Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

verwardheid versuft spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

20-09-2017 | Man | 37
gabapentine (600mg)
Narcolepsie
Ik heb in verband met mijn narcolepsie enkele maanden Gabapentine gebruikt voor de nacht, om overprikkelde zenuwen in mijn hersenen tot rust te brengen. Ik had de dosis opgebouwd naar 900 mg en het hielp goed, ik sliep rustiger en de levendige dromen namen af, echter merkte ik dat ik mij wat depressief begon te voelen. Omdat ik ook last had van ernstige duizeligheid, ben i[lees meer...]k weer teruggegaan naar 600 mg, maar dit verbeterde mijn stemming niet. De depressieve klachten bleven in ernst toenemen en ik kreeg last van zelfmoordgedachten, waarna ik in overleg met de neuroloog gestopt ben met de Gabapentine.

28-02-2017 | Vrouw | 51
Hernia
moest overstappen van de oxicodon naar gabapentine omdat de pijn na maanden nog steeds niet te harden was. Zou willen dat ik dit nooit had gedaan! Ik ben nog nooit zo ziek geweest van een medicatie. zeer afwezig, zeer beroerd voelen, koorts, misselijk, algehele malaise, trillen, duizelig, krachtverlies. Zelfs mijn gezicht uitdrukking werd heel gek. De derde dag terug naar [lees meer...]de oxicodon gegaan. Als 't een ander kan helpen zou ik het niet na laten, maar denk dat een ieder dit zelf moet ervaren.

26-01-2016 | Vrouw | 50
gabapentine (300mg)
Dit is een vervuild medicijn, d.w.z. dat het vaak wordt voorgeschreven voor de bijwerkingen. Oorspronkelijk is het een anti-epileptisch middel met als bijwerking o.a. pijnstillend bij zenuwen. Dat was in mijn geval zo. Werkt goed als pijnstiller, maar ik heb daar 7-9 klachten voor teruggekregen. Dat was niet de bedoeling. Ik vind het troep, en vind nu mijn heil in gewone p[lees meer...]ijnstillers. Kortom, grote troep dit middel.

05-10-2015 | Man | 50
Hernia
Naast twee hernia's van een ongeval, had ik ook nog andere pijnen. Chronische pijnen. Uitstraling in de beide benen. Nu heeft de dokter mij Gabapentine voorgeschreven. 1) Pijnen verdwijnen niet, zelfs nog meer pijnen 2) Ik voel mij precies een zombie met concentratiestoornissen. Het gevoel dat men precies geen emoties heeft, en precies of niks je nog kan maken. Ik neem dit[lees meer...] medicijn nu 2 maanden, en het gaat van kwaad naar erger. Voor mij is het echt troep. Ik moet hier zo snel mogelijk vanaf. Ik wil er van de ene op de andere dag mee stoppen. Want heb er bovenop ook nog een grieperig gevoel bij.

04-10-2015 | Man | 53

27-09-2015 | Vrouw | 41
gabapentine (300mg)
Ik kreeg dit middel omdat ik na een zeer zwaar ongeval erg veel last heb van een koud gevoel in mijn arm , hand , ik heb het slechts 1 week geslikt omdat ik erg veel last kreeg van hevige pijn in mijn onderrug , gewoon niet uit te houden!! Wie heeft hier na het gebruik van dit middel ook direcft last van gehad?

19-03-2015 | Vrouw | 52
gabapentine (100mg)
De eerste dagen leek het middel te helpen in combinatie met Tramadol. Wat was ik blij, eindelijk na 8 jaar resultaat. Maar helaas, zoals bij al dit type medicaties was het van korte duur. Na 3 weken gebruik 3 maal per dag 100mg verdween de werking. Veel last van gezwollen handen en koortsig gevoel('s nachts), ontzettende hoofdpijn en concentratiestoornissen. Het typen van [lees meer...]deze informatie moet ik constant corrigeren, niet alleen de pijn neemt weer toe, de bijwerkingen zijn net zo erg, het gaat nu dubbel op! Ik stop met dit voor mij vergif! Misschien een goed idee om mij te realiseren dat ik van "de regen in de drup" kom door al die pogingen met verschillende medicaties door de pijnpolikliniek. Ik besluit nu om te stoppen, vóórdat ik helemaal gedrogeerd ben en wordt! Voorlopig maar houden bij de tramadol in combinatie met paracetamol. Hetzij zo. Ik zal met de pijn moeten leren leven en dat gaat mij ook lukken. Ik ben en blijf dan wie ik ben en wordt geen "zombi"van al die chemische troep. Laura.

31-01-2015 | Man | 69
gabapentine (400mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb eerst een capsule van 100mg 's middags en 2 in de avond, zit nu op 4 capsules van 400 Mg waarvan 4 om 12 uur en om 20 uur nog eens 8 dus 4800mg per dag. Dit medicijn helpt dus absoluut niet. Bijwerkingen in slaap vallen, duf, slechter zien, neem extra in pramipexol minimaal 3 tabletten, nadeel je licht bijna bewusteloos in bed. Dus de conclusie: het helpt niet.

06-11-2014 | Vrouw | 53
gabapentine
Net als nu bij de tramadol had ik last van ontwenningsverschijnselen als ik niet op tijd innam, vervolgens krijg ik weer zoiets verslavends zonder mij te waarschuwen.

02-06-2014 | Man | 64
Artrose van de wervelkolom
na operatie bij de 7e halswervel 1 jaar geleden(cervicale stenose) pijn bij de triceps(brandend gevoel in beide armen).TENS behandeling leverde niks op,net als Lyrica(snel gestopt geen effect).Met Gabapentine opgebouwd (100mg 3x daags naar 300mg 3x daags) Voel mij bij deze dosis helemaal niet lekker, merk net als andere middeltjes geen verbetering . Overweeg ermee te stop[lees meer...]pen omdat het niks doet (pijn blijft ). Dan maar met de pijn leven en hopen op langzame verbetering. Indien niet, dan is dat dan jammer maar die pillen hebben geen verbetering gebracht.

29-03-2023 | Vrouw | 41
gabapentine (300mg)
Weinig effectief tegen uitstralingsdoor hernia. Na operatie ben ik nu aan het afbouwen. Vervelende bijwerkingen. Mentaal niet fit. Bijwerkingen zoals suffigheid waren goed te doen. Nu met afbouwen wel nare bijwerkingen. Opgejaagd gevoel, huilen om alles, angstig, slecht slapen... Ik hoop dat dit snel voorbij is, maar afbouwen moet langzaam, dus duurt nog wel even.

15-03-2023 | Vrouw | 52
gabapentine (100mg)
Moeten nemen voor uitstralingen van rug naar benen en tenen helpt totaal niks bij mij

09-01-2019 | Vrouw | 63
gabapentine (800mg)
Ben begonnen met 3x300mg gabapentine ,dan opgetrokken tot 3x 800mg per dag , hopende op verbetering voor mijn zenuwpijnen . Ben ermee gestopt omdat de pijnen bleven . Ben veranderd van specialist omdat de vorige gewoon tegen le zei dat het tussen mijn oren zit .

30-06-2017 | Vrouw | 60
gabapentine (300mg)
Ik kreeg Gabapentine om te slapen, hiervoor hielp het goed. Alleen de bijwerkingen maakte dat ik met dit middel gestopt ben. Bijwerkingen: haaruitval, brandende hoofdhuid, brandende tong, brandende voetzolen en gescheurde nagels

01-01-2017 | Vrouw | 67
Polyneuropathie
Ik kreeg neuropathie door chemo's en moest de dosis verlagen van taxol (chemo ). En is niet meer overgegaan, naar neuroloog, en kreeg steeds ander medicijn om te proberen, maar zij kan mij niet meer verder helpen, dus moet ik doorgaan met gabapentine. Mijn vraag is, is er geen betere middel voor neuropathie? Ik had ook amitriptyline crème geprobeerd maar hielp totaal niet[lees meer...]. Ik ben bang als ik met gabapentine stopt dat het dan nog erger word! Moeilijk...hopelijk weet iemand het?

03-11-2016 | Man | 70
Aangezichtspijn
Bij dit medicijn moest ik de dosering ophogen tot 2400mg per dag om grotendeels mijn neuropatische aangezichtspijn te stillen. Ik bleef wel altijd wat last houden. Door de hoge dosering waren de bijwerkingen heftig. Impotentie, droge mond, duizeligheid en stemmingswisselingen. Gestopt en overgestapt op Duloxetine op advies huisarts.