Ervaringen met Depakine

valproinezuur

overgewicht bloeddruk problemen vermoeidheid gewichtstoename handen trillen of trillen tijdens het rusten

Bipolaire stoornis (39 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

20-02-2020 | Vrouw | 38
valproinezuur (750mg)
Bipolaire stoornis
Ik heb het enkele maanden gebruikt tegen een bipolaire stoornis type 2. Minder schommelingen en minder heftige depressies. Helaas erg veel last van geheugenverlies. Woorden en namen kon ik steeds moeilijker onthouden. Mijn gedachten leken 'stukjes' in plaats van een geheel.

06-10-2019 | Vrouw | 41
valproinezuur (40mg/ml)
wegens te veel bijwerkingen moeten stoppen

07-07-2017 | Vrouw | 30
valproinezuur (300mg)
Manisch-depressieve stoornis

20-06-2016 | Man | 57
valproinezuur (300mg)
Bipolaire stoornis
Depakine was eigenlijk bedoeld om het gebruik van Lithium (Priadel) te vermijden. Het kon mij echter niet voldoende beschermen tegen stemmingswisselingen.

06-04-2016 | Vrouw | 21
valproinezuur (1000mg)
Heb dit medicijn ongeveer 8 maanden gebruikt. Hielp goed tegen de migraine, maar helaas is al mijn haar uitgevallen. Het gekke is dat dit pas na 7 maanden begon. Ik wist ook niet zeker of het dus door de medicijnen kwam, maar de huisarts denkt van wel. Mu ben ik 4 maanden gestopt en is mn haar langzaam aan het terug groeien. Ik ben altijd licht blond geweest met sluik haar[lees meer...], en nu heb ik donkerblond droog haar wat niet in model te brengen is. Ik vind het echt heel erg dat mijn haar zo erg is uitgevallen en het duurt me ook echt te lang voor het weer terug komt. Het ziet er nog steeds niet uit.

03-02-2016 | Man | 58
Bipolaire stoornis
er is nog weinig onderzoek gedaan naar het afkicken van 30 jaar lang Lithium gebruik, om dit goed op te vangen gaat Lithium eruit en Depakine erin, over een duur van een jaar. ben 3 maanden verder en er is nog niets merkbaar. i.v.m. nierfalen en diabetisch insipidus.

14-09-2015 | Vrouw | 22
Epilepsie
Vanaf mijn 10e gebruik ik al depakine (ik ben nu 22). Eerst ging het erg goed, ik had geen last van aanvallen meer en weinig bijwerkingen. Naarmate ik ouder werd en de dosis dus verhoogd werd namen de bijwerkingen ook toe, vooral de laatste 2 jaar. Ik ben in 2 jaar tijd wel 20kg aangekomen, ik ben extreem moe (slaap soms wel 15 uur per dag), ik voel me vaak depressief en h[lees meer...]eb hele erge trillende handen. Binnenkort heb ik een afspraak bij de neuroloog om te kijken of er een mogelijkheid is om andere medicijnen te proberen. Ik wil heel graag weten of iemand zich hierin in herkent.... Alstublieft laat het me weten!

26-01-2015 | Vrouw | 3
valproinezuur
Epilepsie
Ik heb het idee, dat min dochter zeer veel negatieve bijwerkingen heeft van dit medicijn. Ze heeft veel haargroei op de rug. Ze heeft last van gedrag en stemmingswisselingen, huiduitslag. Ook heeft ze verminderende eetlust, gauw blauwe plekken en heb ook het idee dat ze minder goed hoort.

07-04-2024 | Man | 50

bloeddruk problemen overgewicht

Sinds ik Depakine neem ben ik minimaal 30 kg bij gekomen. Ik eet niet meer dan voor Depakine. Ik eet ook gezonder en meer gevarieerd. Doch komen er steeds kilootjes bij. Ik ben van mening dat de verantwoordelijke pharma industrie moet bekijken om bestanddelen die ons dik maken uit Depakine Chrono te halen. Sinds Depakine sukkel ik ook met mijn bloeddruk. Vermoeidheid, suf[lees meer...]heid, geen energie meer, maagzuur.....

13-10-2023 | Man | 53
valproinezuur (1000mg)
Bipolaire stoornis
Ik ervaar deze schokjes ook in benen! Dacht hierbij nier eens aan mijn depakine gebruik

08-10-2023 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik ben op m’n 9e begonnen met Depakine toen ik m’n eerste epileptische aanval kreeg. Ik ben nooit veranderd van medicijn en zit er 21 jaar later nog steeds aan. Het werkt goed want ik heb nooit last van m’n epilepsie, maar de bijwerkingen zijn niet misselijk: Sufheid, vermoeidheid, gewichtstoename (ruim 20kg overgewicht terwijl ik 5x per week sport en heel erg op m’n eten [lees meer...]let), trillende handen, geheugenverlies, emotioneel onstabiel. Ik wou dat ik kon stoppen met dit medicijn, maar dat is helaas geen optie voor mij…

21-08-2023 | Vrouw | 66
Betrekkingsgedachten Oververmoeid Veel huilen

18-03-2023 | Vrouw | 68
Epilepsie
Naast Depakine Chrono ook 2x daags 500 mg Levetiracetam. Vermoeidheid bijwerking Depakine Chrono, laatste verlenging Depakine Chrono in orginele verpakking met Depakine Chrono Retard in verpakking meegekregen van apotheek. Heb hier meer in rust spasmes heb gevoel dat ik hierop niet lekker in mijn vel zit, ook rode uitslag in gezicht. Misschien toeval?, maar mag apotheek di[lees meer...]t op deze manier aanpassen n.l. orginele verpakking en Depakine Retard erin? Heeft iemandf ook deze ervaring?

22-05-2022 | Man | 46
Epilepsie
heb er Keppra bij 2x2 per dag van 500mg per tablet heb er Lamotrigine bij 3x1 per dag van 100mg per tablet heb sindsdien bijwerking dat ik heel weinig slaap in de nachtelijke uren (zo'n 2 uurtjes per nacht) en vaak overdag ineens in slaap val

29-03-2022 | Man | 63
valproinezuur (250mg)
Manische episode
De kilo, 's vliegen eraan, maar zal voor iedereen anders zijn denk ik

05-11-2021 | Vrouw | 49