Epilepsie (54 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)
Depressie (1 mening)
Migraine (1 mening)

18-04-2015 | Man | 46
Epilepsie
Ik heb een aantal jaren roofbouw gepleegd op mijn lichaam, veel ('s nachts) werken, veel standby diensten, tekort aan slaap niet inhalen. Regematig een stevige borrel drinken. Ik kreeg rare verschijnselen, heel wazig in mijn hoofd, vreemd zien, geluiden/stemmen horen en niet meer kunnen reageren om de omgeving. Ook kreeg Hyper ventilatie. Natuurlijk had ik geen idee w[lees meer...]aaraan dat lag. Mijn licham heeft gewoon STOP (09-2012) gezegd door een grote epilepsie aanval. Sindsdien epilepsie patient! Aan de Lamotirgine, 3x100mg per dag, ik vind het een heftig medicijn, bij een vergeten dosering merk ik dat direct. draaierig en afwezig! Ik ben van mening dat de aanval komt door de roofbouw en dat deze eenmalig is geweest. De neuroloog wil daar niet aan! Ik wil graag verminderen/afbouwen. daarom ga ik een second opinion aanvragen. Hebben ervaring met verminderen/afbouw.

18-02-2011 | Man | 46
Manisch depressief
Ik vind Lamictal een goed middel. Het heeft mijn stemming bij mijn depressieve buien aanzienlijk verbeterd. Ik ben actiever en in de put zitten doe ik eigenlijk al haast helemaal niet meer. Ik ben heel blij met dit medicijn.

30-03-2013 | Man | 48
Epilepsie
Nog geen,neem het slechts 4 maanden.

23-01-2011 | Vrouw | 50
Manisch depressief
is vies als je het niet gelijk doorslikt.

05-04-2011 | Vrouw | 52
lamotrigine
Schzio affectieve stoornis type bipolair
Sinds ik lamotrigine slik in de dosis 100ml heb ik steeds last van nachtmerries. Nu ik 200ml slik word het steeds erger. Ik slaap maar 2 uurtjes en durf niet meer te slapen. De nachtmerries zijn zo erg. heb allerlei symptomen erbij, ik vind het een rot middel. Bij 50ml had ik nergens last van, maar goed, het hielp ook niet.

29-03-2011 | Vrouw | 52
lamotrigine
Schyzo affectieve stoornis type schizofreen
Ik heb eerst jarenlang lithium geslikt met cisordiinol maar dat deed niet veel. Toen wilden ze starten met olzapine maar dat kon weer niet, en nu dan de lamital. Tsja....werkt bij mij nog niet echt goed helaas. Mijn stemmingen wisselen nog TE veel maar goed zit pas op de 200mg dus moed houden. En ik kom niet aan van de middel sterker nog ik val ervan af!!

16-09-2014 | Man | 54
Epilepsie
Ben nog te kort mee bezig om te kunnen vertellen hoe het is. Maar deze website verplicht me om antwoorden te geven waar ik geen antwoorden op kan geven. Vraagteken

10-08-2011 | Vrouw | 55
Gewichtstoename, oorsuizen

08-10-2017 | Man | 56
Epilepsie
Ik heb epilepsie vanaf mijn 11e, en heb een hele reeks medicijnen gebruikt (het leven verandert in 45 jaar). Ik functioneer gewoon in het sociale leven, baan etc. Ik gebruik nu 3x100mg Lamictal met 3xDeprakine 500mg, en dat werkt prima. De bijwerkingen zijn minimaal, behalve bij een "overdose" (medicijnen te kort op elkaar innemen). Ik heb het schema aangepast (2e lamictal[lees meer...] in de ochtend naar 's avonds 10 uur geschoven) en de bijwerkingen zijn nu over. Andere medicijnen die ik heb gebruikt: phenobarbital, tegretol (en misschien nog een paar die ik me niet herinner, te lang geleden)

20-11-2015 | Man | 56
Epilepsie
Eerst depakine van 4 x 500 mg naar 1 x150 mg en 1 x 300 mg, nu in combinatie met lamictal 1 x 100 mg en 1 x 200 mg. Het overstappen was zwaar na 35 jaar depakine en nu in combinate met lamictal een hele beproeving. Ik ervaar dit als positief, ik ben na vele tientallen jaren weer helder in het hoofd. Depakine heeft het leven een goede kans gegeven, maar soms houdt het op. [lees meer...]De lamictal ervaar ik als zeer positief, maar de depakine erbij houdt me stabiel. Dit ivm suicidaal gedrag. Het gedrag dient aangepast te worden en ook andere onderzoek komt te pas. Toch een goede ervaring.

19-01-2012 | Vrouw | 57
Epilepsie
gebruik lamical 4jaar heb sinds een jaar geen aanvallen meer slaap slecht2u per nacht en ben vlug moe

20-12-2012 | Man | 58
Epilepsie
In 2003 werkte Lamictal in combinatie met Valproaat binnen twee maand effectief tegen mijn absences. Ook had ik geen last van hooikoorts meer. Wel werd ik gevoeliger voor angst. Valproaat alleen werkte niet. Na stoppen met Valproaat kwamen de abcences niet terug maar kreeg ik last van extra vermoeidheid en bleek mijn schildklier niet meer goed te functioneren. Een jaar l[lees meer...]ater werd de ziekte van Hashimoto geconstateerd, een auto immunziekte. na stoppen met lamictal kwam de hooikoorts terug en kreeg ik last van netelroos, ook een autoimmunkwaal. Blijkbaar remt lamictal het immuunsysteem en moet je erg oppassen met snelle afbouw. Op Wikipedia vond ik ook een link tussen beschadigde Glutamaatneuronen en ontstaan van autoimmunziektes. Lamictal remt de Glutamaat neuronen. Die zitten vooral in de hersenschors wat ook verklaart dat controle van emoties minder wordt (dus bv meer angst of agressie) als je Lamictal slikt.

20-01-2020 | Man | 60
lamotrigine (5mg)
ik gebruik het zelf niet. niet nodig. Ik ben lid van lotgenotengroepen "stevens johnson syndroom" zeer ernstige soms dodelijke "allergische" reactie op medicijnen, met verbrandingsverschijnselen en vaak levenslange na effecten, vooral aan de ogen, en lamictal wordt opvallend vaak genoemd als oorzaak. Ik moest bovenstaande lijst fictief invullen. RED: of u kans of extra [lees meer...]loopt op het Stevens Johnson syndroom is met een farmacogenetische DNA test eenvoudig te bepalen, zie onze DNA testen op mijnmedicijn

12-09-2012 | Man | 65

07-11-2011 | Man | 65
Epilepsie
er werd jaren ontkent dat het epilepsie was; toen kreeg ik eerst 4 medicijnen, maar na de diagnose epilepsie was het duidelijk en kwam gelukkig dit middel daarvoor in de plaats.

21-11-2012 | Man | 66
Epilepsie
Lamictal helpt prima Maar!!! lamictal!! word niet meer gelevert.Het is het namaak medicijn wat ik krijg

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum