Epilepsie (68 meningen)
Bipolaire stoornis (30 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

23-04-2011 | Vrouw | 35
Bipolaire stemming
ik slik het medicijn nu twee weken. eerst slikte ik tegretol, geen bijwerkingen maar bleef in ernstige depressies raken. nu heb ik als bijwerking droge mond, misselijk in de ochtend, duizelig en ik heb een iets andere huid, wat roder, mijn huisarts zegt dat ik door moet gaan. zijn er mensen die eerst ook wat bijwerkingen hadden maar waar het medicijjn toch ging werken. ik [lees meer...]voel me zo slecht, lig al drie weken op bed en weet het echt niet meer.

09-05-2016 | Man | 36
lamotrigine (150mg)
Epilepsie
Eind 2014 heb ik een hersenbloeding gehad als gevolg van een avm, een aangeboren afwijking. Daarvoor heb ik een hersenoperatie ondergaan en is de afwijking in zijn geheel weggehaald waardoor ik geen risico meer loop in de toekomst. Als gevolg van littekenweefsel bij de hersenen helaas wel epilepsie overgehouden. Tussen 1 november 2015 en 1 mei 2016 in totaal 4 grote aan[lees meer...]vallen gehad. Heel erg kloten omdat je altijd 'gezond' was. Sinds de eerste aanval depakine 750 mg 2x daags gehad, na de 2e aanval dosering verhoogd naar 1000 mg per dag. Na de 3e aanval ter ondersteuning keppra 250 mg 1x daags erbij gekregen. Bijwerkingen depakine waren vooral gewichtstoename, spiertrillingen, angstig. De keppra gaf mij enorm veel psychische bijwerkingen. Het angstzweet brak mij uit, paniekaanvallen, erg onrustig van binnen. Daar zijn we na 2 weken mee gestopt. Bij diezelfde controle bleek dat mijn leverwaarden op 2 punten 4x zo hoog waren dan gebruikelijk bij mij. Dit kwam door de depakine. In overleg met de neuroloog een plan opgesteld om de depakine in 8 weken af te bouwen en de lamotrigine op te bouwen tot 100 mg. De eerste tijd totaal geen last gehad op wat vermoeidheid na. Nadat de depakine was afgebouwd en ik volledig op de lamotrigine 100 mg 1x daags was overgestapt had ik ook weer veel vermoeidheid, zeker ook aan mijn linkerzijde. Dit is sinds de hersenbloeding mijn aangedane zijde. Verder heb ik last van dingen wazig zien, het gevoel hebben dat je er niet bent terwijl je er wel gewoon bent uiteraard, veel kleine pijntjes in spieren, soms wat lichte trillingen in lichaam. Daarnaast slaat bij mij de onzekerheid toe waardoor je bij elk gevoel wat angstig wordt. Na 2 weken kreeg ik op 1 mei jongstleden toch weer een grote aanval. Opnieuw richting ziekenhuis en dosering wederom verhoogd, nu naar 150 mg 1x daags. Dit gebruik ik nu ruim een week. De bijwerkingen voel ik behoorlijk. Vooral de vermoeidheid, wazig zijn, soms dizzy, afwezig en kleine pijntjes in lichaam. Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben. Heb geen idee of dit past bij dit medicijn en of ik hier gewoon even doorheen moet en dit met de tijd beter wordt..... Lees wel dat het soms lang kan duren voordat iets onder controle is en je je weer prettig voelt bij de medicatie. Daarnaast besef ik me wel dat ik in een fase zit waarin medicatie op mijn lichaam moet worden afgesteld. Maar ik wil me zo graag weer lekker voelen. Heeft iemand hier ervaring mee??

05-07-2021 | Vrouw | 37
lamotrigine (25mg)
Epilepsie
Met alle negatieve verhalen die je hier leest wil ik ook graag mijn verhaal vertellen. De lamotrigine moet heel langzaam opgebouwd worden, hierdoor had ik lang last van de bijwerkingen, bij elke ophoging ging het weer even achteruit. Ik voelde me een zombie, alles was te veel, prikkelbaar, moe, ondanks 10u slaap alsnog heel slaperig. Al deze klachten zijn nu ik uit de op[lees meer...]bouwfase ben en een stabiele dosis heb over!! Ik voel me weer mijzelf en heb weer energie. Ik hoop dat dit de mensen die aan het opbouwen zijn een hart onder de riem steekt; het wordt echt beter!

11-11-2013 | Man | 37
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
Hi, Ik gebruik al een hele poos dit medicijn maar ik heb de keppra afgebouwd omdat ik daar depri en passief van werd en ondernam niets, leefde in een soort van roes. Nu alleen nog Lamotrigine, ik ben dit medicijn van 100 mg aan opbouwen naar 200mg. 1e Week met 25 mg ochtend en avond extra. Dit per week ophogen met 25mg tot 2 x 200 pd. Ik merk dat ik af en toe dui[lees meer...]zelig ben en heb overdag op t werk een raar gevoel in mijn hoofd. Af en toe emotioneel. Maar dat kan ik onder controle houden. Weet iemand of die bijwerkingen komt door het opbouwen en gaan die klachten over? Met de 2x 100 had ik geen klachten. Ik onderneem wel meer, activeren en sta positief in t leven.

27-02-2019 | Man | 38
Epilepsie
Ik heb al reeds een jaar of 20 last van nachtelijke epilepsie. Laatste jaren dosering tegretol 600mg in ochtend en 800mg in avond. Echter in de loop van de jaren kwamen mijn nachtelijke aanvallen weer een beetje terug, soms wel een beetje onbewust en niet goed meer wetend wat er nou in de nacht gebeurd was. Met de specialist dus besloten om de medicatie aan te vullen met [lees meer...]lamotrigine. Slik nu in de ochtend 50mg en in de avond 150mg en de aanvallen in de nacht blijven redelijk goed weg, zelden nog komt er wel een aanval door, dit komt dan eerder door te laat naar bed gaan, avondje computeren of gewoon te laat medicatie innemen. Bijwerkingen zijn zo af en toe in het weekend 's vooral ochtends hoofdpijn....of dit nu komt door iets langer slapen. Altijd al iets gehad, maar komt nu wel wat vaker voor.....echter met twee paracetamol is dit redelijk snel weer weg. Ben zo af en toe ook wel wat vaker moe, maar dat is allemaal niet zo ernstig. Ook één dag last gehad van duizeligheid. Dus mijn ervaring is tot nu toe positief.

28-06-2016 | Man | 38
Epilepsie
Na lange tijd dit medicijn te gebruiken voelde ik me steeds vaker duizelig, uiteindelijk ben ik er noodgedwongen mee gestopt zonder overleg met de specialist maar wel ben ik vaker andere pillen gaa gebruiken, deze waren als laatste in het rijtje van een cocktail.

13-07-2019 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik ervaar na mijn bevalling (5,5 jaar geleden) veel problemen met lamotrigine/hormonen. Van alles geprobeerd in doseringen, maar niets lijkt te werken. Ik kom graag in contact met andere vrouwen die deze ervaring delen of ook last hebben van epilepsie in combinatie met hormonen. Alvast bedankt!

08-08-2021 | Man | 40
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Ik heb veel verschillende anti epileptica gebruikt, maar deze werkte verreweg het beste en daarbij had het bij mij geen bijwerkingen.

24-12-2019 | Man | 40
Epilepsie
Ik voel aan mijn lichaam dat ik ook moet trainen. Ik doe alleen krachttrainingen, omdat ik niet kan springen en hardlopen. Ik probeer minimaal 1 keer te trainen en het voelt heel goed aan in mijn "hoofd". Ik train niet om heel groot te worden, maar om mijn lichaam ook nog gezond te houden. Ik heb mijn tabletten verminderd van 2 x 300mg, naar 2 x 125 mg. Ik kon niets doen m[lees meer...]et de hoge dosering en ik kreeg meer aanvallen. Ik heb denk ik alle tabletten geprobeerd, maar ik heb geen een die mij minimaal een jaar zonder een aanval heeft geholpen. Ik ben namelijk al 18 jaar mee bezig. AUB helpppppp

20-06-2019 | Vrouw | 40
lamotrigine (175)
Het heeft me wel rustiger gemaakt vooral huilbuien en hevige angst wordt goed onderdrukt. Maar.... . elk medicijn heeft zijn bijwerkingen. Mij werd verteld dat ik dit middel niet mijn hele leven hoef te gebruiken.Maar hier zit voor mij de Angel in het verhaal. Ik ben van 400 naar 150 mg gegaan, netjes afgebouwd in ongeveer 1 jaar in overleg met arts, na gebruik van 10 jaar[lees meer...]. Nu kom ik niet verder dan deze 150mg. Dan krijg ik bij elke 25 mg serieuze afkickverschijnselen, tintelingen in vingers, extreme vermoeidheid, verschrikkelijke hoofdpijn, misselijkheid plus het gevoel dat ik er niet helemaal bij ben omdat mijn evenwichtsgevoel niet helemaal synchroon loopt met de bewegingen die ik maak. Dit heb ik ervaren bij de hele afbouwperiode maar de klachten waren toen milder en ebden weg na ongeveer 2 weken. Zo veel pogingennu gedaan maar elke keer terug bij af, weer terug bij die 150mg. Heb het hierbij niet over oude depressie of angstklachten maar onttrekkingsverschijnselen van de afkick van dit middel. het volgende speelt dus voor mij: Of ik zit aan dit middel de rest van mijn leven vast of ik ben heel,heel, heel dapper en ga door een hel wat te vergelijken is met de afkick van een middel zoals heroïne. Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit middel veel invloed heeft op de GABA in de hersenen. Met afbouw ontregel je stabiele zenuwoverdracht drastisch, welke zijn invloed heeft.... . Nu zou je zeggen dat dat bij alle middelen zo is, maar uit eigen ervaring ben ik erachter dat het bij deze er extreem heftiger aan toe kan gaan. Zorgvuldige afbouw staat wel als waarschuwing vermeld voor epileptische patiënten maar niet voor persoonlijkheidsproblemen of mentale klachten. Dus dat vind ik wel vreemd, gezien mijn eigen situatie. Met langzame afbouw had ik al 2 weken nodig om van hoofdpijn en misselijkheid af te komen en ik moet er niet aan denken om er in 1 keer mee te stoppen, (tenzij je het lekker vind om een leger met tanks over je heen te laten rijden, wat anders dan 1 truck...) Verder ben ik gestuit op horrorverhalen in Engeland, overigens niet van dumpfora.... . Nuttige informatie is te googlen op: Withdrawal from Lamictal, list of possibilities. Ik slik dit middel 10 jaar en achteraf vind ik het moeilijk om zeer tevreden te zijn over dit middel. Mijn advies is toch om eerst alle andere mogelijke manieren te proberen te implementeren in je leven zoals EMDR bij PTSS, meditatie en al die andere zaken die gut Für die Mensch zijn. Bezint voor dat men begint. En fuck de farmaceutische industrie met zijn mooie voorspiegelen en verdoezelen van overige informatie.Want wat is het toch een smerig wereldje.

18-10-2014 | Vrouw | 40
Epilepsie
Ik gebruik nu een aantal jaar Lamotrigine voor mn epilepsie. (Temporale epilepsie). 2x dgs 150mg. Ben begonnen met 2x 100mg maar na een jaar of 2 is dit verhoogd naar de huidige dosering. Tot op heden gaat dit goed. Wel heb ik last van wat bijwerkingen: droge mond, hoofdpijn, nachtmerries, soms wat wazig zien. En sinds enige tijd merk ik dat als ik wat later dan normaal[lees meer...] mn medicijnen inneem ik wat last krijg van een nerveus gevoel en hartkloppingen. Ben eigenlijk heel benieuwd of dit herkenbaar is.

14-01-2022 | Vrouw | 42
lamotrigine (25mg)
Epilepsie
Ik had na paar keer gebruiken al gelijk de helft van de omschreven bijwerkingen, op advies van de arts na 3 dagen gedwongen gestopt.

24-11-2012 | Man | 42
Epilepsie
Nu sinds 3mnd over gestapt op Lamotrigine 2x100mg Voordelen: - Werkt goed. - Klein/sinas smaak/niet bitter. - Geheugen herstel. - Goede ontlasting. Nadelen: - Geen eetlust m.n. vet. - Tijdens concentratie, geheugen invallen van vergeten verleden, soms iets te veel achter elkaar. - Eerste twee weken verstoorde motoriek, (met behoud van reactievermogen). - Over[lees meer...]ige nadelen nog niet ontdekt.

11-09-2020 | Man | 43
lamotrigine (100mg)
Werk voor mij goed in combinatie met nortrilen tegen depressies van bipolaire stoornis en bleek ook goed te werken tegen mij derealisatie gevoel.

07-12-2011 | Vrouw | 43
lamotrigine
Oorspronkelijk slikte ik alleen een MAO-remmer. Daarmee was ik al een kind zo blij, maar de werking nam steeds na een tijdje af. Mijn lichaam schijnt medicijnen e.d. heel snel af te breken, Lamotrigine is mij voorgeschreven om de werking te stabiliseren. En dat doet het goed. Iedereen met een depressie hier, die zich nog niet goed genoeg voelt op Lamotrigine zou kunn[lees meer...]en overwegen een MAO-remmer (Parnate) te proberen. Na jaren met een (chronische, zware) depressie en alle medicijnen die je je maar kunt voorstellen (zelfs ECT) klaarde de lucht al snel op en verscheen de zon zelfs. Het dieet kost mij geen moeite, na 3 jaar weet ik ook wel zo ongeveer hoe ver ik kan gaan, dus ik houd me er niet meer zo krampachtig aan vast. En mocht ik eens acuut een hoge bloeddruk krijgen, dan heb ik pilletjes om mijn bloeddruk te verlagen. Maar dat gebeurt zelden. De bijwerkingen kunnen in eerste instantie goed merkbaar zijn, maar deze trekken veelal weg. Volgens mijn psychiater is het een medicijn met relatief weinig bijwerkingen.

18-06-2020 | Man | 44
Epilepsie
Ik zit al 24 jaar aan de carbamizepine. En was mss goed om over te stappen naar dit. Met de opbouw ging het goed. Geen bijwerkingen totdat ik alleen maar dit ging gebruiken en ging het helemaal mis. De hele dag door misselijk en kreeg niks meer binnen. Dat werd na een paar dagen minder alleen kwamen de volgende bijwerkingen. Mijn spieren bleven de hele dag gespannen en v[lees meer...]oelde me erg opgejaagd en en angstig.. Nog nooit zo gevoeld. Nu heel veel spijt ervan maar nu gewoon weer terug naar mijn vertrouwde medicijn wat goed ging. Nu eerst weer ff wennen. Zijn er nog meer mensen die er zoveel last van hebben gehad.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum