Epilepsie (160 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

15-02-2015 | Man | 48
Epilepsie
Depakine beviel goed. Ik ben leraar en moest een semester 's-avonds les geven. In deze periode heb ik 3 aanvallen gekregen waarvan 1 op de fiets met een ongeluk tot gevolg. Geen blijven de schade maar wel op advies specialist overgestapt op Keppra. Dat is medicatie die erg onrustig maakt en me ongelukkig maakte. Nu slik ik een combinatie vaan Depakine(1500mg p/d) en Kepra[lees meer...](100mg p/d). Is te doen maar ik sport vrijwel elke dag (m.n. yoga maar ook roeimachine en zwemmen), ga vroeg naar bed en eet gezond. In 2002 epilepsie gekregen door hersenvliesontsteking. Het veranderd je leven. Dat is ook wat je moet doen; je leven veranderen en aanpassen aan de situatie. Dit is een proces waar iedereen doe epilepsie krijgt zich aan over moet geven.

05-11-2021 | Vrouw | 49

17-08-2015 | Man | 49
Manische episode
depakine werkte prima naast een middel waarmee ik goed sliep, echter na verloop van tijd krijg ik loop klachten . Ik dacht eerst blessure was . Ik ben toen aaccuut gestopt. de klachten gingen snel weg gelukkig. Nu ben ik weer op depakine gezet maar alleen 500 mg, Ik wacht af en anders stop ik ermee.

23-11-2022 | Man | 50
Epilepsie
Ik slik 2 x daags 1000 mg samen met 2 x daags 200 mg Vimpad. Vervelende bijwerking is het beven van de handen

19-03-2018 | Man | 50

25-05-2017 | Vrouw | 50
Oogmigraine
Steeds ernstige hoofdpijn aanvallen nav PTC ( Pseudo Tumor Cerebri) Lumbaalpunctie wilde ik niet meer dus hebben de artsen besloten Depakine chrono te proberen. Ik ben begonnen met 500 mg 2 x pd. Ik heb in 2012 een maagverkleining gehad. Ik ben 40 kilo afgevallen. Toen kwamen de hoofdpijnen weer heftig terug heeft men het verhoogd naar 1500 mg pd ook dit hielp niet. Toen [lees meer...]werd het 1000 mg 2x pd en sindsdien geen hoofdpijn aanvallen meer. Ik heb wel lichaamspijnen maar of dat bijwerkingen zijn. Geen idee

07-11-2015 | Man | 50
Epilepsie
tot 2000 had ik veel aanvallen, ook voortdurende, aanval op aanval. Depakine, samen met Lamictal werkt zo goed dat ik geen aanvallen meer heb. Door een verkeersongeval was ik al trager. De medicijnen maken me dus nog veel suffer, maar ik kan als alleenstaande vader 2 kinderen opvoeden.

31-05-2015 | Vrouw | 50
Bipolaire stoornis
depakine helpt mij redelijk goed, heb nog wel last van schommelingen, maar daar kom ik nooit vanaf. het grote nadeel dat ik zeker 20 kilo aangekomen ben en wat ik ook probeer de kilo's willen er niet af, wie heeft dit ook help.

17-09-2014 | Vrouw | 50
valproinezuur
In het begin had ik er baat bij, maar hoe langer ik het gebruikte werd de werking minder.

11-02-2021 | Vrouw | 51
valproinezuur (300mg)
Bij hogere dosering 1450 mgr per dag kwam ik in 10 jr 20 kilo aan

31-01-2014 | Vrouw | 51
Stemmingswisselingen
Dit middel heeft me goed geholpen bij mijn stemmingswisselingen. Heb dan geen bipolaire stoornis, maar wel last van stemmingswisselingen. Zo heb ik nu niet zoveel pieken en dalen en is mijn stemming wat meer golvend. Wat voor mij prettiger is om mee te leven. Dat ik nu regelmatig mijn bloedwaarde moet laten prikken hiervoor is een nodig bijkomstigheid. Ben blij met de[lees meer...]ze medicijnen, heb er weinig klachten en bijwerkingen van. en de dosis is langzaam opgebouwd naar de dosis waar ik nu opzit.

04-10-2019 | Vrouw | 52
valproinezuur (1250mg)
Ik ben altijd al hoofdpijnpatient geweest en sinds 10 jaar ben ik chronisch migrainepatient met spanningshoofdpijn. Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd (maxalt, topiramaat, candesartan etc), maar ze hielpen niet. Nu heb ik al enige jaren depakine. Aanvankelijk leek het goed te helpen, maar gaandeweg kreeg ik weer steeds meer aanvallen. Ik slikte op een gegeven mome[lees meer...]nt 1400 mg per dag. Op aanraden van mijn neuroloog heb ik dit terug gebracht naar 1000 mg per dag. Helaas namen de aanvallen alleen nog maar toe. Mijn neuroloog raadt me nu propanolol, een betablokker, aan, maar ik zie erg op tegen de af- en opbouw periode. Dus heb ik besloten om weer naar 1250 mg depakine per dag te gaan en af te wachten wat dat doet.

22-06-2015 | Man | 52
Epilepsie
Na een heftige epilepsie aanval na ernstig CVA eerst met Keppra begonnen, maar werd er zeer depressief van en veel bijwerkingen (o.a. nachtmerries), geschakeld naar Dekapine en sinds die periode weer als vanouds , geen aanvallen meer, alleen idd veel trek in zoetigheid en vaker moe (ouderdom???) ik ben dus zeer tevreden.

05-09-2022 | Vrouw | 53
Manische episode
Na jaren gebruik lithium overgestapt op depakine ivm verminderde nierfunctie door lithium gebruik. Depakine chrono eerst 900 mg voor 6 jaar daarna andere arts en omdat het 20 jaar goed ging verminderd tot 300 mg. Helaas ging dit jaar minder goed (meer dip) dus 450 mg maar dit bestond niet en beter is om tablet niet te gebruiken daarom 500 mg en dit is de juiste spiegel [lees meer...]voor mij. Vraag de arts of je minder kunt gebruiken als je last hebt bijwerkingen.

11-07-2021 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Sinds 2015 gebruik ik dit medicijn. Tot op heden werkt dit medicijn bij mij naar tevredenheid. Het gebruik van Depakine kan manische fases niet voorkomen, maar de intensiteit wel enigszins verminderen. Voorheen waren mijn manische fases heviger. En mogelijk nog belangrijker : Dit medicijn heeft ertoe bijdragen dat uitputting tijdens een manische fase tot op heden nog [lees meer...]niet is overgegaan in een depressieve fase.

16-10-2019 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Depakine kreeg ik voor een vermeende bipolaire stoornis. Achteraf, na 30 jaar, blijk ik waarschijnlijk helemaal geen bipolaire stoornis te hebben, foutieve inschatting van een aantal psychiaters in een voormalig ziekenhuis, in Rotterdam. Ik ben op 24 december 1989 opgenomen met psychische klachten na een traumatische gebeurtenis. Ik was wat druk, maar dat was achteraf een[lees meer...] copingmechanisme..er werd mij gevraagd of ik mee wilde werken aan een geneesmiddelen onderzoek..50 procent zou een placebo krijgen en 50 procent Haldol. Ik wist van toeten nog blazen en ben accoord gegaan. Ik werd helemaal gek van de Haldol. En toen heb ik het stempel manisch depressief gekregen..en is men gestart met Lithium..dit deed niets voor mij. Vervolgens is men met Depakine gestart..dit middel heeft mij Vervolgens heel depressief gemaakt..maar ook afhankelijk, monddood, gevoelloos, vermoeid, 20 kilo aangekomen en nog een ritsje bijwerkingen..ik heb al die tijd getwijfeld aan bipolair maar de GGZ hield vol. Pas in 2018, zijn mijn ogen open gegaan. Ik had eindelijk een behandelaar die er zo het jeugdtrauma uitpikte en mijn hooggevoelig zijn. Ik ben gestopt met de depakine en ik heb me nog nooit psychisch zo sterk gevoeld..en ik kan eindelijk voelen. Ik heb het gevoel dat ik leef. Eindelijk..ik ben nu 54 jaar..30 jaar van mijn leven naar de filistijnen, dankzij een academisch ziekenhuis. Depakine zal ongetwijfeld voor sommige mensen werken, maar het is in mijn ogen vergif met gevolgen die van te voren niet te overzien zijn. Ik voel me verlost en bevrijd en ik heb rust, eindelijk..gelukkig ben ik nog jong en kan nog wat van mijn leven maken.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum