Epilepsie (228 meningen)

12-05-2016 | Man | 64
Epilepsie
Half oktober 2014 epileptische aanval gekregen en in spontane coma gegaan. 7 maanden opname waarvan eerste 5 weken in coma. Tijdens deze coma verschillende aanvallen epilepsie gehad. Ik ben vrij vlug Topamax en Keppra beginnen moeten slikken. Heeft lang geduurd vooraleer ik terug kon praten, uit bed komen en recht blijven staan. Had veel bijwerkingen van waarschijnlijk all[lees meer...]ebei de pillen. Sinds nu een 8 weken heb ik topamax afgewerkt met steeds verlaagde dosissen. Ik had een lijstje van bijwerkingen die ik effectief had mee naar de neuroloog genomen en hem gevraagd of ik de medicatie kon afbouwen, omdat ik 'het' geen leven niet meer vond. Ondertussen dus topamax afgebouwd en na enkele dagen duidelijk positief resultaat, veel minder bijwerkingen, een betere stap, niet meer zo lusteloos of bevroren gevoel. Ben wel nerveuzer geworden sinds het afwerken van topomax. Nu bezig afbouwen Keppra, 28 juli terug naar neuroloog. Ik ben vergeten te zeggen dat ik nadat ik uit de coma ben gekomen geen epileptische aanvallen meer heb gehad, wel geheugenverlies van voordat ik in coma ging? Was vrij agressief(zegt verslag) nadat ik uit coma was gekomen en heb daarvoor tot voor een week nu ook Clopixol genomen(2mg 1/dag). Mijn kort geheugen is ook heel slecht. Voel me veel opgejaagd-nerveus-gespannen... Ook heb ik vorige week mijn revalidatie stop gezet (geen progressie meer), heb terug moeten leren lopen (kiné), terug moeten leren goed spreken (logopedie) en voor fijne motoriek, training hersenen ergotherapie. Het is duidelijk en ook bevestigd dat het autorijden en fietsen voor langere tijd gedaan is door mijn onevenwicht en soms draaiingen. Bruuske bewegingen zijn uit den boze en soms moet ik goed opletten om niet te vallen. Coördinatie als ik ga wandelen, tram neem is ook niet goed, ben al enkele keren bijna gevallen op straat (te weinig opheffen van de voeten bij het stappen en dan is een uitstekende kassei gevaarlijk). Kan me ook moeilijk oriënteren als ik buiten ga, moet eerst op internet goed de weg uitstippelen en printen om te bekijken onderweg, zou kunnen verlopen lopen. Allemaal niet zo gezellig. Binnenkort ga ik een midweek doorbrengen aan zee. Ik heb nu al nerveuziteit uit schrik daar geen goei compagnie te hebben en dan durf ik er daar niet alleen op uit trekken. Momenteel kan ik een 600m+- goed stappen, dan beginnen mijn beenspieren al moe te worden. Moet goed oppassen om niet over mijn grens te gaan. Maar door die grens steeds verder te leggen, ben ik nu eigenlijk toch goed op weg. Ben door het oogje van de naald geglipt (voor de 3de maal). Heb 2x kanker gehad en 2 stamceltransplantaties, telkens was het kantje boord, ben er altijd doorgeworsteld. Na de 5 weken durende coma voel ik dat ik veranderd ben. Ik heb enkele depressie periodes achter de rug en wou het opgeven, maar weigerde antidepressiva te nemen. Ben er doorgeworsteld. In alles wat ik hier al gelezen heb, reageren velen heel verschillend op bepaalde medicatie, daar is niks aan te doen, kiezen of delen en hopen dat je bij het afbouwen geen nieuwe epileptieaanvallen zal krijgen, proberen alles rustig aan te doen, mind-fulness, ademhalingsoefeningen om te ontspannen. Blijven proberen en hopen dat me nog een langer leven (goed) besteed is.

02-02-2016 | Man | 36
Epilepsie
Deze werkte bij mij niet. De aanvallen bleven maar komen en de bijwerkingen te hoog, moe en concentratieverlies.

03-05-2015 | Vrouw | 24

30-09-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Door Keppra werd ik enorm negatief en agressief, niet naar anderen, maar in gedachten naar mezelf toe. Kwellende gedachtes over hoe waardeloos ik was, terwijl ik een nuchtere vrolijke vrouw ben. Gelukkig was dit snel voorbij toen ik overstapte op Depakine.

01-04-2014 | Vrouw | 55
Epilepsie
k heb enorme stemmingswisselingen, ontevreden gevoel, niet zien zitten, depressief, angst, huilen ..dit is een erg slecht medicament !!!!!!!!!!!!

13-06-2013 | Vrouw | 63
Epilepsie
Ik gebruikte Keppra als toevoeging van mij Lamictal na 2 weken werdt ik onrustig en na twee maanden, wilde ik met mijn kitten in mijn Feyenoord rugzak in de Schie springen, elke ochtend speelde dat door mijn hoofd!

14-05-2013 | Man | 44
Epilepsie
mijn man heeft dit jaren geslikt en sinds hij nu vrij is van de keppra is hij totaal veranderd geen hoofdpijn meer, geen last meer van depressiviteit een totaal ander mens.

09-10-2012 | Man | 32
Epilepsie
Keppra is zeer effectief alleen ben ik een zombie dankzij mijn oude arts. Hij gaf mij veel te veel keppra waardoor ik alles kreeg wat er op de bijsluiter staat. Dat ben ik hem niet dankbaar,nu heb ik een andere arts gekregen en gaat alle keppra eraf

05-10-2021 | Vrouw | 72

21-09-2021 | Vrouw | 72
Epilepsie
Keppra is effectief maar de bijwerkingen zijn heel vervelend

18-07-2021 | Vrouw | 29
levetiracetam (750)
Epilepsie
Tonisch Clonische aanvallen die zelden opkomen maar als ze er zijn in heftige vorm. Twee jaar geleden van Depakine overgestapt naar Keppra. Toen is er na ruim 5 jaar aanvalsvrij een aanval doorgebroken. Bijwerkingen leken redelijk stabiel al vroeg ik me wel eens af wat nog restbijwerkingen konden zijn of dat het aan mezelf lag. Recent vier aanvallen gehad waardoor medicati[lees meer...]e opgehoogd en nu ervaar ik een boel bijwerkingen waar je als persoon niet blij van wordt.

03-03-2021 | Vrouw | 42
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Ik neem reeds 9 jaar Keppra 750 2x per dag. Ik ben als persoon veel veranderd ( neerslachtig, prikkelbaar,...) Vorige week terug een grote aanval gehad. Mijn medicatie is nu verhoogd naar 2x 1000. Ik heb hoofpijn, ben moe, misselijk en enorm draaierig. Kan dit door de verhoging van de medicatie komen?

24-11-2020 | Man | 48
Epilepsie
Werd gestoorde EEG gedaan. Sinds enkele maanden neem ik dit spul. Wel gratis maar geen voordeel bij. Waarom het moet weet ik echter niet.

09-07-2020 | Man | 42

01-12-2019 | Vrouw | 24
Epilepsie
Ik neem dit medicijn 3de dag en berg erg down zit hele tijd te we'en. Arts zegt dat dit na 3 weken overgaat. Iemand die dit ka' bevestigen?

16-10-2019 | Man | 55
Epilepsie
Na 2 jaar zoeken, het plaatsen van een chip om mijn hart te controleren, 1 dag onderzoek naar epilepsie etc, de diagnose van epilepsie gekregen. Hiervoor naar Gent geweest voor een 4 dagen durend onderzoek. Zelfs bij mijn vertrek te horen gekregen dat ik de uitslag wel over enige tijd zou krijgen. De week daarop werd ik gebeld met het dringende verzoek de volgende week te [lees meer...]komen voor de uitslag. Op de heen weg in mijn sliksplinter nieuwe auto gereden en op de terugweg (helaas) mijn vrouw. Ik heb toen 500mg per dag voorgeschreven gekregen maar tijdens de vakantie zomer 2019 kwam eruit dat ik er depressief van werd. Overgeschakeld naar een ander medicijn en advies gekregen om stress en vermoeidheid te vermijden. Dat eerste is nog te sturen maar het tweede niet door 5 tot 7 uur reistijd per dag met openbaar vervoer. Hopelijk helpt het nieuwe medicijn voldoende omdat mijn aanvallen heel moeilijk voor anderen zichtbaar zijn en ik het soms zelf niet doorhad. Oorzaak waarschijnlijk mijn ernstig auto ongeval in 1987. Meer dan 25 jaar later komt het eruit?