valproinezuur

Epilepsie (155 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

04-06-2021 | Vrouw | 46
valproinezuur (300mg/ml)
Bipolaire stoornis
Ik voel me chronisch moe , mijn hersenen lijken een gatenkaas ik kan niks onthouden en een gesprek volgen kost veel energie omdat ik snel de rode draad van het verhaal kwijt ben. Huishouden lukt niet door de vermoeidheids klachten .

16-05-2021 | Man | 65
valproinezuur (250mg)
Epilepsie
Ik had alle bijwerkingen die in de bijsluiter stond en nog een aantal extra. Daarna overgestapt op lamotrigine. Geen enkele bijwerking

22-04-2021 | Vrouw | 39
Bipolaire stoornis
Eerste instantie leek het prima te gaan maar op dag 3 wilde ik het liefste zelfmoordplegen. Alleen maar huilen en nog zwaarder in depressiegevielens dan dat ik ooit had meegemaakt. Accuut moeten stoppen en nkg ruim 2,5 dag naweeën gehad

13-12-2020 | Man | 23
valproinezuur (500mg)
Ik kreeg dit medicijn als kind voorgeschreven tegen migraine. Uiteindelijk ben ik dit tot nu, mijn 23 jaar blijven verder nemen zonder opvolging. Eigenlijk heeft dit product mij nooit geholpen, maar door mijn triggers te ontdekken heb ik nog zeer weinig migraine. Ik vond dat het tijd werd om dit medicijn te gaan afbouwen en ben van 500 mg naar 250 naar 150 naar 0 gegaan. N[lees meer...]a elke stap had ik een 3-tal dagen enorme hoofdpijn en draaierigheid, wat afkickverschijnselen. Over het algemeen ben ik hier toch vrij gemakkelijk vanaf geraakt, met medeweten van de huisarts ook. Maar het product heeft mij dus nooit geholpen. Sinds ik gestopt ben ook nog geen migraine gekregen.

11-11-2020 | Man | 40
valproinezuur (750mg)
Ik neem depakike 500 en 300. Het probleem waar je over verteld met je geheugen dat heb ik ook dat erg irriterend is ik alles ik niet mag vergeten gewoon opschrijf heb geen keuze

27-07-2020 | Vrouw | 64
Bipolaire stoornis
Sinds 40 jaar neem ik Lithium maar wegens nierbeschadiging moest ik de dosering sterk verminderen. Daarom schreef men mij depakine voor. Ik neem nog steeds Lithium (maar in beperktere hoeveelheid dan wat noodzakelijk is voor de therapeutische grens). Sinds ik depakine neem is mijn levenskwaliteit sterk naar beneden gegaan. Ik overweeg dan ook om af te bouwen.

24-07-2020 | Man | 40
valproinezuur (750mg)
ik gebruik depakine al en tijd het lastige eraan is geheugen verlies vertel me nu iets na nog geen 10 minuten later ben ik het vergeten

16-10-2019 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Depakine kreeg ik voor een vermeende bipolaire stoornis. Achteraf, na 30 jaar, blijk ik waarschijnlijk helemaal geen bipolaire stoornis te hebben, foutieve inschatting van een aantal psychiaters in een voormalig ziekenhuis, in Rotterdam. Ik ben op 24 december 1989 opgenomen met psychische klachten na een traumatische gebeurtenis. Ik was wat druk, maar dat was achteraf een[lees meer...] copingmechanisme..er werd mij gevraagd of ik mee wilde werken aan een geneesmiddelen onderzoek..50 procent zou een placebo krijgen en 50 procent Haldol. Ik wist van toeten nog blazen en ben accoord gegaan. Ik werd helemaal gek van de Haldol. En toen heb ik het stempel manisch depressief gekregen..en is men gestart met Lithium..dit deed niets voor mij. Vervolgens is men met Depakine gestart..dit middel heeft mij Vervolgens heel depressief gemaakt..maar ook afhankelijk, monddood, gevoelloos, vermoeid, 20 kilo aangekomen en nog een ritsje bijwerkingen..ik heb al die tijd getwijfeld aan bipolair maar de GGZ hield vol. Pas in 2018, zijn mijn ogen open gegaan. Ik had eindelijk een behandelaar die er zo het jeugdtrauma uitpikte en mijn hooggevoelig zijn. Ik ben gestopt met de depakine en ik heb me nog nooit psychisch zo sterk gevoeld..en ik kan eindelijk voelen. Ik heb het gevoel dat ik leef. Eindelijk..ik ben nu 54 jaar..30 jaar van mijn leven naar de filistijnen, dankzij een academisch ziekenhuis. Depakine zal ongetwijfeld voor sommige mensen werken, maar het is in mijn ogen vergif met gevolgen die van te voren niet te overzien zijn. Ik voel me verlost en bevrijd en ik heb rust, eindelijk..gelukkig ben ik nog jong en kan nog wat van mijn leven maken.

12-05-2019 | Man | 33
valproinezuur (600mg)
Epilepsie
Ik ben van plan om van medicijn te veranderen.

07-02-2019 | Man | 64
Epilepsie
ik heb last van het Dandy Walker syndroom, is nog geen medicatie voor, maar werd door specialist voorgeschreven om depakine te gebruiken. begonnen met 300 mg per dag, hielp niet, verhoogd naar 900 mg per dag. bijwerkingen waren nogal heftig. benauwdheid, pijn op de borst ben daarna terechtgekomen bij een cardioloog en bij een longarts,getest op copd,longemfyseem en astma.[lees meer...]niets gevonden ook bij cardioloog niets gevonden,maar ik blijf het benauwd houden. heb nu een second opinion aangevraagd bij het Universitair Medisch centrum in Utrecht

04-12-2018 | Vrouw | 33
Bipolaire stoornis
Ik ben momenteel heel moe, sta moe op, loop de dag moe door, maakt niet uit of ik iets ontspannends of inspannends doe. Slaap goed, sliep eerst nog overdag maar nu lukt dat niet meer. Ik gebruik het voor mijn bipolaire stoornis, daarop werkt het medicijn goed, maar wordt nu depressief van mijn oververmoeidheid. Ook last van gewichtstoename. Ga2-3 keerper dag naar de wc, on[lees meer...]tlasting is ook wat dunner. Moeite met concentratie.

08-08-2018 | Man | 32
Epilepsie
Ik zit er aan te denken om naar een andere medicijn te gaan.

06-03-2018 | Man | 32
MS (multiple sclerose)
Door multipele sclerose heb ik epileptie gekregen en daar kreeg ik diphantione voor wat ik maar een korte kkn gebruiken, de neuroloog schreef mij toen depakine voor. In een jaar tijd ging ik van 66 kilo naar 97,2 kilo door de depakine en ik at maar weinig meer want ik werdgewaarschuwd voor gewichtstoename. Na overleg met de neuroloog overgegaan naar Keppra maar van K[lees meer...]eppra gleed ik in een diepe depressie dus moest ik weer terug naar depakine maar nu helpt de depakine mij niet niet meer zo goed terwijl de bijwerking weer volop aanwezig zijn. Mijn advies voor jullie, als je een alternatief kan krijgen voor depakine EN keppra dan zou ik die aannemen.

08-02-2018 | Man | 43
valproinezuur (500mg)
Sinds maart 2003 leed ik eerst aan ernstige epileptische aanvallen die veroorzaakt werden door een bijna fatale overdosis Distraneurine..Na 3 weken in een coma gelegen te hebben (+2 min zuurstofgebrek in de hersenrn)moest ik 2 jaar lang revalideren omdat ik praktisch geen controle meer had over mijn motoriek.Ook mijn kortgeheugen-termijn was flink aangetast maar door zorgv[lees meer...]uldige en uitputtende oefeningen werd mijn leven terug wat normaal.Enkel de migraine die ik over hield eraan was en is soms nog steeds zeer ernstig van aard.Vele specialisten hebben doorheen de jaren Depakine (Valproïnezuur)voorgedchreven en in t begin hielp dit wel goed.Maar ik denk dat als men dit middel jarenlang neemt,dat de werking vermindert doordat ons lichaam eenvoudigweg protesteert tegen chemicaliën.Na 6 jaren liefst 3 tot 4 pillen per dag in te nemen verdween de epileptie volledig doch het was in de 1e plaats nooit een aangeboren aandoening maar een zelfgecreeërde door drugmisbruik/verslaving.Ik heb nooit t gevoel gehad dat depakine goed helpt tegen migraine,want ik meen dat het tevens niet alleen zeer slecht is voor de lever,nieren en de hersenen zelf,maar ook de vervelende bijwerkingen zijn t niet waard om dit middel te gebruuken.Migraine is nog steeds een vraagteken bij specialisten omdat men de oorza(ken)ak niet voor 100%weet te vinden tot nu toe..er bestaat een waslijst van medicamenten hiertegen maar ze zijn allen slechrs preventief en experimenteel,dus migraine-patienten kunnen enkel hopen dat de medische wereld en pharmaceutica voldoende geld wil investeren om deze vaak onbegrepen en vaak zeer pijnlijke aandoening te kunnen genezen of in ieder geval leefbaarder te maken want niemand wens ik dit toe..tegenwoordig neem ik enkel nog af en toe een sumatriptan,maar ook dit helpt nauwelijks.

09-12-2017 | Vrouw | 45
valproinezuur (300mg/ml)
Bipolaire stoornis
Ik gebruikte depakine en het werkte niet. Maar wij dachten dat het wel iets deed. De abnormale vermoeidheid schreef men toe aan mijn bipolaire stoornis maar achteraf is dit de depakine geweest. Omdat ik in 2009 stopte en toen veel minder moe was.

09-04-2017 | Vrouw | 62
Oogmigraine
Vanaf 1993 heb ik deze hevige oogmigraines. Ik heb toen een paar chemische middelen geprobeerd op voorschrift van een specialist. Geen een hielp en te vaak had ik onprettige bijwerking - tot flauwvallen aan toe! De laatste 20 jaar ben ik mijn bed in gegaan, met een hete kruik aan mijn voeten; bij het begin van de oogmigraine, altijd met aura - draaiende driehoekjes in een [lees meer...]cirkel, zwart-wit en in kleur, de enorme pijnen zorgden dat ik 1 tot 3 dagen in bed moest blijven. In die tijd gebruikte ik alleen af en toe paracetamol -zetpil; dat hielp zeer wisselend; omdat ik op andere chemische medicijnen niet of slecht reageerde, ben ik op zoek gegaan naar homeopatische medicijnen, deze hebben tot november vorig jaar goed geholpen; in november jl. kreeg in 7 dagen tijd 4x oogmigraine en in januari in 4 dagen 3 x, dat was zeer heftig. In februari kreeg ik Depakine / Valproaat chrono voor geschreven; ik was knock out - sliep veel, afwezig; geen energie maw een zombie... Daarnaast vele bijwerkingen op maag en darm, in mijn spieren; mijn tinnitus werd en bleef erger dan voorheen; mijn r. oog "werkte" anders; ik kon moeilijker scherp zien of lezen - ik kon niet meer op woorden komen alsof er een deken over en tussen mijn hersenen zat - afschuwelijk! En zo nog een aantal bijwerkingen. Een paardemiddel en het zit nog steeds in mijn lichaam! Dus regelmatig een schoonmaak - water- of sapdag.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum