Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

verwardheid versuft spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

18-03-2015 | Vrouw | 67
gabapentine (300mg)
Door deze medicijnen heb ik een hele hoge bloeddruk gekregen en moet nou bloeddruk pillen slikken.

07-03-2021 | Man | 68
gabapentine (300mg)
na bestraling longkanker veel last van zenuwpijn aan de rechterkant onder de ribben, eerst paracetemol geslikt hielp niet toen tramadol geprobeerd hielp ook niet ,daarna overgestapt op gabpentine eerst 3 x daags 300 pch , nog te veel pijn dus nu 3 x daags 2 capsules van 300 pch ,daarmee is om te gaan voor mij.

25-02-2019 | Vrouw | 68
Onrustige benen
Ik word helemaal gek van het rusteloze gevoel in mijn voeten, tintelingen en kramp en niet stil kunnen houden. slaap daardoor heel slecht, ondanks oxazepam. Ik heb Parkinson en weet me geen raad meer. Ik las op facebook dat iemand hiertegen injecties krijgt met vitamine B12. Heeft iemand ervaring hiermee ?

14-02-2019 | Man | 69
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na inname van pramipexol 1 tablet van 0,125mg verdwijnt RLS meteen, maar na 5 maanden keert het weer terug. Dosis verhoogt naar 2 tabletten en RLS verdwijnt weer weg. Helaas keert het weer terug na 5 maanden en krijg ook nog zenuwpijn in beide knieholten. Neuroloog schrijft andere medicijn voor en dat is gabapentine. Eerst 2 weken 1 tablet pramipexol (om af te bouwen) same[lees meer...]n met 1 capsule gabapentine. De pijn zakt wat af, maar RLS blijft hetzelfde. Daarna 2 capsules gabapentine en het werkt averechts: RLS en zenuwpijn verergert. Na twee weken heb ik zelf besloten 1 capsule per dag te nemen en RLS en pijn zakt helft weg, maar verdwijnt niet. Afspraak gemaakt met nueroloog voor verder behandeling.

31-01-2015 | Man | 69
gabapentine (400mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb eerst een capsule van 100mg 's middags en 2 in de avond, zit nu op 4 capsules van 400 Mg waarvan 4 om 12 uur en om 20 uur nog eens 8 dus 4800mg per dag. Dit medicijn helpt dus absoluut niet. Bijwerkingen in slaap vallen, duf, slechter zien, neem extra in pramipexol minimaal 3 tabletten, nadeel je licht bijna bewusteloos in bed. Dus de conclusie: het helpt niet.

18-08-2023 | Vrouw | 70
gabapentine (100mg)
versleten rug, verschoven rugwervels, neuropathie

03-11-2016 | Man | 70
gabapentine (800mg)
Aangezichtspijn
Bij dit medicijn moest ik de dosering ophogen tot 2400mg per dag om grotendeels mijn neuropatische aangezichtspijn te stillen. Ik bleef wel altijd wat last houden. Door de hoge dosering waren de bijwerkingen heftig. Impotentie, droge mond, duizeligheid en stemmingswisselingen. Gestopt en overgestapt op Duloxetine op advies huisarts.

04-01-2020 | Man | 72
Polyneuropathie
ik heb last van polyneuropathie en RLS, tijdens het overgaan van PRAMIPEXOL tegen RLS naar GABAPENTINE, ontdekte ik dat halverwege deze overgang de klachten sterk verminderd waren. alleen gabapentine werkte niet. Nu slik ik beide in de halve dosering. ieder 2 voor het avond eten en van ieder 2 in de loop van de avond. de RLS blijft helemaal weg en de neuropathie is sterk [lees meer...]verminderd, ideaal ik kan weer slapen en met weinig pijn in mijn voeten leven.

15-03-2023 | Vrouw | 73
gabapentine (300mg)
Na een stenose operatie voor zenuw pijn te verminderen. Nu 8 weken gebruikt,gestopt ivm te veel bijwerkingen,slaap er wel goed van

01-10-2023 | Vrouw | 75
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na jaren RLS te hebben met heel slecht slapen. Is dit laatste geconstateerd dat dit komt door RLS. Dacht daar alleen maar overdag last van te hebben. Begonnen met 1x300mg. Al snel naar 2x300mg. Dit hielp niet en kreeg veel bijverschijnselen. Wilde toch wel iets proberen. Voorgesteld om minder bv 100mg. Dit hielp goed. Omdat ik ook maagbeschermers gebruik moest ik toch na[lees meer...]ar 200mg. Dit had effect. Nu, na een jaar zit ik nog steeds op 200 mg. Per dag. Heb nauwelijks tot geen RLS meer. Hopelijk blijft dit goed gaan.

17-06-2014 | Vrouw | 75
gabapentine (600mg)
Ik heb een rugoperatie ondergaan na een agressieve tumor in de wervelkolom. De tumor heeft 2 elementen in mijn rug "opgevreten" aangetast, daardoor zijn er 2 wervels vervangen. Met de nodige ondersteuning van implantaten kan ik mij weer aardig redden. (Ik was ten dode opgeschreven). Door de hevige en langdurige operatie, bijna enig in zijn soort, zijn er helaas ook besch[lees meer...]adigingen aan mijn zenuwen ontstaan. Daardoor ongelooflijk heftige pijnen in beide benen, heel dof gevoelloos gedeelte beide benen, ijskoud, en grote "mierenhoop" gevoel erbij. Na overleg met de pijnkliniek van het L.U.M.C. heb ik de grootste dosis Gabapentine per dag. 3 x 1200 per dag. De pijn is aanvaardbaar level 3-4, maar ik "zwalk" wel op mijn benen, en dat is niet de bedoeling, ik zou zo graag weer normaal kunnen lopen. Ik heb ook onvoorstelbaar veel slaap daardoor. Ik slaap van 's avonds 9 uur tot ochtend 8 uur. Heb de hele dag slaap. En ik haat slapen. Maar ja, wat te doen?

17-12-2013 | Vrouw | 75
gabapentine
Artrose van de wervelkolom
heb zenuwpijn in de rug na denervatie, die niet hielp, en inname van oxinorm 5 mg instant, valtran druppel. nu, gestart met pleisters durogesic 25,gabapentine 300mg(aan het opbouwennaar 600 mg) en 2x 15 druppels valtran , heb ik toch beterschap, afwachten hoe het verder evolueert!

29-03-2023 | Man | 76
gabapentine (100mg)
had een hernia veel pijn maar met dit medicijn ben ik van de ergste pijn af gekomen ik gebruik het nu 4 weken en begin nu met afbouwen hoop dat dit ook goed gaat

11-06-2020 | Man | 76
gabapentine (100mg)
heb longfibrose pijn over het hele lichaam pijnbestrijding ziekenhuis heeft het medicijn gabapentine 100mg helpt helemaal niet vandaag kreeg ik teveel emoties ,onbegrijpelijk dat ze dit voorschreven ,moet terug naar het zieken naar de longarts ,zal contact met deze kluns opnemen hij moet toch ervaring hebben!

28-03-2019 | Man | 76

14-11-2022 | Vrouw | 77
Polyneuropathie
Probeer zo rustig mogelijk te leven. Maak elke dag een kleine wandeling van 20 minuten in het bos. Probeer niet over mijn grenzen te gaan en als ik dat toch doe, bijvoorbeeld lekker koken voor vrienden, verdeel ik de werkzaamheden in 2 dagen en neem de dag na het etentje een baaldag. Dat betekent gewoon nietsdoen maar een fijn boek lezen of muziek luisteren. Vooral de ding[lees meer...]en blijven doen die je nog kan doen en waar je blij van word!