Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

verwardheid versuft spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

31-01-2014 | Vrouw | 56
gabapentine
Heb een cauda equina sybdroom, daardoor veel krampen in beide benen, onrustige benen en neuropatische pijnen. Dit al bijna 11 jaar. Heb hier nooit medicatie voor willen gebruiken, maar door de krampen onvoldoende nachtrust, waardoor spieruitputting optrad. Toen onder begeleiding van de revalidatiearts met gabapentine heel voorzichtig gaan opbouwen. Zit op een dosis van 900[lees meer...] mg per dag, zou naar 3600 mg moeten, maar de bijwerkingen zijn dermate heftig, dat ik dat niet wil. Duizelingen, vermoeidheid, dubbelzien, uitgedroogde ogen, concentratieproblemen en een spraakvindstoornis. Toch kan ik hier beter mee leven als altijd de krampen. Ben nu ongeveer 60% van mijn pijn kwijt.

27-02-2022 | Vrouw | 57
gabapentine (300mg)
Erge bijwerkingen in de vorm van duizeligheid en t gevoel van onstabiel. Ook n naar gevoel in mijn hoofd. 2 weken geslikt daardoor gestopt. Maar nu na 2,5 weken nog steeds die bijwerkingen. Kan ook niet goed werken omdat ik n staand beroep heb. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?

24-09-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
Gemengde er haring, het helpt redelijk goed tegen de pijn maar de bijwerkingen zijn zeer aanwezig. Beetje kiezen tussen 2 kwaden. Voor nu gekozen voor 6 pillen per dag, net te doen icm werk.

02-06-2018 | Vrouw | 57
gabapentine (400mg)
Chronisch pijnsyndroom
Kreeg ze op de pijnpoli tegen de pijn in mijn rug ,die af en toe flink opspeelt ; scoliose -versleten onderrug- en versleten heup Maar de fijne bijwerking, daar wist ik niks van; je slaapt als een blok ! Alle gedachtes gaan weg en je valt gewoon in een diepe slaap , urenlang , heerlijk. Daar kan echt geen slaappil tegenop. En ik heb in mijn leven zowat alles u[lees meer...]itgeprobeerd ! Wel wat suffig in de ochtend. Ik neem ze nooit overdag in, want dan ben ik niks meer waard. s avonds of snacht , en niet altijd , alléén als ik pijn heb of als ik weer dagen heel slecht heb geslapen. Super ! Bijtanken. Het is geen middel om iedere dag in te nemen, hoewel ze dat altijd voorschrijven. Dan krijg je i d d flinke bijwerkingen.

09-04-2018 | Vrouw | 57
gabapentine (600mg)
Prima ervaring. Goed af te stemmen vanwege mogelijke hoeveelheden. Geen bijwerkingen.

02-12-2017 | Vrouw | 57
Chronisch pijnsyndroom
Dit superspul kreeg ik van de pijnbestrijding. Ik had destijds veel last van mn rug. Het doosje niet opgemaakt ,is toch een behoorlijk versuffend middel, als je het overdag gebruikt,maar ik kwam erachter dat ik ervan slaap, zoals ik vroeger sliep,tientallen jaren geleden, heerlijk ! Zorgeloos, geen nachtmerries meer, doorslapen, fijne dromen, geen enge of dwanggedachtes me[lees meer...]er. Gewoon het beste slaapmiddel dat er is. Nu krijg ik het middel van mn huisarts tegen slaapproblemen en PTSS. Geen enge gedachtes meer maar een fijn gevoel. Waarom gebruiken ze dit nou niet als antidepressiva, je word er blij en rustig van.Heerlijk relaxed.

04-01-2016 | Vrouw | 57
Tremor
tremor benen zijn trillingen in de benen zodat je niet stil kunt blijven staan. lopen gaat wel maar het kost veel energie om op de been te blijven ik moet regelmatig gaan zitten om de trillingen tegen te gaan de medicijnen helpen niet goed genoeg om gewoon mijn leven te lijden.

25-03-2015 | Vrouw | 57
Polyneuropathie
Haalt de scherpe kantjes er af

25-03-2015 | Vrouw | 57
Beroerte
Haalt het scherpe kantje er af. Meer ook niet.

09-12-2023 | Man | 59

15-07-2019 | Man | 59
Lage rugpijn
Sterke pijnstillers (O.a. (half)opiaten) noch fysiotherapie kon de steeds heviger wordende pijn in de onderrug (met uitstraling tot boven de knieën) verzachten. Daardoor veel arbeidsverzuim. In de opstartfase (met bijbehorende gewenningsklachten!) merkte ik dat de pijn werd afgetopt. Kon daardoor eindelijk weer aan het werk en de draad oppakken

14-07-2016 | Man | 59
Brachioradiale jeuk
Sinds enkele jaren erge last van Brachioradiale jeuk na lichttherapie voor Vitiligo (beschadigde zenuwuiteinden). Na vele smeersels uiteindelijk dit gevonden op internet en gevraagd en gekregen van de huisarts. Medicijn werkte direct, voor mij geen gekmakende slapeloze nachten en opengekrabde huid meer!

05-02-2015 | Vrouw | 59
gabapentine (600mg)
Neem 6 dd deze 600 mg abletten, de pijn gaat niet helemaal weg, maar in c.m tramadol en paracetamol z.n is het te doen, al met al redelijk tevreden, bijwerkingen nog niet gemerkt, ik slik meer , dus weet niet zeker of jeuk door mijn ziekte komt '(kan heel goed n.l) of de tramadol of dit, maar denk de ziekte, maar het is nu te doen.

08-04-2021 | Man | 60
gabapentine (100mg)
Pudendus neuralgie. in 2019 geopereerd met TURP, prostaat leeg geschraapt. Hierbij is blijkbaar de hoofdzenuw in de schaamstreek geraakt en beschadigd of verwondt. Ondragelijke pijn, geen fiets geen motor, geen sex en niet meer kunnen zitten. sinds vorig jaar 7/2020 neem ik 3 x Gabapentine per dag en om de 4 maanden een infiltratie in het pijn centrum. heeft verbetering[lees meer...] gebracht. Neem nu bij het slapengaan 1 capsule 300 mg Gabapentine. Ik geraak niet wakker, en ben duizelig, zware benen, en slechte concentratie, misselijk overdag. Bloedonderzoek laat zien dat mijn nierfunctie sterk is achteruitgegaan op 1 jaar tijd. Weet niet wat te doen verder.

30-06-2017 | Vrouw | 60
gabapentine (300mg)
Ik kreeg Gabapentine om te slapen, hiervoor hielp het goed. Alleen de bijwerkingen maakte dat ik met dit middel gestopt ben. Bijwerkingen: haaruitval, brandende hoofdhuid, brandende tong, brandende voetzolen en gescheurde nagels

20-10-2015 | Man | 60
gabapentine (100mg)
Ik slik dit middel in combinatie met Oxicodon en paracetamol. 3x 10mg daags Oxicodon en 3 keer 200mg Gabapentine. Daarnaast nog vele andere medicijnen Bloeddruk en voor de Acromegalie Somatuline 120. Maar waar het om gaat. Ik voel mij een zombie. De pijn waar ik mijn Oxicodon gebruik is Artrose op de facet gewrichten. Gabapentine tegen zenuwpijn. Beschadiging van de zenuwe[lees meer...]n op de schouderbladen. Net gevoel of ze altijd door de zon verbrand zijn. Ook nu ik dit schrijf, merk ik mijn verwardheid. En zoals een ander al beschreef. De lever had een probleem. Mijn ontlasting kreeg wel een heel lichte kleur. Dat is na een weekje ook weer over gegaan.