Epilepsie (68 meningen)
Aangezichtspijn (25 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

19-12-2010 | Vrouw
Onrust in mijn hoofd
na een jaar in de psychiatrie kreeg ik deze medicijnen en begon ik inderdaad te groeien. ik ging toen van 86 kilo naar108 kilo in ruim 3jaar tijd.ik ben nu vanaf eind oktober medicijn vrij en ik weeg nu weer 88 kilo en ik ben weer de oude sietske maar ik sta geestelijk veel sterker als voor 1995. ook mijn lichaam kan veel meer hebben .op mijn famillie kan ik elk moment ter[lees meer...]ug vallen. ook mijn vriendenkring denkt hier zo over. en ze zijn geweldig trots op mij. met mijn fam en vrienden heb ik een geweldig uniek contact op weten te bouwen!!

21-11-2010 | Vrouw
Overspannenheid
Ik kreeg in 1995 dit middel tegen teveel onrust in 2004 was de situatie zo verbeterd dat ik had kunnen stoppen! maar anderen beslisten anders. dus ging ik door.tot ik vorig jaar ging trouwen en door verhuizing een ander huisarts kreeg van haar mocht ik minderen dit deed ik dan ook direct! een hele wereld ging open voor mij. 6jaar teveel en te lang medicijnen. erg moeili[lees meer...]jk om dan te minderen. van 400mg naar 150mg in ongeveer 6en halve maand tijd het was erg pittig maar zeker de moeite waard! ik ben nu ongeveer 4 weken medicijn vrij ik ben in 1keer gestopt met 150mg naar niets. ik bleef erg bij de tijd en ik weet nu nog waar ik het over heb gehad. nl over de dingen die ik altijd had waargenomen en niet kon benoemen om dat ik in mijn eigen wereldje leefde.de zogenaamde autist! na het volledig stoppen kwam er een explosie van gevoelens naar buiten veel negatieve gevoelens door mensen opgelegd dus niet mijn eigen gevoelens! ook gevoelens van verdriet omdat ik teveel had gezien en niet bij machte was om te reageren en te helpen zoals ik wilde en van mijzelf gewend was voor deze medicatie! de afgelopen weken waren erg zwaar ook voor mijn man! nu ben ik weer mijzelf en de Sietske die ik kende van voor 1995 ondanks dat ik toen ziek werd. er ligt een moeilijke tijd achter ons. en we maken voorzichtig andere plannen voor onze toekomst .dit gaat met vallen en opstaan. en elkaar opnieuw leren kennen. onze toekomstplannen worden nu natuurlijk helemaal anders. en ondanks twijfel e.d. gaan we er helemaal voor! voor informatie geven sta ik altijd open en ben altijd bereid om te helpen!

28-10-2010 | Vrouw
Ter voorkoming psychose
Na meerdere psychoses eindelijk oorzaak ondekt. Krijg nu carbamazepine in combinatie met 2 andere ter voorkoming van een volgende. Ik functioneer normaal. Zorg alleen wanneer je psychose heb, dat je een goede psychiater heb.

22-10-2010 | Vrouw
Epilepsie
mijn dochter gebruikt dit middel sinds 2,5 jaar maar wat ik lees bij andere gebruikers is dat ze dit al jaren gebruiken, mijn vraag is waarom zo lang mijn dochter is er ook kilos van gegroeid en ik vind dit niet normaal

16-10-2010 | Man
Epilepsie
Gebruik al 11 jaar Carbamazepine. Kreeg op latere leeftijd last van epilepsie. Eerst depakine gebruikt, maar werkte niet voldoende. Voelde me daarbij niet goed en had het idee dat aanvallen gemakkelijk terug konden komen. Sinds het gebruik van Carbamazepine heb ik dat gevoel niet meer gehad en ben al ruim 10 jaar aanvalsvrij. Bijwerkingen vallen erg mee. Wel lijkt het of m[lees meer...]ijn korte-termijn geheugen niet optimaal functioneert. Ben snel vergeetachtig.

10-10-2010 | Vrouw
carbamazepine
Neuropatische pijnen aan de voeten
Al een aantal jaren heb ik last van zeer pijnlijke branderige voeten vooral in de avond als ik zit of lig. Na jarenlang niet begrepen te worden, plaspillen gehad, en iets aan mijn overgewicht gedaan kwam ik bij de neuroloog terecht, na diverse onderzoeken niets in het bijzonder gevonden, neuropathie niet ' echt' aangetoond. Toch word ik daarvoor behandeld, diverse medicij[lees meer...]nen gehad welke ook bij epilepsie gegeven worden die niet hielpen. Carvamazepine help redelijk als ik ze maar echt optijd slik. Het enigste zeer vervelende is dat ik enorm veel last heb van haaruitval. De oplossing van de neuroloog is: dan ga je toch gewoon minderen of stoppen met demedicijnen!!! Alsof ik deze rommel voor m'n lol slik

03-10-2010 | Vrouw
Psychiche klachten
door gebruik van 15 jaar en te hoge dosering veel last van woede aanvallen veel onrust in hoofd en lichaam veel last van het leven in mijn eigen wereld mijn organen werden bijna helemaal uitgeschakeld zoals nieren en de darmen mijn seksuele verlangens werden steeds minder totdat daar ook niets meer van over was veel last van teveel onrust om mij heen reageerde erg onvrie[lees meer...]ndelijk naar mensen doordat ik niet kon doen wat normaal was voor iemand van mijn eigen kunnen ik ben nu aan het afbouwen dit kost veel tijd en energie en inspaning mijn lijf word langzaam weer mijn lijf ook mijn organen werken weer veel beter mijn eetlust komt ook meer terug ook vond ik door de medicijn veel eten niet meer lekker zoals bepaalde koekjes of combinatie van voedsel ik begin steeds weer meer te genieten van mijn leven zoals het was voordat ik dit medicijn had door afbouwen alleen heb ik veel terug ook ben ik afgevallen en mijn krachten zijn ook weer terug kortom het leven is weer een feest als ik in 1995 had geweten dat ik door dit medicijn zoveel narigheid zou krijgen had ik het helemaal anders gedaan1

02-10-2010 | Vrouw
Pschychiatrise klachten
ik kreeg deze medicijn tijdens mijn opname in 1995 ik ben begin van dit jaar gaan afbouwen van 400mg naar nu 150 mg 's morgens 50mg en 'savonds 100mg het afgelopen half jaar had ik veel last van allergie en ook van mijn darmen wel ben ik nu veel rustiger in mijn hoofd en in mijn lijf ik slaap ook veel beter ik kreeg deze medicijn tegen onrust en om beter te kunnen slap[lees meer...]en door het lange gebruik veel nare ervaringen

21-09-2010 | Man
Trigeminus neuralgie
stekende zenuwpijnen bij neus en bovenkaak. dankzij dit medicijn is de pijn binnen vier dagen weg. Ben wel wat duizelig en moe.

20-07-2010 | Vrouw
Epilepsie
Hallo gebruik al sinds mijn pubertijd ongeveer van af 13 jaar denk ik, dit middel. Maar dan de cr versie. Heb ook andere middelen gebruikt maar dit werkt toch wel het beste. Bij alle tabletten is er wel een bijwerking maar bij deze het minst. Ook tijdens zwangerschap gebruikt.. maar toen hadden op de laatste weken mijn hormonen de overhand. Nare ervaringen gehad. Maa[lees meer...]r rust nemen is ook zeer belangrijk. Mijn dochter en ik hebben erg baat bij dit middel. Zij gebruikt het nml ook.

13-05-2010 | Vrouw
Epileptie

07-03-2018 | Vrouw | 14
carbamazepine (100mg)
Neurofibromatose
Ben met 50 mg gestart, dit heeft niet geholpen. Na het ophogen naar 100 mg ging het compleet mis. Die avond heb ik veel moeten overgeven en ik kon niet eens op m'n eigen benen staan, het medicijn heeft uiteindelijk geen effect gehad op de pijn.

16-06-2012 | Vrouw | 14
Epilepsie
Ik was erg ontevreden over dit medicijn omdat ik erg moe en futloos er van werd. Ik ben toen overgestapt naar keppra en dit beviel me een stuk beter. Ondanks dat het beter ging wilde ik toch iets veranderen omdat ik nog steeds erg moe was. Toen ben ik ook vitamine B6 gaan slikken en het gaat nu stukken beter. Ik ben erg blij dat ik ben overgestapt.

10-10-2011 | Vrouw | 17
Epilepsie
Ik gebruikte eerst Keppra, maar dat was echt drie keer niks. Toen hier maar op overgegaan. Werkt echt super! Heb nergens last meer van. Wel overgegaan op retard, omdat ik anders op sommige momenten van de dag een beetje warrig werd.

08-01-2017 | Vrouw | 21
carbamazepine (300mg)
Epilepsie
Mijn naam is Nicole. Ik ben 21 jaar oud en slik sinds mijn 12e medicatie tegen mijn epilepsie. Ik heb autosomaal dominant frontaal- (voorhoofdskwab), temporaalkwab (slaapbeenkwab) epilepsie. Dit houdt in dat ik het alleen tijdens mijn slaap heb. Ik slik sinds 2008 op en af de medicatie met de werkzame stof "Carbemazepine" en deze voldoet tot zover uitstekend tegen de epile[lees meer...]ptische aanvallen. Zowel de myoclonische als de tonisch- clonische aanvallen zijn zichtbaar minder geworden. Wel ondervind ik veel bijwerkingen van dit medicijn. Ik ben minder geconcentreerd aanwezig 's ochtends, erg vermoeid, heb een aantal bloedafwijkingen en ben erg 'stoned' na inname van de medicatie. Ik slik 2x300mg per dag, hoe hoger de dosis, hoe erger de frequentie van de bijwerkingen toeneemt. Ik neem de diureticum variant. Ik raad dit aan om zo kosten te besparen, omdat de medicatie helaas onder het eigen risico valt.

25-08-2014 | Vrouw | 21
Aangezichtspijn
Word er zenuwachtig van, moe, waterige ogen, zie wazig. Ook ben ik vergeetachtig en heel erg emotioneel. Mijn eetlust is weg, ik voel niet wanneer ik honger heb, dus moet de tijden goed in de gaten houden. Mijn pijn is wel minder

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum