Epilepsie (154 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

17-08-2021 | Man | 36
Epilepsie
Hallo ik pak nu 10 jaar depakine crono ik dronk vroeger veel alcohol en altijd als ik een kater had krijg ik aanval maar depakine heeft me wel geholpen en natuurlijk drink ik ook geen spetter meer maar nu achter 10 jaar beginnen mij klachten toch wel beetje te komen last van me hooft licht gevoelig aan stres en angst en me gewrichten die meer en meer pijn doen

07-09-2020 | Vrouw | 38
Epilepsie
Ik gebruik ruim 10 jaar Depakine, maar ik begin nu al een aantal jaar hinder er van te krijgen... door de gewrichtspijn in mijn knieën. En de gewichts toename. En om de drie vier maanden nog steeds een zware epileptische aanval te krijgen. Waardoor ik de keuze heb gemaakt om te stoppen met dit medicijn en begonnen met een nieuw medicijn (brivicat). Wat hopelijk op langer t[lees meer...]ermijn zal gaan helpen. Elke dag pijn is ook geen pretje... kwaliteit van leven is ook belangrijk om je fitter te voelen en als je moeite moet doen om uit bed te komen.. dan moet je zelf de vraag stellen is Depakine het dan waard. Voor mij niet.

20-02-2020 | Vrouw | 38
Bipolaire stoornis
Ik heb het enkele maanden gebruikt tegen een bipolaire stoornis type 2. Minder schommelingen en minder heftige depressies. Helaas erg veel last van geheugenverlies. Woorden en namen kon ik steeds moeilijker onthouden. Mijn gedachten leken 'stukjes' in plaats van een geheel.

05-11-2017 | Man | 38
Epilepsie
Hoi, Ik gebruik ook depakine vanwege insulten die ik de laatste paar jaar heb. Ik zie dat iedereen er vermoeid van wordt, maar daar heb ik helemaal geen last van... Ik heb helemaal geen insulten meer gehad sinds ik het gebruik en drink er gerust nog ff wat biertjes bij zonder ergens last van te hebben. Ik vind het de perfecte oplossing!

28-06-2016 | Man | 38
valproinezuur (1000mg)
Epilepsie
Dit medicijn is wat ik al jaren gebruik en met een enkele tablet erbij van 2 keer daags keppra kom ik er zo wel redelijk uit, hiernaast gebruik ik nog Diazepam rectioles

28-09-2013 | Man | 38
Epilepsie
Tijdens een zaalvoetbalwedstrijd ging ik 12 jaar geleden plots out. ik was fit, deed veel aan sport dus de schrik was groot. het was een aanval van ruim 30 minuten, na veel onderzoek bleek het dus epilepsie te zijn. iK kreeg depakine 500 voorgeschreven, ik nam de pillen slecht in..ik kon niet accepteren dat ik pillen nodig had om te functioneren. Dom en naïef van me, ik [lees meer...]kreeg nog een aantal aanvallen, max drie per jaar. Ik ging de pillen nu goed innemen en de pillen werken absoluut goed, de bijwerkingen zijn wel vervelend. Ik heb last van stemmingswisselingen, grof in taalgebruik..ik kan ontploffen van het een op andere moment, moe, lusteloos , gewichttoename, weinig energie etc. TIP voor lotgenoten wat je te weinig hoort..als je rookt, stop AUB.. Ik ben sinds 3 jaar gestopt en heb geen aanval meer gehad. Roken heeft absoluut invloed, dat heeft geen neuroloog tegen mij gezegd en heb ik wel naar gevraagd..ik kreeg voor een roker een onbevredigend antwoord..ja he is altijd beter om niet te roken pffff dat wil een verslaafde roker dus niet horen ...helaas sinds 12 jaar wel bijna 20 kilo aangekomen.

22-04-2021 | Vrouw | 39
valproinezuur (300mg)
Bipolaire stoornis
Eerste instantie leek het prima te gaan maar op dag 3 wilde ik het liefste zelfmoordplegen. Alleen maar huilen en nog zwaarder in depressiegevielens dan dat ik ooit had meegemaakt. Accuut moeten stoppen en nkg ruim 2,5 dag naweeën gehad

01-10-2020 | Vrouw | 39
Epilepsie
Op mijn 24e uit het niets in een week tijd 3 tonisch clonische aanvallen in mijn slaap, waarna ik ben gestart met 300mg Depakine. Dit is in de loop van de jaren opgehoogd naar 2x 500mg. Waar mijn bijwerkingen in het begin nog onschuldig waren (trillende handen, een klein beetje vermoeidheid) werd het al snel duidelijk dat mijn haaruitval door de Depakine kwam. Ik vond het [lees meer...]belangrijker dat ik aanvalsvrij was, dus ben doorgegaan. Inmiddels ben ik twee (zware) depressies verder en is mijn haar dusdanig uitgevallen dat ik kale plekken over mijn hele hoofd heb. Daarnaast ben ik niet vooruit te branden van vermoeidheid en heb ik regelmatig hoofdpijn. Ik heb dan ook besloten mijn neuroloog te vragen om een ander medicijn. Ik vind het wel erg spannend, ik slaap alleen en mijn aanvallen komen nooit overdag, altijd in mijn slaap. Maar ik krijg spontaan een derde depressie van de hoeveelheid bijwerkingen inmiddels...

28-09-2016 | Vrouw | 39
valproinezuur (1300mg)
Manisch-depressieve stoornis
Sinds mijn 20ste weet ik dat ik bipolaire ben. Ik slik al 20 jaar lithum en ben een ruime tijd stabiel gebleven( ± 10 jaar) Mijn leven was ook aardig stabiel. Van lithum geen bijwerkingen. In 2012 kreeg ik helaas weer een manie. En ook in 2014, 2 manieën kort achter elkaar. Kwam door scheiding en verhuizing. Psq Zaandam vond dat lithium te weinig bescherming gaf en rade [lees meer...]mij aan om naast lihium depakine te slikken. Sinds november 2015 ben ik daar mee begonnen. Sindsdien heb ik last van moeheid, veel willen slapen en overdag ook daarvoor kiezen. Depressief/somber, woede aanvallen (zonder reden!) Gewichtstoename (8 kilo) door continue te willen eten en door de moeheid. Ik sporte altijd 3/4 keer in de week. Maar door hoe ik me voelde kon ik niets meer en wilde ik ook niet. Haaruitval (wat maar niet stopt) volg een cursus psycho-educatie en mijn leven is aardig stabiel aan het worden. Lees dat velen dezelfde bijwerkingen heeft. Wilde ook echt stoppen met medicatie. Maar gelukkig heb ik geleerd dat ik beter kan kiezen voor stabiliteit. En dat bijwerkingen erbij horen en ook na een tijdje verminderen. Ben nu een aantal maanden verder. Gelukkig heb ik veel minder last van de bijwerkingen en voel ik me een stuk gelukkiger. Ben er nog niet. maar heb weer vertrouwen erin dat ik weer de oude wordt. Ik denk dat het bij mij een combinatie van beide is geweest. Zowel een depressie als bijwerkingen. Ik kan het gewoon goed relativeren voor mezelf en geef alles de tijd. Sinds vorige week weer gesport en voel me een stuk beter daardoor. Wat kilo's kwijt raken is mijn volgende stap!! Want door afvallen wordt ik ook weer een stuk gelukkiger. En op die manier accepteer ik mijn ziekte en medicatie.

06-09-2016 | Man | 39
Epilepsie
ik voelde mij daar goed bij

21-01-2016 | Vrouw | 39
Stemmingswisselingen

08-12-2014 | Man | 39
Epilepsie
Al meer dan 30 jaar slik ik Depakine en Tegretol tegen epilepsie. Het werkt bij mij uitstekend. Ik heb geen enkele last meer van aanvallen. Hoewel ik wel wat ben aangekomen en wat vermoeider ben heeft dat, tegen het wegblijven van de aanvallen voor mij geen enkele naam. Ik bij uiterst tevreden over het medicijn.

10-09-2013 | Man | 39
Bipolaire stoornis
Ik heb eerst Litium gebruikt, maar daar kreeg ik spierkrampen (in o.a. nek) van. Erg vervelend. Daarna ben ik Depakine Chrono 500 mg, 3 st. per dag en 1x Zeprexa 2,5 mg gaan gebruiken. Voordeel: stabiliteit en rust > stemmingswisselingen en relatief weinig bijwerkingen. Nadeel: gewichtstoename (10 kg), sneller vermoeid, het feit dat je überhaupt medicatie moet slikken (nad[lees meer...]elig voor je mindset). Ik heb het ook getroffen met mijn Psychiater die ook zelf een bi-polaire stoornis heeft/gehad. Dus inlevingsvermogen is erg zeker.

11-11-2020 | Man | 40
valproinezuur (750mg)
Ik neem depakike 500 en 300. Het probleem waar je over verteld met je geheugen dat heb ik ook dat erg irriterend is ik alles ik niet mag vergeten gewoon opschrijf heb geen keuze

24-07-2020 | Man | 40
valproinezuur (750mg)
ik gebruik depakine al en tijd het lastige eraan is geheugen verlies vertel me nu iets na nog geen 10 minuten later ben ik het vergeten

26-07-2015 | Vrouw | 40
valproinezuur (1000mg)