Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

24-12-2022 | Vrouw | 37
Epilepsie
Rivotril niet verkrijgbaar heeft iemand iets over De switch is niet fijn

26-02-2021 | Man | 25
Aambeien en vaatscheurtjes

29-07-2020 | Man | 19
clonazepam (2mg)
Ik begon 2 maanden geleden met xanax ook wel bekend als alprazolam dat deed ik niet regelmatig maar afentoe in 2 maanden tijd heb ik dat ongeveer 10x gebruikt. Onlangs ben ik begonnen met rivotril dat heb ik 4dagen achter elkaar gebruikt en ik begin me een beetje afhankelijk te voelen en bijwerkingen te krijgen zoals slaperigheid of juis slapeloosheidmaar het heeft me ook[lees meer...] wel geholpen tegen angst en depressie ik weet dus niet of ik het beste kan afbouwen of blijven gebruiken.

15-04-2020 | Man | 25
clonazepam (2,5mg/ml)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Het werkt top en ik gebruik dit al denk iets meer dan 10jaar ben in middels 25 alleen maak me langzaam wel zorgen. Ondanks dat het perfect werkt knaagt er een vraag... Hoe verslavend is dit? Ik vond het eerst boelshit maar nu ik meer druppels pak dan voorgeschreven merk ik dat het lastig is om weer me voor geschreven hoeveelheid te slikken. En ik merk dat anders de[lees meer...] werking gewoon minder wordt. Als ik een lange tijd minder pak dan gaat het opgevemoment goed maar niet gemakkelijk. Ik ga kijken of de dokter een alternatief heeft die mij tijdelijk iets anders kan geven zodat dit medicijn later weer optimaal kan werken met de voor geschreven hoeveelheid.

13-11-2019 | Vrouw | 62
clonazepam (0,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goed om in te slapen samen met stilnoct maar dit hielp niet voor rusteloze benen

26-09-2019 | Vrouw | 68
clonazepam (0,5mg)
angstaanvallen, hyperventilatie tot 25 aanvallen per dag sinds ik rivoltril gebruik heb ik evenwicht in mijn leven gevonden

28-05-2019 | Man | 30
clonazepam (2mg)
Ik krijg verschilende benzo's waaronder ook rivotril 2MG potjes. Door tolerantie werkt deze niet meer zoals het zou moeten, dit heb ik ook met mijn Valium 10mg. De Tranxene 50mg & Halcion 0.250 & Flunitrazepam 1mg & Xanax 2mg werken het beste. Ik wissel natuurlijk eens af tussen de benzo's maar ik laat het me wel nog allemaal voorschrijven. Dit is niet via een gewone huisa[lees meer...]rts maar via een specialist, daarom ook dus dit uitgebreid assortiment dat ik voor een goede geldige reden krijg.

05-06-2018 | Vrouw | 30
clonazepam (2,5mg/ml)
Een Godsgeschenk als je niet kunt slapen en gewone inslapers niet werken, wordt je heel rustig en vrolijk van, + je slaapt als een roosje op wolkjes, maar is echt verslavend ! heel moeilijk om van af te blijven, en de drang om steeds meer te nemen, ik probeer het enkel te nemen indien nodig, maar ben er als tiener jare lang verslaafd aan geweest, er mee stoppen is wel hel.[lees meer...] Maar als je niks slaapt is dit wel een geschenk, wel zware bijwerkingen, niet helder denken, extreem moe zijn overdag, niet uit bed kunnen, meer vergeten dan anders. Je hebt ook zeer weinig energie overdag.

18-02-2015 | Vrouw | 50
Aangezichtspijn
heb al 7 jaar last van aangezichtspijn, 4 operaties gehad met weinig resultaat. nu staan er nog 2 operaties te wachten. hoop dat dat een beetje helpt want van depijn kom ik nooit meeer af.

15-02-2015 | Vrouw | 21
Spierpijn
Mijn eerste ervaring met dit medicijn was niet zo goed. Mijn dokter zei 'hiermee zal je minder pijn hebben in je spieren' maar vertelde er niet bij dat het werkelijk een spierontspanner was. Ik superblij en heb het direct genomen, samen met mijn schoonmama gaan solden maar was volledig van de kaart. Ik had een blik die door alles ging. Ik besefte nog alles maar ik stond n[lees meer...]iet goed op mijn benen, later kwam ik thuis en heb goed geslapen en de volgende dag wist ik niets meer van de vorige dag. Sommige flarden weet ik nu weer, maar ik zag de volgende dag een kleedje op tafel die ik blijkbaar gekocht had. Mijn schoonmoeder kwam enkele weken later in een mooie outfit en ik gaf haar een compliment. Ze keek vreemd want ik had het tunetje voor haar uitgezocht. Geheugenverlies is alsof je plots zo dom bent geworden. Later las ik het papiertje die erbij zat, het was helemaal geen pijnstiller maar een zware spierontspanner. Waar ik al enorm gevoelig voor ben (Wat de dokter wist :s) Nu neem ik die alleen eens savonds voor het slapen, maar heb nu last van nachtmerries en vooral bij het inslapen voel ik me alsof mijn lichaam een soort van elastische plasticine is. Ik word uit elkaar getrokken en het voelt pijnlijk aan. en als ik mijn ogen wil openen lukt dat niet, roepen gaat ook niet. Alsof ik vast zit in een droom. Na vele mentale worstelingen geraak ik uit die vreemde soort slaap. Echt vervelend en bangelijk wanneer je gewoon wilt slapen. Ik denk dat het beter is dat ik een andere medicatie krijg want ik wordt extra vermoeid van die pillen.

23-09-2013 | Man | 55
clonazepam
Gebruik Rivotril 2mg tablet sinds dertig jaar -destijds voorgeschreven door een neuroloog van het Lucas Ziekenhuis Amsterdam- eerst alleen tegen de zware migraine aanvallen. De laatste 5 jaar naar dagelijks eenmalig 0,5 mg omgeschakeld wegens een vervelend opspelende zeurderige pijn van linkerarm en borstzenuw. Rivotril werk prima en snel. Verslavend : ja, in mijn gev[lees meer...]al ernstig, vooral toenemend de laatste 3 jaar . Depressiviteit: ja, met vlagen. Prikkelbaarheid: absoluut. Binnenkort naar de huisarts en of specialist voor hoe nu verder.

03-07-2013 | Man | 53
clonazepam
Ik gebruik al een 5 tal jaren Rivotril Clonazpam voor RLS = Rusteloze benen syndroom (RBS) of Restless legs syndrome (RLS) . De symtomen zijn voor het grootste deel ( zou bijna zeggen bijna volledig verdwenen ) . Vanaf de eerste week had ik elke nacht vreselijke dromen .Mijn beide ouders waren net overleden en daarom dachten we dat deze dromen het gevolg waren van de ve[lees meer...]rwerking die er aan te pas komt als u uw beide ouders verliest op 10 weken . De dromen werden nachtmerries en zijn de laatste tijd verschrikkelijk . Het dromen over verschrikkelijke dingen zoals duivels , overleden mensen enz enz . Het is niet het dromen alleen . Ik wordt wakker al bevend van de schrik en ben er zo goed als zeker van dat ik ze gevoeld heb als ze in mijn rug aan het porren zijn , mijn dekens van mij sleuren , soms staat mijn bed te dansen . Ik kijk op de wekker en val terug in slaap . Terug die enge dromen . Wordt terug wakker en dan is er soms maar een uur of een half uur ertussen . Ik ben geen enkele morgen uitgeslapen . Ik kan me de nachtmerries heel goed herinneren als ik wakker ben . Dit al verteld tegen huisarts en die gaf me de raad om de Rivotril te nemen een uur of 2 voor het slapengaan . Een beter resultaat .... is er niet . Geloof me gerust als ik zeg dat ik elke avond als ik de dekens over mij trek denk .... wat zal het deze nacht zijn . Binnenkort moet ik terug op controle en ga toch vragen aan de huisarts of er niets anders te verkrijgen is dan Rivotril . Misschien een goed geneesmiddel , maar voor mij persoonlijk zijn de nachtmerries ( elke nacht ) verschrikkelijk . Mijn eerste medicijn dat ik heb ingenomen voor RLS daar moest ik van de hartspecialiste met stoppen wegens hartklachten .

14-01-2024 | Vrouw | 53
Epilepsie
Na anderhalve dag in status epilepticus gelegen te hebben kreeg ik Rivotril om de nacht door te komen. De aanvallen zijn gestopt maar ik voel me net n zombie .. weet niet goed of dit nou aan de Rivotril ligt of nog t herstel is van mn aanvallen.. kan bijna niet normaal functionerend zo

29-06-2023 | Man | 39
Onrust
Rivotril merk is in België nog verkrijgbaar.

14-04-2023 | Man | 75
clonazepam (0,5mg)
Vanaf 1990 gebruik ik het voor pijn onderdrukking en heb een buursstimulator In mijn rug en in sept 2022 was er geen rivotril meer kfeeg clonazepan vreselijk middel ben nu nog ziek van de bijwerkinge en slapelooosheid heb nu 4 2023 weer rivotril ben benieuwd hoelang ik nog een zieke zombie ben is een goed middel voor je huwlijk

30-03-2023 | Vrouw | 67
clonazepam (0,5mg)
Moest vanwege het niet meer verkrijgen van novotril Clonazapam gebruiken. Merkte dat ik ontwenningsverschijnselen kreeg, ik gebruik een kwart per dag,en soms als ik wakker word nog een kwart. Ben ook gauw wakker dus geen mummie achtig gedoe, je bent klaar wakker s'morgens. Nu na bijna een week een ander slaapmiddel gaat het nu wat beter wat betreft de ontwenningsverschijns[lees meer...]elen.mijn lichaam is rustig en hoop dan ook dat ik kan stoppen met de slaaptabletten

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum