Ervaringen met Keppra

levetiracetam

uitslag beperkt tot geslachtsdelen verstoorde slaap

19-11-2014 | Vrouw | 22
levetiracetam
Epilepsie
ik slikte eerst Depakine en daarvan werd ik heel erg depressief, zelfmoord neigingen, looner en negatieve gedachten. Door deze bijwerkingen ging ik express mijn medicijnen niet meer slikken zodat ik me niet meer zo voelde. Na 6 jaar heb ik geklaagd bij me neuroloog dat ik een ander medicijn wil. Toen ben ik gaan testen welk medicijn het beste bij mij past. Toen bleek Levet[lees meer...]iracetam 500 mg mij het beste te helpen. Ik ben 22 jaar, weeg 45 kg en 163 cm lang. Hopelijk kan mijn verhaal iemand helpen met de medicatie.

29-04-2020 | Vrouw | 23
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Na vele soorten anti-epileptica te hebben gebruikt, en met de angst om terug te moeten naar Depakine waar ik hevige ervaringen bij heb, heb ik bij Kempenhaeghe in opname Keppra geprobeerd. Met name omdat hiervoor het zusje Briviact mij ook goed beviel had ik daarvoor de moed. Hoewel ik zwaar ben gewaarschuwd voor de zeer ernstige bijwerkingen, beviel het verrassend goed. I[lees meer...]k had last van lichte moodswings, maar verder was ik ontzettend tevreden en zat eindelijk goed in mijn vel! Na enige tijd thuis bleken de bloedwaarden te zijn opgestapeld naar 69 (ipv 5-25). Dit betekent helaas het afbouwen van Keppra en het opbouwen van Depakine en Frisium.

02-08-2016 | Vrouw | 23
Epilepsie
Ik heb een zwangerschapswens. Ik ben van depakine en carbamazepine naar keprra overgegaan om geen kans te hebben dat ik een kind krijg met een open ruggetje. Sinds ik de keppra gebruik, gaat alles mis, ik ben onzeker, heb angstaanvallen en maak rare bewegingen in bed. In de avond praat ik ook de volgende dag weet ik zelf niet meer wat ik heb gezegd maar mijn vriend wel. ik[lees meer...] heb af en toe ook last van wanen en hallucinaties. Voor dat ik was begonnen met het gebruik van keppra was ik aanvalvrij voor heel lang. Sinds ik keppra gebruik is het helemaal niet hetzelfde meer ben steeds meer onzeker van mezelf en over mijn aanvallen. ik weet niet meer wat ik moet doen, heeft iemand wat advies voor mij om toch zwanger te kunnen worden op een met een andere medicijn.

01-12-2019 | Vrouw | 24
Epilepsie
Ik neem dit medicijn 3de dag en berg erg down zit hele tijd te we'en. Arts zegt dat dit na 3 weken overgaat. Iemand die dit ka' bevestigen?

03-05-2015 | Vrouw | 24
levetiracetam (250mg)

28-12-2019 | Man | 25
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Ben vorig jaar met epilepsie gediagnostiseerd, dit nadat d'r op mijn EEG en andere tests niet te zien was, maar men 's nachts mij wel zag "spartelen" naast bed tijdens m'n REM-slaap. Mijn neuroloog wou mij aan de Levetiracetam hebben als éérste keuze tegen nachtelijke aanvallen. Natuurlijk ben ik dit gaan Googlen en kwam op deze website uit, vol met verhalen over hoe ve[lees meer...]rschrikkelijk de medictie is. Met frisse tegenzin aan deze medicatie begonnen en in het begin enkele bijwerkingen gehad, beetje licht in m'n kop, rusteloos & kort af. Dit hield na een paar weken op, en inmiddels (tot zo ver) aanvalsvrij en bijwerkingsvrij. Top medicatie! Ik heb mijn les geleerd, niet enkel onderstaande meningen lezen en hier op je keuze maken, maar zelf uitzoeken of het voor jou werkt. Ik slik overigens Aurobindo en niet de merk-pil Keppra.

05-11-2017 | Vrouw | 25
Epilepsie
Ik slik dit medicijn vanaf mijn vijftiende, na 10 jaar vrijwel geen last te hebben van bijwerkingen ben ik opeens zonder reden depressief geworden. Ik had nergens meer zin in. Omdat ik deze medicijnen al 10 jaar slik, had ik niet gedacht dat het door de medicijnen zou kunnen komen. Toch maar een afspraak met de neuroloog gemaakt. Hij pakte het goed op en vertelde mij dat [lees meer...]ook na een lange tijd opeens bijwerkingen kunnen optreden. Hij stelde mij voor om naast de Keppra ook een hoge dosis (300mg) vitamine B6 te gaan slikken. Ik zou binnen een paar dagen verschil merken. Binnen 2 dagen merkte ik al verschil. Binnen een week was ik weer de oude! 😀

09-01-2018 | Man | 26
levetiracetam (1500mg)
Epilepsie
Ik ben in mei 2003 op 14 jarige leeftijd begonnen met Keppra 2x500mg per dag. Door het ouder worden en groeien is deze dosis stelselmatig toegenomen. Nu neem ik 2x1500 mg per dag + 2x 100mg Lamictal. Qua bijwerkingen merk ik op dat deze de laatste vijf jaar fel toegenomen zijn: Ten eerste heb ik constant koude handen(tenzij het buiten 30 graden is of ik zwaar fysieke arb[lees meer...]eid uitoefen). Ik kan eten wat ik wil en kom geen gram bij(weeg nu 61 kg en ben 175 cm groot). Ik reageer emotioneel vrij snel(begin vrij snel te huilen) andere dingen die een normaal persoon erg vinden laten me volledig koud. Af en toe heb ik last van evenwichtsstoornissen. Mijn korte termijn geheugen is slecht, ik kan bijvoorbeeld 2 seconden geleden mijn gsm weggelegd hebben en nu totaal niet meer weten waar hij ligt.

13-03-2015 | Vrouw | 26
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Slik sinds 4 weken keppra, nog bezig met ophogen en spiegel opbouwen. Na 2 dagen al hele heftige bijwerkingen. Ogen waren te zwaar om open te houden, en deed zeer als ik ze open moest doen. Gevoeld constant bewust scheel te moeten kijken. Emotioneel, langzaam praten, niet gericht na kunnen denken, misselijk, alles stonk, Heel moe maar niet kunnen slapen, kan omgevingsgel[lees meer...]uiden niet filteren en nog een waslijst. Nu in de 4e week neemt de intensiteit iets af. Dat geeft me hoop om door te zetten. Enige voordelen zijn: geen trek en sinds 750 mg Geen aanvallen. afwachten of het zo blijft en anders een ander medicijn proberen want voor nu arbeidsongeschikt hierdoor.

29-08-2023 | Vrouw | 27
Epilepsie
Na mijn eerste insult aan deze medicatie begonnen. Veel bijwerkingen en was totaal mezelf niet meer. Ik werd er depri van en wou zelfs de deur niet meer uit. Nooit eerder zulke gevoelens gehad waarvan ik niet wist hoe ik er mee om moest gaan. De eerste dagen leek het alsof ik dronken was. Ging er niet vanuit dat ik epilepsie had (na enkel insult) dus ben ik de medicatie ga[lees meer...]an afbouwen. Echter na 3 dagen zonder, kreeg ik 2 aanvallen in dezelfde nacht (tonisch klonische epilepsie). Nu opbouwfase Lamotrigine en dat gaat beter. Ik ben weer mezelf en kan lachen ondanks enkele bijwerkingen.

31-07-2022 | Man | 27
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Keppra was voor mij niet het juiste medicijn. Ik heb van mijzelf altijd al een ietswar neerslachtig karakter gehad en de keppra versterkte dit hevig. Heb het toch langer dan een half jaar geprobeerd waarna ik overgestapt ben op lamotrigine. Dit was voor mij persoonlijk het beste wat mij overkomen is. Mijn stemmingswisselingen en mijn neerslachtigheid verminderde na een[lees meer...] aantal weken. Ook de hoofdpijn klachten verminderde en mijn hevige migraine aanvallen verdwenen. Wat voor mij bezonder was aangezien ik deze ook al voor mijn keppra had.

06-02-2015 | Vrouw | 27
Epilepsie
Hoi,ik heb het van bij mijn geboorte en ben nu 27j. Zoals velen heb ik gedurende mijn leven toch ook al 3 verschillende middelen geprobeerd, Tot een jaar of 7-8 kreeg ik druppeltjes ik geloof dopamine maar werd er dik van dus zochten mijn ouders een oplossing. Vannaf mijn 8 tot 14 of 15 nam ik lambectal maar deze werkte niet meer goed met mijn pil want ik was inmiddels [lees meer...]in mijn puberteit :-) dus gingen we terug naar de specialist en toen(2002-2003)kreeg Ik het nieuwste anti-eleptica dat er op de markt was :keppra eerst voor te testen maar intussen 2015 werkt deze nu nog steeds uitstekend bij mij. ben overtijd getest geweest om te proberen zonder medicatie omdat we kinderwens hebben,maar Helaas ik moet het blijven nemen eerlijk? Ik voel me wel veiliger met medicatie ben het immers al 27jaar gewoon. Dus als ik zwanger wordt moet ik het blijven nemen en de dokters raadde af om borstvoeding te geven .

25-04-2019 | Vrouw | 28
levetiracetam (1500mg)
Epilepsie
In maart ben ik op mijn achterhoofd gevallen tijdens wintersport (met helm), daarna had ik hoofdpijn mar verder geen bijzonderheden. Tot ik een week later snachts wakker werd met uitval van mijn linker arm en been. Na bezoek aan de huisartsenpost weer naar huis gestuurd. Zelfs nog gevraagd of het kwaad kon als het nog eens zou gebeuren: nee. Volgende nacht weer dezelfde kl[lees meer...]achten, had er toch geen goed gevoel bij, dus naar mijn eigen huisarts gegaan. Deze belde toch even de dienstdoende neuroloog (en durfde met mij ertegenover mijn verhaal 'raar' te noemen). Neuroloog wilde mij graag zien op de SEH, waar een CT scan is gemaakt. Daarop bleek ik een subduraal hematoom te hebben, waarvoor ik opgenomen moest worden. Een dag later kreeg ik een aanval overdag, doordat ik nu de hele aanval voelde, werd epilepsie vermoed. S vonds gestart met 1000mg Keppra via infuus, daarna 2dd500mg. Helaas nog steeds aanvallen, dus verhoogd naar 2dd750 mg. Hierna last van desoriëntatie, kon geen sokken meer aantrekken, ritsen dichtdoen, alle vanzelfsprekende dingen voelden raar, slechte motoriek. Minder aanvallen. Na 10 dgn geen aanvallen meer gehad, wel veel vermoeidheid, emoties, nachtmerries en snel overprikkeld. De vermoeidheid is nu echt heel erg, na 4 uurtjes wakker te zijn moet ik weer 2 uur slapen. In totaal ben ik ongeveer 8 uur per dag wakker. Ik twijfel of dit door het subduraal hematoom komt, of door de Keppra. Ik ben inmiddels 1 maand verder... Ik hoop in ieder geval snel de Keppra te mogen afbouwen, over 3 weken weer een CT!

23-01-2016 | Vrouw | 28
Epilepsie
ik ben sandra en er is bij mij op de leeftijd van 19 jaar plots van de ene op de andere dag licht-epilepsie geconstateerd. ik neem daarvoor depakine chrono 500 en keppra 500 's avonds en depakine chrono 300 en keppra 500 's morgens telkens 1 tablet. ik heb heel veel last van de bijwerkingen van deze medicaties, heel vermoeid. ik heb in de namiddag steeds een 2 uur slaap no[lees meer...]dig, ben soms erg depressief en kan sommige momenten heel onzeker stappen, heb angstaanvallen nu en voel me niet altijd goed in mijn vel, zijn er nog mensen die deze dosissen nemen en hoe gaan jullie ermee om in het dagelijks leven, vroeger kon ik paardrijden , en zwemmen en kon ik in allerlei activiteiten deelnemen, nu ben ik altijd maar moe, angstig om buiten te komen en heb ik last van spierspanningen en van die vreemde oncontroleerbare schokken kan iemand zich hierin herkennen en of er oplossingen zijn. ik hoop van wel

18-09-2015 | Vrouw | 28
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Sinds mijn 12e is epilepsie geconstateerd. Het was moeilijk de aanvallen onder controle te krijgen. O.a. Depakine, topamax, lamictal, keppra geprobeerd. Uiteindelijk is het zeven jaar onder controle geweest met de combinatie topamax, keppra en lamictal. Omdat het jarenlang goed is gegaan wilde ik minderen met medicijnen. Ik dacht misschien ben ik er wel overheen gegroeid e[lees meer...]n ik wilde weten hoe ik ben zonder medicatie. Toen ik nog bezig was met het verminderen kwamen de aanvallen weer terug. Vanwege een eventuele kinderwens gebruik ik geen topamax meer. De medicijnen waren aangepast naar 2x 100mg lamictal en 2x 500mg keppra. Na 2 jaar ineens een aanval. Nu weer aan het verhogen maar nog niet onder controle. Ik gebruik nu 2x 200mg lamictal en 1x500 en 1x750 keppra. Wat is jullie ervaring met deze medicijnen? Ik gebruik al zoveel jaar deze medicatie en vind het heel moeilijk te omschrijven wat de bijwerkingen zijn. Ik weet niet hoe mijn lichaam reageert of hoe ik ben zonder medicatie en ik kan niet alles op de medicatie schuiven. Ik werk normaal 40 uur en in overleg met de arboarts 32 uur voorlopig. Ik was de laatste tijd zo moe en ik trok me alles aan wat er op het werk gebeurde. Ik zou graag in contact komen met iemand die deze medicatie ook gebruikt of gebruikt heeft en wat de ervaringen hiermee zijn.

18-07-2021 | Vrouw | 29
levetiracetam (750)
Epilepsie
Tonisch Clonische aanvallen die zelden opkomen maar als ze er zijn in heftige vorm. Twee jaar geleden van Depakine overgestapt naar Keppra. Toen is er na ruim 5 jaar aanvalsvrij een aanval doorgebroken. Bijwerkingen leken redelijk stabiel al vroeg ik me wel eens af wat nog restbijwerkingen konden zijn of dat het aan mezelf lag. Recent vier aanvallen gehad waardoor medicati[lees meer...]e opgehoogd en nu ervaar ik een boel bijwerkingen waar je als persoon niet blij van wordt.