Ervaringen met Lyrica

Aangezichtspijn (32 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (190 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

01-11-2023 | Vrouw | 49
pregabaline (75mg)
De verwardheid en 'er niet bij zijn' heeft ertoe geleid dat ik bijna onder een auto ben gelopen. Dit was niet het eerste incident in die zin. Ik ben er dan mee gestopt. Ik dacht ook in de menopauze te zijn geraakt omdat mijn maandstonden wegbleven, ik tientallen opvliegers per dag had en ik mijn haar erg begon te verliezen, minder per cm. Ik nam het tegen sociale angsten [lees meer...]maar ik werd angstig in situaties waar ik nooit eerder last van had gehad. Na het stoppen van de Lyrica is alles terug normaal geworden, behalve dan dat na 5 maanden mijn haar nog steeds niet terug groeit. Wat niet helpt om onder de mensen te komen.

21-12-2022 | Vrouw | 34
pregabaline (75mg)
Ik kreeg pregabaline voorgeschreven bij mijn depressie en angststoornis. Ik voelde me enorm prikkelbaar. Na de dosis voorzichtig opgebouwd te hebben merkte ik dat ik er een stuk minder prikkelbaar door werd. Ik heb (behalve dat ik er licht suffig van werd) geen bijwerkingen ervaren. Ondanks veel negatieve ervaringen was ik daar wel bang voor.

12-05-2021 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Veel medicatie geprobeerd en vrijwel niets hielp. Sinds het gebruik van Lyrica met seroxat, voel ik mij weer normaal. Angsten miniem en stemming veel beter.

28-12-2015 | Man | 43
pregabaline (75mg)
Werkte bij mij binnen een uur . Nooit vreemde klachten gehad. Eerst een beetje suf dat ging over na drie dagen. Mijn advies niet teveel bij nadenken en die bijsluiters door speuren.

17-11-2015 | Vrouw | 37
pregabaline (150mg)
Hallo iedereen, Ik ben een paar dagen geleden met Lyrica begonnen, inmiddels heb ik veel ervaringen gelezen over dit middel. Ik lees vooral veel over gewichtstoename! Zijn er ook mensen die niet zijn aangekomen van dit middel?

16-10-2015 | Man | 59
pregabaline (75mg)
Al vele jaren last van angst. Slik Lorazepam maar had steeds meer nodig. Aanvulling nu met Lyrica, waardoor ik minder Lorazepam gebruik. Merk er weinig van toch. Zonder Lorazepam kan ik niet. Overigens is mijn bloeddruk gestegen van onderdruk 70 mmHg naar ca 87 mmhg en soms daar boven. Staat niet in de bijsluiter.

02-06-2015 | Man | 38
pregabaline (300mg)
Lyrica gestart als opvolger van venlafaxine hetgeen niet hielp bij mijn angststoornis en veel bijwerkingen had. Opbouwfase geen problemen gehad. Later gemerkt dat gewicht enorm toenam en ik last kreeg van stoppende ademhaling wat leidde tot onrust en paniekklachten. Daarvoor was eigenlijk het medicijn juist bedoelt om die af te zwakken, maar helaas nam dit alleen toe. Uite[lees meer...]indelijk lyrica afgebouwd van 600 mg per dag naar 75 mg per dag en toen klaar. Na ongeveer 4 dagen begonnen de ontwenningsklachten. Onrust, angst nam toe en was moe maar kon niet slapen. En als ik slaap viel werd ik om de een a twee uur wakker, slopend dus. Hopelijk duren deze ontwenningsklachten niet al te lang. Eerst afbouw venlafaxine en nu de lyrica....ik ben voorlopig wel even klaar met dit spul. Misschien als de angst blijft terug naar een ssri als citalopram. Hierbij had ik in het verleden weinig op- en afbouwklachten. Het hielp ook maar deels tegen de angst maar ja beter dan het experimenteren met medicatie als deze.

20-12-2014 | Vrouw | 49
pregabaline
Ik slik sinds een week lyrica. Voor mij is het een geweldig middel tegen mijn angst en paniekaanvallen. Ik heb nu rust in mijn hoofd, geen gespannen en zere spieren meer, ik slaap stukken beter en mijn stemming is er enorm op vooruit gegaan. Alleen de bijwerkingen zijn wel heel erg aanwezig de eerste week maar dat zal veranderen als de spiegel goed is. Ik ben er echt ontz[lees meer...]ettend goed mee geholpen.

01-02-2014 | Vrouw | 87
pregabaline (75mg)
Ik ben een vrouw van 26 en kreeg mijn eerste paniekaanval op mijn 16e , de arts schreef me toen meteen benzodiazepinen voor (bromazepam), akkoord, dit middel werkte bij inname na een tiental minuutjes bij zulke aanval ... Met de jaren begonnen de aanvallen steeds erger en meer te worden, alsook moet men bij benzo's op de duur zoveel gaan slikken dat ik quasi aan een volled[lees meer...]ige doos per dag kwam te zitten. Mijn huisarts besloot opeens hiermee af te bouwen , alles geraakte ik kwijt : mijn werk , mijn relatie , het hoederecht over mijn kind die in een pleeggezin geplaatst werd en het enige dat ik nog deed was neerzitten of liggen. buitengaan om naar de winkel te stappen was volledig uit den boze . Na een tijdje ben ik met wat pech de gevangenis in beland, dit om een zaak van jaren terug toen ik nog minderjarig was , helaas onschuldig , maar wel aanwezig en in paniek , dus een gevangenisstraf . Daar hebben ze dus ook een psychiater die me naar mijn problematiek vroeg, ik kreeg toen geen benzos meer voorgeschreven, enkel Lyrica waar ik nog nooit van gehoord had en nog een ander medicament, vreemd genoeg heb ik mij nog nooit in mijn leven terug zo " normaal " gevoeld na een vijftal dagen, ik had wel last van droge ogen, maar ik denk dat dit door de omstandigheden van de gevangenis was (kraantjeswater en slecht eten plus altijd binnen zitten, slechts 1 u buiten is het ook niet he :) ). Ik denk dat Lyrica binnen de wetenschap van paniekstoornissen beter onderzoek verdient en dat men dit product veel vaker moet voorschrijven ipv meteen te starten met verslavende middelen! Aanrader want je bent niet high, je bent gewoon jezelf, en al je capaciteiten komen weer naar boven, je kan weer gewoon jezelf zijn. Helaas is hiervoor blijkbaar een attest voor nodig mocht je dit laten voorschrijven door de arts . Mijn huisarts heeft het middel voorgeschreven, maar bij de apotheek vroeg men mij naar een speciaal document en weigerden ze mij lyrica mee te geven, iemand toevallig een idee waar ik zo een attestje kan verkrijgen? mijn arts weet het zelf niet en wou daarom starten met iets geheel anders dat heel wat lelijke bijwerkingen geeft ... Groeten , een tevreden iemand over Lyrica die reeds langer dan tien jaar met paniek, hyperventilatie leeft.

08-11-2012 | Man | 39
pregabaline
Bij mij is Lyrica voorgeschreven ivm mijn angsstoornis. Ik gebruik lyrica nu 2 maanden. Heb de dosis in 2 weken opgevoerd en zit nu op 2x150mg. Heb niet het idee dat mijn angstklachten zijn afgenomen. Vanmorgen per ongeluk 2 pillen genomen en merk gelijk weer de bijwerkingen. Ben een beetje slaperig. Mijn psychiater heeft geadviseerd de dosis verder op te voeren, maar ik [lees meer...]ben hier een beetje huiverig voor. Is er iemand met dezelfde ervaringen als ik?

25-08-2012 | Vrouw | 45
pregabaline
Hallo, ik heb lyrica gekregen tegen de zere branderige voeten. Ook zou het helpen tegen de paniek aanvallen die ik heb. De pijn is nu redelijk te verdragen. Ik ben er mee gestopt omdat ik er van aan kwam en dat wilde ik niet. (Red; laatste zin verwijderd ivm het niet mogelijk zijn van weggeven/ verkopen van medicijnen via deze website. mvg, MijnMedicijn)

29-02-2012 | Vrouw | 45
pregabaline
Ik kreeg lyrica voorgeschreven voor een nekhernia met uitval naar mijn rechterarm en 3 vingers. Nu deze klachten zo goed als verdwenen zijn blijkt dat lyrica me erg goed doet op andere vlakken. Ik sliep al jaaaren slecht(10 jaar) met nachtmerries, had angsten voor vrijwel alles. Wat me enorm belemmerde in mijn leven. Heb PTSS-syndroom,heb zoveel psychiaters afgelopen, met [lees meer...]nul resultaat. Nu,leef ik eindelijk volgens mijn gevoel, zoals je hoort te leven.Genietend van elke dag, zonder jezelf te belemmeren met angsten en blokkades. Ben benieuwd of iemand zich hierin herkend...

28-12-2011 | Man | 26
pregabaline
Kreeg er hartritme stoornissen van waar ik nog onrustiger van werd. Het middel snel gestopt en weer met Fluvoxamine begonnen!