Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden versuft verwardheid

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

31-07-2016 | Vrouw | 55
Polyneuropathie
Na herseninfarct cva op linkerhelft lichaam sterkeneuropatische pijnen: branderig gevoel en steken. Slik amitriptilyne voor nachttrust, dat werkt redelijk. Eerst lyrica geslikt maar kreeg bijwerkingen:extreem moe en suf, trage reactie etc. Nu poging met gabapentine 3xdgs 300 mg. Reguliere inname tramadol 2x daags.

04-01-2016 | Vrouw | 57
Tremor
tremor benen zijn trillingen in de benen zodat je niet stil kunt blijven staan. lopen gaat wel maar het kost veel energie om op de been te blijven ik moet regelmatig gaan zitten om de trillingen tegen te gaan de medicijnen helpen niet goed genoeg om gewoon mijn leven te lijden.

20-10-2015 | Man | 60
gabapentine (100mg)
Ik slik dit middel in combinatie met Oxicodon en paracetamol. 3x 10mg daags Oxicodon en 3 keer 200mg Gabapentine. Daarnaast nog vele andere medicijnen Bloeddruk en voor de Acromegalie Somatuline 120. Maar waar het om gaat. Ik voel mij een zombie. De pijn waar ik mijn Oxicodon gebruik is Artrose op de facet gewrichten. Gabapentine tegen zenuwpijn. Beschadiging van de zenuwe[lees meer...]n op de schouderbladen. Net gevoel of ze altijd door de zon verbrand zijn. Ook nu ik dit schrijf, merk ik mijn verwardheid. En zoals een ander al beschreef. De lever had een probleem. Mijn ontlasting kreeg wel een heel lichte kleur. Dat is na een weekje ook weer over gegaan.

30-08-2015 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Ik neem natuurlijk al jaren allerlei medicatie! Dan dit, dan weer dat nu is nu dus gabatine! Ben misselijk, draaierig enorme buikpijn enz..; Ik volg nu een groep dat zich vrijwillig laat volgen in een universitair ziekenhuis. De Profs geven nu aan die patienten Powerstrips. Ik probeer dat nu ook en ik moet zeggen het helpt! Het is wel duur maar het helpt! Zoek het een[lees meer...]s op en probeer echt waar! Veel sterkte aan alle pijnlijders grtn Michèle

05-07-2015 | Man | 40
gabapentine (800mg)
ik heb al enkele jaren zeer veel last van brachioradiale jeuk op men linkse arm en zenuwpijn in men rechts been. deze klachten komen er door beschadigde zenuwbanen in mijn ruggenmerg ter hoogte van mijn nek. ik heb al redomex en lyrica geprobeerd maar niks helpt. ik neem nu 1600 mg gabapentine per dag maar dit blijkt ook niet echt te werken. ik ben ondertussen radeloos aan[lees meer...] het worden omdat er blijkbaar niks is om deze jeuk en pijn te stoppen. de aandoening dat ik heb is blijkbaar zeer zeldzaam, ik zou graag in contact komen met mensen die hetzelfde probleem hebben.

25-03-2015 | Vrouw | 60
gabapentine (100mg)
Polyneuropathie
Gabapentine had niet het gewenste resultaat. In die periode was het echter nog zoeken welk medicijn zou helpen voor de pijn in mijn voeten en benen.

18-03-2015 | Vrouw | 67
gabapentine (300mg)
Door deze medicijnen heb ik een hele hoge bloeddruk gekregen en moet nou bloeddruk pillen slikken.

21-04-2014 | Man | 54
gabapentine
Diabetes type 2
Vanwege de pijnlijke polyneuropathie in beide voeten heeft het endocrinologisch/diabetologisch team van artsen mij Gabapentine voorgeschreven. De dosis is van 3x100mg opgedreven naar 3x400mg. Nog steeds heb ik pijnlijke voeten en bovendien stekende hoofdpijn. De neuropathische pijnen doorsta ik al bijna 15 jaar en dat is 24u op 24u. Dit product helpt maar weinig en geeft[lees meer...] me een ziek gevoel. Snel over naar iets anders... lyrica misschien ?

01-03-2024 | Vrouw | 42
gabapentine (300mg)

achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden duizeligheid spraakongemak versuft verwardheid

Van het merk stryder een grote ramp zo erg dat ik niet meer normaal kon functioneren. Een keer net na in nemen naar de action. Daar 3 uur gelopen omdat ik niet meer wist wat ik nodig had zak snikkers open getrokken omdat ik dacht flauw te gaan vallen. Gevoel van dikke tong en niet goed kunnen praten. Helemaal de weg kwijt zijn in je zelf. De pijn die voel je niet dat [lees meer...]is een plus punt. Bij het merk Aurobindo he. Ik deze bij werking niet. Nu meer dan week gestopt en als nog vreselijke bijwerking denken dat ik depressief word. Zweten. Diarree. Last van spieren. Snel dingen vergeten. Eerst ook spier stuipen en trillingen. Ik slikte het voor na spierziekte.

09-12-2023 | Man | 59

14-11-2022 | Vrouw | 77
Polyneuropathie
Probeer zo rustig mogelijk te leven. Maak elke dag een kleine wandeling van 20 minuten in het bos. Probeer niet over mijn grenzen te gaan en als ik dat toch doe, bijvoorbeeld lekker koken voor vrienden, verdeel ik de werkzaamheden in 2 dagen en neem de dag na het etentje een baaldag. Dat betekent gewoon nietsdoen maar een fijn boek lezen of muziek luisteren. Vooral de ding[lees meer...]en blijven doen die je nog kan doen en waar je blij van word!

27-03-2021 | Vrouw | 42
gabapentine (400mg)
Ik heb al 25 jaar pijn, ik wert niet beter en het heeft me STERKER dan ooit gemaakt, zeker NU....ik heb een was lijst An medicijnen en ben alles nu voorzichtig aan het afbouwen, ik zat met de gabapentine op 3600mg per dag echt niet normaal, nu op 800!!!! Ik heb in mind gehele nek en ruggengraad zenuwpijn (...) .....ik had zelfs met 3600mg nog zoveel zenuwpijn....dus weer[lees meer...] wat anders, neeee niks niet wat anders, eerst eens afbouwen en kijken hoe het dan met me gaat. Ondanks de pijn last ik me niet uit het very slaan, al heb je well een verdomd lange adem voor nodig, en acceptatie, maar zover ben ik nog niet helemaal ,ik ga door tot het gaatje, niets meer en niets minder

08-09-2020 | Man | 37
MS (multiple sclerose)
Vandaag via de oogarts voorgeschreven dat het eventueel kan helpen tegen nystagmus. Ik ben namelijk in het jaar 2008 gediagnoseerd met Multiple Sclerose. Ik kan nog niet voorspellen of het wel of niet zal helpen tegen de nystagmus.

28-03-2019 | Man | 76

23-09-2018 | Man | 42
Stemmingswisselingen
na mijn alcohol verslavind waar in ik oa. gebruikte om mijn stemmingen te beinvloeden ben ik tijdens mijn klinische opname met dit medicijn begonnen. Aanvankelijk werkte het heel goed naarmate de tijd vordert veel rugklachten, stijfheid van spieren en gewrichten. Vrij neutrale gevoelens vlakt erg af. Geen emoties meer bijna. En geen opperbeste stemming.

11-09-2018 | Man | 64
Polyneuropathie
Het haalt de scherpe randjes eraf.