Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

14-10-2020 | Man | 39
clonazepam (0,5mg)
Ik heb ervaring met verschillende benzodiazepines in de voorbije 20 jaar, vooral met Xanax en Rivotril, toevalligerwijze de 2 krachtigste, met Rivotril op stip nummer 1 als krachtig. Ik zou heel graag mijn ervaringen in het gebruik van Benzodiazepines delen met anderen, omdat ik denk dat ze heel nuttig kunnen zijn. Benzodiazepines zijn in feite producten die enkel dienen v[lees meer...]oor kortdurend gebruik en van zodra je ze voor een iets langere periode neemt, bvb 2 weken, treedt er al gewenning op en is het effect ook weg. Het grote nadeel is dat je er dan niet zo makkelijk meer van af komt, dus wees daar gewoon goed bewust van. Ik zou het iemand aanraden om te nemen als je bvb 1 of 2 crisisdagen hebt en die wilt overbruggen, maar eigenlijk zou ik het gewoon bijna niet aanraden, aan niemand. Als je last hebt van angst of depressie, dan heb ik zelf heel goede ervaring met SSRI of SNRI, vroeger met Fluoxetine (Prozac), later ben ik succesvol overgeschakeld in een 2e depressie in mijn leven op Effexor. Het nadeel van die producten zijn dat het even duurt vooraleer ze werken, dat kan zelfs een hele tijd duren, wekenlang… en ze hebben ook bijwerkingen in het begin. Om die bijwerkingen te counteren zou bvb kortdurende inname van benzodiazepines een mogelijkheid zijn. Nog enkele tips i.v.m. benzodiazepines. Met de kennis die ik hierover opgebouwd heb, zou ik de zaken achteraf gezien anders aangepakt hebben, maar al doende leer je natuurlijk. Heel veel. Ik ben op een bepaald moment om te slapen Rivotril beginnen op doktersadvies. Ik heb trouwens een hele goeie psychiater, maar die weet ook niet alles en elk persoon is anders. De Rivotril heeft me 2-3 dagen beter doen slapen. Maar toen ik er maandenlang later wou van afkicken nadat ik het product misschien een jaar genomen had, heb ik er 9 maand over gedaan. Ik nam 0.5 mg en ik liet gelules maken van 0.49, 0.48, etc.. tot aan 0.01. Het was één van de meest verschrikkelijke periodes in mijn leven, die afbouw van rivotril…ik heb het gehaald, maar ik had ook een getuigenis van iemand gelezen met een gelijkaardig verhaal en dat heeft me ook enorm geholpen, vandaar dat ik dit hier ook deel. Ik heb me angstig gevoeld, depressief, ik werd bijna gek…rivotril wordt door Heather Ashton dan ook omschreven las ik later als het meest potente benzodiazepine product op de markt. Ik zou zeggen begin er niet aan. En als je eraan begint, weet gewoon dat afbouwen hiermee heel lastig is. Nog een aantal zaken die ik wil meegeven ivm het gebruik van benzodiazepines, in mijn geval dan Xanax is dat, als je dit product gebruikt, je niet zomaar mag switchen in hoeveelheden en ook niet in tijdstippen waarop je het product neemt. Je mag niet de ene dag 1 mg nemen en de volgende dag 0.5 mg en dan eens 0.75 mg. Ook niet de ene dag om 12u00 de andere dag om 11u00 etc… het zijn geen snoepjes ! als je benzo’s neemt, neem ze consequent op hetzelfde tijdstip in, ga niet zomaar van dosis veranderen !! Je krijgt er namelijk heel erge bijwerkingen van, zoals toename angst, etc… Als je het neemt, wees gedisciplineerd en neem het altijd op hetzelfde moment en probeer niet zomaar je dosis te verhogen of te verlagen gelijk wanneer, maar in overleg met een arts. En denk ook na over de onderliggende oorzaak waarom je die benzo’s neemt, want als je die niet weghaalt, moet je jouw dosis alsmaar opdrijven en dan is het een straatje zonder einde. Dan is het beter dat je jouw steun zoekt bij een goede stabiele SSRI zoals Prozac, Seroxat, etc… En éénmaal je klaar bent om af te bouwen met benzo’s omdat het beter met je gaat, lees dan eens de Ashton Manual, die is ook in het Nederlands beschikbaar. Daar staan enorm veel tips in die heel waardevol zijn!

26-07-2018 | Vrouw | 54
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Omdat ik al vanaf mijn jonge jeugd slecht sliep en ik blijkbaar CVS had (gekregen?) schreef de specialist Rivotril voor om toch tenminste fatsoenlijk te slapen. Dat hielp. Wat ik pas onlangs uitvond (nadat ik reeds 4.5 maanden gestopt was): blijkbaar was het oorzaak van agressie in een asielzoekerscentrum en toen begreep ik plots... die onverklaarbare zelfmoord gedachten e[lees meer...]n - pogingen, de agressie... Ik was gestopt omdat ik onverklaarbare hoofdpijnen had gekregen en niets hielp. Ten einde raad stopte ik een paar nachten met Rivotril - en nam de slechte slaap erbij - en de hoofpijn bleef weg! De die hele Rivotril de deur uit. Ja, ettelijke weken 2 tot 4 uur per nacht geslapen, maar ik wilde doorzetten en dat is gelukt, sinds half juli slaap ik weer beter.

30-03-2018 | Vrouw | 66
Ademhalingsproblemen
[redactie mijnmedicijn: tekst weggehaald aangezien het geen ervaring met het medicijn betreft]

02-03-2018 | Vrouw | 55
Epilepsie
Ik heb alle soorten epilepsie overgehouden aan 9 beroertes en 1 TIA ik ben sowieso al chronisch vermoeid en met clonazepam rivotril is dat dubbel zo erger ik slaap alleen nog maar ik heb meer last van de bijwerkingen dan van mijn epilepsie als ik die 2 tegen over elkaar moet opwegen dus ben het inmiddels ook aan het afbouwen zelf ik. Ben eerst van 2 naar anderhalf gegaan t[lees meer...]oen naar1 tablet ik zit nu op een half tablet maar de stoffen hangen nog te veel in mijn systeem dat ik zelfs nu nog last van de bijwerkingen heb moe depressief non actief veel slapen hoofdpijn nog steeds nog steeds misselijk al met al gezegt een rot medicijn zou verboden moeten zijn het maakt een junkie van je waar ik woonde dachten dat ik een junk was omdat ik altijd afwezig en versuft over straat naar de winkel ging dat heeft mij besloten om het af te bouwen ja ik had en heb afkick verschijnselen zo voel ik me fit zo slaat het weer om in vermoieidheid dat ik me bed weer in kijk dat is toch geen leven meer ik lag 7 dagen alleen nog maar op bed geen sosciaal contacten zelfs net mn kids niet omdat ik alleen maar sliep of slaap ik slaap me leven voorbij heb doordat ik depressief ben van de rivotril zelfmoord neigingen ze moeten een ander middel zoeken met minder bijwerkingen

21-09-2016 | Man | 49
clonazepam (0,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
N.a.v. het Restless Legs Syndome heb ik Rivotril voorgeschreven gekregen. 0,5 mg tabletten in te nemen voor het slapen gaan. Begin augustus 2016 begonnen, eerste weken effectief en zo goed als geen problemen meer met in slaap vallen. Echter de oorzaak van de steeds erger wordende vermoeidheid en spierpijnen in voeten, benen, armen en schouders, denk u nu te moeten relater[lees meer...]en tot het gebruik van Rivotril. Door een toevalligheid dat ik niet tijdig bij de Apotheker geraakte, heb ik 2 dagen geen Revotril gebruikt, te weten dat langdurig stappen, trappen nemen, uit de auto stappen enz... op sommige momenten zeer pijnlijk en moeilijk was, kon ik deze ochtend zonder problemen de trap af, de avond ervoor moest ik me ook niet uit de zetel laten schuiven om op te staan en was ik al verrast, maar heeft me aan het denken gezet en ben zo terecht gekomen op dit forum. Hoop dat ik met deze de oorzaak van mijn spierpijnen en vermoeidheid gevonden heb, want was niet meer te verdragen, op aanraden van specialist staat er nog een fysiologisch en neurologisch onderzoek gepland, maar hoop met deze dat de oorzaak gevonden is. Te weten dat ik reeds 23 jaar diabeet ben en vreesde voor de mogelijke gevolgen zoals motorische polyneuropathie. Voor alle duidelijkheid heb ik maar 1 voorschreven verpakking van 50 tabletten Revotril gebruikt en hoop dat er op deze korte tijd geen ontwenningsverschijnselen zijn.

24-04-2016 | Man | 48
Trillen
Vroeger bij geboorte of zwangerschap een hersenbeschadiging gehad. Sinds mijn Thp plaatsing kreeg ik enorm last van trillingen in de spieren. Ook schoot mijn kop van de prothese er continu uit. Sindsdien slik ik rivotril 0,5 Mg tablet voor het slapen gaan. In 2015 beide heupen geheel gereviseerd en nog schiet de heup uit de kom. Dosering verhoogd naar 1 Mg voor het slapen[lees meer...]. Trillingen in spieren blijven en is sindskort ook overdag 0,5 Mg 's morgens. Medicijn geeft niet de werking waar het voor bestemd is. Inmiddels een anti luxatie brace op maat gemaakt. Op 18 mei word dit middel stopgezet ivm verslaving en geen effect!

18-03-2016 | Vrouw | 70
Tinnitus
Zware allergische reactie op slechts 0,25 mg. Zware hoofdpijn, zeer rode huid onderarm, hart- en oorkloppingen die tot op heden voortduren. Wat een gevaarlijk spul is dit. Ik las ergens op internet dat 5% van de gebruikers een allergische reactie hebben.

18-12-2015 | Vrouw | 47
Spierpijn
Zoals jullie in mijn vorige meningen kunnen lezen, nam ik 35druppels nu de 28ste sta ik 5m op o. Maar het blijft zwaar nog steeds de afkickverschijnselen, ik heb verschrikkelijke spierpijn, hoofdpijn, mijn hart dat ik zo voel overslaan, heb met een kastje gelopen nu dat ik weet dat het door de afbouwing komt, ben ik wat geruster want in het begin kreeg ik daardoor paniekaa[lees meer...]nvallen. Het rare gedoe dat ik gefikseert was op mijn mes en schaar dat is gelukkig al voorbij, was bang van mijn eigen. Heb veel last van stemmingswisselingen, vergeet nog erger dan vroeger, koorts maken snachts en overdag transpireren het warm hebben en dan het uiterste echt bevriezen, en zoals je ziet veel fouten schrijve,n soms het niet meer weten zelfs niet meer weten hoe ik dingen moet klaarmaken, echt niet te doen, geen lawaai en licht kunnen verdragen, soms als ik tv kijk is mijn zicht plots zo slecht kan ik niet eens de ondertiteling lezen, kan gewoon niet verder kijken, ik hoop dat dit alles snel voorbij zal gaan, ben tenslotte al 5m verder, ik hoop echt met onze ervaringen mensen zeker niet met dit medicijn starten groetjs

04-12-2015 | Man | 40
clonazepam (0,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
nadat ik niet meer op sifrol( pramipexol ) reageerde kreeg ik rivotril voorgeschreven, het werkte goedvoor de rls maar de bijwerkingen waren gewoon naar.ik moest ook in korte tijd snel verhogen om het onder controle te houden. ik raad het iedereen af is een naar medicijn.

03-08-2015 | Vrouw | 46
Spierpijn
zoals in eerde vermelde informatie nam ik 35 druppels ik stond al op 3 en ben nu sinds een week naar 0 gegaan ik had geprobeerd van 3 naar 2 en de volgende dag had ik al verschijnsels heb er terug 3 genomen ik was er niet klaar voor, ik heb dan de beslissing genomen ik wil dit niet nog 3 keer doorstaan en ben dus van 3 naar 0 gegaan. het is hard pijnlijk en zeer lastig maa[lees meer...]r zal blij zijn als ik er door ben hopelijk duurt het niet te lang, want ik ben dit zo moe ook omdat ik niets kan doen geen eetlust en toch moeten braken van alles een slechte smaak hebben en dan nog die stemmings wisselingen 1 voordeel ik durf tegen mensen die me te kort doen even men mening zeggen, voor de rest is het een hel als iemand mij informatie kan bezorgen hoelang de verschijnsels duren dat ik ergens iets weet dank u grtjs

30-06-2015 | Vrouw | 46
Spierpijn
hallo ik gebruik al bijna 5j rivotril 2,5mg druppels ik stond op 35 druppels toen ik hier alles las heb ik besloten te stoppen want ik moet al met maschien slapen, ik stopte 42 keer per uur met ademen nu zit ik met hartritme stoornissen sta nu op 3 druppels en ik voel me zo rot het 1ne moment zit ik mezelf uit te lachen en het andere ween ik, ik kan niets doen weet soms ni[lees meer...]et meer hoe ik moet koken doe alles verkeerd kan moeilijk schrijven dus niet op de fouten letten. bij de minste inspannig ben ik draaierig braken overgeven noem maar op jeuk moest bij dokter zijn om 10u ik had men moto buiten gezet ben opgestapt maar niet vertrokken want het gaat niet en wil nu geen ongeval krijgen moto rijden is men ontstress moment maar het lukt niet ik steek vanalles uit kan me meer konsentreren en handen singellen en slapen altijd, heb overal pijn ben nu aan het wachten op men dokter had nog een temperatuur van 34,8 ik hoop dat ik vlug van de verslaving af ben nu donderdag en vrijdag naar gent moet met kastje lopen vor hart weet niet of k de reis met trein zal aankunnen nu zeker met die hitte grtjs

26-06-2015 | Vrouw | 77
Gewrichtspijn
Denk aan alles maar denk nu dat het van dit medicijn komt. Alles blijkt verder in orde. Laat niemand ajb dit medicijn nemen. Alle pammen zijn voor mij uit den boze. Hoelang duurt dit. Duizelig, pijnen terug.

18-06-2015 | Vrouw | 34
clonazepam (2mg)
Zeer gevaarlijk medicijn. Niet langer dan 3 weken gebruiken. Heb ik helaas wel gedaan. Bijwerkingen zijn niet mals. Darmproblemen, maagproblemen, spierpijnen, wisselwerking met andere medicijnen is gevaarlijk. Zeer ernstig verslavend. Langdurig gebruik kan leiden tot een van de moeilijkste verslavingen. Afbouwen duurt maanden en maanden. Na afbouw heb je nog lange tijd las[lees meer...]t van depersonalisatie, fobieën, angsten (veel meer en ernstiger als voor het gebruik) geheugenverlies, fysieke klachten als spierpijnen in nek en schouders. Als ik de klok terug kon draaien... het is een hele sterke benzo. Vele malen sterker dan valium. Pas als je stopt merk je wat het met je lichaam heeft gedaan.

08-06-2015 | Man | 59
Oorsuizen
Ik heb dit middel gebruikt tegen oorsuizen na geluidstrauma.In het begin zeer ingrijpend dus je gaat allerlei kno artsen af om er vanaf te komen,Rotterdam,Gent,Antwerpen helaas zonder effect.Van al de pillen die ze voorschreven was dit nog wel de minst slechte,4 jaar geslikt voor het slapen gaan.ik viel wel snel in slaap maar het oorsuizen werd er niet minder van.Overdag s[lees meer...]uf loom en slaperig het ergste was dat ik na 4 jaar geen enkele seksuele prikkel meer had.Ben gestopt wat op zich al heftig was,trillen,dromen,angsten etc. ik ben er nu een jaar vanaf en voel me als herboren,ben weer mens in de beste zin van het woord,seksueel opzich alles weer perfect,voor mij nooit meer Rivotril.

07-06-2015 | Vrouw | 47
Epilepsie
Ik gebruik al vanaf mijn 12e Rivotril. Dit i.v.m. epilepsie. In eerste instantie schreef een neuroloog 2 mg voor samen met 500 mg Depakine. Aangezien ik complex partiële insulten heb, is de epilepsie moeilijk behandelbaar. Ik heb alle medicatie wat er is op dat gebied al gehad. Vaak ben ik bij de neuroloog geweest en deze kon mij dan niets bieden. We hebben toen de Rivotr[lees meer...]il opgehoogd. Van 2 mg naar 4. Van 4 mg naar 6. En van 6 mg naar 8. Toen wist ik nog niet dat dit gelijk staat aan 160 mg valium per dag. Nog maar net van bed en 's middags moest ik al weer liggen. Maar op een gegeven moment ben ik gaan afbouwen. Dit in overleg. Maar dat is veel te snel gegaan. In 2 weken tijd stond ik op nul. En dat heb ik geweten. Een cold turkey ....... Bijna alles wat je kunt bedenken kwam in één keer los. Spierpijn, angst, koorts, huilbuien en nog veel meer. Maanden heb ik in bed gelegen. Ik viel 15 kilo af. M'n haar is zo erg uitgevallen ..... het is nu nog niet zoals het voorheen was. Maar uiteindelijk, na die maanden, ging het beetje bij beetje beter. Ik werd een nieuw mens. En dat ben ik nog steeds. Blijf a.u.b. van die rotzooi af. Het is troep. Verslavend, ... uiteindelijk doet het helemaal niks meer. Maar stop je..... dan schreeuwt je lichaam om het spul. Je bent een verslaafde. En niet alleen met 8 mg. Ook met minder ...... Kijk uit !! En bouw maandelijks met een 8e deel heel langzaam af. Een tijdsbestek van een paar maanden, en dan gaat het goed. Nogmaals ..... Wees Voorzichtig !!!

31-05-2015 | Man | 57
clonazepam (1mg/ml)
Ik neem dit middel nu al 5 maand. De arts schreef dit voor om in te slapen. En dat samen met een AD. De arts schreef me zelf 3 mg voor. Gelukkig (?) nam ik maar 1 mg. Wat nog altijd 20mg diazepam is. Wist de arts wel wat hij voorschreef? Maar nu ik weet wat voor een gevaarlijk spul dit is, wil ik langzaam afbouwen. Maar dat zal niet zo gemakkelijk gaan. Bij een kleine ve[lees meer...]rmindering slaap ik maar 2 uur en voor de rest klaar wakker. Ook gloeiende ogen en het geluid wordt als storend ervaren. Bij vraag aan mijn arts of hij een afbouwschema wil opmaken, zegt hij dat ik daar nog niet sterk genoeg voor ben. Maar ook dat hij daar geen tijd voor heeft, want hij heeft immers nog een praktijk. Maar volgens mij weet hij ook geen raad. Op eigen houtje werken is spelen met vuur. Maar aan wie moet je raad vragen. Daarom wil ik zo vlug mogelijk afbouwen, maar vraag hulp en hoe zij het deden aan mensen die het geprobeerd hebben. Kan iemand mij helpen?