Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen vermoeidheid moeite met het vinden van woorden rusteloze benen

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

16-08-2021 | Man | 70
Goed medicijn.😀

08-08-2021 | Man | 40
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Ik heb veel verschillende anti epileptica gebruikt, maar deze werkte verreweg het beste en daarbij had het bij mij geen bijwerkingen.

13-04-2021 | Man | 70
Epilepsie
Mijn epilepsie aanvallen zijn heel licht, vandaar redelijk tevreden Bij aanvang inname medicijn wel wat huidproblemen gehad. Verdwenen na een week of 2

25-03-2021 | Man | 30
Epilepsie
Gisteren 1x 1 zo'n pilletje genomen i.p.v. natriumvalproaat en dit spul bracht me in een zeer onprettige gemoedstoestand wat ik nog steeds voel. Ik zal iedereen afraden deze rotzooi in te nemen.

11-09-2020 | Man | 43
lamotrigine (100mg)
Werk voor mij goed in combinatie met nortrilen tegen depressies van bipolaire stoornis en bleek ook goed te werken tegen mij derealisatie gevoel.

27-08-2020 | Man | 16
Epilepsie
augustus 2020: Lamotrigine Sandoz wordt binnenkort uit de handel genomen. Bespreek dit met je neuroloog.

18-06-2020 | Man | 44
Epilepsie
Ik zit al 24 jaar aan de carbamizepine. En was mss goed om over te stappen naar dit. Met de opbouw ging het goed. Geen bijwerkingen totdat ik alleen maar dit ging gebruiken en ging het helemaal mis. De hele dag door misselijk en kreeg niks meer binnen. Dat werd na een paar dagen minder alleen kwamen de volgende bijwerkingen. Mijn spieren bleven de hele dag gespannen en v[lees meer...]oelde me erg opgejaagd en en angstig.. Nog nooit zo gevoeld. Nu heel veel spijt ervan maar nu gewoon weer terug naar mijn vertrouwde medicijn wat goed ging. Nu eerst weer ff wennen. Zijn er nog meer mensen die er zoveel last van hebben gehad.

24-12-2019 | Man | 40
Epilepsie
Ik voel aan mijn lichaam dat ik ook moet trainen. Ik doe alleen krachttrainingen, omdat ik niet kan springen en hardlopen. Ik probeer minimaal 1 keer te trainen en het voelt heel goed aan in mijn "hoofd". Ik train niet om heel groot te worden, maar om mijn lichaam ook nog gezond te houden. Ik heb mijn tabletten verminderd van 2 x 300mg, naar 2 x 125 mg. Ik kon niets doen m[lees meer...]et de hoge dosering en ik kreeg meer aanvallen. Ik heb denk ik alle tabletten geprobeerd, maar ik heb geen een die mij minimaal een jaar zonder een aanval heeft geholpen. Ik ben namelijk al 18 jaar mee bezig. AUB helpppppp

27-02-2019 | Man | 38
Epilepsie
Ik heb al reeds een jaar of 20 last van nachtelijke epilepsie. Laatste jaren dosering tegretol 600mg in ochtend en 800mg in avond. Echter in de loop van de jaren kwamen mijn nachtelijke aanvallen weer een beetje terug, soms wel een beetje onbewust en niet goed meer wetend wat er nou in de nacht gebeurd was. Met de specialist dus besloten om de medicatie aan te vullen met [lees meer...]lamotrigine. Slik nu in de ochtend 50mg en in de avond 150mg en de aanvallen in de nacht blijven redelijk goed weg, zelden nog komt er wel een aanval door, dit komt dan eerder door te laat naar bed gaan, avondje computeren of gewoon te laat medicatie innemen. Bijwerkingen zijn zo af en toe in het weekend 's vooral ochtends hoofdpijn....of dit nu komt door iets langer slapen. Altijd al iets gehad, maar komt nu wel wat vaker voor.....echter met twee paracetamol is dit redelijk snel weer weg. Ben zo af en toe ook wel wat vaker moe, maar dat is allemaal niet zo ernstig. Ook één dag last gehad van duizeligheid. Dus mijn ervaring is tot nu toe positief.

23-02-2019 | Man | 30
Epilepsie
Heel veel hulpstoffen wat niet goed voor je is. Sta eens op. Dit merk moet weg uit de markt. Ga achter je rechten. Wanneer je stil zit krijg je goedkope medicatie omdat ze meer winst willen. Het is niet hetzelfde als SANDOZ. Dit zijn leugens. Een eigenmerk product kan nooit hetzelfde zijn als een orginele. Je hoort altijd, mensen gebruiken dit en hebben er geen last van. Z[lees meer...]e hebben nooit de orginele merk gekregen daardoor weten ze de bijwerkingen niet. DEEL DIT AUB dit geld bij elke medicatie.

27-08-2018 | Man | 29
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Onze verstandelijk beperkte zoon heeft sinds mrt 2016 een ernstige vorm van epilepsie. Na 2 jaar zoeken naar de juiste medicatie gaat het nu goed met hem. Vanaf jan 2018 geen zwaar insult meer gehad. Medicatie waar wij op uit zijn gekomen is 2x dgs 250 mg Keppra en 2x dgs 50 mg lamotrigine. Onze zoon heeft nog wel wat abcenses maar goed de grand mal's zijn uit gebleven. [lees meer...] Hoofdpijn lijkt hij wel te hebben maar echt vertellen kan hij dit niet. Onze zoon is 29 jaar en 90 kg zwaar. Toch doet hij het goed op deze lage dosering aan medicatie.

03-05-2018 | Man | 26
Hersentumor
Voorgeschreven tegen epilepsie (eenmalige aanval gehad) en vermoeden eerstegraads hersentumor. Medicatie voorgeschreven door neuroloog na 1 jaar valproinezuur gebruikt te hebben. BIj die medicatie was ik erg vermoeid en bijna een zombie. Na 1 jaar lamotrigine is dit minder erg, maar alsnog dagelijks aanwezig. Hierbij is gekomen dat ik nu vaker last heb van mijn geheuge[lees meer...]n. Na een neuropsychologisch onderzoek is gebleken dat mijn geheugen inderdaad beneden maat. Ik voel me niet mezelf doordat ik afgevlakt ben, maar de neuroloog heeft aangegeven dat dit het middel is met de minste bijwerkingen en dat ik deze helaas zal moeten blijven gebruiken.

28-04-2018 | Man | 28
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
mijn zoon gebruikt nu een aantal jaren lamotrigine voor zijn epilepsie, hij was anderhalf jaar aanvalsvrij en toen begonnen de aanvallen weer. de dosering is daarna op mijn verzoek iets verhoogd dus afwachten maar. een vervelende bijwerking is wel dat hij veel hoofdpijn heeft.

13-10-2017 | Man | 32
Epilepsie
Onze zoon gebruikt sinds 14 dagen Lamotigine 2x per dag. Hij voelt zich goed, alleen slechter inslapen. Hij moet het vd arts opbouwen tot 100 Mg per dag. Nu gaat het heel goed geen epileptische aanvallen meer, kan hij het dan bij deze dosis laten en niet verhogen?

28-08-2017 | Man | 57
Epilepsie
1,5 jaar phenobarbital, 40 jaar depakine, 25 jaar tegretol, frisium zonodig. nu sinds 3 jaar lamotrigine. ik voel mij nu na al die jaren in de steek gelaten. veel last van kleine epileptische storingen waarvan een overgroot deel geen epilepsie schijnt te zijn. Mijn huidige neuroloog, zoals zovele anderen, verteld mij dan dat alles wat geen epilepsie is wordt door ons nie[lees meer...]t behandeld. gevolg; depressief, suïcidale gedachte gang/ daden. geen hongergevoel, geheugen problemen en ga maar door. Het volgende medicijn wat wordt voorgesteld is keppra. het lijstje met bijwerkingen zijn naar ik nu lees niet kompleet. Het is een lijst met psychiatrische klachten waarvan 0,10% van de gebruikers last van hebben. Mijn vraag is dan ook of er ook positieve reacties zijn.

30-07-2017 | Man | 21
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
In de zomer van 2015 ben ik met dit medicijn begonnen, voorgeschreven door mijn neuroloog. Ik heb perioden dat ik veel last heb van bijwerkingen. In het begin had ik een tijdje last van trillende handen, maar dat is gelukkig over. Af en toe heb ik het gevoel dat ik een baksteen in mijn maag heb en heb ik buikpijn. Ook heb ik zo nu en dan van stemmingswisselingen, ik kan bi[lees meer...]jvoorbeeld van het ene op andere moment boos worden of gaan huilen zonder reden. Hier heb ik met name last van als de dosering weer is verhoogd na een aanval. Maar na verloop van tijd wordt dat minder. Wel heb ik continu last van mijn ogen; ik zie heel wazig. Ook als ik nieuwe brilglazen heb, ik heb een bril, dan zie ik na een paar maanden slecht met diezelfde glazen. Daarnaast verlies ik af en toe opeens mijn evenwicht als ik loop of sta. Ik slik dit medicijn in combinatie met de pil, wat helaas niet goed gaat. Ik heb enkele aanvallen gehad in een week voor mijn stopweek. Ik vermoedde dat mijn hormonen invloed hadden op mijn aanvallen. Ik ben hiermee naar mijn neuroloog geweest en die zei dat ''hormonen geen invloed hebben op aanvallen, dat heeft er niets mee te maken''. Toen ik nog een keer een aanval kreeg voor mijn stopweek en ik geen gehoor kreeg bij mijn neuroloog, ben ik naar een andere arts gegaan. Uit diverse bloedonderzoekjes gedurende een hele cyclus bleek dat de pil de waardes van Lamotrigine beïnvloedde. Voor en tijdens mijn stopweek worden de waardes van Lamotrigine minder, vandaar de aanvallen. SEIN gaf me drie opties: 1. De pil blijven slikken, Lamotringine nog verder verhogen, dat ik altijd save zit maar ook teveel slik. 2. Overstappen naar Keppra en de pil blijven slikken. 3. Een Mirenaspiraal laten plaatsen en Lamotrigine blijven slikken. Uit deze drie opties ga ik een keuze maken. Als er meer vrouwen zijn waarvan hormonen invloed hebben op aanvallen, zou ik graag in contract willen komen om zo ervaringen uit te wisselen.