Ervaringen met Depakine

valproinezuur

overgewicht bloeddruk problemen vermoeidheid gewichtstoename handen trillen of trillen tijdens het rusten

Bipolaire stoornis (39 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

05-11-2017 | Man | 38
Epilepsie
Hoi, Ik gebruik ook depakine vanwege insulten die ik de laatste paar jaar heb. Ik zie dat iedereen er vermoeid van wordt, maar daar heb ik helemaal geen last van... Ik heb helemaal geen insulten meer gehad sinds ik het gebruik en drink er gerust nog ff wat biertjes bij zonder ergens last van te hebben. Ik vind het de perfecte oplossing!

28-06-2016 | Man | 38
Epilepsie
Dit medicijn is wat ik al jaren gebruik en met een enkele tablet erbij van 2 keer daags keppra kom ik er zo wel redelijk uit, hiernaast gebruik ik nog Diazepam rectioles

02-01-2024 | Man | 39
valproinezuur (500mg)
Migraine is stuk minder geworden na gebruik depakine weinig tot geen bijwerkingen, aan het begin wat last van mijn darmen maar dat ging gelukkig snel over

11-05-2023 | Man | 39
Epilepsie
Heb dapakine 500 chrono 3 maanden ingenomen, maar moeten stoppen omdat mijn lever er niet meer tegen kon. Weinig klachten, vermoeidheid de eerste week maar voor de rest geen last gehad. Jammer dat ik moet overschakelen, Depakine was niet het eerste middel voor mij.

22-04-2021 | Vrouw | 39
valproinezuur (300mg)
Bipolaire stoornis
Eerste instantie leek het prima te gaan maar op dag 3 wilde ik het liefste zelfmoordplegen. Alleen maar huilen en nog zwaarder in depressiegevielens dan dat ik ooit had meegemaakt. Accuut moeten stoppen en nkg ruim 2,5 dag naweeën gehad

01-10-2020 | Vrouw | 39
Epilepsie
Op mijn 24e uit het niets in een week tijd 3 tonisch clonische aanvallen in mijn slaap, waarna ik ben gestart met 300mg Depakine. Dit is in de loop van de jaren opgehoogd naar 2x 500mg. Waar mijn bijwerkingen in het begin nog onschuldig waren (trillende handen, een klein beetje vermoeidheid) werd het al snel duidelijk dat mijn haaruitval door de Depakine kwam. Ik vond het [lees meer...]belangrijker dat ik aanvalsvrij was, dus ben doorgegaan. Inmiddels ben ik twee (zware) depressies verder en is mijn haar dusdanig uitgevallen dat ik kale plekken over mijn hele hoofd heb. Daarnaast ben ik niet vooruit te branden van vermoeidheid en heb ik regelmatig hoofdpijn. Ik heb dan ook besloten mijn neuroloog te vragen om een ander medicijn. Ik vind het wel erg spannend, ik slaap alleen en mijn aanvallen komen nooit overdag, altijd in mijn slaap. Maar ik krijg spontaan een derde depressie van de hoeveelheid bijwerkingen inmiddels...

28-09-2016 | Vrouw | 39
valproinezuur (1300mg)
Manisch-depressieve stoornis
Sinds mijn 20ste weet ik dat ik bipolaire ben. Ik slik al 20 jaar lithum en ben een ruime tijd stabiel gebleven( ± 10 jaar) Mijn leven was ook aardig stabiel. Van lithum geen bijwerkingen. In 2012 kreeg ik helaas weer een manie. En ook in 2014, 2 manieën kort achter elkaar. Kwam door scheiding en verhuizing. Psq Zaandam vond dat lithium te weinig bescherming gaf en rade [lees meer...]mij aan om naast lihium depakine te slikken. Sinds november 2015 ben ik daar mee begonnen. Sindsdien heb ik last van moeheid, veel willen slapen en overdag ook daarvoor kiezen. Depressief/somber, woede aanvallen (zonder reden!) Gewichtstoename (8 kilo) door continue te willen eten en door de moeheid. Ik sporte altijd 3/4 keer in de week. Maar door hoe ik me voelde kon ik niets meer en wilde ik ook niet. Haaruitval (wat maar niet stopt) volg een cursus psycho-educatie en mijn leven is aardig stabiel aan het worden. Lees dat velen dezelfde bijwerkingen heeft. Wilde ook echt stoppen met medicatie. Maar gelukkig heb ik geleerd dat ik beter kan kiezen voor stabiliteit. En dat bijwerkingen erbij horen en ook na een tijdje verminderen. Ben nu een aantal maanden verder. Gelukkig heb ik veel minder last van de bijwerkingen en voel ik me een stuk gelukkiger. Ben er nog niet. maar heb weer vertrouwen erin dat ik weer de oude wordt. Ik denk dat het bij mij een combinatie van beide is geweest. Zowel een depressie als bijwerkingen. Ik kan het gewoon goed relativeren voor mezelf en geef alles de tijd. Sinds vorige week weer gesport en voel me een stuk beter daardoor. Wat kilo's kwijt raken is mijn volgende stap!! Want door afvallen wordt ik ook weer een stuk gelukkiger. En op die manier accepteer ik mijn ziekte en medicatie.

06-09-2016 | Man | 39
Epilepsie
ik voelde mij daar goed bij

21-01-2016 | Vrouw | 39
Stemmingswisselingen

11-11-2020 | Man | 40
valproinezuur (750mg)
Ik neem depakike 500 en 300. Het probleem waar je over verteld met je geheugen dat heb ik ook dat erg irriterend is ik alles ik niet mag vergeten gewoon opschrijf heb geen keuze

24-07-2020 | Man | 40
valproinezuur (750mg)
ik gebruik depakine al en tijd het lastige eraan is geheugen verlies vertel me nu iets na nog geen 10 minuten later ben ik het vergeten

26-07-2015 | Vrouw | 40
Bipolaire stoornis

22-12-2019 | Man | 41
valproinezuur (500mg)
Op 22 jarige leeftijd Bipolaire stoornis vastgesteld na 2 opnames in psychiatrisch ziekenhuis en 1 serieuze zelfmoordpoging. Ongeveer een kleine 18jaar Depakine Chrone 500 ingenomen. Ben nu 41 jaar, vrachtwagenchauffeur van beroep (al 15jaar) en reeds 2jaar volledig vrij van Depakine op aanraden van andere psychiater waar ik een 5 tal jaar geleden gestart was. Nu na 2jaar [lees meer...]géén Depakine meer te nemen ben ik pas echt "rustig" geworden. (Heb innerlijke rust gevonden) veel positiever gedachten, géén terugval in depressies, geen kleine manische opstootjes meer, meer energie, minder vermoeidheid en fitter gevoel iedere dag. Denk soms bij mezelf nu na 2jaar Depakine-vrij zijn; "Wat hebben ze mij toch zolang opgevoederd al die jaren" Ik heb ook nooit 1€ zelf moeten uitgeven voor dit medicijn. Hier in België heeft het ziekenfonds altijd het medicijn volledig bekostigd voor mij. 🤔

06-10-2019 | Vrouw | 41
valproinezuur (40mg/ml)
wegens te veel bijwerkingen moeten stoppen

19-09-2016 | Man | 41
valproinezuur (100mg)
Epilepsie
Gedurende mijn jeugd en jong volwassenheid, heb ik een leuke waslijst aan anti epileptica geslikt. Op aanraden van diverse Specialisten, een mishandelende vader en dito broer. Jammerlijk, is mijn broer tevens huisarts. De gehele lijst, heb ik ervaren als een martel methode, als epilepsie dat al niet op zichzelf is, in welke vorm dan ook. Zo heeft de gehele lijst identiek[lees meer...]e bijwerkingen en al is mijn laatste ervaring met een ander middel, met Depakine had precies hetzelfde kunnen doen: +/- 21 uur slapen per dag, op de voorgeschreven dosis. Natuurlijk neemt het de insulten weg, maar in welke lage dosering dan ook, je bewustzijn verandert in dat van een zombie (mijn ervaring). Elke specialist, zal bij de diverse diagnoses het volgende hebben gezegd: "Gebruik geen Alcohol" en verder zal hij zijn pillen pushen. Hij zal je niet vertellen wat Alcohol werkelijk is of hoe het ontstaat: Gist of gisting. Als levenslang epilepsie slachtoffer, blijk ik een Gist intolerantie te hebben en heb mijn dieet daarop aangepast en ben nu minimaal 10 jaar insult vrij zonder medicijnen. Echter, indien ik mijn dieet regels (zwaar overtreed) kan ik binnen twee weken weer een insult krijgen. Grote voordelen: Ik leef bewuster dan onder invloed van big farma, belangrijker, in blijheid en boosheid kan ik mij nu veel meer laten gaan, waar dat voorheen werd afgestraft met een insult. Verliefdheid, heb ik nog niet uitgeprobeerd, omdat dat, epilepsie technisch, een spreekwoordelijke hel is. De eerste is stap is een verwijzing naar een diëtist en die te vragen naar een anti histamine dieet. Het uiteindelijke dieet zal niet bestaan uit room en taartjes, dus je zal er veel voor moeten laten staan en krijgt vanzelf een Dautzen Kroes figuur of erger. Vanzelfsprekend, gebruik je het huidige medicijn de komende jaren nog als back up, als je de verleiding van een broodje kaas, blikje RedBull, kopje koffie, een biertje of een van die vele gistende voeding middelen niet kunt weerstaan.

20-07-2022 | Vrouw | 42
valproinezuur (500mg)
Zonder depakine zou ik echt elke dag migraine hebben. Depakine vermindert dit met zeker 50%. Weinig bijwerkingen gelukkig