0,6 mg. en gelijk kotsmisselijk. als dit mijn eetlust moet verlagen kan ik het begrijpen maar ik heb geen behoefte om elke dag misselijk te zijn en braakneigingen te hebben. het is natuurlijk net week-end dus eigen arts of internist niet bereikbaar. word hier niet bepaald vrolijk van. gebruik het naast 2 x d lantus, bijspuiten met novorapid en 2 x d m[lees meer...]etformine.

30-06-2019 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Goedendag ,kan iemand zijn ervaring vertellen . Ik ga vanavond voor het eerst Victoza prikken,maar vind het best spannend . Ik ben best bang voor de bijwerkingen,ik kan ook weinig info vinden . Mvg A.

15-08-2018 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
Stapte over van Trulicity naar Victoza , max dosering Victoza 1.6 Klachten er jeuk, pijlijk prikkend gevoel lichaam. Bloedsuikers stegen ,ipv zakken De injectie spuit voor vaker gebruik, gammel. Weer terug op Trulicity.

14-02-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Vervolg verhaal. Na 1 week 0,6 zonder noemenswaardige problemen, het advies om naar 1.2 te gaan. Toen begon de ellende: sterke misselijkheid, overgeven, stijging bloeddruk, algehele malaise en de nodige hypo's. 1 dag gestopt. weer gestart met 0.6. Overgeven tijdens maaltijd blijft samen met ernstige maagpijn. Bloeddruk is weer normaal. Hartslag is terug naar 75, terwijl de[lees meer...] eerste gebruiksweek de hartslag 85 was. Glucosewaarde is nu wat hoger (nuchter 5.5). Duizelig in avonduren, dan glucose 7.5, dat kan dus oorzaak niet zijn. Ik herzie dus mijn eerdere mening dat het voor mij een goed middel zou zijn. Zal de internist om insuline verzoeken......

10-07-2016 | Man | 70
liraglutide (1,8mg)
Prediabetes
Blijf zelf allert. De bloedsuikers daalden wel, maar kreeg veel, erg veel klachten erbij. Ik was me zelf aan het vergiftigen met de Victoza. Klachten begonnen zeer vaag, kreeg steeds meer last van algehele malaise. Telkens uitdrogingsverschijnselen. Huisarts, specialisten in het UMCG wisten niet wat er aan de hand was. Vervolgens steeds zieker en zwakker totdat we er ze[lees meer...]lf achter kwamen dat het misschien de Victoza kon zijn. Gestopt en per dag ging het langzaam de goede kant op. Ik ben er nog niet maar voel dat ik elke dag sterker wordt.

29-02-2016 | Man | 64
liraglutide (1,2mg/ml)
Diabetes type 2
Victoza veroorzaakt een Pancreasontsteking met spoedopname tot gevolg. Een verblijf van 14 dagen in het hospitaal met zeer hevige pijnen en een lange revalidatie. Ik vind het absoluut niet geschikt voor diabetespatienten.

21-02-2016 | Man | 49
Diabetes type 2
Verschrikkelijke maanden achter de rug, kon geen eten meer verdragen, acute diarree. Het opboeren of je rotte eieren hebt gegeten, en heel veel hikken. Ik heb victoza bijna 8 maanden gebruikt in combinatie met metformine en gliclazide, maar helaas geen verbetering in mijn bloedsuikerspiegel, maar wel heel veel bijwerkingen. Gelukkig nu gestopt met dit medicijn, en over naa[lees meer...]r de insuline, hopelijk gaat dit wel werken, zonder al die bijwerkingen.

27-12-2015 | Vrouw | 72
Diabetes type 2
8 kg afgevallen in 17 dagen, diarree, reflux, de hik 3 x minimum per dag.

07-06-2015 | Vrouw | 51
liraglutide (1,2mg)
Diabetes type 2
Kreeg opgezwollen bovenlip, snelle hartslag 150, verstikkingsverschijnselen, opgezwollen mond huig tong, rode 'hitler'vlek tussen bovenlip en neus, meermaals naar spoed. Bijna dood. Nooit meer

29-01-2015 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Ernstige diarree. Niet vol te houden, toch een jaar geprobeerd. Nu over op insuline. Dit gaat stukken beter. En veel haaruitval.

17-02-2013 | Man | 64
Diabetes type 2
heb dit middel meer dan een jaar gebruikt en 25 kg afgevallen. In het begin geen problemen gehad. Nu na een jaar ernstige bijverschijnselen gekregen zoals ernstig verstoorde spijsvertering. Direct van chirurg moeten stoppen met dit middel. Ben meer informatie na gaan vragen over victoza en heb mijn twijfels erover

18-04-2020 | Man | 73
liraglutide (6mg/ml)
Bij aanvang goed misselijk. Dat verdwijnt later. Gewichtafname is minimaal. Moet toch nog bijspuiten met Lantus

06-01-2020 | Vrouw | 40
liraglutide (1.2mg)
Diabetes type 2
Zijn er nog mensen die het erg benauwd kregen door de victoza?

23-02-2015 | Man | 52
Diabetes type 2
Begonnen met 0.6 Mg om de twee weken tot week 5. 1.8 Mg heel veel bijwerkingen diarree maagpijn net of ik een maagzweer had vlak onder borstbeen.. Weer terug naar 4 x spuiten per dag wel 5 kilo kwijt.