Ervaringen met Depakine

valproinezuur

overgewicht bloeddruk problemen vermoeidheid gewichtstoename handen trillen of trillen tijdens het rusten

Bipolaire stoornis (39 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

07-07-2017 | Vrouw | 30
valproinezuur (300mg)
Manisch-depressieve stoornis

12-10-2021 | Man | 28
valproinezuur (500)
Epilepsie
Na ineens 8 jaar geleden een epileptische aanval te hebben gehad kreeg ik die diagnose. De aanvallen heel heftig. Meteen bewusteloos, ogen weg, adem lijkt te stoppen, overgeven en bloed uit mijn mond. Na wakker worden, geheugen compleet weg, geen evenwichtsorgaan meer en migraines. Dat voor een dag, waarbij de migraines en geheugen beter worden, maar een kapotte tong blijf[lees meer...]t voor een tijd. Depakine verminderde het, maar ik ging alsnog wel naar feestjes met drugs en alles (meestal xtc, lsd of ketamine). Daar ging het regelmatig mis. Daar mee gestopt, mijn epilepsie verergerde een lange tijd daarna (de aanvallen niet uitgelokt met iets). Bij het verhogen naar 1000mg merkte ik dat mijn geheugen ontzettend slecht was, mijn eigen geboortedatum, pincode, namen van gezinsleden, gebeurde regelmatig! Dit ging trouwens ook allemaal gepaard met een depressieve stoornis (al voor de diagnose). Toen hebben ze besloten om lamotrigine toe te voegen. Wat een WONDERMINDDEL! Geen aanvallen meer, kon mijn depakine verlagen, geen bijwerkingen die ik kon herleiden tot dat middel. Dit ging ontzettend lang goed, een jaar of meer denk ik. Nu is het een tijd geleden weer helemaal slecht, mijn dosis is verhoogd naar 1500mg per dag. Ik krijg trouwens ineens alleen nog maar aanvallen 's nachts en nooit mijn overdag, terwijl ik al die jaren nog nooit snachts heb gehad. Nu heb ik sinds 2 weken die hoge dosis, voel mijn compleet apathisch, moe, en ineens haaruitval. Kan niet eens met een meisje naar bed, aangezien zo'n aanval traumatisch werkt voor anderen (weet ik van anderen). Dus ben ook zo vrienden kwijt geraakt. Zit nu op het punt dat ik het liefst euthanasie zou aanvragen eerlijk gezegd. Hoop iig dat er mensen zijn die in die fijne fasen van mij kunnen blijven, ik weet dat het kan van anderen iig.

23-01-2016 | Vrouw | 28
Epilepsie
ik heb mijn ervaringen ook neergezet bij keppra 500, ik neem namelijk de beide medicaties samen. ik voel me depressief, angstig, kan soms moeilijk stappen, heb faalangst, vermoeid, dikwijls moet ik in de namiddag 2 uur slapen omdat ik zo moe ben. vroeger kon ik paardrijden, zwemmen en aan allerlei activiteiten deelnemen, nu is het dikwijls moeilijk om een hele dag wakker t[lees meer...]e blijven en wat bezig te zijn. ik kom bijna niet meer buiten en voel me geisoleerd.

01-06-2016 | Vrouw | 26
Epilepsie
Ik ben 26 en gebruik sinds mijn 14e Depakine. Ik heb Juviniele myoclonische epilepsie waar absances aan vooraf gaan. Met de depakine is de epilepsie super onder controle. Echt een top medicijn!! Ik lees hier enkel de nare verhalen over medicijnen en dus hierbij een positief bericht!! Ik heb geen insulten. Wel afgebouwd maar kreeg weer een insult nu het chronisch is, hoef i[lees meer...]k niet meer te stoppen. Ik gebruik 500 mg 1x.

04-06-2018 | Vrouw | 25
valproinezuur (300mg)
Ik heb vanaf mijn kinderjaren al last van migraine gehad. Maar altijd goed kunnen behandelen met pijnstillers en maxalt. Tot 1,5 jaar geleden.... Elke dag Migraine! Ik kon niks meer... Alleen maar op de bank liggen en af en toe was er een dag zonder migraine. Omdat mijn medicijnaanvragen bij de huisarts tot het plafond reikten, stuurde zij me naar een neuroloog. Bleek dat [lees meer...]er ook chronische migraine bestaat... Daarvoor depakine gekregen en langzaam opgebouwd, en toen... Heerlijk Geen Pijn Meer!! Nu nog gemiddeld 1 aanval per week, maar dat vind ik te overzien. Ga nu proberen weer af te bouwen ivm kinderwens...

12-05-2015 | Vrouw | 25
valproinezuur (500)
Epilepsie
Ik heb voor ongeveer anderhalf jaar depakine chrono 500 geslikt. Ik kreeg last van de bijwerkingen, ontzettende honger elke keer daardoor ongeveer 8 kg aangekomen. Het liefste lag ik de hele dag op de bank te slapen en had last van depressies. Door het medicijn voelde ik me niet meer hetzelfde. Voor de aanvallen werkte het goed. Geen last van schokken of van grote aanvalle[lees meer...]n gehad. Maar door de bijwerkingen voelde ik mij niet meer hetzelfde.

03-05-2015 | Vrouw | 24
valproinezuur (800)
Epilepsie
Al sinds m'n 14de epilepsie, kreeg eerst keppra maar dan kreeg ik enkel meer aanvallen. Nu met desalniettemin zeer goed onder controle. Enkel wel last van vermoeidheid en veel haaruitval bij het kammen van mijn haar... Heb een keer 3 maanden m'n medicatie niet ingenomen, gewoon, het ging goed en uit gemak ofzo, maar dan toch weer een aanval gehad dus nu zeer therapietrou[lees meer...]w!

09-11-2023 | Vrouw | 23
Epilepsie
Ik heb Depakine 23 jaar gebruikt omdat er voor mij toendertijd geen andere optie was. Ik kwam in korte tijd 20 kilo aan doordat ik constant honger had. Ik kreeg tremoren in mijn lichaam waardoor ik niks meer normaal kon vasthouden en alles knoeide. Ik werd depressief en kreeg constant 24/7 intrusieve gedachten in mijn hoofd. Ik werd een soort "zombie" en was mezelf helemaa[lees meer...]l niet meer. Prikkels kwamen ook intenser binnen.

13-12-2020 | Man | 23
valproinezuur (500mg)
Ik kreeg dit medicijn als kind voorgeschreven tegen migraine. Uiteindelijk ben ik dit tot nu, mijn 23 jaar blijven verder nemen zonder opvolging. Eigenlijk heeft dit product mij nooit geholpen, maar door mijn triggers te ontdekken heb ik nog zeer weinig migraine. Ik vond dat het tijd werd om dit medicijn te gaan afbouwen en ben van 500 mg naar 250 naar 150 naar 0 gegaan. N[lees meer...]a elke stap had ik een 3-tal dagen enorme hoofdpijn en draaierigheid, wat afkickverschijnselen. Over het algemeen ben ik hier toch vrij gemakkelijk vanaf geraakt, met medeweten van de huisarts ook. Maar het product heeft mij dus nooit geholpen. Sinds ik gestopt ben ook nog geen migraine gekregen.

14-09-2015 | Vrouw | 22
Epilepsie
Vanaf mijn 10e gebruik ik al depakine (ik ben nu 22). Eerst ging het erg goed, ik had geen last van aanvallen meer en weinig bijwerkingen. Naarmate ik ouder werd en de dosis dus verhoogd werd namen de bijwerkingen ook toe, vooral de laatste 2 jaar. Ik ben in 2 jaar tijd wel 20kg aangekomen, ik ben extreem moe (slaap soms wel 15 uur per dag), ik voel me vaak depressief en h[lees meer...]eb hele erge trillende handen. Binnenkort heb ik een afspraak bij de neuroloog om te kijken of er een mogelijkheid is om andere medicijnen te proberen. Ik wil heel graag weten of iemand zich hierin in herkent.... Alstublieft laat het me weten!

06-04-2016 | Vrouw | 21
valproinezuur (1000mg)
Heb dit medicijn ongeveer 8 maanden gebruikt. Hielp goed tegen de migraine, maar helaas is al mijn haar uitgevallen. Het gekke is dat dit pas na 7 maanden begon. Ik wist ook niet zeker of het dus door de medicijnen kwam, maar de huisarts denkt van wel. Mu ben ik 4 maanden gestopt en is mn haar langzaam aan het terug groeien. Ik ben altijd licht blond geweest met sluik haar[lees meer...], en nu heb ik donkerblond droog haar wat niet in model te brengen is. Ik vind het echt heel erg dat mijn haar zo erg is uitgevallen en het duurt me ook echt te lang voor het weer terug komt. Het ziet er nog steeds niet uit.

17-05-2018 | Man | 19
valproinezuur (450mg)
Ik werd gemiddeld 3x per week rond een uur of 4 's nachts wakker en voelde ik een migraineaanval opkomen. Dit begon met tintelingen in de armen en benen en moeite met spreken. Later kwam telkens een heftige migraineaanval opzetten. Na eerst medicatie te slikken die helpt tijdens te aanval ben ik overgestapt op preventie-medicatie nadat ik op gesprek kwam bij de neuroloog. [lees meer...]Die schreef mij deze medicatie voor. Eerst kreeg ik 300 mg voorgeschreven maar mijn aanvallen kwamen hier nog doorheen. Sinds ik de 450 mg slik ben ik al bijna anderhalf jaar migrainevrij!

21-09-2016 | Man | 17
valproinezuur (750mg)
Stemmingswisselingen
Mijn zoon gebruikt dit middel sinds een paar maanden. Heeft het vroeger gebruikt als anti epileptica, nu tegen de impulsdoorbraken en stemmingswisselingen. Voorzichtig gestart qua dosering, nu op 2x daags 750 mgr. Ik vond hem op de vorige dosering (2x 500 mgr) al meer vermoeid, maar nu is het helemaal erg. Hij is verstandelijk beperkt en kan niet goed aangeven hoe hij zich[lees meer...] voelt, rent ook altijd maar door. Nu dus zeer opvallend dat hij veel op de bank hangt en ook tussendoor zelf naar bed gaat. Sinds afgelopen weekend zegt hij zelf ook zo vreslijk moe te zijn. Ik ga morgen de arts maar bellen om te kijken of de dosering omlaag kan. Het heeft wel enigzins effect op zijn stemming in positieve zin.

08-10-2015 | Vrouw | 17
Epilepsie
Slik depakine nu een half jaar en ben ruim 20 kg aangekomen. Ben nu net 1 dag begonnen met afbouwen depakine en opbouwen keppra.

05-08-2021 | Man | 16
valproinezuur (300mg/ml)

26-01-2015 | Vrouw | 3
valproinezuur
Epilepsie
Ik heb het idee, dat min dochter zeer veel negatieve bijwerkingen heeft van dit medicijn. Ze heeft veel haargroei op de rug. Ze heeft last van gedrag en stemmingswisselingen, huiduitslag. Ook heeft ze verminderende eetlust, gauw blauwe plekken en heb ook het idee dat ze minder goed hoort.