Ervaringen met Keppra

levetiracetam

verstoorde slaap uitslag beperkt tot geslachtsdelen

15-10-2016 | Man | 49
Epilepsie
De pillen heb ik moeten nemen na een ongeluk door een epileptisch insult. In het begin verving de keppra depakine geheel. Dat gaf een zeer onrustig gevoel en maakte mij verbaal aeer agressief m.n. tegen bekenden. Toen ik ook nog 10 kilo af was gevallen, kreeg ik en zag ik overal samenwerkingsverbanden die tegen mij waren gericht. Wellicht een medicijn voor mensen boven de [lees meer...]100 kg.

29-09-2016 | Man | 64
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Zware aanvallen epileptie kwamen alle de eerste 7 dagen voor. (de 1ste week van 5 weken durende coma). Ik ben half oktober Topamax en Keppra beginnen nemen. 's Morgens 1x topamax+keppra, 's avonds keppra. Enkele weken nadat ik deze innam ben ik me fysiek niet zo best beginnen te voelen en mentaal niet meer zo helder (bijwerkingen hierboven kwamen niet steeds op dezelfde da[lees meer...]gen voor). Na de coma en grotendeels herstel ook last beginnen krijgen van evenwichtsstoornis en mijn gehoor dat achteruit ging (draag nu sinds 3tal weken hoorapparaten aan elk kant (45 % gemiddeld verlies). De bijwerkingen zijn stilletjes aan sterker geworden. vanaf de jaarwisseling ben ik mentaal dieper beginnen zakken, voelde me vooral 's avonds soms heel moe en in de war geraken, niet elke dag. Ik ben minder en minder naar buiten beginnen gaan, begon schrik te krijgen als mensen naar me keken, soms, zonder aanwijsbare reden heel nerveus en erger worden van de bijwerkingen. Ik zei al dikwijls bij mezelf: als ik nu eens positief ga slapen en morgen niet meer wakker wordt, dat zou goed zijn. Maar ik bleef wakker worden. Dan is het idee beginnen groeien om het proces van sterven te forceren en begon ik aan zelfdoding te denken. Ben dan totaal ingestort, therapie en aan het eind therapie was duidelijk dat ik serieuze bijwerkingen had van de Topamax en Keppra. In een kort moment van volledig besef heb ik nog klaar gestaan om voor een tram te springen. Een man kwam naar me toe en vroeg of ik mij niet goed voelde en ging tussen mij en de tramsporen staan. Ik ben toen bang geworden, ben de metro uitgerend en heb de PAAZ(psychiatrische afdeling Algemeen ziekenhuis) met een taxi en ben aldaar onmiddelijk opgenomen. Zo hevig zijn de bijwerkingen geweest. Ik ben nu terug thuis en voel me goed +- 1 week na stoppen keppra. Is het niet wraakroepend dat neurologen patiënten niet waarschuwen voor mogelijke bijwerkingen. Voor hetzelfde geld had ik al 4 maanden dood geweest. Het was een opluchting vast te stellen dat ik beter werd na de stop van die medicatie. Ik ga mijn neuroloog ter verantwoording roepen voor al het gebeurde. (En dan zeggen dat ik ook 2x stamceltransplantie's heb gehad, kanker Waldenström en mezelf daar ook heb doorgewerkt en door de gevolgen van de coma ik had in het begin van de natuurlijke coma enkele felle epileptieaanvallen gehad, ze hebben toen de coma verzwaard om schade aan de hersenen te voorkomen. Nu, een 6tal weken 10tal weken geleden heeft de dokter (2) eindelijk bevestigd dat de hersenschade (evenwichtsorgaan dat dikwijls raar doet -mag geen werk doen waarbij ik geregeld gebogen sta -moet opletten als ik na lang zitten recht sta, opletten met bruuske draaibewegingen, niet opspringen want dan val ik enz enz - ga zelf maar na wat er dan nog overschiet in mogelijke beweging > enkel stappen met wandelstok als ondersteuning ---- ook gehoor is 45% gedaald als gevolg van de medicatie.

02-08-2016 | Vrouw | 23
Epilepsie
Ik heb een zwangerschapswens. Ik ben van depakine en carbamazepine naar keprra overgegaan om geen kans te hebben dat ik een kind krijg met een open ruggetje. Sinds ik de keppra gebruik, gaat alles mis, ik ben onzeker, heb angstaanvallen en maak rare bewegingen in bed. In de avond praat ik ook de volgende dag weet ik zelf niet meer wat ik heb gezegd maar mijn vriend wel. ik[lees meer...] heb af en toe ook last van wanen en hallucinaties. Voor dat ik was begonnen met het gebruik van keppra was ik aanvalvrij voor heel lang. Sinds ik keppra gebruik is het helemaal niet hetzelfde meer ben steeds meer onzeker van mezelf en over mijn aanvallen. ik weet niet meer wat ik moet doen, heeft iemand wat advies voor mij om toch zwanger te kunnen worden op een met een andere medicijn.

12-05-2016 | Man | 64
Epilepsie
Half oktober 2014 epileptische aanval gekregen en in spontane coma gegaan. 7 maanden opname waarvan eerste 5 weken in coma. Tijdens deze coma verschillende aanvallen epilepsie gehad. Ik ben vrij vlug Topamax en Keppra beginnen moeten slikken. Heeft lang geduurd vooraleer ik terug kon praten, uit bed komen en recht blijven staan. Had veel bijwerkingen van waarschijnlijk all[lees meer...]ebei de pillen. Sinds nu een 8 weken heb ik topamax afgewerkt met steeds verlaagde dosissen. Ik had een lijstje van bijwerkingen die ik effectief had mee naar de neuroloog genomen en hem gevraagd of ik de medicatie kon afbouwen, omdat ik 'het' geen leven niet meer vond. Ondertussen dus topamax afgebouwd en na enkele dagen duidelijk positief resultaat, veel minder bijwerkingen, een betere stap, niet meer zo lusteloos of bevroren gevoel. Ben wel nerveuzer geworden sinds het afwerken van topomax. Nu bezig afbouwen Keppra, 28 juli terug naar neuroloog. Ik ben vergeten te zeggen dat ik nadat ik uit de coma ben gekomen geen epileptische aanvallen meer heb gehad, wel geheugenverlies van voordat ik in coma ging? Was vrij agressief(zegt verslag) nadat ik uit coma was gekomen en heb daarvoor tot voor een week nu ook Clopixol genomen(2mg 1/dag). Mijn kort geheugen is ook heel slecht. Voel me veel opgejaagd-nerveus-gespannen... Ook heb ik vorige week mijn revalidatie stop gezet (geen progressie meer), heb terug moeten leren lopen (kiné), terug moeten leren goed spreken (logopedie) en voor fijne motoriek, training hersenen ergotherapie. Het is duidelijk en ook bevestigd dat het autorijden en fietsen voor langere tijd gedaan is door mijn onevenwicht en soms draaiingen. Bruuske bewegingen zijn uit den boze en soms moet ik goed opletten om niet te vallen. Coördinatie als ik ga wandelen, tram neem is ook niet goed, ben al enkele keren bijna gevallen op straat (te weinig opheffen van de voeten bij het stappen en dan is een uitstekende kassei gevaarlijk). Kan me ook moeilijk oriënteren als ik buiten ga, moet eerst op internet goed de weg uitstippelen en printen om te bekijken onderweg, zou kunnen verlopen lopen. Allemaal niet zo gezellig. Binnenkort ga ik een midweek doorbrengen aan zee. Ik heb nu al nerveuziteit uit schrik daar geen goei compagnie te hebben en dan durf ik er daar niet alleen op uit trekken. Momenteel kan ik een 600m+- goed stappen, dan beginnen mijn beenspieren al moe te worden. Moet goed oppassen om niet over mijn grens te gaan. Maar door die grens steeds verder te leggen, ben ik nu eigenlijk toch goed op weg. Ben door het oogje van de naald geglipt (voor de 3de maal). Heb 2x kanker gehad en 2 stamceltransplantaties, telkens was het kantje boord, ben er altijd doorgeworsteld. Na de 5 weken durende coma voel ik dat ik veranderd ben. Ik heb enkele depressie periodes achter de rug en wou het opgeven, maar weigerde antidepressiva te nemen. Ben er doorgeworsteld. In alles wat ik hier al gelezen heb, reageren velen heel verschillend op bepaalde medicatie, daar is niks aan te doen, kiezen of delen en hopen dat je bij het afbouwen geen nieuwe epileptieaanvallen zal krijgen, proberen alles rustig aan te doen, mind-fulness, ademhalingsoefeningen om te ontspannen. Blijven proberen en hopen dat me nog een langer leven (goed) besteed is.

02-02-2016 | Man | 36
Epilepsie
Deze werkte bij mij niet. De aanvallen bleven maar komen en de bijwerkingen te hoog, moe en concentratieverlies.

03-05-2015 | Vrouw | 24

30-09-2014 | Vrouw | 45
levetiracetam
Epilepsie
Door Keppra werd ik enorm negatief en agressief, niet naar anderen, maar in gedachten naar mezelf toe. Kwellende gedachtes over hoe waardeloos ik was, terwijl ik een nuchtere vrolijke vrouw ben. Gelukkig was dit snel voorbij toen ik overstapte op Depakine.

01-04-2014 | Vrouw | 55
Epilepsie
k heb enorme stemmingswisselingen, ontevreden gevoel, niet zien zitten, depressief, angst, huilen ..dit is een erg slecht medicament !!!!!!!!!!!!

25-01-2024 | Vrouw | 50
Epilepsie
Als kind een schedelbreuk opgelopen en vanaf mijn 7 jaar epilepsie. Dit is alleen niet erkend en heb lang geen medicatie gehad en wel aanvallen. Deze werden toen ik 30 jaar was zo heftig dat ik aan de medicatie moest. Na een aantal omzwervingen kwam ik op Kepra. Mijn aanvallen, depressie en zintuigelijke sensaties verdwenen maar werd intens moe. Hier moest ik maar aan wenn[lees meer...]en. Wel ging ik steeds slechter functioneren en ben inmiddels afgekeurd. De gekste dingen kwamen voorbij! Ineens niet meer kunnen lopen, flauwvallen, ernstige darmklachten, heftige allergieën tot shocks aan toe op andere middelen, ernstige draaiduizeligheid en geen normaal gesprek kunnen voeren. Inmiddels krijg ik jodium en b12 injecties zodat ik weer een beetje functioneer. Maar de koek is op en ben naar mijn neuroloog gestapt dat er iets moet gebeuren! Maar wat?? Ik heb geen idee!! Ik voel me inmiddels zwaar gehandicapt maar durf nog maar weinig te veranderen omdat ik overal zo heftig op reageer. Inmiddels ben ik zelfs van mening dat ik maar het beste overal mee kan stoppen en misschien een ketogeen dieet moet gaan starten??……

06-09-2023 | Man | 64
Epilepsie
Zie ook mijn gunstige verhaal over overstap naar Briviact.

29-08-2023 | Vrouw | 27
Epilepsie
Na mijn eerste insult aan deze medicatie begonnen. Veel bijwerkingen en was totaal mezelf niet meer. Ik werd er depri van en wou zelfs de deur niet meer uit. Nooit eerder zulke gevoelens gehad waarvan ik niet wist hoe ik er mee om moest gaan. De eerste dagen leek het alsof ik dronken was. Ging er niet vanuit dat ik epilepsie had (na enkel insult) dus ben ik de medicatie ga[lees meer...]an afbouwen. Echter na 3 dagen zonder, kreeg ik 2 aanvallen in dezelfde nacht (tonisch klonische epilepsie). Nu opbouwfase Lamotrigine en dat gaat beter. Ik ben weer mezelf en kan lachen ondanks enkele bijwerkingen.

31-07-2022 | Man | 27
Epilepsie
Keppra was voor mij niet het juiste medicijn. Ik heb van mijzelf altijd al een ietswar neerslachtig karakter gehad en de keppra versterkte dit hevig. Heb het toch langer dan een half jaar geprobeerd waarna ik overgestapt ben op lamotrigine. Dit was voor mij persoonlijk het beste wat mij overkomen is. Mijn stemmingswisselingen en mijn neerslachtigheid verminderde na een[lees meer...] aantal weken. Ook de hoofdpijn klachten verminderde en mijn hevige migraine aanvallen verdwenen. Wat voor mij bezonder was aangezien ik deze ook al voor mijn keppra had.

11-02-2022 | Man | 61
levetiracetam (500mg)
Naepileptische aanval als gevolg van tumor 2 maal 500mg kepra. Tumor verwijderd een bestraling en chemo gehad. In begin geen echte verschijnselen. Na ca 8 maande, gevoel van coordinatie velies. Ook wat onhandig geworden. Noit meer een aanval gehd, maar ook omdat de oorzaak is weggwnomwn. Ik begin meer en meer problemen te krijgen met de kepr. Ik functioneer goed en werk ge[lees meer...]woon, maar concentreren lijkt in toenemende mate lastig en vergt meer concentratie. Bij volgend bezoek neuoloog bespreken, maar die wil handhaven, omdat ik op de minimale dosis zit.

05-10-2021 | Vrouw | 72

21-09-2021 | Vrouw | 72
Epilepsie
Keppra is effectief maar de bijwerkingen zijn heel vervelend

18-07-2021 | Vrouw | 29
levetiracetam (750)
Epilepsie
Tonisch Clonische aanvallen die zelden opkomen maar als ze er zijn in heftige vorm. Twee jaar geleden van Depakine overgestapt naar Keppra. Toen is er na ruim 5 jaar aanvalsvrij een aanval doorgebroken. Bijwerkingen leken redelijk stabiel al vroeg ik me wel eens af wat nog restbijwerkingen konden zijn of dat het aan mezelf lag. Recent vier aanvallen gehad waardoor medicati[lees meer...]e opgehoogd en nu ervaar ik een boel bijwerkingen waar je als persoon niet blij van wordt.