Lyrica

Lyrica, pregabaline

Arjen Walstra (26-04-2013)

24-09-2018

Chronisch pijnsyndroom

Chronische pijn in bekken gecombineerd met onderrug. Neem al vrij veel pijnstillers en heb op de duur niet echt veel levenslust hierdoor. Lyrici werkte heel goed toen ik 1x per dag 75 Mg nam... gewoon weer zin in het leven, minder pijn, van zodra ik er een tweede maal dezelfde dosis bijnam : effect volledig weg, ik zit nu aan 2x 150 Mg per dag, ik voel nog steeds niks, ik [lees meer...]zweet me gek, heb heel de dag hoofdpijn en om over de bijgekomen kilo’s maar te zwijgen, ik heb op eigen houtje eergisteren beslist mijn avonddosis terug op 75 Mg te brengen... voorbij hoofdpijn ! Zegt genoeg zeker hè
17-08-2018

Chronisch pijnsyndroom

De eerste 5 dagen, was ik heel erg duizelig, maar kon ik al wel voelen dat de pijn minder werd. Nu slik ik het al twee jaar, tot groot genoegen!
02-08-2018

Chronisch pijnsyndroom

Bekkenproblemen, niet opgelost na twee operaties aan hernia Momenteel zoektocht voor de meest positieve medicijnen. Ben in behandeling bij pijnkliniek te Gent. Lyrica wordt momenteel opgedreven, zien of ik het positieve effect dat ik een tweetal weken bij het begin van de behandeling had terug kan krijgen...
19-05-2018

Chronisch pijnsyndroom

In combinatie met nortrilen wordt de pijn onderdrukt tot een niveau waardoor je normaal kan functioneren. Er zijn altijd pijnpieken (vooral aan het eind van de dag) maar als ik dan 3 slokkn wijn neem zijn die ook weer weg. Ik ben na 10 jaar van 450 mg p.dag naar 300 mg per dag en probeer nu weer iets af te bouwen. De 450 mg had meer bijwerkingen dan de 300 mg. De bijwerki[lees meer...]ngen in het begin zijn sterk maar nemen af naarmate de tijd verstrijkt. Het is voor mij het enige medicijn gebleken wat helpt tegen de constant aanwezige pijn in mijn oor.
28-12-2017

Chronisch pijnsyndroom

Ooit voorgeschreven gekregen door pijnpoli. Zeer slecht voorgelicht mbt bijwerkingen daar. Op de pijn deed het wel wat, maar onvoldoende uiteindelijk waardoor chronisch aan de opiaten nodig bleek.. Daar heb ik overigens veel minder last van. Omdat ik in die tijd tgv een operatie erg veel zenuwpijn kreeg heb ik lyrica 1,5 jaar nodig gehad maar zo snel het maar enigszins kon[lees meer...] die lyrica zo snel mogelijk afgebouwd. Ik vond het een hel dit middel. Kort na stoppen kreeg ik uit mijn omgeving al reacties van je bent weer helder, voor mijzelf zeg ik echt NOOIT meer. Enige positieve effect, ik sliep er goed op.
12-05-2016

Chronisch pijnsyndroom

Ik ben in juli 2009 geopereerd aan mijn linkerknie, dit is niet goed gegaan. Daarop ben ik januari 2010 wederom geopereerd en dit was enigszins wel goed gegaan. Op de dag dat ik mocht gaan revalideren, werd er een fikse hernia geconstateerd doordat ik ± 9 maanden op krukken heb gelopen. Ik werd naar voren geschoven en ben toen in mei geopereerd aan mijn rug, waar men een[lees meer...] deel wervel en tussenwervel verwijderd heeft. Ik ben toen daags daarna naar huis gestuurd, terwijl ik een 4-tal dagen zou moeten blijven in het ziekenhuis. Thuis aangekomen was het bed van de thuiszorg nog niet aanwezig en heb vanaf dag 1 véél te lang moeten zitten (3 uur in rolstoel en auto). Conclusie: ik heb een nabloeding gekregen en heb hierdoor zenuwbeschadiging opgelopen in mijn rug, met gevolg dat ik nu chronische pijnen heb en met 600 m/gr Lyrica p/dag mijn dag volmaak. doordat ik veel medicatie slik, namelijk: "Lyrica - Ropinirol - metformine - atorvastatine) heb ik er allerlei nevenwerkingen erbij gekregen. Mijn geheugen en tijdsspanne kloppen niet meer, haal gebeurtenissen en data + tijd door elkaar. Concentratie is weg en een fatsoenlijk gesprek voeren en dan ook onthouden is niet meer. 3 à 4 rustmomenten p/dag van 1 uur (liggen). Ook drukke massamenigten en verjaardagen met veel mensen is een crime, want daarna een slechte nacht. Doordat ik voorheen op de vrachtwagen zat en nu thuis, is er dus ook suiker en cholesterol erbij gekomen. Al bij al, heb ik baat bij Lyrica dat ik mijn dag kan doorkomen. Maar wel met veel bijverschijnselen en beperkingen.
27-03-2016

Chronisch pijnsyndroom

ben in 1995 van de trap gevallen, heb 2 herniaoperaties gehad in 6mnd tijd. Om het kort te vertellen beide operaties mislukt, daarna nog rizblock behandelingen gehad, wordt je been bloed leeg gemaakt voor even, want ze hadden ook toen het vermoeden van posttraumatisch syndroom.. maar goed achteraf hielp er niets... voor de pijn kreeg ik eerst tramadol, maar goed na jaren g[lees meer...]ebruikt te hebben, hielp dat niet meer.. toen overgegaan op oxycodon & oxynorm... en daar heb ik sinds 2 maanden 6 x 75 per dag Lyrica bij, want ik werd gek van de zenuwpijn in mijn been en voor mij is het tot nu toe een wondermiddel heb er ontzettend veel baat bij.
24-03-2016

Chronisch pijnsyndroom

Ik gebruik het sinds okt 2015 voor zenuwpijn icm oxycodon. Ik slik 2xdaags 150 Mg en 3x daags 10mg oxycodon. Dit alles na 4 rugoperaties . Ik heb weinig last van bijwerkingen alleen ben ik in een korte tijd meer dan 15 kg aangekomen. Wat ik als enorm vervelend vind als vrouw van 45 jaar. De kilo's zijn er ook niet af te krijgen doordat ik minder tot zeer weinig kan be[lees meer...]wegen.
14-03-2016

Chronisch pijnsyndroom

Na een val van de trap, heb ik een chronisch pijnsyndroom ontwikkeld. Daarvoor gebruik ik nu Lyrica en Oxycodon. Tevens gebruik ik daar diazepam voor.
09-02-2016

Chronisch pijnsyndroom

Door een ernstige dubbele torsi scolliose krijg ik steeds meer beklemmingen in de ruggengraat en ribbenkast. Hier door steeds meer pijn. We proberen nu met Lyrica de pijn wat beter te beheersen.
24-12-2015

Chronisch pijnsyndroom

Kompleet stoned mix tramadol met lyrica. U bent 100% afgekeurd met deze medicatie geen geheugen compleet waus. Waarom bent u 100% afgekeurd, omdat 2x zware medicijnen, Tramadol en Lyrica en dus 2x Gele sticker is ROOD. ps U staat zwaar onder drugs. Afkicken na jarenlang gebruik, ik heb er als een junk bij gelopen. Dit zijn Pijnveroorzakers. Al die jaren ben ik kwijt, bedan[lees meer...]kt hiervoor. Mijn pijn is nu 4 was 8. Dit na zwaar littekenweefsel na 2 opvolgende hernia operaties, recidief hernia. Binnen 3 maanden weer geopereerd, pas dus op welke technieken er toegepast worden mensen, geen klassieke hernia operaties maar PTED.
31-10-2015

Chronisch pijnsyndroom

Door een langdurige knieblessure met veel pijn voorgeschreven gekregen. Medicijn nu 1x ingenomen. Maar veel last van de bijwerkingen. Vind het een rotmiddel. Zou het liefst direct ermee stoppen.
06-08-2015

Chronisch pijnsyndroom

dit is de beginfase maar meteen al TOP !

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum