Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen vermoeidheid moeite met het vinden van woorden rusteloze benen

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

02-03-2017 | Vrouw | 48
Epilepsie
Ik gebruik Lamotrigine sinds het pas op de markt kwam als vervanger van Depakine waar ik zo`n haaruitval van kreeg . Geen aanval meer gehad sinds het gebruik van dit middel. De grootste nadelen vind ik echter wel de wisselwerking met andere medicijnen bijvoorbeeld Ibuprofen, de anticonceptie pil en anti- depressiva waardoor de Lamotrigine zijn werkzaamheid verminderd. D[lees meer...]aarnaast is er de slaperigheid en ben ik chagrijnig na inname, vandaar dat ik het nu `s avonds inneem. En vooral een droge mond, ik heb altijd water of pepermunt/kauwgom bij me. Ook af en toe druk op de slapen. Extreem geheugenverlies en bijvoorbeeld studeren gaat moeizaam, het geleerde wordt nauwelijks opgeslagen, blijft niet hangen. Ik ben van 100mg naar 50 mg gegaan door die bijwerkingen. Vooralsnog gaat dat qua aanvallen tot nu toe goed.

24-01-2017 | Vrouw | 25
lamotrigine (25mg)
Epilepsie
Bijna 1 week aan het opbouwen met Lamotrigine, gelijktijdig moet ik nog 4 weken Levetiracetam innemen. Valt mij op dat ik erg misselijk werd na het innemen, las ergens dat het eten van een droge cracker na het innemen de misselijkheid kon verminderen en dat werkt bij mij inderdaad ook. Verder vreemde schrale keel en nog steeds vermoeid, of dit komt door de nu dubbele dosis[lees meer...] kan ik nog niet zeggen, ik schrijf over 1 maand weer verder over de bevindingen.

09-08-2016 | Vrouw | 51
lamotrigine (300mg)
Al jaren heb ik last van een depressie met zowel hoogtepunten als laagtepunten, dus een bipolaire stoornis. In 2014 ben ik 6 maanden opgenomen geweest en heb ook ect's gehad, die weinig of geen effect hadden. Heb lang, samen met mijn psychiater, naar de juiste medicatie gezocht. Na nog heel wat andere antidepressiva en slaapmedicatie neem ik nu al een tijdje Lambipol. Dat[lees meer...] heeft een heel goed effect op mij. Ik heb nog wel eens een mindere dag, maar die enorme schommelingen zijn weg. Voor mij dus een ideaal medicament.

26-05-2016 | Vrouw | 63
lamotrigine (100mg)
Bipolaire stoornis
Ik gebruik Lamotrigine als stemmingsstabilisator. Het middel werkt wel, maar ik heb erg veel last van de bijwerkingen. Omdat ik vind dat een medicijn, al werkt het goed, niet zo veel bijwerkingen zou moeten hebben. Die bijwerkingen vergallen het plezier behoorlijk.

01-05-2016 | Vrouw | 57
Epilepsie
Bij opbouwschema ivm overstappen van ander epilepticum geen bijwerkingen. Nadat ik alleen Lamotrigine gebruikte in dosering van 100 mgr eenmaal daags in de avond kreeg ik flinke hartkloppingen, zodanig dat ik er kortademig van werd. Daarom ben ik het, na goedkeuring van de neuroloog, twee maal daags 50 milligram gaan nemen. Dat gaat een stuk beter, soms nog lichte hartklo[lees meer...]ppingen. Verder heb ik bij het wakker worden regelmatig lichte hoofdpijn. Ben gevoelig voor migraine dus dat kan meespelen.

24-09-2015 | Vrouw | 33
lamotrigine (300mg)
Bipolaire stoornis
Ik neem nu deze medicatie sinds een jaar, zeer langzaam opgebouwd tot 300mg. Het positieve effect is nu pas stilaan merkbaar, veel minder diepe dalen en mindere hoge pieken, lang nog niet stabiel. Weet ook niet of ik meer moet verwachten. Maar beterschap is er zeker, de scherpe randjes zijn er van af, ook deels met het leren leven met deze ziekte. Weinig bijwerkingen, soms[lees meer...] gevoel watten in mijn hoofd te hebben, maar of het met deze medicatie te maken heeft is niet zeker. Opmerkelijk met de overschakeling van 200mg naar 300mg was deze bijwerking heel heftig wat nu veel minder frequent voorkomt. Verdraag je het medicament goed is het de moeite waard om het te proberen, maar het kan bij sommige personen heel lang duren wanneer het effect heeft soms zelfs na vanaf 1 of langer volgens mijn psychiater.

16-08-2015 | Vrouw | 76
lamotrigine (25mg)
Bipolaire stoornis
Dit is geen middel voor PTSS, schandalig maar voor epilepsie. Dat had ik niet. en dat heb ik niet. Het werd door de GGZ Delfland gebruikt voor mij omdat ik Bipolair zou zijn, ik ben dat ooit geweest, maar daarna zou ik behandeld moeten zijn geworden voor PTSS. Ik werd proefkonijn! Alle kwalen werden sterk vermeerderd. Kwam in rolstoel terecht.

02-03-2015 | Vrouw | 35
Chronische depressie
30 jaar lang hebben ze me allerlei medicatie gegeven... niks hielp tot ik 4 jaar geleden Lamotrigine kreeg tijdens opname in een kliniek en met een lage dosering van 50 mg ga ik nu al jaren op één lijn door het leven kan genieten, kan verdriet voelen maar heb niet meer die mega ernstige up of mega ernstige down. De dokter wil gaan afbouwen maar heb gezegd dat ik daar niet [lees meer...]aan meedoe. Heb ik eindelijk na zoveel jaren depressies en ongelukkig zijn een middel gevonden waardoor ik zelden nog last van depressies heb. Nee Lamotrigine is echt mijn redding!

09-01-2015 | Vrouw | 55
Spanningshoofdpijn
Ik heb jaren lang hoofdpijn sta ermee op en ga er mee naar bed. Ook bij de pijnbestrijding geweest niks hielp. Nu van de neuroloog dit medicijn sinds gisteren gekregen en wou het niet geloven werd vanmorgen wakker zonder hoofdpijn. Ben zeer benieuwd hoe het de aankomende weken verder gaat. Groeten Erna.

31-10-2014 | Vrouw | 52
lamotrigine (100mg)
Bipolaire stoornis
Gebruik lamotrigine sinds 2012 bevalt prima weinig bijwerkingen is wel pas verhoogd naar 500 Mg per dag maar voel me nu eindelijk stabiel heb eerst seroquel gekregen maar dat was niet goed voor mijn gewicht daarna lithium maar dat kon ik niet verdragen, dus ben blij dat er dit medicijn wel effect heeft, zou niet zonder kunnen

18-10-2014 | Vrouw | 40
Epilepsie
Ik gebruik nu een aantal jaar Lamotrigine voor mn epilepsie. (Temporale epilepsie). 2x dgs 150mg. Ben begonnen met 2x 100mg maar na een jaar of 2 is dit verhoogd naar de huidige dosering. Tot op heden gaat dit goed. Wel heb ik last van wat bijwerkingen: droge mond, hoofdpijn, nachtmerries, soms wat wazig zien. En sinds enige tijd merk ik dat als ik wat later dan normaal[lees meer...] mn medicijnen inneem ik wat last krijg van een nerveus gevoel en hartkloppingen. Ben eigenlijk heel benieuwd of dit herkenbaar is.

26-08-2014 | Vrouw | 22
Epilepsie
Ik heb al 14 jaar epilepsie en ik slik het ook al dus 14 jaar. Alleen de spaak is zo vies!!! soms heb ik een andere pil er van en van die ben ik over me nek gegaan. Bij wie zou je kunnen klagen haha

16-08-2014 | Vrouw | 47
Acute inflammatoire polyneuropathie
Heb al sinds 1996 last van IPN en na veel onderzoeken en van allerlei behandelingen die maar niet hielpen ben ik bij een fantastische pijnspecialist terechtgekomen die met me aan de slag ging ,ook weer met tests ,onderzoeken ,behandelingen etc. Qua medicijnen hebben we nu eigenlijk wel alles al geprobeerd en nu heb ik dus voor de IPN ,lamotrygine (7x25mg per dag) en amitri[lees meer...]ptyline (1x 25mg per dag) en omdat dit medicijnen zijn waarvan uitgevonden is dat ze zenuwpijn als IPN zouden kunnen verlichten worden deze in deze ( niet hoger dan zo) hoeveelheden voorgeschreven.. Jammergenoeg helpt de lamotrygine niet echt ,.. het helpt in die zin dat het wel de scherpe randjes van de pijn een klein beetje wegneemt maar bij lange na niet de pijn als zodanig , maar omdat er geen andere medicijnen op dit moment zijn die we kunnen nemen houdt het op ,en moeten we het doen met wat we nu hebben, frustrerend dat wel . Maar ik heb de toezegging van de pijnpolispecialist dat hij me direct laat komen als er weer een mogelijkheid is om iets anders te doen,.. dus daar hoop ik maar op dat dat snel gebeurd... Maar deze pijn is echt geen pretje,door de pijn en het daardoor niet kunnen slapen ,sloopt het je ,en ik kan niet wachten tot er een echte oplossing komt...

27-06-2014 | Vrouw | 50
Epilepsie
18 jaar geleden eerste tonisch clonische aanval van minstens 15 min. Daarna diverse medicatie, alle waren adequaat. Tussentijds, als ik niet gebruikte, kwamen aanvallen terug in periodes van ernstige vermoeidheid. De verschillende medicijnen hadden de volgende bijwerkingen Lamotrigine: een constante 'sluier'die over je hoofd hangt en de wereld iets op afstand houdt. [lees meer...]Na stoppen merk je pas wat het met je deed. Depakine: misselijkheid, meer eten waardoor gewichtstoename met 6 kilo. Lamotigine: geen echt merkbare bijwerkingen. Wel ervaar ik verschil tussen de verschillende farmaceutische bedrijven. Nu van Mylan: overdreven bloeduitstortingnen bij stoten. Dat was de reden dat ik naar ervaringen op zoek ging en op dit forum kwam. Mijn ervaring deel ik graag, misschien dat het iemand op weg helpt.

10-06-2014 | Vrouw | 59
Bipolaire stoornis
Na vele depressieve episodes (vorig jaar alleen al 7 keer gedurende 2-3 weken) in december echt in zwaar weer geraakt met suïcidale gedachten. 2 Dagen later zat ik bij de psych die BP diagnostiseerde en volgens hem voldeed ik "helemaal volgens het boekje". Kreeg Lamotrigine 25 en zit nu op 200 mg per dag. 5 Maanden ging het redelijk, hoewel geen energie. Nu weer sinds een [lees meer...]paar dagen flink aan het dippen. Volgens mijn psych werken SSRI's en MAO remmers niet bij bipolaire depressiesn, dus Seroxat langzaam afgebouwd. Ik twijfel nu zowel aan de diagnose als aan de effectiviteit van Lamotrigine. Mijn psych is Fransman, ik woon in Frankrijk.

11-02-2014 | Vrouw | 24
Bipolaire stoornis
Al sinds 8 jaar kamp ik met verschillende angsten, stoornissen, depressie, maar bipolaire stoornis behoort tot mijn 'hoofd'stoornis. Ik heb verschillende soorten medicatie gekregen, therapieën en in totaal 7 keer opgenomen geweest in de psychiatrie. Niet hielp totdat ik Lambipol/Lamotrigine kreeg. Al 4 jaar neem ik het in en ben zeer tevreden. In het begin had ik een beetj[lees meer...]e last van bijwerkingen zoals nachtmerries, maar na 3 weken ongeveer was dat voorbij. Dankzij Lamotrigine ben ik al 4 jaar stabiel. Mijn stemmingsstoornis is dus onder controle, angsten zijn afgenomen, etc. Mensen met een bipolaire stoornis of Borderline (dus stemmingsstoornissen) raad ik zeker aan om Lamotrigine te proberen. Voor mij is het een ware wondermiddel.