pregabaline

Bij  ZenuwpijnX

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (26 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (156 meningen)
Gabapentine (135 meningen)

07-07-2020 | Vrouw | 58
pregabaline (75mg)
Ik heb er naast het verdwijnen van mijn zenuwpijn ook psychisch baat bij. Ben altijd gespannen en licht depressief maar met lyrica voel ik me als vroeger. Gewoon relaxed en het leven aankunnen.

11-02-2020 | Vrouw | 61
pregabaline (300mg)
Door gebruik trilplaat 8 jaar geleden een ondraaglijke pijn. Na een paar maanden kine, osteopathie, verschillende medicatie,... de juiste mix Lyrica 2x300mg met Tramadol 2x200mg. De pijn is nu vrij draaglijk.

09-02-2020 | Man | 51
pregabaline (300mg)
Lyrica is geen antidepressiva maar een anti epileptica. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je zomaar wat schrijft!

25-10-2019 | Vrouw | 47
pregabaline (75mg)
Let op!! Neem dit middel niet ivm zenuwpijn, want de bijwerkingen zijn enorm en het niet waard! Ik had al zeer snel bijwerkingen , binnen een week en ben gelukkig tijdig gestopt. Ik voelde zo naar en raar en was na lezen over dit middel enorm bang voor de afkickverschijnselen! Het leek eerst te helpen voor pijn, maar kwam er toch snel doorheen... nog hogere dosis wilde i[lees meer...]k zeker niet van dit gevaarlijk middel. Ik weet hoe zwaar afbouw van antidepressiva kan zijn.. lyrica( pregabaline) is ook een antidepressiva en dus na het stoppen of verlagen komt de echte moeilijke periode pas!! Voelt echt als afkicken... helemaal bij hoge dosering. Na een paar dagen al voelde ik me slechter en beroerder en totaal niet mezelf en heb daarom meteen om ander middel gevraagd . in overleg met arts naar morfine( oxycodon) gekregen. 5mg 1 in ochtenden 1 savonds. Dit middel klinkt zwaarder maar is het zeker niet! Werkt zuiver op de pijn en geeft rust.. oxycodon werkt prima voor de pijn en geen nare bijwerkingen. Blij dat ik van dit belachelijke medicijn af ben en gelukkig niet hoef mee te maken om af te kicken, wat bijna iedereen gaat ervaren na al een paar weken of een maand of langer gebruik. Het heet niet voor niets de hel van lyrica! Pas dus echt op met dit vreemde spul.

05-10-2019 | Vrouw | 43
pregabaline (150mg)
ben maar 3 uur pijn vrij na 6 uur zo duf geweest te zijn als konijn mET pijn. Drink sloten koffie om wakker te worden. en heb elke dag een halve dag pijn. want zolang werkt die lyrica niet.

19-07-2019 | Vrouw | 70
pregabaline (75mg)
ik heb fibromyalgie en kreeg dit medicijn samen met meloxicam . Met beiden ben ik gestopt. Maagpijn met stemverlies en opvliegers. Het gaat nu beter met mij. Bij veel pijn af en toe paracetamol.

05-06-2019 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Zenuwpijnen bij niet achterhaalde rughernia. Geen resultaten (pijnvermindering). 8 weken genomen en echt afkickverschijnselen. Had ik het op voorhand geweten, dan had ik het niet ingenomen!!

28-05-2019 | Vrouw | 62
pregabaline (150mg)
Jaren geleden met spoed opgenomen wegens verlammingsverschijnsel aan me been bleek een hernia te zijn Gelukkig wel weer wat gevoel in me been maar me voet was gedeeltelijk verlamd en zenuwpijn bil been maar vooral me voet Kreeg lyrica in het begin last van een dronken gevoel maar de pijn was weg en heerlijk geslapen slikte toen 2x 150mg Na een paar maanden meer[lees meer...] last werd het verhoogd tot ik aan 2x daags 375mg zat toen mocht ik niet hoger Kwam in aanmerking voor een neurostimelator en deze is geplaats pijn was minder en ging tijdelijk gabatine gebruiken maar daar werd ik gevoeloos van toen weer begonnen met de lyrica 2x 75mg paar maanden later werd het verhoogd naar 2x 150mg en dat was me maxium Toen kreeg ik problemen had een soort stroomgevoel door me hoofd en lichaam drukkend gevoel in me hoofd oorsuizen en harde geluiden vooral in bed vloog ik tegen het plavon aan Nu sinds 1 week nog 2x 75mg per dag maar wat voel ik me rot soms denk ik zal het me neurostimelator omdat het gevoel zo heftig is maar die staat al een paar maanden uit.

08-04-2019 | Man | 58
pregabaline (150mg)
uitstralende pijn naar linkerbeen, kan door Lyrica gewoon trainen verder zijn hogere doseringen snuiven erg onstpannend

03-04-2019 | Man | 58
pregabaline (150mg)
Ik heb al lange tijd uitstralende pijn in beide benen. Maar metname het linkerbeen. Na een lamge tid met steefeeds meer pijn bij lopen en korteere afstanden. Het viel op dat ik geen pijn had op feesten met XTC en ketamine. Uiteidenlijk werd ik in ziekenhuis opgenomen en na vele onderzoeken bleek dat ik naast zenuwbeschadiging door wervelkanaalstenosen ook een complete vaa[lees meer...]ataflsuiting van mijn rechterbeen had. Dit is gedotterd en er zijn stents geplaatst. Ik kan mijn rechter been weer goed gebruiken. Ik zit nu sinds een maand op de sportschool , ga daar 6 x week heen, en doe ook nog thuis op hometrainer . Ik voel me als herboren, wel heb ik bij het sporten last gekregen van uitstralende pijnen. Hierdoor heb ik lyrica 3 x 150 mg .het helpt erg goed en ik voel mer er goed bij. Hoewel ik wat sloom ben en niet kan autorijden kan ik me in het sporten heel goed belasten zonder pijn . Mdat ik ook nog naltrexon gebruik ivm keramineverslaving kan ik geen andere pijnstilllers zoals opiaten gebruiken. Wat wel bijzonder is dat sinds ik het gebruik ik een oogontsteking waarvoor ik,bij de oogarts loop. Ik draag al 40 jaar comtactlenzen en heb zelden een oogontsteking. Nu is het expchter fors en duurt lang en ik. Oet 12 x per dg druppelen. Ik zie dat dat - keratitis- een zeer zeldzame bijwerking kan zijn , maar weet niet of het door de lyrica komt. Er zijn oogkweken afegenomen. Verder voel ik me wel hapy met de lyrica!!

25-02-2019 | Man | 56
pregabaline (150mg)
Ik had de Lyrica voorgeschreven gekregen van mijn Neuroloog. De eerste 2 weken geen problemen en toen ging het mis ik weet niets meer ik moest alles via mijn vrouw horen. Ik had alle medicijnen uit de stripjes weg gedrukt en overal neer gelegd verder wist ik niet meer wat ik deed een colllega van mijn vrouw kwam angs en ik zou met haar hebben gepraat maar ze verstond mij[lees meer...] helemaal niet. Ik had me zelf helemaal besmeurd mijn vrouw zei je moet je gaan douchen had wel de koude kraan open gedraaid maar had me niet gedoucht. Dit was de eerste maal. Tweede maal ik ging ook helemaal weer uit mijn lichaam weet niets meer mijn vrouw de huisarts gebeld nou ze moest smeken dat hij langs kwam het eerste wat hij vroeg wat voor dag is het vandaag ik kon wel lezen op de klok stond het. De huisarts heeft gezed direct stoppen!! Heb het ook door gegeven aan mijn Neuroloog hij bood zijn excuus aan ik daar kun je ook niets aan doen.

19-11-2018 | Man | 30
pregabaline (150mg)
Dit middel voorgeschreven bij vermoeden nekhernia. Helaas bij mij totaal geen effect gehad. Zelfs in combinatie met oxycodon geen effect of vermindering van de klachten.

04-11-2018 | Vrouw | 28
pregabaline (150mg)
Bij gebruik deed het wat het moest doen. Maar het stoppen is verschrikkelijk. Het is echt de hel die lyrica heet. Totale de compensatie van mijn geestelijke balans. Met verschrikkelijke paniekaanvallen en een constant gevoel van lichamelijke onrust tot gevolg. Crisis ggz moest eraan te pas komen om te voorkomen dat ik in een angst psychose raakte. Nu 3x daags 50 ja echt 50[lees meer...] mg oxzazepam om de boel enigzins dragelijk te maken. Gedachten aan zelfmoord willen plegen huilbuien en totale angst tot gevolg. Specialist zei dat ik na mijn hernia operatie gewoon in 3 dagen kon stoppen. Domste dat ik ooit heb Gedaan. Ik ben onderzocht en kwa persoonlijkheid is er niets mis met mij. Maar de ontregeling in mijn bio chemische toestand van mijn hersenen is door die verdomde lyrica helemaal aan gort geholpen. Nu zit ik met de shit. Lyrica helpt tegen zenuw pijn maar omg het stoppen is een ramp tot en met.

25-10-2018 | Vrouw | 43
pregabaline (300mg)
Ik neem nu al zo'n 5 jaar Lyrica, eerst 150 mg. Die werd voor mij voorgeschreven omwille van neuropathische pijn in de benen, de spierpijn en zenuwpijn en krampen. Ik neem nog andere medicatie die mogelijks de werking beïnvloedt. De eerste twee jaar was ik enorm tevreden van Lyrica. Er was een waas, een gevoel dronken te zijn. Ik raakte sneller in slaap en voelde geen en[lees meer...]kele kramp of pijn meer. Gaandeweg is de werking van Lyrica verminderd en moest ik verhogen naar 300 mg. Momenteel voel ik nog amper verschil en moet ik er nog Trazolan bijnemen. Maar Trazolan alleen is geen optie, als ik geen Lyrica neem, heb ik opnieuw spierpijnen en zenuwpijnen. Mogelijks moet ik de dosis verhogen. Ik ga het probleem binnenkort aanstippen bij mijn gesprek met de neuroloog.

08-09-2018 | Man | 47
pregabaline (75mg)
Nek en rug enorme zenuwpijn,niks levensvreugde en liever dood.Nu morfinepleisters en 3x 75mg lyrica en buiten de bijwerkingen voel ik mij herboren,pijnvrij.Dus zeer tevreden over lyrica!

24-08-2018 | Vrouw | 59
pregabaline (300mg)
Ernstige zenuwpijn door beschadigen zenuw door mislukte operatie

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum