Ervaringen met Depakine

valproinezuur

overgewicht bloeddruk problemen vermoeidheid gewichtstoename handen trillen of trillen tijdens het rusten

Bipolaire stoornis (39 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

12-11-2022 | Vrouw | 84
valproinezuur (1000mg)
Epilepsie
ziekenhuis opname na geheugen verlies, 3 zware hersenonderzoeker achter elkaar, kwam niets uit. Kreeg toen een epileptische aanval. Na gebruik keppra en vervolgens depakine gedurende 2 jaar bleek het PNEA te zijn. Wel korte termijn geheugen weg,vermoeid en vele andere bijwerkingen. Neuroloog kon niets meer doen dus zie het zelf maar te redden! Uitspconclusie neuroloog "bij[lees meer...] mij hoef nooit weer terug te komen" Zijn nu 5 jaar verder met veel lichamelijke en hersen problemen

03-05-2023 | Vrouw | 70
valproinezuur (300mg)
Zonder Depakine zou mijn leven onleefbaar zijn. Van 's morgens vroeg tot' s avonds laat stond voorheen mijn dag in het teken van de migraine: licht, geuren, stress of juist ontspanning zorgden voor ondraaglijke pijnen... die mij soms zes dagen lang in foeutushouding in bed deden belanden. Vanaf de eerste inname, nu ongeveer 15 jaar geleden, voelde ik de druk in mijn hoof[lees meer...]d opklaren. Af en toe, bij het vermoeden van een zachte, opkomende aanval ben ik voor 90 % geholpen met een extra pilletje Almogran. Ik laat mij medisch opvolgen door dr. Paul Louis.

15-04-2023 | Man | 70
Epilepsie
Had bijna al genoemde bijwerkingen, ergste was tremoren, sufheid en slaapwandelen. Na consult neuroloog hoeveelheid verhoogd.... Nu eindelijk overgestapt op ander medicijn zonder enkele bijwerking.

18-03-2023 | Vrouw | 68
Epilepsie
Naast Depakine Chrono ook 2x daags 500 mg Levetiracetam. Vermoeidheid bijwerking Depakine Chrono, laatste verlenging Depakine Chrono in orginele verpakking met Depakine Chrono Retard in verpakking meegekregen van apotheek. Heb hier meer in rust spasmes heb gevoel dat ik hierop niet lekker in mijn vel zit, ook rode uitslag in gezicht. Misschien toeval?, maar mag apotheek di[lees meer...]t op deze manier aanpassen n.l. orginele verpakking en Depakine Retard erin? Heeft iemandf ook deze ervaring?

26-05-2015 | Man | 68
valproinezuur (40mg)
Duizeligheid
Depakine voorgeschreven gekregen door de Neuroloog, omdat ik vaak duizelig was. 1x per dag 1 tablet 40 mg. Het medicijn had een gunstig resultaat. Na ong. 20 jaar gebruik wilde ik stoppen, omdat ik geen klachten meer had. De huisarts vond dat ik toch maar door moest gaan met Depakine, omdat de duizeligheid weer terug kon komen. In 2013 kreeg ik last van cocentratieprobl[lees meer...]emen en vergat veel. Bij de Internist terecht gekomen en ik moest onmiddellijk stoppen met Depakine. (niet afbouwen!?) Scan en testen gehad. Uitslag van geriater: We denken aan Alzheimer. Maar het kan ook een Depressie zijn. Is Depakine hiervan de oorzaak? Wij hebben geen duidelijk antwoord gekregen!

21-08-2023 | Vrouw | 66
Betrekkingsgedachten Oververmoeid Veel huilen

16-05-2021 | Man | 65
valproinezuur (250mg)
Epilepsie
Ik had alle bijwerkingen die in de bijsluiter stond en nog een aantal extra. Daarna overgestapt op lamotrigine. Geen enkele bijwerking

11-05-2015 | Man | 65
valproinezuur (750mg)
Epilepsie
Dit medicijn ben ik gaan gebruiken in combinatie met lamictal. Dit omdat de lamictal alleen niet voldoende bleek. Opgebouwd tot 2 maal 800mg per dag. Mijn klacht bleef echter bestaan. Steeds weer hele kleine aanvalletjes. Het enige wat ik constateerde was dat ik enorm depressief werd, zelfs neiging tot zelfmoord. Tot op dat moment had ik totaal niet in de gaten dat h[lees meer...]et aan de depakine kon liggen.(Het gebruik was in jaren opgebouwd). Toen ben ik op eigen initiatief de depakine af gaan bouwen in een tijdsbestek van ongeveer 4 maanden.(wel in overleg met de specialist). Toen kwam ik erachter dat alle ellende aan de depakine moet hebben gelegen. Ik voel me nu weer geweldig en veel minder last van mijn epilepsie. Ik leef nu ook een stuk relaxter.

27-07-2020 | Vrouw | 64
valproinezuur (1000mg)
Bipolaire stoornis
Sinds 40 jaar neem ik Lithium maar wegens nierbeschadiging moest ik de dosering sterk verminderen. Daarom schreef men mij depakine voor. Ik neem nog steeds Lithium (maar in beperktere hoeveelheid dan wat noodzakelijk is voor de therapeutische grens). Sinds ik depakine neem is mijn levenskwaliteit sterk naar beneden gegaan. Ik overweeg dan ook om af te bouwen.

07-02-2019 | Man | 64
Epilepsie
ik heb last van het Dandy Walker syndroom, is nog geen medicatie voor, maar werd door specialist voorgeschreven om depakine te gebruiken. begonnen met 300 mg per dag, hielp niet, verhoogd naar 900 mg per dag. bijwerkingen waren nogal heftig. benauwdheid, pijn op de borst ben daarna terechtgekomen bij een cardioloog en bij een longarts,getest op copd,longemfyseem en astma.[lees meer...]niets gevonden ook bij cardioloog niets gevonden,maar ik blijf het benauwd houden. heb nu een second opinion aangevraagd bij het Universitair Medisch centrum in Utrecht

29-03-2022 | Man | 63
valproinezuur (250mg)
Manische episode
De kilo, 's vliegen eraan, maar zal voor iedereen anders zijn denk ik

07-06-2020 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik dit middel al jaren . Ik slik dit samen met Natriumvalopraat 300 mg wat in principe hetzelfde is. Ik gebruik DEPAKINE CHRONO , dit geeft een gereguleerde afgifte over de hele dag. Ik gebruik dit middel al vele jaren, ben de tel kwijt geraakt. als je denkt last te hebben van dementie: Bij mij is dat vaak leeftijd gerelateerd (ik ben nu 63) Gewoon niet op woo[lees meer...]rden komen en vergeetachtigheid. Vergeetachtigheid komt trouwens steeds meer bij de jeugd voor, we verwerken nu per dag ongeveer evenveel informatie wat vroeger de mensen in een heel leven verwerkten.

28-02-2018 | Man | 63
Epilepsie
werkt zeer goed, alleen de vervelende bijwerking van het trillen van de handen is extreem vervelend

09-04-2017 | Vrouw | 62
Oogmigraine
Vanaf 1993 heb ik deze hevige oogmigraines. Ik heb toen een paar chemische middelen geprobeerd op voorschrift van een specialist. Geen een hielp en te vaak had ik onprettige bijwerking - tot flauwvallen aan toe! De laatste 20 jaar ben ik mijn bed in gegaan, met een hete kruik aan mijn voeten; bij het begin van de oogmigraine, altijd met aura - draaiende driehoekjes in een [lees meer...]cirkel, zwart-wit en in kleur, de enorme pijnen zorgden dat ik 1 tot 3 dagen in bed moest blijven. In die tijd gebruikte ik alleen af en toe paracetamol -zetpil; dat hielp zeer wisselend; omdat ik op andere chemische medicijnen niet of slecht reageerde, ben ik op zoek gegaan naar homeopatische medicijnen, deze hebben tot november vorig jaar goed geholpen; in november jl. kreeg in 7 dagen tijd 4x oogmigraine en in januari in 4 dagen 3 x, dat was zeer heftig. In februari kreeg ik Depakine / Valproaat chrono voor geschreven; ik was knock out - sliep veel, afwezig; geen energie maw een zombie... Daarnaast vele bijwerkingen op maag en darm, in mijn spieren; mijn tinnitus werd en bleef erger dan voorheen; mijn r. oog "werkte" anders; ik kon moeilijker scherp zien of lezen - ik kon niet meer op woorden komen alsof er een deken over en tussen mijn hersenen zat - afschuwelijk! En zo nog een aantal bijwerkingen. Een paardemiddel en het zit nog steeds in mijn lichaam! Dus regelmatig een schoonmaak - water- of sapdag.

14-06-2015 | Vrouw | 62
valproinezuur (100mg)
Epilepsie
krijg steeds meer last van tremoren en weer aankomen dus moet nu na 39 jaar eens gaan overwegen iets anders te gaan gebruiken?

20-07-2019 | Vrouw | 61
valproinezuur (500mg)
Depakine is tot op heden het enige middel dat mij enigszins helpt. De migraine is niet weg maar ik heb minder aanvallen, ze duren korter en zijn minder pijnlijk. Steeds na een paar maanden daalt het effect. Het helpt dan om even 2 of 3 maanden te stoppen en dan opnieuw op te bouwen. Nu gestopt omdat ik Aimovig probeer. Helaas tot op heden zonder resultaat.