Epilepsie (228 meningen)

24-07-2018 | Vrouw | 18
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
In het begin gebruikte ik keppra eerst 50 Mg en het hielp niet dus werd het rap gestegen naar 1000mg. Het bleek nog niet te werken dus onderzochten ze me en raden ze me keppra aan, het heeft zo wat bijwerkingen maat het is niet echt een helper ik heb er nog steeds gehad maar wel minder erg.

14-01-2018 | Man | 11
Epilepsie
Zoon (nu 11) kreeg 2 jaar geleden eerste aanval. Voorheen ook aantal “gekke” aanvallen gehad. Onrustig EEG. Dus gestart met keppra. Zoon heeft complexe neurologische aandoening aan zenuwstelstel waarbij epilepsie “weleens” voorkomt en vermoeidheidsklachten horen. Afgelopen 2 jaar zijn de vermoeidheidsklachten sterk toegenomen. Veel dokters gezien, niemand heeft relatie met[lees meer...] keppra gelegd. Na 2 jaar aanval vrij afgebouwd. Bij de eerste mindering van 250 mg, kregen we al een ander kind. Veel iniaitrijkers, alerter, minder moe. Nu helemaal gestopt en we weten niet wat ons overkomt. Achteraf gezien zijn de bijwerking steeds erger geworden. Twee maanden voor stoppen had hij zijn diepte punt. Erg blij dat we gestopt zijn! En gelukkig geen nieuwe aanvallen.

10-03-2017 | Man | 65
Epilepsie
Als je Keppra (en in mijn geval ook Topamax) samen neemt kan de druk die je krijgt van binnen vrij groot worden. Ik had last van duizeligheid, afwezig zijn in mijn hoofd, concentratie weg, geheugen korte termijn ondermijnd, hoofdpijn, geen aandacht kunnen geven (is van erg naar erger gegaan en uiteindelijk depressie als gevolg van de Keppra. Door 2 specialisten bevestigd [lees meer...]en door de psycholoog). Je kan aan iemand vragen om je mee op te volgen in je reilen en zeilen. Van je zelf zie niet altijd als je in depressie bent aan het wegzakken! Depressie opname 31 mei 2016 - ontslag 15sept 2016. na de 1ste week na stoppen Keppra voelde ik mij tip top in orde. Ondertussen was ik er al achter gekomen dat de depressie rechtstreeks de oorzaak was. Ik ben van in het begin psychisch de berg afgedaald naar een depressie toe (voor zelfmoord gestaan). Ik noch mijn omgeving had door dat ik aan het wegzakken was in een depressie ... (ik ben een week geleden uiteindelijk terug bekwaam verklaard om terug, (zonder voorwaarden). na 2 1/2 j voluit auto te mogen rijden. Respecteer het rijverbod als je deze medicamenten neemt. En zeker als je echt epilepsie hebt! Het terug autorijden ging heel goed, geen probleem, alsof ik steeds met de auto ben blijven rijden. Ik rij nu zelf trager en defensiever dan voordien! goed hé! In een gesprek met de specialist gaf hij toe dat er meerdere mensen zijn die naar een depressie geduwd worden door Keppra. Ik ben er gelukkig goed uitgekomen en ik leef nu volop ondanks nog andere kwaaltjes als gevolg van de 15 dagen coma. Lichte schade aan het evenwichtssysteem waardoor ik niet kan kuisen, stofzuigen kortom alles waarbij ik moet buigen niet doen. Geen balsporten meer doen, niet omhoog springen enz enz, gehoor 45% verslecht waardoor nu hoorapparaat L en R. Ik wens het niemand niet toe.

12-02-2017 | Man | 56
Epilepsie
ik ben een van de eerste in nederland die keppra heeft uitgeprobeerd. keppra werkt goed, maar er is verschil van de werking tussen keppra van 250 mg en 500 mg. en ik heb geen eetlust meer.

20-01-2017 | Vrouw | 58
Epilepsie
veel bijwerkingen, vroeger nam ik tegretol, maar daar werd ik emotieloos van ! en nu het tegen deel. vroeger sliep ik veel, nu heel weinig, en ben nooit moe

06-09-2016 | Man | 39

23-01-2016 | Vrouw | 28
Epilepsie
ik ben sandra en er is bij mij op de leeftijd van 19 jaar plots van de ene op de andere dag licht-epilepsie geconstateerd. ik neem daarvoor depakine chrono 500 en keppra 500 's avonds en depakine chrono 300 en keppra 500 's morgens telkens 1 tablet. ik heb heel veel last van de bijwerkingen van deze medicaties, heel vermoeid. ik heb in de namiddag steeds een 2 uur slaap no[lees meer...]dig, ben soms erg depressief en kan sommige momenten heel onzeker stappen, heb angstaanvallen nu en voel me niet altijd goed in mijn vel, zijn er nog mensen die deze dosissen nemen en hoe gaan jullie ermee om in het dagelijks leven, vroeger kon ik paardrijden , en zwemmen en kon ik in allerlei activiteiten deelnemen, nu ben ik altijd maar moe, angstig om buiten te komen en heb ik last van spierspanningen en van die vreemde oncontroleerbare schokken kan iemand zich hierin herkennen en of er oplossingen zijn. ik hoop van wel

13-03-2015 | Vrouw | 26
Epilepsie
Slik sinds 4 weken keppra, nog bezig met ophogen en spiegel opbouwen. Na 2 dagen al hele heftige bijwerkingen. Ogen waren te zwaar om open te houden, en deed zeer als ik ze open moest doen. Gevoeld constant bewust scheel te moeten kijken. Emotioneel, langzaam praten, niet gericht na kunnen denken, misselijk, alles stonk, Heel moe maar niet kunnen slapen, kan omgevingsgel[lees meer...]uiden niet filteren en nog een waslijst. Nu in de 4e week neemt de intensiteit iets af. Dat geeft me hoop om door te zetten. Enige voordelen zijn: geen trek en sinds 750 mg Geen aanvallen. afwachten of het zo blijft en anders een ander medicijn proberen want voor nu arbeidsongeschikt hierdoor.

15-02-2015 | Man | 48
Epilepsie
Keppra maakt me erg onrustig en onzeker. Voor Keppra gebruikte ik Depakine. Veel prettiger. Een aanval met een ongeluk tot gevolg zorgde ervoor dat ik moest switchen. Keppra beviel in het begin maar maakte mij op termijn erg onrustig en depressief. Slik nu een combi van beide (1000 mg Keppra en 1500 mg depakine). Veel prettiger dan alleen Keppra. Belangrijkste is hoe je [lees meer...]leeft. Blijf bewegen, slaap voldoende en eet gezond. De aanval met ongeluk is anderhalf jaar geleden gebeurd en was het gevolg van laat naar bed gaan (ca.0:30 uur) en toch vroeg wakker worden (ca. 6:30 uur).

29-11-2014 | Vrouw | 68
Hersentumor
Kunt iemand mij vertellen die 2x p.dag 1000mg. (2000mg.p.dag) Keppra gebruikt of deze persoon ook draai duizelingen heeft veel angst o.a. in winkels enz. enz.(alles komt op je af?) of waar dan ook.Onzeker met lopen kunt buiten niet alleen lopen. Door een goedaardige tumor die is verwijderd (2x geopereerd) veel epileptische aanvallen gekregen. Nu slik ik 2000mg Keppra[lees meer...] p.dag Bedankt!!!!

10-12-2013 | Vrouw | 26
Epilepsie
heel slecht ik moet het nu nog steeds slikken de bijwerkingen ervan zijn aankomen tiks met mn ogen snel vallen en ga maar door heb al paar x zelf moord pogingen gedaan ivm ht niet helpt blijf aanvallen er door houden

11-11-2013 | Man | 37
Epilepsie
Hi, Ik heb de keppra afgebouwd, omdat ik daar depri en passief van werd en ondernam niets, leefde in een soort van roes. Nu gebruik ik alleen nog Lamotrigine.

15-08-2021 | Man | 55
Epilepsie
Wegens een hersentumor en daardoor epilepsie, gebruik ik al langere tijd (14 jaar) keppra/levetiracita,. Omdat ik onlangs meer last keer en opnieuw geopereerd moest worden is de dosis verhoogd naar 2* 1500 mg per dag. Het werkt goed maar de bijwerkingen zijn nu wel duidelijker merkbaar: slaperig, futloos, geen zin meer in sex.

06-08-2021 | Vrouw | 43
levetiracetam (500mg)
Vijf jaar terug paar epileptische aanvallen gehad, hersentumor bleek de oorzaak te zijn. Deze is deels verwijderd, restant behandeld met chemo en radiotherapie. Slik sinds eerste aanval tweemaal daags 500 mg, zou graag dosering willen halveren. Heb sinds gebruik geen zin meer in sex. Neuroloog zegt dat dit laagste dosis al is. Zou graag willen weten of er andere gebruikers[lees meer...] zijn die wel dagelijks tweemaal 250 mg nemen.

03-01-2021 | Man | 56
Epilepsie
Ik naam eerst depakine 500 Mg smorgens en savonds en kon amper schrijven van de bevingen. Ik was wel van mijn 17 j tot 53j aanvalsvrij. Ik ben toen bij een andere arts terecht gekomen en moest. Mijn depakine afbouwen tot 0mg maar ik moest 150mg lamictal bij nemen bij de 500mg depakine. Zo kon de depakine afgebouwd worden. Als wonder boven wonder begon mijn geschrift duid[lees meer...]elijker en mooier te worden. Mijn bevingen gingen. Ik praatte ook terug normaal. Ik heb toen 2j 150mg lamictal genomen. ik voelde me opperbest en heb een 1/2 j gestopt met de medicatie. Mijn bloedspiegel bleef zeer goed. 59, terwijl 63 perfect is. Een half jaar later verder kreeg ik plotseling een aanval. Toen moest ik 750 Mg depakine en 125mg lamictal innemen en moest op twee maanden mijn depakine op 2m tijd terug afbouwen naar 0mg. De volgende maand kreeg ik terug een aanval. Mijn dosis lamictal was te weinig. Mijn bloedspiegel was van 59 naar 27 gegaan. Extreem laag vandaar de aanval.. Ze verhoogde de lamictal van 125 naar 150mg. Een maand later kreeg ik terug een serieuxe aanval bij een wandeling. Een tand kwijt, net naast oog 4x4 cm gezichtsveld weg. Dus openvlees. Een groot gat in de wenkbrauw dat genaaid moest worden en een dikke rechter knie.. Hier ben ik begonnen met 750mg smorgens en savonds keppra te nemen met 150mg lamictal. Mijn bloedspiegel ging van 27 stilletjes terug omhoog. Ik moest meer keppra nemen. Nu neem ik smorgens smiddags savonds 1g keppra + 200mg lamictal. Op t eind van deze maand januari 2021 moest terug bloed laten nemen. Ik ben crieux naar de waarde vd bloedspiegel. Eind maart moet ik terug op onderzoek. Sinds sept 2020 heb ik t nimmer gehad. Ik mag terug met de auto rijden. Op mijn e-bike rijden. Maar heb wel wat schrik op beide voertuigen. Wat normaal is blijkbaar.

21-07-2020 | Vrouw | 61
levetiracetam (500mg)
wordt niet beter op jaren, gebruik ik het al, had eerst 750mg 2x per dag, nu avond 1000mg en tergatol en frisum 30mg en diazapam en tergatol, nacht voel onrust in benen en hoofd , was jaren aanval vrij nu krijg nu verhoging in avonds in benen en hoofd epelepsie heb ik nu snap niet hoe kan heb nieuwe epelepsie arst die belt me terug op moment geen goede ervaring