Epilepsie (147 meningen)
Bipolaire stoornis (33 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

26-01-2015 | Vrouw | 3
Epilepsie
Ik heb het idee, dat min dochter zeer veel negatieve bijwerkingen heeft van dit medicijn. Ze heeft veel haargroei op de rug. Ze heeft last van gedrag en stemmingswisselingen, huiduitslag. Ook heeft ze verminderende eetlust, gauw blauwe plekken en heb ook het idee dat ze minder goed hoort.

21-04-2013 | Man | 4
Epilepsie
Mijn zoon van 4 had last van Rolandische epilepsie. Hiervoor kreeg hij Depakine voorgeschreven. Tijdens het gebruik heeft hij geen aanvallen meer gehad. Wel heeft hij last gehad van ernstige bijwerkingen. Hij kon van heel lief ineens heel boos worden ("ik maak je dood") en dat soort dingen. Daarnaast lag hij eind van de middag al bijna te slapen, dus hij werd er ook heel m[lees meer...]oe van. Hij veranderde van karakter door de Depakine. Tijdens de duur van het gebruik werd de dosering ook steeds verhoogd, omdat een aantal bijwerkingen werden toegeschreven aan de epilepsie. Later bleek dat dit door de Depakine kwam. Na het stoppen met de Depakine veranderde zijn karakter snel tot hoe hij normaal was, echt heel duidelijk. Dit gold ook voor het slapen: van het een op andere moment was de moeheid eind van de dag voorbij. Onderschat de Depakine niet.

11-12-2013 | Vrouw | 10
Epilepsie
Heeft 3 maanden prima gewerkt voor mijn 10 jarige dochter. Nu ineens weer aanvallen nachtelijke. Dosis verhoogd met halve pil in de avond 3 wkn terug. Geen verbetering nog steeds elke nacht kleine aanvallen. Zelfs een kleine aanval wakker wat ze nooit heeft. Afgelopen maandag weer een halve pil erbij in de ochtend. Het lijkt alleen maar erger te worden help! Heeft eerde[lees meer...]r keppra en clobazam gebruikt. Epilepsie in juli vastgesteld. Keppra maakte haar compleet verward en stopte de aanvallen niet. Clobazam stopte ook de aanvallen niet en veroorzaakte huiduitslag. Dacht echt dat depakine "het" middel voor haar was ,

21-09-2016 | Man | 17
valproinezuur (750mg)
Stemmingswisselingen
Mijn zoon gebruikt dit middel sinds een paar maanden. Heeft het vroeger gebruikt als anti epileptica, nu tegen de impulsdoorbraken en stemmingswisselingen. Voorzichtig gestart qua dosering, nu op 2x daags 750 mgr. Ik vond hem op de vorige dosering (2x 500 mgr) al meer vermoeid, maar nu is het helemaal erg. Hij is verstandelijk beperkt en kan niet goed aangeven hoe hij zich[lees meer...] voelt, rent ook altijd maar door. Nu dus zeer opvallend dat hij veel op de bank hangt en ook tussendoor zelf naar bed gaat. Sinds afgelopen weekend zegt hij zelf ook zo vreslijk moe te zijn. Ik ga morgen de arts maar bellen om te kijken of de dosering omlaag kan. Het heeft wel enigzins effect op zijn stemming in positieve zin.

08-10-2015 | Vrouw | 17
Epilepsie
Slik depakine nu een half jaar en ben ruim 20 kg aangekomen. Ben nu net 1 dag begonnen met afbouwen depakine en opbouwen keppra.

02-10-2014 | Man | 18
Epilepsie
Mij werd op m'n 16de verteld dat ik epilepsie had na 2 aanvallen met een week er tussen. Eerste depakine gekregen. 2x per dag 2 pillen van 300mg. Wat een troep zeg... -oververmoeid (veel slapen smiddags) -flinke haaruitval tot kale plekjes en dun haar(niet erg fijn op je 16de) -extreem slechte concentratie (aan compleet andere dingen gaan denken in een 1-op-1 gesprek)[lees meer...] Ben overgegaan op Keppra. Werkt voor mij hartstikke prima met een heel stuk minder bijwerkingen.

17-05-2018 | Man | 19
valproinezuur (450mg)
Ik werd gemiddeld 3x per week rond een uur of 4 's nachts wakker en voelde ik een migraineaanval opkomen. Dit begon met tintelingen in de armen en benen en moeite met spreken. Later kwam telkens een heftige migraineaanval opzetten. Na eerst medicatie te slikken die helpt tijdens te aanval ben ik overgestapt op preventie-medicatie nadat ik op gesprek kwam bij de neuroloog. [lees meer...]Die schreef mij deze medicatie voor. Eerst kreeg ik 300 mg voorgeschreven maar mijn aanvallen kwamen hier nog doorheen. Sinds ik de 450 mg slik ben ik al bijna anderhalf jaar migrainevrij!

31-10-2014 | Man | 20
Epilepsie
slik deze pillen nu al 10 jaar '2x500mg p/d' sinds mijn eerste aanval als kind en heb enkel 2 andere aanvallen gehad beide door het niet innemen van medicatie op lange termijn en eentje daarvan was ook door slaaptekort. Als kind '10j' nam ik deze pillen en heb nooit een probleem gehad, enkel wat slaperigheid. tot op ongeveer mijn 17de begon ik mijn haar beetje per beetje t[lees meer...]e verliezen en kan me nu ook wat minder goed concentreren. Het grootste verschil tussen het nemen en niet innemen van deze medicatie is als ik de medicatie niet inneem voelt het voor mij aan alsof ik in een droom zit, terwijl ik me goed in mijn vel voel als ik ze wel inneem. Ik word liever kaal en slaap wat langer dan dat ik om de zoveel een aanval krijg. Voor de vrouwen vind ik het wel wat erger voor hun haar...

06-04-2016 | Vrouw | 21
valproinezuur (1000mg)
Heb dit medicijn ongeveer 8 maanden gebruikt. Hielp goed tegen de migraine, maar helaas is al mijn haar uitgevallen. Het gekke is dat dit pas na 7 maanden begon. Ik wist ook niet zeker of het dus door de medicijnen kwam, maar de huisarts denkt van wel. Mu ben ik 4 maanden gestopt en is mn haar langzaam aan het terug groeien. Ik ben altijd licht blond geweest met sluik haar[lees meer...], en nu heb ik donkerblond droog haar wat niet in model te brengen is. Ik vind het echt heel erg dat mijn haar zo erg is uitgevallen en het duurt me ook echt te lang voor het weer terug komt. Het ziet er nog steeds niet uit.

14-09-2015 | Vrouw | 22
Epilepsie
Vanaf mijn 10e gebruik ik al depakine (ik ben nu 22). Eerst ging het erg goed, ik had geen last van aanvallen meer en weinig bijwerkingen. Naarmate ik ouder werd en de dosis dus verhoogd werd namen de bijwerkingen ook toe, vooral de laatste 2 jaar. Ik ben in 2 jaar tijd wel 20kg aangekomen, ik ben extreem moe (slaap soms wel 15 uur per dag), ik voel me vaak depressief en h[lees meer...]eb hele erge trillende handen. Binnenkort heb ik een afspraak bij de neuroloog om te kijken of er een mogelijkheid is om andere medicijnen te proberen. Ik wil heel graag weten of iemand zich hierin in herkent.... Alstublieft laat het me weten!

10-04-2013 | Vrouw | 22
Epilepsie
Ik heb vanaf mjin 14e last van epilepsie. Ik heb veel soorten medicijnen geprobeerd maar niets hielp. Depakine in een vrij hoge dosering werkte het beste van allemaal maar was voor mij helaas ook niet zo succesvol dat ik helemaal van mijn epilepsie af was. Ik kreeg erg veel bijwerkingen zoals veel gewichtstoename (ik woog op een gegeven moment 115 kilo zonder dat ik daar i[lees meer...]ets aan kon doen!) Ik had last van haaruitval, trillende handen en benen en het ergste van allemaal, ik kon heel neerslachtig zijn. Gelukkig verwees de neuroloog mij door naar het SEIN en heb ik sinds vorig jaar een Nervus Vagus Stimulator waardoor ik geen medicijnen meer slik en vrijwel helemaal van al mijn epilepsieklachten af ben !

03-05-2015 | Vrouw | 24
valproinezuur (800)
Epilepsie
Al sinds m'n 14de epilepsie, kreeg eerst keppra maar dan kreeg ik enkel meer aanvallen. Nu met desalniettemin zeer goed onder controle. Enkel wel last van vermoeidheid en veel haaruitval bij het kammen van mijn haar... Heb een keer 3 maanden m'n medicatie niet ingenomen, gewoon, het ging goed en uit gemak ofzo, maar dan toch weer een aanval gehad dus nu zeer therapietrou[lees meer...]w!

04-06-2018 | Vrouw | 25
valproinezuur (300mg)
Ik heb vanaf mijn kinderjaren al last van migraine gehad. Maar altijd goed kunnen behandelen met pijnstillers en maxalt. Tot 1,5 jaar geleden.... Elke dag Migraine! Ik kon niks meer... Alleen maar op de bank liggen en af en toe was er een dag zonder migraine. Omdat mijn medicijnaanvragen bij de huisarts tot het plafond reikten, stuurde zij me naar een neuroloog. Bleek dat [lees meer...]er ook chronische migraine bestaat... Daarvoor depakine gekregen en langzaam opgebouwd, en toen... Heerlijk Geen Pijn Meer!! Nu nog gemiddeld 1 aanval per week, maar dat vind ik te overzien. Ga nu proberen weer af te bouwen ivm kinderwens...

12-05-2015 | Vrouw | 25
valproinezuur (500)
Epilepsie
Ik heb voor ongeveer anderhalf jaar depakine chrono 500 geslikt. Ik kreeg last van de bijwerkingen, ontzettende honger elke keer daardoor ongeveer 8 kg aangekomen. Het liefste lag ik de hele dag op de bank te slapen en had last van depressies. Door het medicijn voelde ik me niet meer hetzelfde. Voor de aanvallen werkte het goed. Geen last van schokken of van grote aanvalle[lees meer...]n gehad. Maar door de bijwerkingen voelde ik mij niet meer hetzelfde.

19-02-2014 | Vrouw | 25
valproinezuur
Na vele andere medicijnen te hebben geprobeerd die helaas niets hielpen, werd Depakine mij aangeraden door mijn neuroloog. 2x 500 mg p.d. Hoofdpijn werd langzaam minder. Maar m'n haar viel uit en werd erg dun. Ook kwam ik ongeveer 7 kilo aan en mijn handen begonnen erg te trillen. Uit mezelf maar langzaam gaan afbouwen met telkens na 2 weken een half tablet minder sl[lees meer...]ikken. Hoofdpijn bleef gelukkig zoals het was (1x p.m. gemiddeld). Haar valt niet zo erg meer uit maar moet helaas wel weer goed aangroeien. Inmiddels 2 kilo weer kwijt maar de trilhanden willen helaas nog niet verdwijnen.

01-06-2016 | Vrouw | 26
Epilepsie
Ik ben 26 en gebruik sinds mijn 14e Depakine. Ik heb Juviniele myoclonische epilepsie waar absances aan vooraf gaan. Met de depakine is de epilepsie super onder controle. Echt een top medicijn!! Ik lees hier enkel de nare verhalen over medicijnen en dus hierbij een positief bericht!! Ik heb geen insulten. Wel afgebouwd maar kreeg weer een insult nu het chronisch is, hoef i[lees meer...]k niet meer te stoppen. Ik gebruik 500 mg 1x.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum