Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (288 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

03-01-2018 | Vrouw | 17
liraglutide (0.6mg)
Diabetes type 2
ik heb al en lange weg gewandeld voor iemand van 17 jarige leeftijd, ik ben de laatste 3 jaar enorm ziek beginnen worden.. tot op het punt ik niet meer kon rechtstaan.. niet meer kon denken.. niet meer wauw eten.. na en stuk of 14 specialisten verspreid over die 3 jaar, zijn we terecht gekomen bij en internist, die me als vervolg de diagnose : chronisch vermoeidheidssyndro[lees meer...]om gaf, ik was hier absoluut niet mee verder geholpen en wauw het nog niet accepteren.. als vervolg en afspraak gemaakt bij mijn huisarts om me door te verwijzen naar en endocrinoloog, ik dacht dat er misschien iets mis was met mijn schildklier want ondanks ik bijna niets eet val ik geen gram af.. toen ik bij de specialist kwam, besloot hij testen te doen waar als gevolg weer niets uit kwam, maar deze endocrinoloog was ook gespecialiseerd in suikerziekte.. na veel na denken en veel testen is er uit gekomen dat ik diabetes type 2 heb, heel fijn om eindelijk en diagnose te krijgen Hij vertelde me dat ik beter zou worden als ik gewicht zou verliezen, ongeveer 10 kg dus stuurde hij me door naar en diëtiste, zij schreef mooi en plan uit voor mij met de maaltijdhoeveelheden voor mij om af te vallen.. ze zij dat ik zo zeker gewicht zou verliezen daarna vroeg ze me wat ik per dag zo al eet.. om daarna tot de conclusie te komen.. dat ik per dag 400 calorieën minder eet dan haar plan om mij te laten af vallen.. dus ze wisten wederom geen raad met mij, mijn suikerdokter heeft me dan naar de metabole eenheid gestuurd, waar ik en nacht moest verblijven en waar ze mijn metabolisme en alles zouden meten.. waar uit kwam dat mijn metabolisme praktisch niet werkt.. dat zelfs en blad sla mij dik kan maken.. dat ik nooit echt nooit uit me zelf gewicht zou kunnen verliezen.. ik heb het gevoel dat dit mijn enigste kans en mijn laatste hoop is om gewicht te kunnen verliezen en me beter te gaan voelen.

16-01-2021 | Vrouw | 20
liraglutide (1.2mg/ml)
Afslanken - overgewicht
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door mijn endocrinoloog (ik heb geen suikerziekte, dit werd alleen voorgeschreven om gewicht te verliezen). Al heel mijn leven heb ik overgewicht en had nooit het idee dat ik dit zou kunnen wegwerken. Toen ik Victoza begon te gebruiken had ik veel minder honger. Hierdoor kreeg ik veel motivatie om mijn best te doen om het lichaam waar ik [lees meer...]van droom te krijgen. Nu zijn we 1 maand later en ben ik 5kg afgevallen, dit terwijl ik in mijn examenperiode zit en letterlijk hele dag op mijn gat zit. Ik ben heel tevreden over Victoza en kan niet wachten tot ik kan beginnen met sporten om zo nog betere resultaten te zien. Hopelijk kan deze review andere meisjes (en jongens) helpen om zich beter in hun vel te voelen. Toen ik net begon met Victoza was ik af en toe wat misselijk. Nu ik het een maand gebruik is dit weggetrokken.

20-12-2012 | Vrouw | 27
Diabetes type 1

21-01-2016 | Vrouw | 32
liraglutide (1,8)
Diabetes type 2
Sinds een maand gebruik ik Victoza nadat ik alle soorten medicijnen heb geprobeerd. Ik heb het idee dat de glucosewaardes nu iets beginnen te dalen, dus ben daar blij om. Ook ben ik nu in 1 maand 3,5 kg afgevallen. Het is voor mij een extra stok achter de deur om op mijn eten te letten (al deed ik dat al wel). Bij veel koolhydraten innemen, krijg ik last van misselijkheid [lees meer...]en vol gevoel en stop met eten. Al is de misselijkheid niet fijn, ik heb er niet zo veel last van. Wel heb ik regelmatig last van winderigheid en vies opboeren. Dat is wel erg vies. Soort rotte eierenlucht wat omhoog komt. Ik begon met 0,6 en inmiddels spuit ik 1,8. de bijwerkingen komen met vlagen en ene dag meer last van dan de andere dag. Dus na 1 maand ervaring al zeer tevreden en ben benieuwd naar de resultaten op langer termijn!

13-05-2016 | Vrouw | 33
liraglutide (18mg/ml)
Diabetes type 2
Ik gebruik de Victoza vanaf januari 2016. hierbij slik ik anderhalve Metformine erbij. De eerste tijd had ik best last van bijwerkingen, maar de laatste tijd is dat heel sporadisch. De vervelendste bijwerkingen zijn nu soms de winderigheid en vies opboeren. Mijn glucosewaarden zijn ook goed aan het dalen, dus heb er zeker profijt van! Een leuke bijkomstigheid is het afvall[lees meer...]en. Inmiddels 10 kg eraf. Ik denk dat ieder medicijn zo zijn bijwerkingen heeft, maar het resultaat is positief en dat is belangrijk.

20-04-2021 | Man | 35
liraglutide (1,8mg)
Afslanken - overgewicht
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, voorgeschreven door mijn dokter ,helaas wordt dit niet vergoed. Ik ben hier 1 nov 2020 mee gestart en was binnen 3 maanden al 10 kilo kwijt ( heeeeeel gezond gaan leven, en tussen de 60 a 100 km per week gaan wandelen) inmiddels zit ik op -20 kilo in 5 maanden tijd

20-07-2012 | Vrouw | 35
Diabetes type 2
Gebruik Victoza nu anderhalf jaar, en mijn hba1c is nu 5.8 ik had altijd 16 of 17 dus dat is al een hele vooruitgang, De eerste weken weinig bijwerkingen gehad, daarna toch best behoorlijk last gehad, overgeven, diarree etc. maar nu voel ik me heel goed, ik beweeg dagelijks makkelijk en ben 15 kilo afgevallen. ik ben af en toe een beetje moe en heb heel af en toe nog wat l[lees meer...]ast van darmen, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk van de Metformine die inmiddels ook verlaagd is naar 2x daags 500 mg. van 2x daag 1000 mg. Het gaat goed met mij nu ik Victoza gebruik. Ben dus erg tevreden.

20-12-2013 | Vrouw | 36
Diabetes type 2
Ik heb al sinds mijn 20e overgewicht en kreeg een jaar of 8 geleden diabetes type 2. Toen ik eenmaal was ingesteld slikte ik 3x 850mg Metformine i.c.m. Tolbutamide. Omdat het afvallen maar niet wilde lukken heb ik de Tolbutamide op een gegeven moment laten staan omdat dat het afvallen zou bemoeilijken. Ik heb het gelukkig daarna nooit meer geslikt en ik viel inderdaad wat [lees meer...]af. Jammer genoeg bleef ik maar jojo-en met m'n gewicht, permanent afvallen is me nog niet gelukt. Begin dit jaar wilde ik graag zwanger worden. Dat wilde ik vanwege mijn gewicht eigenlijk niet maar ik word er niet jonger op dus gooide ik mijn principes toch maar uit het raam. Ik ben overgegaan op insuline en tot mijn schrik vlogen de kilo's eraan. 9 kilo in een paar maanden tijd, ondanks dat ik keurig gezond at. Ik ben 3 maanden terug heel fanatiek gaan sporten, 5x per week en volgde op dat moment het online dieet via de Weight Watchers. Geen grammetje ging eraf.... Inmiddels woog ik 105.5 kilo (lengte 1.70 m) en vond ik het wel welletjes. Ik heb de zwangerplannen in de ijskast gezet en ben weer gestopt met de insuline. Daarnaast ben ik naar de internist gestapt met de wens om Victoza te gaan gebruiken. Hij ging daarmee akkoord, ondanks dat ik niet helemaal aan de eisen voldeed. Twee weken verder en ik ben ruim 4 kilo afgevallen. Het sporten heb ik wat verminderd want 5x is bijna niet vol te houden. Ik ben wel gezond blijven eten en sport nu zo'n 3x per week. Het afvallen wordt wel bevorderd door de bijwerkingen. Ik heb totaal geen honger meer. Lunch en tussendoortjes hoeven voor mij niet zo nodig meer en het avondeten eet ik tegen heug en meug voor de helft op. De diarree is ook aardig dramatisch maar dit had ik ook al door de Metformine dus welke van de twee dit nu veroorzaakt is onduidelijk. Ondanks deze ongemakken ben ik er zeer blij mee want ik val nu ein-de-lijk af en hopelijk blijft dat voorlopig zo.

05-06-2013 | Vrouw | 36
Diabetes type 2
heb eerst lange tijd gelopen voor huisarts wilde prikken op suiker

24-03-2023 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Inmiddels 1 maand in gebruik (1.2 1xper dag) inmiddels ook geen bijwerkingen meer . En diabetes goed onder controle te houden met mooie glucosewaarden van 5,5-9.0 Gewicht verlies: Inmiddels van 123,8kg naar 119.7kg afgevallen in 1 maand :4,1kg Voeding weinig extra aangepast gezien al ik langere tijd koolhydraat beperkt eet ook voor victoza Sport en beweging: mob[lees meer...]iliteit beperkt deels afhankelijk van rolstoel/scootmobiel

22-02-2023 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Gebruik nu precies 2 weken victoza eerste week 0,6 vanaf dag 8 1.2 De eerste 3dagen erg veel maagpijn en bijna niets gegeten en met kleine portie eten misselijk vanaf dag 6 minder misselijk en zakte maagpijn extrem vol gevoel af waarschijnlijk omdat kleine hoeveelheid eten kan (½ tot 1 boterham ter idee van portie grote) Op dag 8 verhoogd naar 1.2 , bekende vol gevoel[lees meer...] en maagpijn nam weer toe maar voor 3 dagen niet zo extreem als bij start van medicijn. Inmiddels dag 14 en wat meer gewend aan Ieniemienie porties eten voller maaggevoel soms vervelend maar geen echt pijn meer waarschijnlijk door aanpassen porties dit ging automatisch meer kan ik gewoonweg niet op. BloedGlucose Suikerwaarden zijn aanzienlijk gedaald en veel stabieler, ben dan ook benieuwd wat het met hb1ac doet deze zal ik later laten prikken. Hier erg blij mee Overall ben ik redelijk tevreden met victoza " het is dusver te doen ,hoop wel dat bijwerk nog wat minder worden " Nb 1 Bijkomstigheid: ben In 14 dagen tijd al 2,6kilo ! afgevallen 123.8kg tot 121.2 ,beter natuurlijk al hoeft dit niet nog sneller te gaan voor mij . Nb 2 Prikjes voel je amper

01-03-2013 | Vrouw | 38
Suikerziekte (type 2)
Ik ben uit mezelf 26 kg afgevallen maar verder kwam ik niet., En doordat de suikers met al die medicijnen niet naar de gewenste cijfers daalden heeft mijn diab.ass mij over Victoza verteld en ze heeft me na een bedenk periode gebeld wat ik nu wilde ...en ik zei dat we er voor gingen. Ze heeft een afspraak met de internist gemaakt en die stemde toe dat ik ermee mocht beginn[lees meer...]en. Doordat dit via de internist gaat wordt het geheel vergoed. Dus dat is een mooie bijkomstigheid. Ik ben sinds 22-2-2013 begonnen met Victoza,en de stand is 0,6 mg . De bijwerkingen waren buikkrampen ,misselijk ,op boeren, droge mond,en natuurlijk niet veel eetlust meer . Maar dat is wel goed want hierdoor ben ik al 2 a 3 kg kwijt. 8 maart moet ik mijn Victoza verhogen naar 1,2 mg,ik ben benieuwd hoe ik daar op reageer... Ik voel me verder heel goed . Dus ik ben na zo'n korte tijd ...heel tevreden. Kijken hoe het verder gaat.... Groetjes van Jeanet.

06-01-2020 | Vrouw | 40
liraglutide (1.2mg)
Diabetes type 2
Zijn er nog mensen die het erg benauwd kregen door de victoza?

24-08-2015 | Vrouw | 41
liraglutide (1.8)
Diabetes type 2
Een half jaar geleden ermee begonnen. Opgebouwd naar 1.8, met 2 maal daags Metformine 500 erbij. Merkte al vrij snel verbetering in de suikerwaardes. Wel misselijkheid in het begin, maar niet hinderlijk. Nu na een half jaar 10 kg afgevallen. Sport er nu ook bij, krijg meer energie. Voor mij een wondermiddel! Vanmorgen weer op controle geweest bij specialist, voor mijn [lees meer...]suikercontroles mag ik eigenlijk al terug naar de huisarts. Metformine hoeft niet meer geslikt te worden, gebruikte ik eigenlijk vanuit mijn zelf al minder. Hba1C was 42, dit nu al een paar maanden. Honger gevoel kwam op een bepaald moment wel terug, dan is het volharden op wilskracht!

30-01-2014 | Man | 41
Diabetes type 2
perfect medicijn, ik ben de medische wereld dankbaar.

23-10-2017 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Dit product 6 maanden gebruikt als hulp bij afvallen, daar het met gewoon gezonder eten niet meer lukte. Altijd maar honger en dus dan toch teveel eten, ondanks gezond eten. Dit product zorgde ervoor dat ik eindelijk aan normale porties genoeg had! Na zes maanden 8 kilo kwijt. Ik krijg het echter niet voorgeschreven of vergoed. Noodgedwongen gestopt. Tussendoor en na zes[lees meer...] maanden overigens gezondheid laten checken: geen nadelige gevolgen gehad van het gebruik.