Ervaringen met Carbamazepine

carbamazepine

Aangezichtspijn (28 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

02-10-2023 | Vrouw | 57
Aangezichtspijn
Ik heb het al 8 jaren, de eerste 7 jaren gingen goed, ik slikte 2 x 50mg per dag . Toen krijg ik Tegretol, wat een drama, ik slikte 600 en had nog pijn ook snachts. Ik heb nou weer aurobindo en slik nu 400 maar weel af en toe pijn! Ik ben geholpen aan star, aan 1 oog precies de rechtse( waar mijn pijn is) . De ergste is dat mijn man since een paar weken dat ook heeft. En[lees meer...] zo erg dat de medicijnen niet echt helpen, hij moet voor een Mriscan. Wat is het met ons, toeval allebei, zou het????

23-03-2023 | Vrouw | 53
Aangezichtspijn
Nooit meer Eerst niet gebruiken in het verkeer Daarna 5 uur na inname redelijk dus vroeg opstaan en ontbijten ervoor. van mijn fiets op mijn gezicht gevallen , kon mezelf bij slingeren niet corrigeren en klapte op mijn gezicht .

23-03-2023 | Vrouw | 52
Aangezichtspijn
Nooit meer. Eerst niet mee fietsen en autorijden . Daarna 5 uur naar inname, dus vroeg opstaan en ontbijten . Kreeg er een eenzijdig fiets ongeluk mee. Slingerde bij opstappen en klapte op mijn gezicht . In het ziekenhuis abrupt mee gestopt ook ivm operatie . Verdoofde wel maar nam de oorzaak niet weg.

11-09-2022 | Vrouw | 63
carbamazepine (400mg)
Epilepsie
De ervaring 800mg slecht prikkels en doof gevoel linker kant trillingen prikkels spraak problemen ben over gegaan naar tergatol 200mg 700mg dat gaat beter da ik die aljaren had

07-09-2022 | Vrouw | 63
carbamazepine (400mg)
Epilepsie
Ik slikte al jaren tergatol geen last nu slik ik800mg dat is 2x 400tergatol eerst slikte ik 700mg nu100meer is afwachten hoe het uit pakt . toch merk ik iets verschil . heb nog geen grote aanval gehad wel onrustig

23-10-2019 | Vrouw | 23
Epilepsie
Carbamazepine sloeg als enige medicijn goed aan, heel fijn! Werkt vrijwel direct na gebruik en was snel op te bouwen. Aan het begin enorm vermoeid.. gelukkig werd dit minder. Na 2 jaar begon de ellende pas.. tanden waren erg zwak geworden, veel blessures met sporten. Dit waren volgens de neuroloog bijwerkingen van dit medicijn. Een andere bijwerking was dat de kans op "ong[lees meer...]ezonde" kinderen erg groot is tijdens het gebruik. Ik heb er na 5 jaar voor gekozen om ermee te stoppen en ben overstapt naar lamotrigine. Minder bijwerkingen maar duurt lang voor het goed aanslaat. Heb het gevoel dat ik van dit medicijn wel een hogere dosering moet nemen dan van carbamazepine.

05-09-2019 | Vrouw | 58
carbamazepine (200mg)
Naar aanleiding van mijn zenuwpijn op het hoofd, ook wel munt of nummulaire hoofdpijn genoemd, heb ik carbamazepine via de neuroloog voorgeschreven gekregen. Dit is het vijfde medicijn wat ik probeer. Na enkele dagen duizeligheid en evenwichtsstoornissen toch 2 weken volgemaakt. Het ging niet meer. Durfde niet eens te fietsen!! Toen de neuroloog gebeld en moest weer stoppe[lees meer...]n. Heeft iemand ook last van munt hoofdpijn met nare zenuw pijn erbij, laat het me even weten. Volgende week krijg ik een injectie in de achterhoofd zenuw en hoop dat dat gaat helpen.

16-02-2019 | Vrouw | 55
carbamazepine (100mg)
Aangezichtspijn
Werkt wel tegen de pijn maar de bijverschijnselen vind ik heel erg : misselijk, depressief en haaruitval waardoor ik niet meer naar buiten durf. Weet iemand of je haar weer terug groeit na beëindiging van de medicijnen

18-01-2019 | Vrouw | 52
carbamazepine (250mg)
Aangezichtspijn
Voor aangezichtspijn zou ik een afspraak maken bij met umc Groningen en je daar laten opereren door de specialist in aangezichtspijn. Heeft mijn vrouw ook gedaan en sindsdien geen klachten meer

29-12-2018 | Vrouw | 48
Pijn (algemeen)
ik loop ook al 2 jaar met pijn in mijn kiezen, begon heel heftig, heb 2 jaar terug toen 2 wortel kanaal behandelingen gekregen, de pijn bleef daarna, toen ook al carbamazepine gekregen. Mijn tandarts dacht aan aangezichtspijn, heb toen een MRI scan gehad, aan m’n zenuwen konden ze niks ontdekken, ze hebben toen bij toeval wel een goedaardige tumor in m’n hoofd ontdekt, d[lees meer...]aar ben ik 3 weken geleden aan geopereerd. Ben toen ook door verwezen naar de ACTA, ( academisch centrum voor tandheelkunde) daar heb ik in september nog een onderzoek gehad, en zou nog een uitgebreider onderzoek krijgen dit jaar, allerlei testjes, maar omdat ik geopereerd werd moest ik die afspraak afzeggen. Heb sinds een week nu weer hele erge pijn aan m’n kiezen/kaak, weer van de week naar tandarts geweest, die kon niks ontdekken, zit nu weer aan de carbamazepine, eerst 2 per dag, maar ik bleef pijn houden, gebruik er nu 4 per dag, helpt wel tegen de pijn, alleen ben wel heel erg moe, slaap veel, en heel duizelig. Ik ben door de operatie m’n reuk en smaak kwijt geraakt, m’n linker reuk zenuw is beschadigt, wel heel toevallig want de pijn is ook in m’n linker kaak, volgende m’n neuro chirurg staat dat niet in verbinding met elkaar. Ik vind het allemaal erg lastig, ik kan toch niet altijd dit medicijn blijven gebruiken....

15-10-2018 | Vrouw | 82
Aangezichtspijn
DE pijn gaat op en neer bij veel pijn 3 tabletten per dag, dan is het te verdragen, dan weer een tijd je minder tot geen pijn. NU weinig pijn dus maar een tablet.

12-10-2018 | Vrouw | 49
Epilepsie
Ik gebruik carbamazepine inmiddels al weer jaren.En dan wel van leverancier Apotex.Daar waak ik ook zeer voor.In het verleden kreeg ik regelmatig pillen van andere leveranciers mee maar daar voelde ik me minder wel bij.Ik gebruik het voor mijn epilepsie,inmiddels zit ik weer op 900 MG per dag...is 3 en een halve pil per maaltijd.De epilepsie is daar zo goed als mee onder c[lees meer...]ontrole op een enkel incident na..Behalve moeheid geen andere bijwerkingen.

12-09-2018 | Vrouw | 31
Epilepsie
Vanaf 2004 heb ik epilepsie. De eerste 8 jaar carbamezepine TEVA ingenomen. Helemaal geen problemen mee gehad, nooit aanvallen gehad. Vanaf 2012 ongeveer kreeg ik een ander merk (goedkoper denk ik) en sindsdien een aantal aanvallen/absences gehad. Ook last van moeheid, sufheid, wazig kijken en stemmingswisselingen. Wel moet ik er bij zeggen dat ik na elke aanval die ik had[lees meer...] de medicatie werd verhoogd.

22-07-2018 | Vrouw | 23
carbamazepine (500mg)
Aangezichtspijn
Voor mijn aangezichtspijn ben ik eerst begonnen met 2x 100mg per dag. Dit had weinig effect. Door de huisarts is mijn dosis toem veranderd naar 2x 200mg per dag, hier had ik wel baad bij maar had alleen last van mijn hoofd bij veel inspanning. Echter had ik wel een vervelende bijwerking: namelijk, mijn nek werd dik en mijn buik ook een beetje. Na overleg met de neuroloog t[lees meer...]och noog de 800mg per dag gegaan. Dit haalt wel de pijn aardig weg, maar weet niet wat voor effect dit heeft op de bijwerkingen.

07-03-2018 | Vrouw | 14
carbamazepine (100mg)
Neurofibromatose
Ben met 50 mg gestart, dit heeft niet geholpen. Na het ophogen naar 100 mg ging het compleet mis. Die avond heb ik veel moeten overgeven en ik kon niet eens op m'n eigen benen staan, het medicijn heeft uiteindelijk geen effect gehad op de pijn.

03-03-2018 | Vrouw | 68
Aangezichtspijn
Als bijwerking een zeer ernstige allergie. Openbaarde zich pas na 6 weken. 5 dagen in ziekenhuis gelegen. Mijn hele lichaam zat onder. Mag nu 6 maanden prednison slikken