Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

28-03-2019

08-02-2018

Polyneuropathie

Ik schrik me kapot vandaag. Ik slik al een tijd, in overleg met de huisarts, 3x 450 mg/dag lyrica icm 3 x 150 mg zaldiar per dag. Het recept was 3 x 300 lyrica en 4 x 100 zaldiar. Zaldiar = 75 ,% tramadol en 25 % paracetamol. Bijwerkingen zijn er volop, belangrijkste is vergeetachtigheid. Belde gisteren de huisartsassistente ineens dat lyrica maar 3 x 300 mag zijn, ik vraa[lees meer...]g hoe dat zit, krijg ik reactie van pijnarts (geweldige kerel!!!!) dat 600 mg lyrica per dag het max is. Teruggaan naar 900 gaf al direct merkbare verergering. Wat nu te doen? Wat kunnen de gevolgen zijn van die veel te lange blijkbaar veel te hoge dosering?
15-08-2017

Polyneuropathie

Een raar middel waar ik heel ziek en misselijk van werd. Dat leek me dus niet de bedoeling. Deed niet wat het moest doen, nl pijnbestrijding. Voor mij nooit meer
12-08-2017

Polyneuropathie

Ik ben vorig jaar gestopt door bijwerkingen. Was zo duizelig. Daarna gabapentine en carbamazepine gebruikt. Niet tevreden. Nu met 25 MG per keer opgebouwd en voila. Geen bijwerkingen! Zit nu op 2 x 75 en moet nog verdubbelen. Neem ik weken de tijd voor. Te erge pijn bestrijd ik met emla crème tussendoor. Wel zijn mijn gehoor en zicht behoorlijk verslechterd. Blijkbaar komt[lees meer...] dat door die op ine eindigende meds. Zoeken ze nog uit. Bouw dit heeel langzaam op en af om de Lyrica hel te voorkomen.
12-04-2017

Polyneuropathie

Gebruikte al jaren 1x per dag 150mg voorgeschreven door de neuroloog, die er gelijk bijvertelde dat er geen enkel medicijn tegen neuropathie in de benen en voeten bestaat. Maar om de nachten beter door te komen hielp het wel wat, na het jaren te hebben geslikt was de werking er van minimaal geworden. Bij een bezoek aan de internist kwam het ter sprake, hij stelde voor om e[lees meer...]en dubbele dosis te proberen, [2x daags 150mg] dat werkt wel weer, slaap stukken beter maar gezien de bijwerkingen neem ik het niet in als ik ga autorijden. Mijn bijwerkingen: suf, slaperig, draaierig, afwezig, controle verlies, alsof er watten in mijn hoofd zitten.
20-02-2017

Polyneuropathie

sinds oktober neuropathie aan de voeten en in de kuiten. Is ontstaan door het gebruik van simvastatine. Begonnen met Amitriptyline, maar hier werd ik erg slaperig van. Sinds het gebruik van Lyrica, tesamen met Tramadol, zijn de klachten dragelijk. geen bijwerkingen
08-05-2016

Polyneuropathie

Ik heb als diagnose dunne vezel neuropathie en poly neuropathie. Dit gaf erg veel verschillende klachten, maar de diverse soorten pijn waren het meest aanwezig. Ik gebruikte zelf via de huisarts tramadol en paracetamol. Met onvoldoende resultaat. Ik kwam bij de neuroloog en kreeg daar lyrica voorgeschreven. Eerst 2x daags 75mg, maar daar merkte ik niets van. Daarna dosis [lees meer...]verdubbeld, maar nog matig resultaat.
10-04-2016

Polyneuropathie

Prima medicijn qua effectiviteit, echter wel wat bijwerkingen welke langdurig redelijk sterk aanhielden, welke ivm langdurig gebruik minder gewenst. Echter pijnstillende werking prima.
09-04-2016

Polyneuropathie

Enkele jaren geleden werd er voor een medische reden een EMG genomen. Deze toonde o.a. een polyneuropathie graad 4 aan. De pijn en ook voosheid in voeten en benen waren al langer aan de gang maar omdat ik een chronische rugpijnpatiente ben en hiervoor een morfinepomp heb + andere pijnstillers en medicijnen + alle dagen minstens één spuit morfine of één caps Oxynorm, werd [lees meer...]niet aan polyneuropathie gedacht, tot op de dag van de EMG... De huisarts heeft onmiddellijk Lyrica voorgeschreven à rato van 600 mg per dag. De pijn in mijn voeten is voor +/- 50% verdwenen, de voosheid verergert en ik heb hoe langer hoe meer last van slapen... Ik spreek hier niet over de chronische lagerug pijnen e.a. Ben benieuwd hoe het de rest van mijn leven verder moet. Ik kan mij nog moeilijk alleen behelpen. Ik heb hulp van verpleging, poetsdienst, strijkdienst, en vooral mijn echtgenoot die mij dag en nacht helpt.
27-03-2016

Polyneuropathie

Had eerst lichte brandende benen en armen. Dat werd steeds erger. Mijn kleding deed zeer, was net of ik schokjes stroom kreeg. Mijn huisarts die ik eerst had gooide het op spanning, had ook heel veel hartkloppingen met overslag, dus ik dacht het kan wel. maar geloofde het niet echt, ben toen teruggegaan naar de cardioloog en heb met een holterkastje gelopen en ja had over[lees meer...]slag en kreeg medicijnen. ben overgestapt naar een anderen huisarts en bleek dat ik neuropathie had, met deze medicijnen gaat het nu beter, maar het is niet over maar wel dragelijk. heb het ook in mijn handen, dat is wel erg lastig en zeer pijnlijk.
21-03-2016

Polyneuropathie

Ik heb een maand lang 1 X 75 mg gebruikt voor de nacht. In die tijd duloxetine en 25 mg seroquel afgebouwd die ik eerst gebruikte tegen de pijn en om te slapen. Lyrica werkt zoveel beter. Ik smeer ook emla op mijn voeten, als de pijn door de lyrica breekt. Nu in de ochtend 75 mg en avond 2 X 75mg. Beetje loom is enige bijwerking. Bevalt me wel. En de tandarts bezoeken is[lees meer...] zoveel minder pijnlijk. Onverwachte meevaller.
14-03-2016

Polyneuropathie

Werkt redelijk. Door lyrica kan ik dagelijks functioneren. Kan niet 1x overslaan, want dan word je redelijk licht in het hoofd. Ook alcohol gaat niet goed in combinatie met dit middel.
03-02-2016

Polyneuropathie

Ik had vreselijke dikke benen, gevoelloze voetzolen (op watten lopen), heel veel pijn, alsof benen in brand stonden, kon niets om benen verdragen (beddengoed, sokken e.d.). Toen naar vaatchirurg en die besloot 2 x daags 4 tabletten Lyrica voor te schrijven, en dat hielp geweldig! Benen werden minder pijnlijk, en niet meer dik, maar wel enorm last van bijwerkingen, eerst eu[lees meer...]forisch, een ''high'' gevoel, naarmate de weken vorderden, nam dat af en werd ik erg kortademig, bang, benauwd op de borst en dacht dat ik doodging door te weinig zuurstof, dat werden al snel hyperventilatie aanvallen, zo erg dat in 3 dagen alles is afgebouwd tot 0 tabletten, dat was zeer verstandig, want ik kon weer normaal denken en geen hyperventilatie meer gehad, benen nooit meer last van gehad; een pluspunt, maar vanwege bijwerking wil ik dit evt. in toekomst nooit meer en raad het mijn omgeving ten zeerste af!
15-01-2016

Polyneuropathie

Mijn man kreeg last van black-outs die ong. 4 seconden duurde en dat min. 5 keer per 24 uur, tevens kreeg hij problemen met praten, slikken en ademen. Na 5 maanden(veel te lang gewacht) naar de dokter gegaan. Na 6 maanden lang allerlei specialisten zonder resultaat gehad te hebben is hij gestopt met Lyrica, na 5 weken zonder medicijn waren de black outs en andere bijwerki[lees meer...]ngen verdwenen, voor ons genoeg reden om te zeggen dat deze veroorzaakt werden door de Lyrica. In het begin al gevraagd of het de Lyrica kon zijn, op dat moment gebruikte hij dit medicijn ong. 4 maanden waarvan 1 maand 2 tabletten, omdat het medicijn steeds minder hielp uiteindelijk naar 4 tabletten gegaan, niet wetende dat dit medicijn alle ellende veroorzaakte. Bijwerkingen werden bij de 4 tabletten niet erger.
10-12-2015

Polyneuropathie

Voorgeschreven gekregen voor neuropathie in voeten na chemo. Had geen enkel effect maar zorgde dat ik me voelde alsof ik in een cocon zat. Alles ging langzaam langs mij heen. Zeer moe, duf en afgevlakt. Afgebouwd en uiteindelijk gestopt.
24-11-2015

Polyneuropathie

geeft bijwerking, maar zolang de voordelen opwegen tegen de nadelen blijf ik dit middel gebruiken. Ik kan weer zo goed als pijnvrij bewegen

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum