Ervaringen met Lyrica

pregabaline

Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (190 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

23-03-2023 | Vrouw | 53
Aangezichtspijn
Hield veel vocht vast Kwam kilo’s aan in korte termijn Kon er niet mee fietsen of autorijden, beperkte mij veel in mijn dagelijks leven . Bijwerkingen heftiger dan de kwaal.

01-06-2022 | Vrouw | 67
Aangezichtspijn
Na verwijdering brughoektumor (2002) heel veel last van stijfheid en dood gevoel linker helft gezicht en voortdurend een dicht oor alsof je of je gezwommen hebt en het water in je oor blijft staan. Ik werd er gek van. Uiteindelijk lyrica gaan gebruiken en het is over. Zonder lyrica, als ik per ongeluk het vergeten ben te nemen, komt de klacht meteen terug. Ik gebruik h[lees meer...]et al al 20 aar ! En ben het maar heel zelden vergeten te gebruiken. Ik kijk wel uit !

23-10-2017 | Vrouw | 42
Aangezichtspijn
Ik had er echt helemaal geen baat bij

12-04-2017 | Man | 65

04-03-2016 | Vrouw | 47
Aangezichtspijn
Lyrica schreef de neuroloog mij voor in verband met zenuwpijn in het aangezicht. Ik slikte 2 X daags capsule van 75 mg. Voor de pijn hielp het in enige mate echter de bijwerkingen waren enorm, terwijl de apotheek mij verzekerde dat er weinig wisselwerkingen zijn met andere medicijnen. Ik word ook behandeld met medicijnen in verband met bipolaire stoornis. Van Lyrica kwam i[lees meer...]k in 1 maand 10 kilo aan, terwijl ik niet meer at. Verder werd ik verward, depressief en toen ik wilde afbouwen, werd ik er zwaar suïcidaal van. Het is mijn mening dat Lyrica een medicijn is dat niet voorgeschreven moet worden aan mensen die ook psychiatrische ziektes hebben. In mijn mening is dat gewoonweg gevaarlijk. Ik heb doorgezet met het afbouwen, voor mij GEEN Lyrica meer!

09-01-2016 | Vrouw | 67
Aangezichtspijn
Lyrica is voor mij onmisbaar. Tegretol, Keppra werd ik erg ziek van, zelfs leverfunctie achteruit. Ik gebruik al jaren Lyrica van Pfizer, nu Sandoz gekregen wat voor mij slechter werkt en erg duizelig.

21-12-2015 | Man | 39
Aangezichtspijn
Aangezien mijn lichaam niet meer reageerde op gabapentine overgestapt op lyrica. In het begin leek dit te helpen maar na enkele dagen brak de pijn weer door. Na elke ophoging van de dosis hetzelfde liedje. De bijwerkingen waren ernstig: prikkelbaar, verlies van concentratievermogen, geheugenverlies (leven met de dag), onverschilligheid, spraakproblemen, sufheid. De bijwerk[lees meer...]ingen verminderden niet en de pijnaanvallen bleven. Ik had de keuze tussen arbeidsongeschikt met pijn of gewoon werken en leven met pijn. Voor het laatste gekozen en daarom rustig afgebouwd tot nul. Toch flinke afkickverschijnselen gehad die heel langzaam verdwenen in de weken na de laatste dosis. De vierde dag na de laatste dosis was een hel met veel griepverschijnselen en heftige pijn. Daarna verdween de pijn. Niet verdragen van drukte en geheugenverlies bleven het langste aanwezig. Ik noem dit geen medicijn maar gif!

25-07-2015 | Man | 74
Aangezichtspijn
ik kreeg herpes soster aan de linkerzijde van mijn gezicht, omdat ik waardeloze pijnstillers had van de huisarts, paracetamol en tramadol, heeft mijn oogarts lyrica voor gesteld aan de huisarts. dit werkte fantastisch, geen pijn meer, blijf dit gebruiken en probeer weleens een dag over te slaan.

12-05-2015 | Vrouw | 46
Aangezichtspijn
Heb sinds 11 maart lyrica, moest 27 maart stoppen, eerst met een en een week later met de laatste twee tabletten, dus april. En nu komt het, ben goed ziek ervan, misselijk, pijn aan de ogen, oren, geluid niet kunnen verdragen, bang, hoofpijn, niet slapen kunnen, moe, uitgeput, hart gaat van slag, meer pijn in het gezicht gekregen en kaak en tanden, geen licht kunnen ver[lees meer...]dragen meer buiten, ogen doen pijn, koude ringen, moeite met lopen, net of je evenwicht verliest. En nu komt het: de huisarts zegt dat het niet ken dat ik nu nog afkickverschijnselen heb. Ze zegt dat ik een angststoornis heb ontwikkeld, dus naar een psycholoog heengestuurd, omdat ik opeens ook bang ben geworden om naar buiten te gaan door dat medicijn. Nu loop ik naar ziekenhuis voor mijn hart foto gemaakt, een kasje meegekregen om 24uur om te houden, nou zo pijn in mijn gezicht dat ze mijn norti

11-05-2015 | Vrouw | 46
Aangezichtspijn
Lyrica is aan mij voorgeschreven ivm aangezichtspijn. De werkzaamheid is matig. Als ik het combineer met Tramadol wel beter. Echter heel veel bijwerkingen. Ik zwel op als een ballon. Kom er erg van aan. Heb last van hartkloppingen , trillende handen, praten met dubbele tong, moeite met woordvinding e.d. Wil eigenlijk stoppen, maar heb geen alternatieve medicatie en mijn ne[lees meer...]uroloog is maar matig ingevoerd in deze materie. Dus ook geen goede gesprekspartner in deze. Lastige situatie.

06-05-2015 | Vrouw | 45
Aangezichtspijn
Kreeg lyrica naast mijn topamax die ik heb voor de migraine voor de zenuwpijnen in hoofd en aangezicht, eerste week ernstige evenwichtsstoornissen en draaiduizeligheid, daarna ook tussendoor erg dronken gevoel, werd zieker en zieker, alle medicijnen gestopt, bleek ernstige verstoring van het zenuwstelsel te hebben door de lyrica, medicijnvergiftiging, 2 weken ernstige ondr[lees meer...]agelijke zenuwpijn aanvallen in hoofd en gezicht gehad door het stoppen met de medicatie, de evenwichtsstoornissen nemen nu eindelijk pas af en de pijn is er nog hoewel minder ernstige aanvallen ernaast. geen lyrica meer, wat een troep, nu op zoek naar wat anders wat de pijn kan verlichten, maar eerst helemaal schoon worden zodat mijn centrale zenuwstelsel hopelijk weer kan herstellen.

12-04-2015 | Man | 62
Aangezichtspijn
Na jarenlang gebruik van Lyrica is mij door de neuroloog een steeds hogere dosis voorgeschreven. 4x 's ochtends en 4x 's avonds. Een veel te hoge dosering! Met alle bijwerkingen vandien. Lusteloosheid, concentratieproblemen, vermoeidheid etc. Het effect werd steeds minder en afbouw was geen optie daar de pijn steeds feller terugkwam. Ik heb de knoop doorgehakt en heb mij o[lees meer...]p 1 mei 2014 laten opereren in het Elisabethziekenhuis in Tilburg door Dr Beute. De pijn is geheel verdwenen en na een afbouwperiode van de medicatie van 2 weken, was ik ook van de Lyrica verlost. Deze stap had ik eigenlijk al jaren geleden moeten zetten. Lyrica heeft een enorme invloed op je dagelijks functioneren. Het werkt niet verslavend, maar is steeds minder effectief. Aangezichtspijn?.......niet mee blijven aanmodderen maar zoek een specialist op voor een second opinion.

11-04-2015 | Man | 58
Aangezichtspijn
gebruik 2x daags 2 Lyrica 150 mg al ruim 1 jaar, de effectiviteit begint nu ziender ogen af te nemen, de bijwerkingen zijn dikke benen, vocht vasthouden, slecht slapen, vermoeid, loop met gedachten rond om me zelf te verminken.

05-04-2015 | Vrouw | 47
Aangezichtspijn
Ik gebruik dit medicijn nu bijna 2 jaar en moet alsmaar hoger gaan met de dosis om het gewenste resultaat te bereiken. Dit is de laatste maanden snel gegaan. Ik heb dan ook meer stress gehad. Toch is dit een prima pijnstiller voor zenuwpijn. Maar er terug van af geraken is een andere zaak. Van zodra ik de dosis verminder komt mijn pijn onmiddellijk en nog medogenlozer teru[lees meer...]g. Dit middel remt ook mijn angsten en terughoudendheid. Ik krijg dus problemen met depressiviteit en futloosheid. De beste manier om af te kicken is in een psychiatrische afdeleing in een ziekenheid. Doch hier zit een addertje onder het gras dat de meeste hospitalisatieverzekeringen dit niet vergoeden. Het hangt af van welke ziekte of opnamenoodzakelijkheid de behandelende arts opgeeft. Afkicken valt onder medicijnenmisbruik en dat valt dan weer onder destructief handelen en dan weer onder zelfmoordneigingen en dus wordt dit een hopeloze zaak voor een terugbetaling te krijgen. Maar desalnietemin het medicijn op zich is zeer werkzaam. Ik heb wel een aantal erntige bijwerkingen die niet weg gaan en dat is het uitblijven van mijn maandstonden en het scheuren en breken van mijn nagels.

20-02-2015 | Vrouw | 58
Aangezichtspijn
Helpt bij aangezichtspijn en ook andere neuropathische pijnen

11-02-2015 | Vrouw | 66
pregabaline
Aangezichtspijn
Zou niet zonder kunnen, alleen 30 kg aangekomen is heel vervelend.