Ervaringen met Keppra

levetiracetam

uitslag beperkt tot geslachtsdelen verstoorde slaap

24-04-2014 | Vrouw | 29
Epilepsie
Hallo, ik heb juveniele myoclonische epilepsie en ben na de diagnose enkele jaren geleden begonnen met het nemen van 2x daags 500 mg Keppra (dus 1000 in totaal per dag). Na een paar jaar volledig aanvalsvrij te zijn, wou ik graag afbouwen. De neuroloog zag dit niet zitten, maar heeft na lang aandringen toch toegeven. Ik ben twee jaar geleden begonnen met 's ochtends een t[lees meer...]abel van 250 gr en 's avonds 500 gr (750 per dag). Omdat de afbouw zeer goed ging, en ik nog steeds aanvalsvrij ben, ben ik vorig jaar overgeschakeld op 500 gr per dag (2x daags 250 gr). Ook dit gaat nu al een jaar prima. Hebben er nog mensen ervaring met het afbouwen van Keppra zonder dat de aanvallen terugkwamen?

12-04-2018 | Man | 31
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
na operatie van een hersenbloeding direct een aanval epileptie gedaan. Mijn zoon was 30jaar toen hij een avm kreeg: nog steeds grote gevolgen.hij woont alleen:wilde dit zelf. heeft sedert hij alleen woont al 5aanvallen gedaan: De bezorgdheid als moeder blijft:

16-05-2015 | Vrouw | 31
Epilepsie
Ik ben een vrouw 31 jaar, ik gebruik sinds 2002 keppra. Ik heb in 2008 een gezond kindje gekregen ondanks de medicijnen. En ja ik leid eigenlijk op het gebied van epilepsie nu een goed leven, zolang ik mijn medicijnen netjes 2 x per dag in neem.

04-03-2022 | Vrouw | 32
levetiracetam (500mg)
Een hel, na jaren depakine op dit gezet want dat was veilig. Op 3 maanden werd ik depressief en neerslachtig ook heel agressief en had er op de laatste dag naast mij een scherp voorwerp gelegen kon ik dit niet schrijven. Ik raad het echt af!

11-10-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Geen effect, geen bijwerkingen,...

10-05-2019 | Man | 33
Epilepsie
Na een aanvalsvrije periode van +/- 5 jaar kwam ik na een zware aanval bij in het ziekenhuis, hierna ben ik weer begonnen met mediactie, 2x p/d 500 mg Keppra ipv de Carbamazepine die ik zo'n 8 jaar geleden jaar heb gebruikt. Na behoorlijke bijwerkingen tijdens de eerste paar weken heb ik er nu geen merkbare bijwerkingen meer. Ik had slechts een of twee zware aanvallen per [lees meer...]jaar, sinds ik Keppra slik heb ik geen aanval meer gehad. Ik merk daarnaast dat de "aura's" waarvan ik veel regelmatiger last had volledig zijn verdwenen. Al met al ben ik blij dat ik dit medicijn tot mijn beschikking heb, alhoewel ik benieuwd ben in hoeverre het stoppen met alcohol misschien ook wel een rol heeft gespeeld in het uitblijven van aanvallen.

23-05-2014 | Vrouw | 33
Epilepsie
nam eerst topamax, en depakine ook een hoge dosis van beide, kreeg van deze 2 medicijnen verschrikkelijk nare bijwerkingen, haaruitval,doofheid, blindheid, constant slapen en heel veel aanvallen ik neem nu al een tijdje een hoge dosis keppra (3000mg) en heb alleen nog last van absences, mijn haar groeit terug en ben veel actiever, de dosis is bij mij langzaam opgebouwd en [lees meer...]de rest afgebouwd ook langzaam.

18-02-2017 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik gebruik sinds 3 maanden dit medicijn (2x/dag 500mg), na 2x een tonisch clonisch insult te hebben gehad op 1 maand tijd. Telkens 's nachts, de eerste maal op spoed beland, zonder me er iets van te herinneren. De weken nadien wel veel hoofdpijn en weinig eetlust door pijnlijke tongbeet. Na tests/ct-scan/mri-scan zou de oorzaak een kleine aangeboren afwijking kunnen zijn, [lees meer...]maar waarom nu pas merkbaar, na 34 jaar? Ik ben in het algemeen wel tevreden met dit medicijn, ik voel me goed en geen insult meer gehad sinds inname. Hout vasthouden!! Want gedurende 1 jaar niet mogen rijden is een groot probleem voor mij (wonen vrij geïsoleerd) én dit wil mijn man nooit meer zien/meemaken. Er zullen wel kleine bijwerkingen bij horen, ik ben bv. iets prikkelbaarder en krijg het zeer benauwd in kleine drukke/rumoerige ruimtes, deze mijd ik dus.

31-05-2016 | Vrouw | 35
Epilepsie
Bij deze hoeveelheid dat ik inneem is er geen probleem, maar van het moment dat ik meer inneem komen die bijwerkingen naar boven, maar ben in het geheel al al die jaren tevreden, ik heb wel een ongeveer begindatum ingevuld want wist die niet juist maar bij keppra was ik ook een testpersoon, heb daar ooit een papier voor moeten tekenen.

26-05-2014 | Man | 35
levetiracetam (750)
Hersenvliesontsteking
Beste, In januari 2013 hersenontsteking icm bacteriele hersenvliesontsteking. Links compleet verlamd. 10 dagen coma. Hierdoor juni eerste zware aanval epileptie gehad. 500 mg Medicatie, in augustus 2de aanval stuk lichter (alleen trillen). Daarna naar 750 mg. Sindsdien geen aanval meer gehad. (ben ik erg blij mee) Bijwerkingen, alleen vermoeidheid verneem ik. En[lees meer...] dat bij concentratie hersens vastlopen, maar dit kan ook bij NAH horen (niet aangeboren hersenletsel).

07-07-2018 | Vrouw | 36
Epilepsie
Na meer dan 1,5 jaar gebruik hiervan na 2 x insult (tonisch clonisch) in 2016, erg tevreden geen aanval meer gehad te hebben sinds inname. Dosis wel verminderd nu want enge bijwerkingen zoals erg prikkelbaar, snel boos en snel benauwd, bevangen. Geen autorijden 1 jaar lang was voor mij het ergste. Waarschijnlijk in te nemen levenslang, we zullen zien...

02-02-2016 | Man | 36
Epilepsie
Deze werkte bij mij niet. De aanvallen bleven maar komen en de bijwerkingen te hoog, moe en concentratieverlies.

09-10-2019 | Vrouw | 38
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Moest wennen, gebruik het nu in combinatie met Depakine. Met keppra alleen word ik onrustig tot depressief, maar dat is door deze 2 samen te gebruiken opgelost. Nu na 5 jaar alles goed en aanvalsvrij.

10-02-2019 | Vrouw | 38
Epilepsie
Hallo allen Ik slik deze medicatie al zo lang dat ik niet weet hoe lang. Ik zat aan de 2000mg en er is nu stap gewijs 500mg af gehaald ik voel mij erg onrustig op dit moment. Toen ik de 2000mg slikte was ik erg vermoeid down in mijn hoofd langzame verwerking vaak overprikkeld. Nu heb ik juist onrust, gespannen Ik weet even niet waar ik het moet zoeken daarbij zit ik ook [lees meer...]nog in een depressie herkend iemand iets in het afbouwen en deze symptomen laat het dan a.u.b horen vriendelijke groet m.e.d.

06-09-2016 | Man | 39
levetiracetam (1000mg)

15-08-2021 | Vrouw | 40
Epilepsie
Keppra in combinatie met frisium 10 mg s avonds en bij meerdere absences rivotril gaat het ondanks triggers die zich voordoen al bijna een half jaar goed, geen grand mall aanvallen of status epilepsie meer gehad.