Ervaringen met Carbamazepine

carbamazepine

slaperigheid gebrek aan energie trillingen

Aangezichtspijn (28 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

22-04-2012 | Vrouw | 51
Epilepsie
Na een tijd lang zonder medicijnenen te leven ivm hevige bijwerkingen was het afgelopen dinsdag toch weer nodig na 3x in een jaar een grand mall te hebben gehad. Besloten werd om carbamazepine op te bouwen, samen met frisium. Al na 2 dagen zat mijn hele mond en tong met blaren, waardoor de lust in het eten mij verging. Slikken en praten kost mij ook moeite. Na overleg met [lees meer...]de neuroloog moest ik direct stoppen met het slikken van carbamazepine. Daarmee zijn de blaren nog niet verdwenen. Ik wordt zó moe van het uitzoeken welk medicijn helpt tegen mijn aanvallen en de daarbij behorende bijwerkingen. Na al die jaren ben ik echt mijn optimisme aan het kwijtraken, misschien ook wel mede dankzij mijn overgang. Die beschermengelen mogen van mij met vakantie......... Kan iemand mij het verlossende woord geven???

19-12-2010 | Vrouw
Onrust in mijn hoofd
na een jaar in de psychiatrie kreeg ik deze medicijnen en begon ik inderdaad te groeien. ik ging toen van 86 kilo naar108 kilo in ruim 3jaar tijd.ik ben nu vanaf eind oktober medicijn vrij en ik weeg nu weer 88 kilo en ik ben weer de oude sietske maar ik sta geestelijk veel sterker als voor 1995. ook mijn lichaam kan veel meer hebben .op mijn famillie kan ik elk moment ter[lees meer...]ug vallen. ook mijn vriendenkring denkt hier zo over. en ze zijn geweldig trots op mij. met mijn fam en vrienden heb ik een geweldig uniek contact op weten te bouwen!!

21-11-2010 | Vrouw
Overspannenheid
Ik kreeg in 1995 dit middel tegen teveel onrust in 2004 was de situatie zo verbeterd dat ik had kunnen stoppen! maar anderen beslisten anders. dus ging ik door.tot ik vorig jaar ging trouwen en door verhuizing een ander huisarts kreeg van haar mocht ik minderen dit deed ik dan ook direct! een hele wereld ging open voor mij. 6jaar teveel en te lang medicijnen. erg moeili[lees meer...]jk om dan te minderen. van 400mg naar 150mg in ongeveer 6en halve maand tijd het was erg pittig maar zeker de moeite waard! ik ben nu ongeveer 4 weken medicijn vrij ik ben in 1keer gestopt met 150mg naar niets. ik bleef erg bij de tijd en ik weet nu nog waar ik het over heb gehad. nl over de dingen die ik altijd had waargenomen en niet kon benoemen om dat ik in mijn eigen wereldje leefde.de zogenaamde autist! na het volledig stoppen kwam er een explosie van gevoelens naar buiten veel negatieve gevoelens door mensen opgelegd dus niet mijn eigen gevoelens! ook gevoelens van verdriet omdat ik teveel had gezien en niet bij machte was om te reageren en te helpen zoals ik wilde en van mijzelf gewend was voor deze medicatie! de afgelopen weken waren erg zwaar ook voor mijn man! nu ben ik weer mijzelf en de Sietske die ik kende van voor 1995 ondanks dat ik toen ziek werd. er ligt een moeilijke tijd achter ons. en we maken voorzichtig andere plannen voor onze toekomst .dit gaat met vallen en opstaan. en elkaar opnieuw leren kennen. onze toekomstplannen worden nu natuurlijk helemaal anders. en ondanks twijfel e.d. gaan we er helemaal voor! voor informatie geven sta ik altijd open en ben altijd bereid om te helpen!

07-01-2020 | Man | 23
carbamazepine (200mg)
Ik heb een bedrijfsongeval gehad en heb een stalen stang tegen de zijkant van me hoofd gekregen met zenuwpijn tot gevolg. Veel last van steken in me hoofd gehad waardoor in dus carbamazepine voorgeschreven heb gekregen 3x per dag 200mg. Ik slik dit medicijnen nou 3 weken en merk dat ik in een soort depressie terecht kom. Heb veel bijwerkingen gehad vraag me af of dit kan v[lees meer...]anwegen dit medicijn. Heb er nooit last van gehad zou iemand dit kunnen verklaren?

10-05-2019 | Man | 33
carbamazepine (250mg)
Epilepsie
Veel bijwerkingen, ook na langere tijd nog. Toch nog 1 of 2 aanvallen gehad terwijl ik dit medicijn slikte.

15-10-2018 | Vrouw | 82
Aangezichtspijn
DE pijn gaat op en neer bij veel pijn 3 tabletten per dag, dan is het te verdragen, dan weer een tijd je minder tot geen pijn. NU weinig pijn dus maar een tablet.

12-09-2018 | Vrouw | 31
Epilepsie
Vanaf 2004 heb ik epilepsie. De eerste 8 jaar carbamezepine TEVA ingenomen. Helemaal geen problemen mee gehad, nooit aanvallen gehad. Vanaf 2012 ongeveer kreeg ik een ander merk (goedkoper denk ik) en sindsdien een aantal aanvallen/absences gehad. Ook last van moeheid, sufheid, wazig kijken en stemmingswisselingen. Wel moet ik er bij zeggen dat ik na elke aanval die ik had[lees meer...] de medicatie werd verhoogd.

07-03-2018 | Vrouw | 14
carbamazepine (100mg)
Neurofibromatose
Ben met 50 mg gestart, dit heeft niet geholpen. Na het ophogen naar 100 mg ging het compleet mis. Die avond heb ik veel moeten overgeven en ik kon niet eens op m'n eigen benen staan, het medicijn heeft uiteindelijk geen effect gehad op de pijn.

15-10-2016 | Man | 60
Epilepsie
Na 1 uitgelokte grandmal (klas vol doorgedraaide leerlingen) door neuroloog, 30 jaar geleden, voorgeschreven 3x200 mg/dag. Door de daarna optredende absences (4/jaar) dacht ik epilepsie te hebben. Tot ik twee jaar geleden op diverse neuro-sites las dat dit medicijn absences kon veroorzaken. (Mij nooit verteld). Dit is volgens mij een levensgevaarlijke bijwerking (verkee[lees meer...]r). Ik heb daarop de dosering in 6 maanden naar 0mg teruggedraaid en heb de laatste 1 1/2 jaar geen absence meer gezien. Tijdens het afbouwen 1 onttrekkingsaanval gehad die ik goed voelde aankomen en mij de tijd gaf rustig op bed te gaan liggen. Werd stijf wakker met tongbeet. M.a.w. Word nooit overmoedig tijdens het afbouwen en neem de tijd in maanden. Ik dacht ik kan van 200 direct naar 0 mg (Niet dus).

22-06-2016 | Man | 51
Aangezichtspijn
Het medicijn helpt op zich goed tegen de aangezichtspijn, alleen vind ik (en mijn omgeving) de bijwerkingen erg vervelend: neerslachtig, prikkelbaar, vergeetachtig en warrig.

06-04-2016 | Man | 48
Epilepsie
sinds gebruik medicijn aanvallen bijna weg, maar veranderde ook van stemming en karakter, was totaal de oude persoon niet meer. Was soms agressief naar gezin en collega's, wat ook tot conflicten leidde op de werkvloer.

30-10-2015 | Man | 53
carbamazepine (250mg)
Epilepsie
Naarmate ik ouder word, merk ik dat het medicijn Carbamazepine minder goed werkt. Ook bij een hogere dosering. Dit medicijnprobleem is ontdekt mede dankzij de darmspecialist die zo het vermoeden had dat de bijwerkingen van dit medicijn wel eens de oorzaak kan zijn van mijn maag / darmenpijn en de hele onderrug. Ook het aantal aura's (misselijkheden) komen weer terug, waard[lees meer...]oor ik denk dat dit medicijn niet meer bij me werkt.

24-04-2015 | Man | 53
Epilepsie
Ben hedenochtend nuchter geprikt (zonder medicatie en voedsel) voor het medicijn carbamazepine. Dit vanwege de aanhoudende klachten als gewrichtspijn, spierpijn, hoofdpijn, schouderpijn, rugpijn, voetpijn. Met 10 dagen is de uitslag binnen. Gezien de wisselwerking van mijn lichaam kan het zijn dat dit medicijn een verkeerde werking heeft opgeleverd of zelfs afstootreacties[lees meer...].

13-04-2015 | Vrouw | 47
Aangezichtspijn
Carbamazepine. Door mijn Neuroloog voorgeschreven gekregen ivm aangezichtspijn. Hielp iedere keer na mijn inziens eventjes, daarna ophoging nodig. Nu kaakholtes laten schoonmaken. Omdat dichte kaakholtes wat bij mij het geval was een trigger voor aangezichtspijn zou kunnen zijn. Helaas niet het geval , het heeft niets geholpen het alleen nog erger gemaakt, ophoging carbam[lees meer...]azepine geprobeerd , het medicijn doet echter niets .

08-04-2015 | Man | 53
Epilepsie
Vandaag was ik voor de 4e keer bij de oogarts, daar dit nu voor een algehele uitgebreide onderzoek was. Gebleken is, dat ik geen oogprobleem op zichzelf hebt, maar dat ik door deze medicijn bijwerkingen blijft houden qua wazig zien, dubbel zien en last van het licht blijft houden. Sinds ik de schemerlampen niet meer gebruik, slaap ik beter en blijven de aanvalsmisselij[lees meer...]kheden van de epilepsie weg. Volgende week ben ik weer bij de neuroloog om dit te bespreken. Zolang mijn medicatie niet is bijgewerkt ( samen met de clobazan ), kan ik dus niet naar de opticiën toe voor een aangemeten bril, die ik overigens al meer dan 6 jaar niet kan dragen door de medicatie. Ik heb de neuroloog gevraagd voor een bloedonderzoek, een MRI-scan en daarna d medicatie aan te passen. Nu slik ik dus deze twee medicijnen, daar ik denk dat die niet meer goed samenwerken en dat er een derde medicijn erbij moet komen voor extra ondersteuning.

02-04-2015 | Man | 53
Epilepsie
Sinds een week ben ik erachter gekomen over mijn aanhoudende epileptische klachten / aanvallen van waar deze om 2 redenen afkomstig zijn. Als eerste heb ik een darmonderzoek gehad, daar waar meteen gereageerd werd door de bijwerking van de medicijn Carbamazepine. Dat was voor mij de eerste notitie die ik op mijn lijstje hebt gezet als ik met 2 weken naar de specialist [lees meer...]moet. Dit vanwege de aanhoudende darmpijnen, en de zijkanten en mijn onderrug. Voor mezelf wist ik enigszins dat de dossering hiervan te hoog is. Te hoge dossering geeft ook meer bijwerkingen. Ten tweede ben ik erachter gekomen dat ik epileptische misselijkheden ( en aanvallen ) krijg als al mijn schemerlampen aan staan. Zowel in de ochtend als in de avond. Dit is, omdat dit elektrische verlichting is. Buiten op straat heb ik er geen last van, en loop ik ook ( uit voorzorg ) nog met een zonnebril op. En, sinds ik de schemerlampen hebt uitgeschakeld, iedere avond, slaap ik ook beter. Als ik wakker werd en de schemerlamp was aan, werd ik epileptisch misselijk wakker. Iedere ochtend weer. Daarom maak ik geen gebruik meer van de schemerlampen. Vanaf dat moment gaat het veel beter met me. Nu nog de te hoge dossering van deze medicijn aanpassen, daar ik dat met twee weken dat aan de specialist vraag. Hierdoor zal ook mijn oogproblemen kunnen halveren, daar problemen zoals wazig zien, dubbel zien en scheel willen kijken dan ook gehalveerd kunnen zijn. Ook de druk op mijn neusbeen blijft nu tot heden aanwezig.