Epilepsie (68 meningen)
Bipolaire stoornis (30 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

06-04-2013 | Vrouw | 49
Epilepsie
Gebruik al jaren lamotrigine 50 mg 2xpd tegen epilepsie. Ik ben aanvalsvrij en ervaar geen bijwerkingen, zeer tevreden! Ik neem het in met een slokje water. Daarvoor depakine, met als bijwerking misselijkheid en veel eten, waardoor gewichtstoename. Daarvoor tragitol met als bijwerking dat ik het leven ervaarde alsof er een lichte sluier over me heengetrokken was. Toen ik s[lees meer...]topte daarmee, werd de wereld weer helder.

07-09-2011 | Vrouw | 49
lamotrigine
Na 3 weken begon ik keelpijn te krijgen. Die werd zo heftig dat ik niet meer wilde praten en eten. Ik viel 7 kilo af. Meerdere malen heb de huisarts en de psychiater gezegt dat die klacht was opgenomen in de bijsluiter van lamotrigine. Ik werd volkomen genegeerd. Op aandringen van een K.N.O. arts ben ik gestopt met innemen. Inmiddels heb ik al meer dan 4 maanden erge keelp[lees meer...]ijn en een zere mond. Mijn tong en verhemelte doen erg pijn. Ik weet niet bij wie ik nu nog hulp kan vragen.

22-01-2011 | Man | 49
Bipolaire stornis

22-03-2021 | Vrouw | 50
lamotrigine (50mg)
Slaaploosheid ik kreeg het enik val altijd in slaap om9u30 mijn man moest me wakker maken voor mijn medicatie voor te slapen.zoals seroquel xr 150 sulpride 150 5mg valium 500 seroquel en 2.5 pillen zolpthem. Zo raar waarom neem ik de rest omdat het toch gewenning heeft dus geen oplossing spijtig.iemand ervaring zeg het mij.aub

04-02-2015 | Man | 50
Bipolaire stoornis
Na jarenlang vechten tegen depressies ,... na een opname ggz is met tot de conclusive gekomen dat ik een bi-polaire stoornis heb... de lamotrigine sloeg bij mij gelijk aan en ben er heel erg tevreden ( gelukkig ) mee..

27-06-2014 | Vrouw | 50
Epilepsie
18 jaar geleden eerste tonisch clonische aanval van minstens 15 min. Daarna diverse medicatie, alle waren adequaat. Tussentijds, als ik niet gebruikte, kwamen aanvallen terug in periodes van ernstige vermoeidheid. De verschillende medicijnen hadden de volgende bijwerkingen Lamotrigine: een constante 'sluier'die over je hoofd hangt en de wereld iets op afstand houdt. [lees meer...]Na stoppen merk je pas wat het met je deed. Depakine: misselijkheid, meer eten waardoor gewichtstoename met 6 kilo. Lamotigine: geen echt merkbare bijwerkingen. Wel ervaar ik verschil tussen de verschillende farmaceutische bedrijven. Nu van Mylan: overdreven bloeduitstortingnen bij stoten. Dat was de reden dat ik naar ervaringen op zoek ging en op dit forum kwam. Mijn ervaring deel ik graag, misschien dat het iemand op weg helpt.

11-02-2021 | Vrouw | 51
Epilepsie
Overgegaan van Depakine Chrono naar Lamotrigine. Van Depakine Chrono kwam ik in 10 jr 20 kilo aan

09-08-2016 | Vrouw | 51
lamotrigine (300mg)
Al jaren heb ik last van een depressie met zowel hoogtepunten als laagtepunten, dus een bipolaire stoornis. In 2014 ben ik 6 maanden opgenomen geweest en heb ook ect's gehad, die weinig of geen effect hadden. Heb lang, samen met mijn psychiater, naar de juiste medicatie gezocht. Na nog heel wat andere antidepressiva en slaapmedicatie neem ik nu al een tijdje Lambipol. Dat[lees meer...] heeft een heel goed effect op mij. Ik heb nog wel eens een mindere dag, maar die enorme schommelingen zijn weg. Voor mij dus een ideaal medicament.

05-06-2013 | Vrouw | 51
Bipolaire stoornis
Gebruik dit medicijn nu ruim twee jaar. Vele soorten medicijnen geprobeerd met als gevolg veel bijwerkingen. Daarbij ook vaak het gevoel gehad niet meer mijzelf te kunnen zijn. Met lamotrigine echter ben ik zeer tevreden. Heb mijzelf weer teruggevonden - natuurlijk ook dankzij goede therapie - alleen nu zoveel stabieler; loop zogezegd niet meer in zeven sloten tegelijk. Da[lees meer...]arbij ook nog eens meer energie. Sinds anderhalf jaar ben ik weer parttime aan het werk. Overzie mijn werkzaamheden beter en heb geen last meer gehad van depressie dan wel manie. Echt helemaal geweldig!!! Ok wat duizelig en een droge mond, maar dat neem ik op de koop toe.

31-10-2014 | Vrouw | 52
Bipolaire stoornis
Gebruik lamotrigine sinds 2012 bevalt prima weinig bijwerkingen is wel pas verhoogd naar 500 Mg per dag maar voel me nu eindelijk stabiel heb eerst seroquel gekregen maar dat was niet goed voor mijn gewicht daarna lithium maar dat kon ik niet verdragen, dus ben blij dat er dit medicijn wel effect heeft, zou niet zonder kunnen

17-10-2014 | Man | 54
Epilepsie
Lamotrigine is mijn 4e anti-epilepticum; ik gebruik medicijnen sinds 1997 (na hersenoperatie - meningeoom/goedaardig). Na Tegretol (afgevlakt en botontkalking), Depakine (enorme gewichtstoename), Topamax (nierstenen en bloedplassen) ben ik nu een kleine twee maanden aan de Lamotrigine. Ik voel me prima; mijn sportprestaties gaan met sprongen vooruit en mijn bloedwaarden z[lees meer...]ijn verbeterd. Ik heb 2 vervelende bijwerkingen: slapeloosheid en ernstig zweten. Herkent iemand dit en kom ik daar nog vanaf. Hoe kan ik de bijwerkingen 'bestrijden', want ik vind het toe nu verreweg het beste middel!

09-01-2015 | Vrouw | 55
Spanningshoofdpijn
Ik heb jaren lang hoofdpijn sta ermee op en ga er mee naar bed. Ook bij de pijnbestrijding geweest niks hielp. Nu van de neuroloog dit medicijn sinds gisteren gekregen en wou het niet geloven werd vanmorgen wakker zonder hoofdpijn. Ben zeer benieuwd hoe het de aankomende weken verder gaat. Groeten Erna.

06-01-2015 | Man | 55
Epilepsie
Na periode van opbouw die 2 maanden duurde ben ik na 4 maanden zeer tevreden over dit medicijn. Ik ben nog steeds bezig met het afbouwen van het oude medicijn (depakine) en dat is af en toe best zwaar. Pijn in mijn lijf, vaker terug kerende depressies, het is mij al met al wel waard.

18-11-2014 | Man | 55
Epilepsie
Ik slik de lamotrichine nu een aantal maanden en ondanks dat het zwaar is, vanwege de depakine die ik ook nog slik, heb ik slechts kleine bijwerkingen. De depressies die door de langdurige therapie van depakine zou kunnen worden veroorzaakt gaan beter. De depressies zijn minder zwaar maar komen vaker voor en gaan ook weer sneller weg. Pas over een jaar ben ik van de depa[lees meer...]kine af en dan kan ik pas zeggen of het goed is gegaan. Als epilepsie patiënt is het niet verstandig om anti-depressiva te slikken dat maakt het leven erg zwaar omdat ik af en toe mezelf afvraag of het nog wel zin heeft. Het internet geeft niet altijd antwoord op vragen die je hebt, de moeilijke termen in de medische sector maken het niet echt makkelijk om duidelijk te weten waar het nu eigenlijk over gaat. Soms kan een arts niet alles weten wat je graag wil weten.

15-01-2011 | Man | 55
Epilepsie
Het medicijn maakt me meer actief. De aanvallen zijn zo goed als weg. Depressieve momenten zijn er niet meer. Ik heb meer een gevoel van overactieve momenten.

27-06-2021 | Vrouw | 56
lamotrigine (25mg)
Bijna geen pijn meer aan tanden en kiezen bij koude of warmte in mijn mond. Veel minder last van fel licht en harde geluiden. Kan weer muziek luisteren (niet overbelast door geluidsprikkels). Ik ben minder "foggy" (minder overprikkeld), heb minder vaak dat ik niet op een woord kan komen etc. Ik kan veel rechter lopen, ik zwabber niet meer en loop niet wiebelig. Ik kan[lees meer...] weer zonder handen te gebruiken (zelfs zonder leuning vast te houden) de trap op, ipv op handen en voeten. Ik hoef me niet meer met 1 hand vast te houden als ik ene broek aantrek. Ik ben leniger en minder stijf en minder uit balans (uit evenwicht) in het algemeen. Ik kan na een paar uur in de auto gewoon lopen. Mijn benen en armen voelen weer "van mij". Mijn voeten zijn minder dik, minder rood en ik heb er minder pijn aan (erythromelalgie en polyneuropathie). Mijn armen en benen tintelen nog maar heel soms, en niet meer de hele tijd. Ik verlies minder hoofdhaar. Enige minpunt: er is 2x pd 1 tablet voorgeschreven. IK neem nu 1 tablet pd, en 2 a 3x in de week een halve tablet bovenop dat ene tablet. Als ik 1,5 tablet heb genomen, heb ik steeds in de avond jeuk aan beide armen.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum