Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen vermoeidheid moeite met het vinden van woorden rusteloze benen

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

21-08-2016 | Man | 45
Epilepsie
Sinds 2010 epilepsie. Sinds 2015 overgegaan op lamotrigine doordat aanvallen niet onder controle kwamen met Depakine, Kepra. In fases opgehoogd tot 2x200mg. Neuroloog heeft specifiek Lamotrigine PCH (!) voorgeschreven. Door slaapproblematiek hele dosering in ochtend innemen. Steeds vaker T.C. (dit jaar 3x) aanvallen en daardoor nu tevens carbamezapine. Epilepsie nog altij[lees meer...]d niet onder controle. Bijwerkingen zijn vooral geheugenproblemen, concentratieproblemen, trillende handen / armen als rustig in stoel zit. Stemmingswisselingen en veel minder vrolijk dan vroeger. Soms wankelende pas. Veel vermoeider dan voorheen. Wil meegeven dat deel van de problemen ook voor lamotrigine bestonden, maar laatste jaar alleen maar toenemen.

28-06-2016 | Man | 38
Epilepsie
Na lange tijd dit medicijn te gebruiken voelde ik me steeds vaker duizelig, uiteindelijk ben ik er noodgedwongen mee gestopt zonder overleg met de specialist maar wel ben ik vaker andere pillen gaa gebruiken, deze waren als laatste in het rijtje van een cocktail.

07-06-2016 | Man | 33
Bipolaire stoornis
Na langzame opbouw zit ik nu op 100mg merk nog geen verbetering. De psychiater zei dat het nog opgebouwd zou kunnen worden tot 400mg. Ik hoop dus dat het uiteindelijk een dosering gaat helpen.

09-05-2016 | Man | 36
lamotrigine (150mg)
Epilepsie
Eind 2014 heb ik een hersenbloeding gehad als gevolg van een avm, een aangeboren afwijking. Daarvoor heb ik een hersenoperatie ondergaan en is de afwijking in zijn geheel weggehaald waardoor ik geen risico meer loop in de toekomst. Als gevolg van littekenweefsel bij de hersenen helaas wel epilepsie overgehouden. Tussen 1 november 2015 en 1 mei 2016 in totaal 4 grote aan[lees meer...]vallen gehad. Heel erg kloten omdat je altijd 'gezond' was. Sinds de eerste aanval depakine 750 mg 2x daags gehad, na de 2e aanval dosering verhoogd naar 1000 mg per dag. Na de 3e aanval ter ondersteuning keppra 250 mg 1x daags erbij gekregen. Bijwerkingen depakine waren vooral gewichtstoename, spiertrillingen, angstig. De keppra gaf mij enorm veel psychische bijwerkingen. Het angstzweet brak mij uit, paniekaanvallen, erg onrustig van binnen. Daar zijn we na 2 weken mee gestopt. Bij diezelfde controle bleek dat mijn leverwaarden op 2 punten 4x zo hoog waren dan gebruikelijk bij mij. Dit kwam door de depakine. In overleg met de neuroloog een plan opgesteld om de depakine in 8 weken af te bouwen en de lamotrigine op te bouwen tot 100 mg. De eerste tijd totaal geen last gehad op wat vermoeidheid na. Nadat de depakine was afgebouwd en ik volledig op de lamotrigine 100 mg 1x daags was overgestapt had ik ook weer veel vermoeidheid, zeker ook aan mijn linkerzijde. Dit is sinds de hersenbloeding mijn aangedane zijde. Verder heb ik last van dingen wazig zien, het gevoel hebben dat je er niet bent terwijl je er wel gewoon bent uiteraard, veel kleine pijntjes in spieren, soms wat lichte trillingen in lichaam. Daarnaast slaat bij mij de onzekerheid toe waardoor je bij elk gevoel wat angstig wordt. Na 2 weken kreeg ik op 1 mei jongstleden toch weer een grote aanval. Opnieuw richting ziekenhuis en dosering wederom verhoogd, nu naar 150 mg 1x daags. Dit gebruik ik nu ruim een week. De bijwerkingen voel ik behoorlijk. Vooral de vermoeidheid, wazig zijn, soms dizzy, afwezig en kleine pijntjes in lichaam. Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben. Heb geen idee of dit past bij dit medicijn en of ik hier gewoon even doorheen moet en dit met de tijd beter wordt..... Lees wel dat het soms lang kan duren voordat iets onder controle is en je je weer prettig voelt bij de medicatie. Daarnaast besef ik me wel dat ik in een fase zit waarin medicatie op mijn lichaam moet worden afgesteld. Maar ik wil me zo graag weer lekker voelen. Heeft iemand hier ervaring mee??

19-04-2016 | Man | 75
Aangezichtspijn
Aangezichtspijn (trigeminus neuralgie). Vele malen per dag ondraaglijke pijnsteken in linker wang. Via tandarts naar huisarts , naar neuroloog. Na onderzoek nieren en MRI-scan: Lamotrigine.. In 4 weken opgebouwd van 25 naar 100mg. Ondertussen afbouw van Naproxen 500 mg, dat maar een beetje hielp. Bij bereiken van dosis 100 mg waren pijnscheuten geheel verdwenen Rest: af [lees meer...]en toe wat gekriebel. Bijwerking: iets verminderd evenwichtsgevoel, na maand vrijwel geheel verdwenen. Verder geen bijwerkingen.

23-03-2016 | Man | 56
lamotrigine (25mg)
Epilepsie
na zeer lange tijd weer helder, weinig last van bijwerkingen. overgestapt van depakine naar lamotrigine wat voor mij na lange tijd goed uitwerkt.Ondanks alles toch een zware tijd gehad en er zijn nog steeds kwesties waar aan gewerkt moet worden. Raad aan anderen: spreek alles goed door met de specialist, alle bijwerkingen en alle mogelijke bijwerkingen. Lees vooral de Am[lees meer...]erikaanse web-site van de FDA. Op deze site zijn is transparantie een stuk groter dan de Nederlandse bijwerkingen lijst.

15-08-2015 | Man | 63
Bipolaire stoornis
Nadat ik al 23 jaar lithium heb gebruikt nam mijn nierfunctie af en moest ik omschakelen naar lamotrigine. Daarvoor moest eerst litium worden afgebouwd, daarna lamotrigine opgebouwd. Deze overgangsfase was uitermate naar, maar het resultaat maakt veel goed. Ik voel mij goed en doe alles. Het valt op dat reactiesnelheid soms niet goed is, alsmede de concentratie, maar of da[lees meer...]t aan het medicijn is te wijten is niet duidelijk. Volgens de psychiater niet, maar voor mijn gevoel wel.

12-08-2015 | Man | 44
Bipolaire stoornis
Jarenlang gevochten tegen met name de depressies en allerlei medicatie geprobeerd, maar sinds ik Lamotrigine gebruik heb ik weer een leven. Veel stabieler en geen depressies meer.

04-02-2015 | Man | 50
Bipolaire stoornis
Na jarenlang vechten tegen depressies ,... na een opname ggz is met tot de conclusive gekomen dat ik een bi-polaire stoornis heb... de lamotrigine sloeg bij mij gelijk aan en ben er heel erg tevreden ( gelukkig ) mee..

06-01-2015 | Man | 55
Epilepsie
Na periode van opbouw die 2 maanden duurde ben ik na 4 maanden zeer tevreden over dit medicijn. Ik ben nog steeds bezig met het afbouwen van het oude medicijn (depakine) en dat is af en toe best zwaar. Pijn in mijn lijf, vaker terug kerende depressies, het is mij al met al wel waard.

04-12-2014 | Man | 46
Bipolaire stoornis
Ik gebruik lamotrigine nog maar kort. Het zou de stabiliteit verbeteren. Het tegendeel is waar. Ik gebruik ook sertraline en quetiapine. Deze laatste twee medicijnen hielpen een klein beetje. Lamotrigine ernaast maakt het weer slechter of iig erg onstabiel. Met psychiater overlegt dat op korte termijn met dit middel wordt gestopt. Hiervoor heb paroxetine gehad, dat werkte[lees meer...] redelijk maar na gehele narcose was de werking nagenoeg weg. Daarna met lithium begonnen naast de paroxetine zelfs ns het stoppen van paroxetine ging het slechter. Nu blijkt ook lamotrigine niet te helpen(wat niet vaak voorkomt). Dus straks ander middel naast quetiapine en setraline. Bijwerkingen van de lamotrigine: slechte stoelgang, geheugen is regelmatig slecht. Ik ben ook weer snel kwaad en heb woedeaanvallen. Dat de depessiviteit weer sterker wordt is een grote tegenvaller.

18-11-2014 | Man | 55
Epilepsie
Ik slik de lamotrichine nu een aantal maanden en ondanks dat het zwaar is, vanwege de depakine die ik ook nog slik, heb ik slechts kleine bijwerkingen. De depressies die door de langdurige therapie van depakine zou kunnen worden veroorzaakt gaan beter. De depressies zijn minder zwaar maar komen vaker voor en gaan ook weer sneller weg. Pas over een jaar ben ik van de depa[lees meer...]kine af en dan kan ik pas zeggen of het goed is gegaan. Als epilepsie patiënt is het niet verstandig om anti-depressiva te slikken dat maakt het leven erg zwaar omdat ik af en toe mezelf afvraag of het nog wel zin heeft. Het internet geeft niet altijd antwoord op vragen die je hebt, de moeilijke termen in de medische sector maken het niet echt makkelijk om duidelijk te weten waar het nu eigenlijk over gaat. Soms kan een arts niet alles weten wat je graag wil weten.

17-10-2014 | Man | 54
Epilepsie
Lamotrigine is mijn 4e anti-epilepticum; ik gebruik medicijnen sinds 1997 (na hersenoperatie - meningeoom/goedaardig). Na Tegretol (afgevlakt en botontkalking), Depakine (enorme gewichtstoename), Topamax (nierstenen en bloedplassen) ben ik nu een kleine twee maanden aan de Lamotrigine. Ik voel me prima; mijn sportprestaties gaan met sprongen vooruit en mijn bloedwaarden z[lees meer...]ijn verbeterd. Ik heb 2 vervelende bijwerkingen: slapeloosheid en ernstig zweten. Herkent iemand dit en kom ik daar nog vanaf. Hoe kan ik de bijwerkingen 'bestrijden', want ik vind het toe nu verreweg het beste middel!

12-04-2014 | Man | 34
Epilepsie
Goedendag, Ik ben de Keppra aan het afbouwen. Ik gebruikte 2x 1000 mg per dag. Ik ben oplopend met de lamotrigine begonnen en neem 2x 100 mg per dag. Ik voel mij soms heel goed en dan weer vermoeid mijn hoofd word draaierig/vermoeid. Ik kan het niet uitleggen. Ik zou graag wat informatie willen hebben erover. Ik ben de Keppra verder aan het afbouwen. Is het misschi[lees meer...]en de Keppra die mij dat gevoel geeft? AUB. ik wil echt wat antwoorden hebben. Ik word er op den duur zo moe van. Ik wil werken, maar de mens ziet dit wat je hebt als een heel groot gebeuren dat ze je op den duur niets meer willen aanbieden. De aanval die ik kan krijgen is letterlijk als ik loop blijf ik voor een seconde of 5 staan en ben niet bij. Ik gooi niet met dat wat ik in mijn handen hebt.

11-11-2013 | Man | 37
Epilepsie
Hi, Ik gebruik al een hele poos dit medicijn maar ik heb de keppra afgebouwd omdat ik daar depri en passief van werd en ondernam niets, leefde in een soort van roes. Nu alleen nog Lamotrigine, ik ben dit medicijn van 100 mg aan opbouwen naar 200mg. 1e Week met 25 mg ochtend en avond extra. Dit per week ophogen met 25mg tot 2 x 200 pd. Ik merk dat ik af en toe dui[lees meer...]zelig ben en heb overdag op t werk een raar gevoel in mijn hoofd. Af en toe emotioneel. Maar dat kan ik onder controle houden. Weet iemand of die bijwerkingen komt door het opbouwen en gaan die klachten over? Met de 2x 100 had ik geen klachten. Ik onderneem wel meer, activeren en sta positief in t leven.

15-04-2013 | Man | 58
lamotrigine
Gebruik het al jaren eerst 2x50 p/d nu ongeveer een jaar 2x100 p/d samen met symbalta 60mg en fentanyl pleisters van 150 mugr. en bij doorbraakpijn een neusspray. Alles bij elkaar is lamotrige een goed medicijn voor zenuwpijn.