Epilepsie (154 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

06-10-2019 | Vrouw | 41
valproinezuur (40mg/ml)
wegens te veel bijwerkingen moeten stoppen

07-07-2017 | Vrouw | 30
Manisch-depressieve stoornis

20-06-2016 | Man | 57
Bipolaire stoornis
Depakine was eigenlijk bedoeld om het gebruik van Lithium (Priadel) te vermijden. Het kon mij echter niet voldoende beschermen tegen stemmingswisselingen.

06-04-2016 | Vrouw | 21
valproinezuur (1000mg)
Heb dit medicijn ongeveer 8 maanden gebruikt. Hielp goed tegen de migraine, maar helaas is al mijn haar uitgevallen. Het gekke is dat dit pas na 7 maanden begon. Ik wist ook niet zeker of het dus door de medicijnen kwam, maar de huisarts denkt van wel. Mu ben ik 4 maanden gestopt en is mn haar langzaam aan het terug groeien. Ik ben altijd licht blond geweest met sluik haar[lees meer...], en nu heb ik donkerblond droog haar wat niet in model te brengen is. Ik vind het echt heel erg dat mijn haar zo erg is uitgevallen en het duurt me ook echt te lang voor het weer terug komt. Het ziet er nog steeds niet uit.

03-02-2016 | Man | 58
Bipolaire stoornis
er is nog weinig onderzoek gedaan naar het afkicken van 30 jaar lang Lithium gebruik, om dit goed op te vangen gaat Lithium eruit en Depakine erin, over een duur van een jaar. ben 3 maanden verder en er is nog niets merkbaar. i.v.m. nierfalen en diabetisch insipidus.

14-09-2015 | Vrouw | 22
Epilepsie
Vanaf mijn 10e gebruik ik al depakine (ik ben nu 22). Eerst ging het erg goed, ik had geen last van aanvallen meer en weinig bijwerkingen. Naarmate ik ouder werd en de dosis dus verhoogd werd namen de bijwerkingen ook toe, vooral de laatste 2 jaar. Ik ben in 2 jaar tijd wel 20kg aangekomen, ik ben extreem moe (slaap soms wel 15 uur per dag), ik voel me vaak depressief en h[lees meer...]eb hele erge trillende handen. Binnenkort heb ik een afspraak bij de neuroloog om te kijken of er een mogelijkheid is om andere medicijnen te proberen. Ik wil heel graag weten of iemand zich hierin in herkent.... Alstublieft laat het me weten!

26-01-2015 | Vrouw | 3
Epilepsie
Ik heb het idee, dat min dochter zeer veel negatieve bijwerkingen heeft van dit medicijn. Ze heeft veel haargroei op de rug. Ze heeft last van gedrag en stemmingswisselingen, huiduitslag. Ook heeft ze verminderende eetlust, gauw blauwe plekken en heb ook het idee dat ze minder goed hoort.

02-10-2014 | Man | 18
Epilepsie
Mij werd op m'n 16de verteld dat ik epilepsie had na 2 aanvallen met een week er tussen. Eerste depakine gekregen. 2x per dag 2 pillen van 300mg. Wat een troep zeg... -oververmoeid (veel slapen smiddags) -flinke haaruitval tot kale plekjes en dun haar(niet erg fijn op je 16de) -extreem slechte concentratie (aan compleet andere dingen gaan denken in een 1-op-1 gesprek)[lees meer...] Ben overgegaan op Keppra. Werkt voor mij hartstikke prima met een heel stuk minder bijwerkingen.

17-09-2014 | Vrouw | 50
valproinezuur
In het begin had ik er baat bij, maar hoe langer ik het gebruikte werd de werking minder.

30-01-2014 | Man | 60
Epilepsie
sinds mijn 55e jaar Epilepsie ( ik ben nu 60 jaar ) via de neuroloog van het het SEIN Depakine voorgeschreven gekregen. gewichtstoename, instabiel, emotioneel, hoofdpijn, tintelingen aan de rechterkant van mijn hoofd, gaten in mijn geheugen en vergeetachtig, en concentratie problemen. wie o wie heeft de oplossing?

07-07-2013 | Man | 42
valproinezuur
Hallo, Ik slik sinds een paar dagen depakine. Ik heb nu ineens ontzettend veel behoefte aan slaap. Kan dat door het medicijn komen?

17-08-2021 | Man | 36
Epilepsie
Hallo ik pak nu 10 jaar depakine crono ik dronk vroeger veel alcohol en altijd als ik een kater had krijg ik aanval maar depakine heeft me wel geholpen en natuurlijk drink ik ook geen spetter meer maar nu achter 10 jaar beginnen mij klachten toch wel beetje te komen last van me hooft licht gevoelig aan stres en angst en me gewrichten die meer en meer pijn doen

11-02-2021 | Vrouw | 51
Bij hogere dosering 1450 mgr per dag kwam ik in 10 jr 20 kilo aan

20-12-2020 | Man | 57
Epilepsie
Sinds het overlijden van mijn vrouw 23 jaar geleden kreeg ik meer en meer "abscences". Ik dronk veel alcohol nadien omdat ik het verdriet niet aankon, maar kon een normaal leven leiden. Tot een viertal jaren geleden ik echt epileptische aanvallen kreeg, en enkele echt wel zware. Sinds iets meer dan drie jaar neem ik Depakine en ik ben volledig gestopt met alcohol. Sindsdie[lees meer...]n heb ik geen enkele aanval meer gehad. Maar ik ben overdag soms plots heel moe en slaperig en op m'n werk is dat heel lastig. Ik moet nu ook verplicht examens afleggen ivm mijn werk, opgelegd door de Staat, waarbij ik 470 blz tekst moet leren, en examens moet afleggen waarbij ik op 16 submodules telkens 60% moet halen. Maar mijn geheugen laat me in de steek. Ik mag keihard op iets studeren, de dag nadien ben ik meer dan de helft vergeten. Dus de Depakine heeft me wel geholpen met de aanvallen, maar de vermoeidheid en het geheugenverlies zijn heel lastig.

07-09-2020 | Vrouw | 38
Epilepsie
Ik gebruik ruim 10 jaar Depakine, maar ik begin nu al een aantal jaar hinder er van te krijgen... door de gewrichtspijn in mijn knieën. En de gewichts toename. En om de drie vier maanden nog steeds een zware epileptische aanval te krijgen. Waardoor ik de keuze heb gemaakt om te stoppen met dit medicijn en begonnen met een nieuw medicijn (brivicat). Wat hopelijk op langer t[lees meer...]ermijn zal gaan helpen. Elke dag pijn is ook geen pretje... kwaliteit van leven is ook belangrijk om je fitter te voelen en als je moeite moet doen om uit bed te komen.. dan moet je zelf de vraag stellen is Depakine het dan waard. Voor mij niet.

22-12-2019 | Man | 41
valproinezuur (500mg)
Op 22 jarige leeftijd Bipolaire stoornis vastgesteld na 2 opnames in psychiatrisch ziekenhuis en 1 serieuze zelfmoordpoging. Ongeveer een kleine 18jaar Depakine Chrone 500 ingenomen. Ben nu 41 jaar, vrachtwagenchauffeur van beroep (al 15jaar) en reeds 2jaar volledig vrij van Depakine op aanraden van andere psychiater waar ik een 5 tal jaar geleden gestart was. Nu na 2jaar [lees meer...]géén Depakine meer te nemen ben ik pas echt "rustig" geworden. (Heb innerlijke rust gevonden) veel positiever gedachten, géén terugval in depressies, geen kleine manische opstootjes meer, meer energie, minder vermoeidheid en fitter gevoel iedere dag. Denk soms bij mezelf nu na 2jaar Depakine-vrij zijn; "Wat hebben ze mij toch zolang opgevoederd al die jaren" Ik heb ook nooit 1€ zelf moeten uitgeven voor dit medicijn. Hier in België heeft het ziekenfonds altijd het medicijn volledig bekostigd voor mij. 🤔