Epilepsie (228 meningen)

18-07-2021 | Vrouw | 29
levetiracetam (750)
Epilepsie
Tonisch Clonische aanvallen die zelden opkomen maar als ze er zijn in heftige vorm. Twee jaar geleden van Depakine overgestapt naar Keppra. Toen is er na ruim 5 jaar aanvalsvrij een aanval doorgebroken. Bijwerkingen leken redelijk stabiel al vroeg ik me wel eens af wat nog restbijwerkingen konden zijn of dat het aan mezelf lag. Recent vier aanvallen gehad waardoor medicati[lees meer...]e opgehoogd en nu ervaar ik een boel bijwerkingen waar je als persoon niet blij van wordt.

24-04-2014 | Vrouw | 29
Epilepsie
Hallo, ik heb juveniele myoclonische epilepsie en ben na de diagnose enkele jaren geleden begonnen met het nemen van 2x daags 500 mg Keppra (dus 1000 in totaal per dag). Na een paar jaar volledig aanvalsvrij te zijn, wou ik graag afbouwen. De neuroloog zag dit niet zitten, maar heeft na lang aandringen toch toegeven. Ik ben twee jaar geleden begonnen met 's ochtends een t[lees meer...]abel van 250 gr en 's avonds 500 gr (750 per dag). Omdat de afbouw zeer goed ging, en ik nog steeds aanvalsvrij ben, ben ik vorig jaar overgeschakeld op 500 gr per dag (2x daags 250 gr). Ook dit gaat nu al een jaar prima. Hebben er nog mensen ervaring met het afbouwen van Keppra zonder dat de aanvallen terugkwamen?

12-04-2018 | Man | 31
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
na operatie van een hersenbloeding direct een aanval epileptie gedaan. Mijn zoon was 30jaar toen hij een avm kreeg: nog steeds grote gevolgen.hij woont alleen:wilde dit zelf. heeft sedert hij alleen woont al 5aanvallen gedaan: De bezorgdheid als moeder blijft:

16-05-2015 | Vrouw | 31
Epilepsie
Ik ben een vrouw 31 jaar, ik gebruik sinds 2002 keppra. Ik heb in 2008 een gezond kindje gekregen ondanks de medicijnen. En ja ik leid eigenlijk op het gebied van epilepsie nu een goed leven, zolang ik mijn medicijnen netjes 2 x per dag in neem.

11-10-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Geen effect, geen bijwerkingen,...

05-03-2013 | Vrouw | 32
Epilepsie
Met 28 jaar in mijn slaap een gran mal gehad. Geen oorzaken te vinden. Resultaat erge hoofdpijn en geheugenverlies. Paar weken later weer in mn slaap. Gestart met Lamectal daar werd ik somber,moe en dik van. Ook veel hoofdpijn. Somberheid vond ik het ergste. Na een jaar gestopt om te kijken of het goed zou gaan. Weer een grand mal in de slaap. Overgegaan op Keppra. Eerste [lees meer...]2 weken erge bijwerkingen (verstrooid, afwezig, moeilijk praten, moe, duizelig, hoofdpijn, angstig, huilerig). Dosering (1000 mg per dag) bleek te hoog. Verlaagd naar ochtend 250 mg en avond 500 mg. Daarmee is mn keppra spiegel beter geworden (bloedwaaarde tussen de 10 en de 14). Sindsdien minder klachten en leven weer kunnen oppakken. Na een jaar (na goed onderzoek en overleg met artsen) besloten om te kijken of ik zwanger kon worden. Extra foliumzuur (5mg) en gravitamon geslikt. Intensieve controle bij gynacoloog. Alles is goed gegaan. Met 7mnd verhoogd naar 2x 500 mg/dag. Geen borstvoeding gegeven. Na bevalling geen insults. Kindje helemaal gezond. De kleine is nu 2 en nog steeds helemaal gezond. Een paar maanden geleden zelf ineens toch een aanval gehad. Trigger is zware keel-en voorhoofdholteontsteking geweest. Permanente klachten van mij zijn sinds ik Keppra slik: hoofdpijn (wisselt per dag in intensiteit maar is nooit helemaal weg), vermoeidheid, overgevoelig voor prikkels (leidt tot hoofdpijn), emotioneler. Ik blijf het slikken omdat ik aanvalsvrij ben en met de bijwerkingen kan 'leven'. Ik heb wel een aantal zaken anders geregeld zoals flexibel werken zodat ik op slechte momenten kan rusten. Op verjaardagen ga ik soms even naar boven of naar buiten om even weg te zijn van het geluid. Daar is inmiddels begrip voor. Ik heb veel gehad aan de psychologische hulp die ik vanuit het ziekenhuis heb gekregen. Met name om het ziekzijn te kunnen accepteren. Ook om te leren omgaan met de versterkte emoties. Ik hoop dat ik met deze info andere mensen kan helpen.

09-10-2012 | Man | 32
Epilepsie
Keppra is zeer effectief alleen ben ik een zombie dankzij mijn oude arts. Hij gaf mij veel te veel keppra waardoor ik alles kreeg wat er op de bijsluiter staat. Dat ben ik hem niet dankbaar,nu heb ik een andere arts gekregen en gaat alle keppra eraf

10-05-2019 | Man | 33
Epilepsie
Na een aanvalsvrije periode van +/- 5 jaar kwam ik na een zware aanval bij in het ziekenhuis, hierna ben ik weer begonnen met mediactie, 2x p/d 500 mg Keppra ipv de Carbamazepine die ik zo'n 8 jaar geleden jaar heb gebruikt. Na behoorlijke bijwerkingen tijdens de eerste paar weken heb ik er nu geen merkbare bijwerkingen meer. Ik had slechts een of twee zware aanvallen per [lees meer...]jaar, sinds ik Keppra slik heb ik geen aanval meer gehad. Ik merk daarnaast dat de "aura's" waarvan ik veel regelmatiger last had volledig zijn verdwenen. Al met al ben ik blij dat ik dit medicijn tot mijn beschikking heb, alhoewel ik benieuwd ben in hoeverre het stoppen met alcohol misschien ook wel een rol heeft gespeeld in het uitblijven van aanvallen.

23-05-2014 | Vrouw | 33
Epilepsie
nam eerst topamax, en depakine ook een hoge dosis van beide, kreeg van deze 2 medicijnen verschrikkelijk nare bijwerkingen, haaruitval,doofheid, blindheid, constant slapen en heel veel aanvallen ik neem nu al een tijdje een hoge dosis keppra (3000mg) en heb alleen nog last van absences, mijn haar groeit terug en ben veel actiever, de dosis is bij mij langzaam opgebouwd en [lees meer...]de rest afgebouwd ook langzaam.

09-05-2013 | Vrouw | 33
Epilepsie
Ik.kreeg in 1999 me eerste aanval me aanvallen kregen we niet onder controle 6jaar lang alle medicatie geprobeerd.in 2005 heb ik een hersenoperatie gehad waar ik nog steeds heel dankbaar voor ben dat ik alle testen heb doorstaan. Vanaf toen was alles onder controle ik zal altijd keppra en trileptal moeten blijven slikken zonder medicijnen kan ik niet. Het nadeel is dat ik [lees meer...]veel moe ben maar we moeten.er mee leven ik ben nu al zoveel jaren aanvalsvrij.

18-02-2017 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik gebruik sinds 3 maanden dit medicijn (2x/dag 500mg), na 2x een tonisch clonisch insult te hebben gehad op 1 maand tijd. Telkens 's nachts, de eerste maal op spoed beland, zonder me er iets van te herinneren. De weken nadien wel veel hoofdpijn en weinig eetlust door pijnlijke tongbeet. Na tests/ct-scan/mri-scan zou de oorzaak een kleine aangeboren afwijking kunnen zijn, [lees meer...]maar waarom nu pas merkbaar, na 34 jaar? Ik ben in het algemeen wel tevreden met dit medicijn, ik voel me goed en geen insult meer gehad sinds inname. Hout vasthouden!! Want gedurende 1 jaar niet mogen rijden is een groot probleem voor mij (wonen vrij geïsoleerd) én dit wil mijn man nooit meer zien/meemaken. Er zullen wel kleine bijwerkingen bij horen, ik ben bv. iets prikkelbaarder en krijg het zeer benauwd in kleine drukke/rumoerige ruimtes, deze mijd ik dus.

31-05-2016 | Vrouw | 35
Epilepsie
Bij deze hoeveelheid dat ik inneem is er geen probleem, maar van het moment dat ik meer inneem komen die bijwerkingen naar boven, maar ben in het geheel al al die jaren tevreden, ik heb wel een ongeveer begindatum ingevuld want wist die niet juist maar bij keppra was ik ook een testpersoon, heb daar ooit een papier voor moeten tekenen.

26-05-2014 | Man | 35
levetiracetam (750)
Hersenvliesontsteking
Beste, In januari 2013 hersenontsteking icm bacteriele hersenvliesontsteking. Links compleet verlamd. 10 dagen coma. Hierdoor juni eerste zware aanval epileptie gehad. 500 mg Medicatie, in augustus 2de aanval stuk lichter (alleen trillen). Daarna naar 750 mg. Sindsdien geen aanval meer gehad. (ben ik erg blij mee) Bijwerkingen, alleen vermoeidheid verneem ik. En[lees meer...] dat bij concentratie hersens vastlopen, maar dit kan ook bij NAH horen (niet aangeboren hersenletsel).

07-07-2018 | Vrouw | 36
Epilepsie
Na meer dan 1,5 jaar gebruik hiervan na 2 x insult (tonisch clonisch) in 2016, erg tevreden geen aanval meer gehad te hebben sinds inname. Dosis wel verminderd nu want enge bijwerkingen zoals erg prikkelbaar, snel boos en snel benauwd, bevangen. Geen autorijden 1 jaar lang was voor mij het ergste. Waarschijnlijk in te nemen levenslang, we zullen zien...

02-02-2016 | Man | 36
Epilepsie
Deze werkte bij mij niet. De aanvallen bleven maar komen en de bijwerkingen te hoog, moe en concentratieverlies.

11-11-2013 | Man | 37
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Hi, Ik heb de keppra afgebouwd, omdat ik daar depri en passief van werd en ondernam niets, leefde in een soort van roes. Nu gebruik ik alleen nog Lamotrigine.