Ervaringen met Carbamazepine

carbamazepine

slaperigheid gebrek aan energie trillingen

Aangezichtspijn (28 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

22-07-2018 | Vrouw | 23
carbamazepine (500mg)
Aangezichtspijn
Voor mijn aangezichtspijn ben ik eerst begonnen met 2x 100mg per dag. Dit had weinig effect. Door de huisarts is mijn dosis toem veranderd naar 2x 200mg per dag, hier had ik wel baad bij maar had alleen last van mijn hoofd bij veel inspanning. Echter had ik wel een vervelende bijwerking: namelijk, mijn nek werd dik en mijn buik ook een beetje. Na overleg met de neuroloog t[lees meer...]och noog de 800mg per dag gegaan. Dit haalt wel de pijn aardig weg, maar weet niet wat voor effect dit heeft op de bijwerkingen.

27-02-2018 | Vrouw | 54
carbamazepine (200mg)
Hersentumor
Advies specialist was om Carbamazepine Sandoz retard tablet 200 mg te gaan gebruiken vanwege tumor in hoofd. Beleid is gebruik van medicatie om mogelijke uitval te voorkomen. Na opbouwfase nu 2x 1,5 tablet van 200 mg per dag ochtend en avond. Eerste uren na inname vaak vlagen van misselijkheid en duizeligheid. Gevoel van algehele dufheid en extreme moeheid. Volgens special[lees meer...]ist is gewenningstijd 1-5 weken. Nu 4e week. Voelt of middel mogelijk erger is dan de kwaal.

08-01-2017 | Vrouw | 21
carbamazepine (300mg)
Epilepsie
Mijn naam is Nicole. Ik ben 21 jaar oud en slik sinds mijn 12e medicatie tegen mijn epilepsie. Ik heb autosomaal dominant frontaal- (voorhoofdskwab), temporaalkwab (slaapbeenkwab) epilepsie. Dit houdt in dat ik het alleen tijdens mijn slaap heb. Ik slik sinds 2008 op en af de medicatie met de werkzame stof "Carbemazepine" en deze voldoet tot zover uitstekend tegen de epile[lees meer...]ptische aanvallen. Zowel de myoclonische als de tonisch- clonische aanvallen zijn zichtbaar minder geworden. Wel ondervind ik veel bijwerkingen van dit medicijn. Ik ben minder geconcentreerd aanwezig 's ochtends, erg vermoeid, heb een aantal bloedafwijkingen en ben erg 'stoned' na inname van de medicatie. Ik slik 2x300mg per dag, hoe hoger de dosis, hoe erger de frequentie van de bijwerkingen toeneemt. Ik neem de diureticum variant. Ik raad dit aan om zo kosten te besparen, omdat de medicatie helaas onder het eigen risico valt.

12-05-2016 | Man | 53
carbamazepine (400mg)
de tergertol cr geeft een ammoniak lucht aan mijn zweet en moet elk jaar een nieuwe kussen kopen voor mijn bed. Verder wel tevreden.

28-05-2015 | Vrouw | 23
carbamazepine (100mg)
Epilepsie
Ik ben halverwege 2013 met mijn vorige medicijnen gestopt en overgestapt op Carbamazepine. De medicijnen zijn erg klein en daardoor makkelijk in te nemen. Rond mei 2014 was mijn dosering redelijk hoog en daardoor kreeg ik heel veel dromen als bijwerking, daardoor ben ik overgestapt naar Lamotrigine. Dat ging een tijdje goed, maar sinds een half jaartje slik ik de combinati[lees meer...]e Lamotrigine en Carbamazepine, beide 2x 100 mg per dag. Dus in totaal slik ik 400 mg aan medicijnen per dag. Sinds ik deze combinatie slik, merk ik dat ik geen zin meer heb in seks en daar baal ik wel heel erg van. Helemaal omdat ik gisteren (27-05) weer een aanval heb gehad en de medicijnen waarschijnlijk omhoog moeten wat ik niet wil, dus waarschijnlijk weer kijken naar een ander soort. We blijven zoeken, maar we blijven hoop houden!

03-04-2015 | Man | 53
carbamazepine (400mg)
Epilepsie
De laatste 2 weken ben ik erachter gekomen dat ik last blijf houden van ( alle soorten ) schemerlampen. Dus ook spaarlampen en Tl-verlichting. De kans is erg groot dat ik last hebt van magneetveld van de verlichting. Ik vraag me af of de totale ( samen ) werking van deze medicijn ( samen met de medicijn clobazan, 2x 15 mg per dag ) nog wel goed voor me is. De laatste 4 [lees meer...]jaar ben ik alleen maar minder goed aan het worden. Zowel de te hoge dossering als de bijwerkingen zijn zo goed als bij mij de problemen. Ook de darmspecialist heeft zijn twijfels over de medicijn carbamazepine, gezien mijn spastische darm daar erg op reageert. Met 2 weken weet ik meer, als ik bij de specialist ben geweest en bij de oogarts, daar ook alles op gebied van de oogheelkunde ( behalve blind zijn ) mij geen goede ervaring geeft. Problemen zoals wazig zien, dubbel zien en trekkingen tot scheel willen kijken zijn dagelijks aan de orde.

12-03-2015 | Vrouw | 58
carbamazepine (500mg)
Stemmingswisselingen
gebruikelijke middelen werken niet bij mijn bipolaire stoornis en heb een redelijk tot goed resultaat met carbamazepine.

25-08-2014 | Vrouw | 21
Aangezichtspijn
Word er zenuwachtig van, moe, waterige ogen, zie wazig. Ook ben ik vergeetachtig en heel erg emotioneel. Mijn eetlust is weg, ik voel niet wanneer ik honger heb, dus moet de tijden goed in de gaten houden. Mijn pijn is wel minder

20-08-2014 | Vrouw | 24
Epilepsie
Neem Tegretol sinds 10 jaar en heb hier ook altijd al dezelfde bijwerkingen aan overgehouden (wazig zicht, duizeligheid, vermoeidheid, geheugenproblemen). Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik de medicatie doorgenomen zonder problemen maar zou nu graag stoppen omdat we nog een kindje willen, en ik durf het risico geen 2e keer nemen. Ben wel al enkele jaren aanval vrij, e[lees meer...]nkel tijdens m'n zwangerschap heb ik wel wat last gehad ervan.

16-04-2014 | Man | 52
Epilepsie
Sinds 2 weken geleden, heb ik geëist aan mijn neuroloog dat de medicijn Carbamazepine nog verder moet worden aangepast. Dat is dan ook gebeurd, daar het nu veel beter met me gaat. De dosering is juist verlaagd.

13-05-2013 | Man | 58
carbamazepine
Klacht niet weg, maar draaglijk geworden na 2 weken. Hoofdpijn in de ochtend blijft weg als ik avond tevoren veel drink (water of alcoholvrij bier). Het medicijn maakt me 's avonds moe, waardoor ik al om 22:00 u naar bed wil.

16-06-2012 | Vrouw | 14
Epilepsie
Ik was erg ontevreden over dit medicijn omdat ik erg moe en futloos er van werd. Ik ben toen overgestapt naar keppra en dit beviel me een stuk beter. Ondanks dat het beter ging wilde ik toch iets veranderen omdat ik nog steeds erg moe was. Toen ben ik ook vitamine B6 gaan slikken en het gaat nu stukken beter. Ik ben erg blij dat ik ben overgestapt.

09-02-2012 | Man | 50
ik gebruik dit medicijn samen met vimpat,noiafren&Escitlopram normon 10 mg

10-10-2011 | Vrouw | 17
Epilepsie
Ik gebruikte eerst Keppra, maar dat was echt drie keer niks. Toen hier maar op overgegaan. Werkt echt super! Heb nergens last meer van. Wel overgegaan op retard, omdat ik anders op sommige momenten van de dag een beetje warrig werd.

04-09-2011 | Vrouw | 48
Trigeminus neuralgie
De pijn verdween als sneeuw voor de zon na inname van carbamazepine, dit was een geweldige opluchting na 6 weken van veel pijn en erg slechte nachten. Echter na 8 dagn begon ik duizeliger te worden (ook al zittend) en een dag later voelde ik mij gewoon erg slecht. Ik was toen van mening dat het de vermoeidheid was die er uit kwam (wij waren op vakantie). 's Nachts flauwg[lees meer...]evallen en 's morgens lichtjes rood op borst (maar nog hadden wij geen link gelegd met de medicatie aan gezien ik eerst er goed tegenkon en de werking goed was). De dag nadien opgestaan met 39 graden koorts, opgezwollen en rode vlekken over het ganse lichaam. Wij hadden het geluk van in Frankrijk een erg goede dokter te kunnen raadplegen die de nodige stappen heeft gezet en ons duidelijk gemaakt heeft wat er te gebeuren diende. Leverwaarden bleken 4 x te hoog te zijn en hoeveelheid witte bloedcellen was volledig verkeerd. Nu zijn we 6 weken later en stilletjesaan zijn deze gevolgen genormaliseerd, hoewel ik vermoedelijk hierdoor astma heb ontwikkeld, wat nog onderzocht zal worden. Dus geen carbamazepine meer voor mij. Onze apotheker had dit nog nooit meegemaakt en was heel verbaasd.

22-10-2010 | Vrouw
Epilepsie
mijn dochter gebruikt dit middel sinds 2,5 jaar maar wat ik lees bij andere gebruikers is dat ze dit al jaren gebruiken, mijn vraag is waarom zo lang mijn dochter is er ook kilos van gegroeid en ik vind dit niet normaal