Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

04-05-2015 | Man | 48
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik wil iedereen waarschuwen voor dit medicijn. Ik heb het bijna 5 jaar gebruikt in druppelvorm. Heel langzaam kreeg ik vreselijke klachten, zowel lichamelijk als psychisch. Ik had geen idee dat het aan het medicijn kon liggen. Geen enkele arts heeft er ooit iets over gezegd. Geheugenstoornissen, depressie, pijnlijke spieren, maag en darmproblemen, oogproblemen, gewrichtspr[lees meer...]oblemen, agressie etc etc. Ik heb jaren in een roes geleefd en gedacht dat ik voor altijd ziek zou blijven. Door goed te zoeken op het internet van alles te weten gekomen over dit medicijn en wat niet in de bijsluiter staat. Maar de bijwerkingen zijn heel ernstig bij langdurig gebruik. Je kunt er zelfs dementie door krijgen. Ik ben vorig jaar gestopt met een afbouwschema en nog steeds ben ik niet de oude. In het begin vond ik het een fantastisch medicijn, langzamerhand sloopt het je. Je wordt een junk zonder dat je het weet. Afbouwen is vreselijk moeilijk maar het kan wel. Schrik niet van de heftige ontwenningsverschijnselen. Na langzame afbouw voel je je na maanden pas beter. Maar het is het waard!

03-05-2015 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik heb deze gekregen tegen epilepsie, 's morgens krijg ik depakine 500 Mg en 's avonds rivotril. De eeg was schoon, maar toch wijzigde ze de medicatie. Ik werd neerslachtig. Zelfmoordpogingen gedaan. Ik val steeds om en ben zeer prikkelbaar. Elke dag zie ik het leven niet meer zitten. Het lijkt alsof je continue gedrogeerd bent en niet zelf kan denken. Ook heb ik dromen wa[lees meer...]arvan ik niet weet of ze echt gebeuren. Geheugen is zeer slecht waardoor het praten erg achteruit gaat. Ik ben op eigen initiatief nu gestopt, omdat het je leven kapot maakt, je bent niks meer waard, steeds moe en ga je slapen. Ik weiger dit medicijn.

05-03-2015 | Vrouw | 38
MS (multiple sclerose)
het is een slaapmiddel en een spierverslapper tegelijk. langdurig gebruikt. achteraf bleek dat ik afhankelijk was geworden. het medicijn blijft 80 uur in je lichaam. dagelijks gebruik veroorzaakt een stapeleffect. het werkt dus 24/7 als je het elke dag neemt. je bent voortdurend verdoofd. als een junkie. je leeft door een waas. neemt beslissingen die niet bij je hor[lees meer...]en. met dit medicijn stop je niet zo maar. het is een zwaar ontwenningsproces. dat wist ik niet. cold turkey gaf vreselijke onttrekkingsverschijnselen. een nachtmerrie. begin er nooit aan. never. je valt omlaag tot een regelrecht junkiebestaan.

02-03-2015 | Man | 61
clonazepam (2mg)
Zeer verslavend probeer nu met huisarts af te bouwen maar dat valt zwaar tegen. Afkicken is afschuwelijk onrustig, hyperventileren, pijn in spieren erg trillen een en al ellende ik hoop dat het vlug wat beter gaat.

15-02-2015 | Man | 82
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na 3 jaar minder last maar toename van vreemde bijwerkingen , geen zin meer drift toch regelmatig last van krampen . Ga in overleg met huisarts middel afbouwen

02-01-2015 | Vrouw | 49
clonazepam
Hallo, Zat sinds april aan dit medicijn met vreselijke bijwerkingen. De klok rond slapen overal spierpijn en dood moe..niet voor uit te branden. Alles in mijn lijf voelde zwaar. Ik kreeg voor de nacht 2x2 mg nu blijkt dat ik te veel van dit middel heb gekregen en ben nu aan het afbouwen zit nu sinds 30 december op 3 mg en 13 januari ga ik naar 2 mg Nu is mijn conc[lees meer...]lusie dat dit raar spul is..kom slecht in slaap heb nog meer spierpijn...kan mijn armen niet aan het stuur van de fiets houden , zo,n pijn doet het. En mijn stemming is ook niet al te best...snel geïrriteerd en zo veel huilen en onrust en trillen. Herkent iemand zich hier in? Ik hoop het wel want dan ben ik niet de enige...enig idee hoelang dit nog gaat duren voordat ik weer een beetje mij zelf ben? Dit is echt niet leuk zo Alvast bedankt Groet, Diana

06-11-2014 | Man | 51
clonazepam
Dit is levensgevaarlijk spul! Als ik had geweten wat dit uiteindelijk met je doet, was ik er nooit aan begonnen. Ik heb het jaren gebruikt en kreeg last van allerlei dingen, met name extreme vermoeidheid en spierproblemen en ademhalingsproblemen. Zolang je het gebruikt heb je het niet door. Totdat je wilt stoppen. Dat is echt de hel! NOOIT maar dan ook NOOIT coldturkey sto[lees meer...]ppen. Gebruik het afbouwschema van benzo.uk.org en hou jr daar strikt aan. Na langdurig gebruik wordt je echt gek als je ineens stopt. Het is niet te beschrijven door welke hel je moet als je gaat stoppen. Ik ben nu afgelopen oktober 2014 gestopt na afbouw van 7 maanden! Het heeft m'n hele zomer verknalt en ik voel me nog steeds depressief maar de wil om van deze troep af te komen is groot. In amerika heet het Clonopin. Tik maar eens in op youtube en google "withdrawal Clonapin". Zonder dat je het weet ben je een echte junk. Het is nog erger dan afkicken van Heroine of cocaine. Daar ben je in een paar maanden vanaf. Dit kan jaren duren voordat je weer enigszins normaal bent. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN! ZEER maar dan ook ZEER verslavend! In het begin fantastisch, maar het keert zich absoluut tegen je. Voor iedereen die wil afbouwen of al bezig is met stoppen: ik weet waar jullie doorheen gaan. En mijn gedachten zijn bij jullie. Het is echt een veel te potente benzo en artsen weten het niet. 1mg clonazepam is equivalent aan 10 mg diazepam. Dus erg sterk dit spul en de halfwaardetijd is kort, waardoor je overdag rare dingen gaat doen.

14-08-2014 | Vrouw | 40
clonazepam
Ben platgegooid in 1998 met dit middel terwijl mijn klachten waarschijnlijk zijn ontstaan door te snelle ophoging van thyrax hormoon (mijn speculatie). Het hielp heel goed maar toen de verslaving intrad hielp het niet meer en ging het tegen me werken want tussen de doseringen door kreeg ik al onttrekkingen zonder dat ik minder of meer gebruikte dan voorheen, op een gegeven[lees meer...] moment werd dit zo erg dat ik niet meer kon functioneren en eigenlijk terug bij of of nog erger af was want je verliest je concentratievermogen totaal. Zeer verslavend!!! Ook als je niet afbouwt krijg je op een gegeven moment klachten, na gebruik van ongeveer 1-2 jaar. Pas op ajb met dit spul, probeer het te vermijden als het kan. Het heeft me 4 zware jaren gekost om af te kicken met behulp van valium, overgezet van 4 maal 0,5 rivotril naar 30 mg valium verspreid over de dag en dat langzaam afbouwen. Het is het zwaarste wat ik ooit gedaan heb, zelfs een latere afbouw van valium was niet zo zwaar als het stoppen met rivotril in die tijd. Niet meer slapen kunnen, 5 nachten niet slapen en in psychose komen, 4 jaar lang kwam alles zo sterk op me af, ik vraag me nog steeds af hoe ik het gedaan heb. Het was fijn dat iemand me hielp want ik werd ook nog veel angstiger dan ik ooit was geweest tijdens de afbouw, geluiden die hard klinken, erg overweldigend. Van alles ernaast moeten slikken om te slagen met stoppen; langwerkende anti epileptica, anti psychotica, anti depressieva, pijnstillers (codeine). Dit is een anti epileptica, onderschat dat niet, artsen schrijven het voor bij andere klachten zoals angstklachten maar dat vind ik geen goede zaak.

30-07-2014 | Vrouw | 35
clonazepam (2,5mg/ml)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Begin er aub niet mee! Het is echt heel verslavend en je geraakt er bijna niet meer vanaf.ik heb het toen in de tijd gekregen voor onrustige benen s'nachts en neem het nu al een jaar of 16 en ben het gedurende 6 maand aan het afbouwen.Dit gaat echt met heel veel ontwenningsverschijnselen en het is echt niet gemakkelijk.Ik slaap amper,heb heel veel jeuk, hoofdpijn, concen[lees meer...]tratiestoornissen, oorsuizingen, gevoelige ogen, misselijk, en ga zo nog maar een paar bladzijden verder. Maar ik val nog liever dood dan toe te geven aan deze verslaving. Dus,begin er niet aan en er zal wel een ander alternatief zijn dan dit.

10-01-2014 | Man | 8
Epilepsie
Mijn zoontje heeft epilepsie sinds hij 1 jaar oud is. Na diverse medicatie te hebben geprobeerd, is er naast Lamictal en Topamax ook Rivotril bij opgestart. Een zoektocht naar de juiste medicatie dus. Na jaren zoeken, gingen we naar een andere specialist, die ons aanraadde Rivotril af te bouwen. Nu het afgebouwd is, hebben we een heel ander kind. Voorheen dachten ze aan ad[lees meer...]hd, concentratieproblemen en hij vertoonde moeilijk gedrag en op school ging het niet vlot vooruit. Na de afbouw is hij rustiger, kan zich beter concentreren en maakt eindelijk vorderingen op school. Hij is vrolijk en zijn gedrag is top. Verschrikkelijk om te beseffen wat dergelijk medicijn met jouw kind kan doen!!

13-02-2021 | Man | 71
clonazepam (2mg)
Zeer verslavend , kan er niet meer zonder. Zou willen afbouwen , maar is zeer moeilijk. Als ik ze vergeten ben dan begin IK te zweten . Zou willen stoppen en vervangen door een ander medicijn of natuurproduct.of witproduct.

23-11-2013 | Vrouw | 45
clonazepam
Voor mijn CRPS type 2 heb ik al heel wat medicijnen gebruikt. De laatste die ik erbij kreeg was Rivotril voor de heftige spierkrampen / spasmen. Ik word er wel erg slaperig van (plusminus 30 min. na inname) maar de krampen / spasmen worden er vooralsnog niet minder van. We blijven hoop houden ...

10-06-2013 | Man | 39
Epilepsie
Ik neem al jaren rivotril zij het in lage dosis omdat ik heel alert ben voor verslaving, ik ben hier ooit mee gestart omdat ik oftewel als gevolg van de anti-epilleptica die ik neem oftewel als gevolg van epilepsie die ik heb s'nachts nogal veel spiertrekkingen heb die me wakker houden. De eerste 5 jaar kon ik me behelpen met sporadisch clonazepam gebruik. Ondertussen hang[lees meer...] ik ondanks de zeer lage dosis, waarvoor ik moeite moet doen om ze zo laag te houden er volledig aan. Het werkt nog amper tegen de spiertrekkingen, maar als ik afbouw (hoe langzaam ook ) krijg ik op een gegeven moment paniek aanvallen tot en met flauwvallen toe. Ik kan gewoon niet minder dan 8mg nemen, en zelfs deze lage dosis leid er toe dat ik soms niet voor 12u s'middags functioneer. Afblijven...op termijn zeer verslavend...mijn concentratie heeft er ook onder te leiden, ik krijg ruglast omdat mijn spierspanning niet is zoals het hoort. Volgens mij kan je nog beter cannabis gaan gebruiken, je zou kunnen argumenteren dat dat drugs zijn. Maar laat je niet wijsmaken dat andere medicatie dat niet is. De reden dat je benzo's en SSRI geleidelijk moet afbouwen is omdat je in essentie een junk bent.

27-03-2024 | Man | 45
clonazepam (0,5mg)
Ben sinds vrijdag in een keer overgestapt van 2 keer per dag 0,5mg ochtend en avond naar 3 keer per dag ochtend middag en avond 5 mg diazepam Ging meteen mis begon met onrust in de ochtend inde middag kwam angst erbij in de avond allebei maar nam een halve mirtezepine van 7,5 mg en daarna nog een hele zolpidemtart 10 mg toen viel ik in slaap als een block Volgende ocht[lees meer...]end weer diazepam maar toen werd alles erger de onrust angst plus nog depressie somber en huilbuien in de middag toch verder gegaan met diazepam want psychiater zei dat terg gaan naar rivotril niet meer mogelijk is en moest het een week proberen vol te houden als het dan niet over is de dosis van diazepam verhogen maar het gaat met de uur slechter weet iemand of de overgang altijd lukt van rivotril naar diazepam en hoe lang deze ontwenning aanhoudt want kan helemaal niks doen geen tv kijke geen boek lezen ik heb dit in 2 uur tijd niet schrijven want kon me niet concentreren en wist af en toe niet meer waarover ik schrijf en moest af en toe effe liggen en dan weer verder graag iemand met ervaring hiermee advies ben je heel dankbaar voel alsof ik de enig ben en Niemand begrijpt me geen familie geen vrienden ze zeggen allemaal zoek afleiding maar het lukt niet met de gevoelens die ik heb de onrust en de slaperigheid dus a.u.b. als iemand kan helpen graag ben je heel dankbaar

01-09-2023 | Vrouw | 68
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Wordt ge toch dikker van en zeker buik

28-12-2022 | Vrouw | 36
Epilepsie
Ik kan op een of andere manier niet inloggen of jou reactie zien zou jij mij kunnen (...) ///RED Mijn medicijn.nl - om op een mening te reageren: het is nodig om een eigen account te hebben. wij zetten geen privé gegevens online - wij geven geen gegevens door //