Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden versuft verwardheid

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

27-07-2015 | Vrouw | 46
Fibromyalgie
Ik heb dit medicijn gekregen, omdat ik veel pijn door fibromyalgie en artrose heb. Ik slikte al tramadol, maar dit werkte niet voldoende. Door de gabapentine voor het slapen erbij te nemen slaap ik beter, omdat ik minder pijn heb. Heb weinig last van bijwerkingen.

07-12-2023 | Vrouw | 47
Polyneuropathie
Ik heb Gabapentine 900 mg per dag voor Dunne Vezel Neuropathie en ben er erg blij mee. Geen opvliegers of onrustige benen meer en de pijn aan de huid en in mijn voeten en benen is ook veel beter te verdragen. In het begin wat griepklachten en wazig maar na een paar dagen ging dat beter en kon ik per week opbouwen. Tevreden!

04-01-2016 | Vrouw | 47
Artrose
Na 2 hernia operaties en daarna nog een spondylodese is er blijvende zenuwpijn in linkerbeen, waardoor lopen moeilijk is. Hierdoor gebruik ik nu transtec pleisters van 35 Mg die ik halveer en om de drie dagen verwissel. Daarbij slik ik gabapentine tabl van 300 en 100 Mg naar gelang de pijn in mijn been. Door deze combinatie kan ik goed functioneren vind ikzelf. Ik kan dan [lees meer...]redelijk lopen. Wel merk ik als ik de tabletten vergeet dat pijn ernstiger wordt. Gabapentine heeft wel even de tijd nodig om in te werken. In het begin heb ik zeker twee maanden geen autogereden vanwege onzekerheid , suf, slap. Nu gaat dit beter. Ik gebruik t middel ongeveer nu vijf jaar.

08-11-2015 | Man | 47
Pijn (algemeen)
Reeds meer dan 10 jaren heb ik vreselijke pijn in mijn testikels. Soms links, soms rechts. En afentoe in beide. De pijn straalt naar mijn penis en de linkervoet. In mijn been heb ik geen pijn, alleen de linkervoet. Voorts kreeg ik overmatige erecties, het hield soms wel tot 1 uur aan. Als het te lang aanhoudt, begint het zeer te doen. Vervelende situatie steeds. Bij elk ec[lees meer...]ho, scan, onderzoek zit je met een stijve. Heb inmiddels 11 ziekenhuizen bezocht. Omdat dit soort pijnen niet vaak voorkomt, willen de specialisten je graag onderzoeken. Morfine is de enige medicijn dat helpt. Inmiddels gebruik ik meer dan 100mg per dag. Zo'n 3 jaar geleden kwam ik op de pijnpoli van het Umcu. Hier kreeg ik na allerlei onderzoeken Lyrica (pregabaline). Begon met 75mg per dag opbouwend tot 600mg. Na een week ging morfine gebruik naar 20 tot 30mg per dag. Helaas toen de Lyrica teveel in mijn lichaam werd, kreeg ik allergische reactie (komt voor bij 1 op de 10.000 patienten) nl brandblaren op mijn gezicht en voorts ging de erectie van overmatig naar nihil, hing dood. Geen enkel beweging in te krijgen. Was slechts nuttig als plassertje. Moest van de specialist meteen beginnen met afbouwen. Na 4 weken werd alles de oude. Morfine ging naar 100mg per dag. Als 48 jarige zit je zo'n 3/4 van de tijd met een erectie. Maar zin in seks, ho maar. Laatste jaren slechts 3 tot 4 keer per jaar gedaan. Na 15 minuten wilt mijn vrouw niet meer, terwijl ik zonder enige moeite een uur vol kan maken. Na klaarkomen gaat de erectie jammer genoeg niet weg. Wat ik gemerkt heb is dat Lyrica de (zenuw)pijn sterk verminderd, erg zware bijwerkingen heeft als brandblaren en de erectie helemaal doet verdwijnen.

24-02-2015 | Vrouw | 47
gabapentine (100mg)
Ik heb gabapentine voorgeschreven gekregen tegen zenuwpijn, nadat ik te veel bijwerkingen had van redomex. Ik was 10 kilo bijgekomen en voelde me heel raar in mijn hoofd. Nadat ik redomex afgebouwd had, ben ik dan begonnen met gabapentine, nu een maand aan 500 mg/dag. Helaas verlies ik niets van de bijgekomen kilotjes, heb ik barstende hoofdpijn en heb ik ook niets van ver[lees meer...]mindering van de zenuwpijnen. Normaal zou ik mijn dosis nog moeten verdubbelen maar ik durf niet en zou zelfs willen afbouwen en stoppen. Het enige positieve is dat ik heel goed slaap.

15-11-2022 | Man | 50
Polyneuropathie
Na Lyrica , Tegretol , Redomex nu Gabapentine voorgeschreven gekregen van de pijnkliniek. Reden L4 uitstralingspijn en pijn na mislukte liesbreuk operatie . Dit soort van medicatie maakt je suf en moe . Een email moet je 30 keer lezen en herlezen en je snapt het dan nog niet . Helpt wel tegen de scherpe pijn maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk voor mij .

26-01-2016 | Vrouw | 50
gabapentine (300mg)
Dit is een vervuild medicijn, d.w.z. dat het vaak wordt voorgeschreven voor de bijwerkingen. Oorspronkelijk is het een anti-epileptisch middel met als bijwerking o.a. pijnstillend bij zenuwen. Dat was in mijn geval zo. Werkt goed als pijnstiller, maar ik heb daar 7-9 klachten voor teruggekregen. Dat was niet de bedoeling. Ik vind het troep, en vind nu mijn heil in gewone p[lees meer...]ijnstillers. Kortom, grote troep dit middel.

05-10-2015 | Man | 50
Hernia
Naast twee hernia's van een ongeval, had ik ook nog andere pijnen. Chronische pijnen. Uitstraling in de beide benen. Nu heeft de dokter mij Gabapentine voorgeschreven. 1) Pijnen verdwijnen niet, zelfs nog meer pijnen 2) Ik voel mij precies een zombie met concentratiestoornissen. Het gevoel dat men precies geen emoties heeft, en precies of niks je nog kan maken. Ik neem dit[lees meer...] medicijn nu 2 maanden, en het gaat van kwaad naar erger. Voor mij is het echt troep. Ik moet hier zo snel mogelijk vanaf. Ik wil er van de ene op de andere dag mee stoppen. Want heb er bovenop ook nog een grieperig gevoel bij.

21-08-2014 | Vrouw | 50
gabapentine
Acute inflammatoire polyneuropathie
ach nu na 6 maanden werkt het soms wel en dan weer eens niet ,, nu 2x perdaags 600mg van de 4x 300mg ,, soms erg duf en slik er ook nog oxicodon er bij .. 3x mm heerlijk pijn vrij wordt ik nooit meer ,, na me werk nu thuis afgekeurd en mega verslete rug en artrose in alles van me benen en rug .. jl met pijn poli die ook niet kun[lees meer...]nen doen meer dus nu aan de pillen .. het is net een maaltijd nu aan het worden .. maar je wordt er oud mee zeggen ze

28-02-2017 | Vrouw | 51
Hernia
moest overstappen van de oxicodon naar gabapentine omdat de pijn na maanden nog steeds niet te harden was. Zou willen dat ik dit nooit had gedaan! Ik ben nog nooit zo ziek geweest van een medicatie. zeer afwezig, zeer beroerd voelen, koorts, misselijk, algehele malaise, trillen, duizelig, krachtverlies. Zelfs mijn gezicht uitdrukking werd heel gek. De derde dag terug naar [lees meer...]de oxicodon gegaan. Als 't een ander kan helpen zou ik het niet na laten, maar denk dat een ieder dit zelf moet ervaren.

31-01-2017 | Man | 51
gabapentine (600mg)
Polyneuropathie
de pijn vermindert tot een gespannen gevoel, bijwerkingen zijn te overzien mits goed bespreekbaar binnen je relatie

10-05-2014 | Man | 51
gabapentine (800mg)
Veel last van zere voeten, helpt te kort tegen pijn te onder drukken jammer, maar beter dan niets. Gebruik nu 5 maanden 3 x 900 per dag. Bijwerkingen vallen volgens mij erg mee, iets meer vermoeid . Zou wel wat anders willen proberen ...maar wat.

15-03-2023 | Vrouw | 52
gabapentine (100mg)
Moeten nemen voor uitstralingen van rug naar benen en tenen helpt totaal niks bij mij

30-05-2022 | Vrouw | 52
gabapentine (800mg)

17-01-2021 | Vrouw | 52
gabapentine (300mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Voor de pijn helpt het goed, alleen ben ik nog wat suf. Is begin stadium. Maar ik slik 3 per dag. Heb het nu 5 dagen. Super medicatie alleen duizelig en lichte hoofdpijn en veel moe na medicatie na 3 uurtjes ben ik suf

01-08-2017 | Vrouw | 52
gabapentine (100mg)
helpt prima tegen de 'pins and needles' in mijn been. gisteren begonnen met dit medicijn en op dit moment nog geen bijwerkingen.