Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen vermoeidheid moeite met het vinden van woorden rusteloze benen

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

09-08-2016 | Vrouw | 51
lamotrigine (300mg)
Al jaren heb ik last van een depressie met zowel hoogtepunten als laagtepunten, dus een bipolaire stoornis. In 2014 ben ik 6 maanden opgenomen geweest en heb ook ect's gehad, die weinig of geen effect hadden. Heb lang, samen met mijn psychiater, naar de juiste medicatie gezocht. Na nog heel wat andere antidepressiva en slaapmedicatie neem ik nu al een tijdje Lambipol. Dat[lees meer...] heeft een heel goed effect op mij. Ik heb nog wel eens een mindere dag, maar die enorme schommelingen zijn weg. Voor mij dus een ideaal medicament.

05-06-2013 | Vrouw | 51
Bipolaire stoornis
Gebruik dit medicijn nu ruim twee jaar. Vele soorten medicijnen geprobeerd met als gevolg veel bijwerkingen. Daarbij ook vaak het gevoel gehad niet meer mijzelf te kunnen zijn. Met lamotrigine echter ben ik zeer tevreden. Heb mijzelf weer teruggevonden - natuurlijk ook dankzij goede therapie - alleen nu zoveel stabieler; loop zogezegd niet meer in zeven sloten tegelijk. Da[lees meer...]arbij ook nog eens meer energie. Sinds anderhalf jaar ben ik weer parttime aan het werk. Overzie mijn werkzaamheden beter en heb geen last meer gehad van depressie dan wel manie. Echt helemaal geweldig!!! Ok wat duizelig en een droge mond, maar dat neem ik op de koop toe.

13-07-2023 | Vrouw | 52
Epilepsie
Deze medicatie gebruik ik voor het tegengaan van focale aanvallen met verminderde gewaarwording ,ze helpen goed en dat samen met Levetiracetam. Nu heb ik de laatste tijd dag in dag uit een geur die ik ruik die niet te omschrijven is zo vies, ik ruik het aan alles en overal het is constant. Alles stinkt naar braaksel , ik heb hier een neusspray voor gekregen omdat de hui[lees meer...]sarts denk dat mijn neusslijmvlies gezwollen is maar het helpt niks . Nu vraag ik mij af waarom en hoe dit kan ontstaan, mischien door het gebruik van lamotrigine?

28-04-2023 | Vrouw | 52
lamotrigine (200mg)
Bipolaire stoornis
Al 8 jaar heel tevreden over werkzaamheid tegen terugkerende depressie. Lamotrigine gaat echter niet samen met overgangshormoon oestrogeen (estradiol). Daling van de lamotrigine bloedspiegel met 40%(!) en een depressie tot gevolg. Ophogen van de lamotrigine is noodzakelijk en is geen probleem. Helaas staat dit (nog) niet in de bijsluiter. Lareb gaat er wel over publicer[lees meer...]en.

31-10-2014 | Vrouw | 52
lamotrigine (100mg)
Bipolaire stoornis
Gebruik lamotrigine sinds 2012 bevalt prima weinig bijwerkingen is wel pas verhoogd naar 500 Mg per dag maar voel me nu eindelijk stabiel heb eerst seroquel gekregen maar dat was niet goed voor mijn gewicht daarna lithium maar dat kon ik niet verdragen, dus ben blij dat er dit medicijn wel effect heeft, zou niet zonder kunnen

17-10-2014 | Man | 54
Epilepsie
Lamotrigine is mijn 4e anti-epilepticum; ik gebruik medicijnen sinds 1997 (na hersenoperatie - meningeoom/goedaardig). Na Tegretol (afgevlakt en botontkalking), Depakine (enorme gewichtstoename), Topamax (nierstenen en bloedplassen) ben ik nu een kleine twee maanden aan de Lamotrigine. Ik voel me prima; mijn sportprestaties gaan met sprongen vooruit en mijn bloedwaarden z[lees meer...]ijn verbeterd. Ik heb 2 vervelende bijwerkingen: slapeloosheid en ernstig zweten. Herkent iemand dit en kom ik daar nog vanaf. Hoe kan ik de bijwerkingen 'bestrijden', want ik vind het toe nu verreweg het beste middel!

09-01-2015 | Vrouw | 55
Spanningshoofdpijn
Ik heb jaren lang hoofdpijn sta ermee op en ga er mee naar bed. Ook bij de pijnbestrijding geweest niks hielp. Nu van de neuroloog dit medicijn sinds gisteren gekregen en wou het niet geloven werd vanmorgen wakker zonder hoofdpijn. Ben zeer benieuwd hoe het de aankomende weken verder gaat. Groeten Erna.

06-01-2015 | Man | 55
lamotrigine (100mg)
Epilepsie
Na periode van opbouw die 2 maanden duurde ben ik na 4 maanden zeer tevreden over dit medicijn. Ik ben nog steeds bezig met het afbouwen van het oude medicijn (depakine) en dat is af en toe best zwaar. Pijn in mijn lijf, vaker terug kerende depressies, het is mij al met al wel waard.

18-11-2014 | Man | 55
Epilepsie
Ik slik de lamotrichine nu een aantal maanden en ondanks dat het zwaar is, vanwege de depakine die ik ook nog slik, heb ik slechts kleine bijwerkingen. De depressies die door de langdurige therapie van depakine zou kunnen worden veroorzaakt gaan beter. De depressies zijn minder zwaar maar komen vaker voor en gaan ook weer sneller weg. Pas over een jaar ben ik van de depa[lees meer...]kine af en dan kan ik pas zeggen of het goed is gegaan. Als epilepsie patiënt is het niet verstandig om anti-depressiva te slikken dat maakt het leven erg zwaar omdat ik af en toe mezelf afvraag of het nog wel zin heeft. Het internet geeft niet altijd antwoord op vragen die je hebt, de moeilijke termen in de medische sector maken het niet echt makkelijk om duidelijk te weten waar het nu eigenlijk over gaat. Soms kan een arts niet alles weten wat je graag wil weten.

26-08-2022 | Vrouw | 56
Epilepsie
Ik wilde overstappen naar dit medicijn omdat ik door de natriumvalproaat in 6 jaar 30 kilo was aangekomen. Het medicijn werkte prima alleen de kilo’s niet. Maar wat een drama die Lamotrigine ben meteen gestop in overleg met arts. Via huisarts koelzalf en allergie pilletje gekregen. Wat een troep zeg .

27-06-2021 | Vrouw | 56
lamotrigine (25mg)
Bijna geen pijn meer aan tanden en kiezen bij koude of warmte in mijn mond. Veel minder last van fel licht en harde geluiden. Kan weer muziek luisteren (niet overbelast door geluidsprikkels). Ik ben minder "foggy" (minder overprikkeld), heb minder vaak dat ik niet op een woord kan komen etc. Ik kan veel rechter lopen, ik zwabber niet meer en loop niet wiebelig. Ik kan[lees meer...] weer zonder handen te gebruiken (zelfs zonder leuning vast te houden) de trap op, ipv op handen en voeten. Ik hoef me niet meer met 1 hand vast te houden als ik ene broek aantrek. Ik ben leniger en minder stijf en minder uit balans (uit evenwicht) in het algemeen. Ik kan na een paar uur in de auto gewoon lopen. Mijn benen en armen voelen weer "van mij". Mijn voeten zijn minder dik, minder rood en ik heb er minder pijn aan (erythromelalgie en polyneuropathie). Mijn armen en benen tintelen nog maar heel soms, en niet meer de hele tijd. Ik verlies minder hoofdhaar. Enige minpunt: er is 2x pd 1 tablet voorgeschreven. IK neem nu 1 tablet pd, en 2 a 3x in de week een halve tablet bovenop dat ene tablet. Als ik 1,5 tablet heb genomen, heb ik steeds in de avond jeuk aan beide armen.

21-06-2018 | Vrouw | 56
lamotrigine (200mg)
Bipolaire stoornis
Eerste maanden lithium na vervelende bijwerkingen overgestapt op Lamotrigine zeer tevreden over dit medicijn het vlakt wel iets af maar weegt niet op tegen de manie en depressie over het algemeen vrij stabiel. Mijn ervaring is dat dit middel 10x beter is dan Lithium vooral omdat er geen nare bijwerkingen zijn.

23-03-2016 | Man | 56
Epilepsie
na zeer lange tijd weer helder, weinig last van bijwerkingen. overgestapt van depakine naar lamotrigine wat voor mij na lange tijd goed uitwerkt.Ondanks alles toch een zware tijd gehad en er zijn nog steeds kwesties waar aan gewerkt moet worden. Raad aan anderen: spreek alles goed door met de specialist, alle bijwerkingen en alle mogelijke bijwerkingen. Lees vooral de Am[lees meer...]erikaanse web-site van de FDA. Op deze site zijn is transparantie een stuk groter dan de Nederlandse bijwerkingen lijst.

17-04-2024 | Vrouw | 57
lamotrigine (50mg)

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen

Allereerst geen bijwerkingen dacht ik. Wel had ik last van oorsuizen en keelklachten. Verder voelde ik me ziek. Bij de huisarts geweest en neusspray gekregen, hielp allemaal niets. Tot ik bedacht dat het door de Lamotrigine kon komen. Overleg neuroloog gehad en die adviseerde mij accuut te stoppen. En langzaam begin ik me weer beter te voelen gelukkig.

28-08-2017 | Man | 57
Epilepsie
1,5 jaar phenobarbital, 40 jaar depakine, 25 jaar tegretol, frisium zonodig. nu sinds 3 jaar lamotrigine. ik voel mij nu na al die jaren in de steek gelaten. veel last van kleine epileptische storingen waarvan een overgroot deel geen epilepsie schijnt te zijn. Mijn huidige neuroloog, zoals zovele anderen, verteld mij dan dat alles wat geen epilepsie is wordt door ons nie[lees meer...]t behandeld. gevolg; depressief, suïcidale gedachte gang/ daden. geen hongergevoel, geheugen problemen en ga maar door. Het volgende medicijn wat wordt voorgesteld is keppra. het lijstje met bijwerkingen zijn naar ik nu lees niet kompleet. Het is een lijst met psychiatrische klachten waarvan 0,10% van de gebruikers last van hebben. Mijn vraag is dan ook of er ook positieve reacties zijn.

01-05-2016 | Vrouw | 57
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Bij opbouwschema ivm overstappen van ander epilepticum geen bijwerkingen. Nadat ik alleen Lamotrigine gebruikte in dosering van 100 mgr eenmaal daags in de avond kreeg ik flinke hartkloppingen, zodanig dat ik er kortademig van werd. Daarom ben ik het, na goedkeuring van de neuroloog, twee maal daags 50 milligram gaan nemen. Dat gaat een stuk beter, soms nog lichte hartklo[lees meer...]ppingen. Verder heb ik bij het wakker worden regelmatig lichte hoofdpijn. Ben gevoelig voor migraine dus dat kan meespelen.