Ervaringen met Topiramaat

topiramaat

spierspanning kortademigheid maagpijn tintelingen en prikkeling in vinger(s)

Eetstoornis (1 mening)

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

16-10-2015 | Vrouw | 25
topiramaat (50mg)
3-4 migraine aanvallen per week die 8-30 uur duren per stuk. Na overleg met neuroloog gestart met Topiramaat, 2x25mg per dag. In de eerste week een dronken gevoel, last van wat tintelingen. De bijwerkingen waren na een week een stuk minder. Sinds de start van deze medicatie nog maar 2 aanvallen van migraine gehad, super tevreden.

11-10-2015 | Vrouw | 50
topiramaat (50mg)
ik kampte wekelijks met flinke migraine aanvallen en slikte daarvoor al zolmitriptan. helaas werkte deze niet meer na verloop van tijd en kreeg ik hier bijwerking van oa benauwdheid. na een bezoek aan de hoofdpijnkliniek in het flevoziekenhuis is mij topiramaat voorgeschreven in de dosis van 25 mg om te beginnen. Er werd mij wel verteld dat ik nooit helemaal hoofdpijnvrij[lees meer...] zou kunnen zijn, maar de aanvallen zouden wel in mindere mate moeten gaan optreden. ik gebruik nu inmiddels de 50 mg tablet vorm en heb nu idd af en toe een migraine aanval, maar gelukkig geen wekelijkse aanvallen meer. bijkomstige voordeel voor mij was dat ik ook 10 kilo kwijt geraakt ben aan gewicht die er toch nodig vanaf moest. het nadeel is de regelmatig terugkerende slapeloosheid. het duurt lang voor dat ik in slaap val soms pas rond 2 uur snachts. maar gelukkig voor mij ben ik afgekeurd en kan iets langer blijven liggen, dus haal de slaap wel in. kortom ik ben tot nog toe tevreden met het product en hoop niet dat ik op korte termijn een dosis hoger moet, want daar zit ik niet op te wachten.

17-06-2014 | Man | 34
topiramaat (100mg)
Dit is een reactie op de vraag nav onderstaand verhaal (ook mijn verhaal). Ik moest de dosis opbouwen en voordat ik op 100 mg zat duurde wel een paar maanden. Pas toen ik een maand op 100 zat begon het voor mij te werken. Dus het had bij mij even een aantal maanden nodig. Maar het hangt ook af hoeveel de persoon in kwestie nodig heeft qua dosis. De een kan met 50 mg zich r[lees meer...]edden en de ander heeft 200 mg nodig. Ik moest eerst proberen met 25 mg, toen met 50, 75 enz.

10-02-2014 | Vrouw | 34
topiramaat
Neuroloog adviseerde mij topiramaat te gebruiken ipv fromirex. Ik heb de dosis langzaam opgebouwd en zit nu op 100 mg. Heb geen migraine meer. Geen last van bijwerkingen alleen gewichtsverlies, maar dat kon bij mij geen kwaad. Ik ben erg super blij mee. Ben zeker een kilo of 8 kwijt en mijn migraine is weg!!!

17-03-2024 | Vrouw | 50
topiramaat (25mg)

maagpijn tintelingen en prikkeling in vinger(s)

Door de psychiater voorgeschreven gekregen ivm ernstige herbelevingen en nachtmerries. Langzaam opgebouwd vanwege bijwerkingen en op een gegeven moment merkte ik dat de nare beelden verdwenen en de herbelevingen minder werden. Verdere behandeling is psychotherapie en de bedoeling is de topiramaat op termijn weer af te kunnen bouwen. Ik heb wat bijwerkingen, maar ben en[lees meer...]orm blij dat de herbelevingen zo verminderd zijn, want dat was niet te doen.

14-03-2024 | Vrouw | 46

spierspanning kortademigheid

4 maanden geprobeerd, maar nog steeds migraine en vreselijke bijwerkingen; kortademig, gespannen spieren..

06-02-2023 | Man | 51
topiramaat (25mg)
Nu eerste maand gebruik tegen migraine (afgelopen 10 jaar tussen de 10 en 15 keer p.m. migraine) slaat meteen geweldig aan, 3/4 minder aanvallen, hopelijk blijft dat zo. Eigenlijk moet ik opbouwen tot 2x 50 mg per dag, maar ik vind dit al goed genoeg, en heb nu weinig last van de bijwerkingen, heel soms beetje suf of wazig (maar of ik dat nou aan de medicatie moet wijten).[lees meer...] Ik heb hier naast ook nog 25 mg Amitriptyline p.d. dus dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Ergens las ik dat deze twee medicijnen goed effect hebben op elkaar, dus misschien heb ik mazzel.

29-01-2023 | Vrouw | 33
topiramaat (100mg)
Voorgeschreven gekregen ivm forse herbelevingen en hierdoor nacht angst, tot dusver is dit middel het enigste geweest wat iets onderdrukt. Wel langzaam opbouwen. Ik kan niet ontkennen dat ik zeker bijwerkingen heb, maar die neem ik voor lief.

04-01-2023 | Man | 16
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het helpt goed tegen mijn nachtmerries en door de bijwerking slaperig slaap ik veel meer. Ik moet wel zeggen dat het soms wel in de weg kan staan aan gezien ik veel meer slaap over dag maar ik heb minder last van mijn PTSS en dat is het belangrijkste voor mij.

13-05-2022 | Vrouw | 43

12-03-2022 | Man | 56
Bipolaire stoornis
werkt uitstekend voor mij

30-08-2021 | Vrouw | 35
topiramaat (25mg)
chronische inslapproblemen, eerder benzogebruik waarbij gewenning en afhankelijkheid ontstond. Nu op proef Topiramaat, met tot nu toe heel prettig effect!

20-08-2021 | Vrouw | 45
Stemmingswisselingen
in totaal 8 jaar 150 mg gebruikt. de stemmingen zijn in deze tijd enorm veranderd.Ik had al veel medicatie geprobeerd maar deze heeft goed geholpen.Gelukkig gaat alles goed en ben aan het afbouwen met de laatste 25 mg

24-12-2020 | Vrouw | 33
Stemmingswisselingen
Begonnen met 25 mg en per week 25 mg opbouw. Tot op het punt van 75 mg, waar ik er erg somber en moe werd. Ik mijn bed niet meer uit wilde, nergens meer zin in had en hij nog nooit zo depressief heb gevoeld. In het begin leek het effectief te zijn. Misschien nog terug naar een lagere dosering, als de somberheid dan afneemt.

20-04-2020 | Vrouw | 26
topiramaat (50mg)
Gestart met gebruik op aanraden van neuroloog, al jaren last en nu besloten preventief iets te gaan slikken na heel wat andere medicatie te hebben geprobeerd. (bèta blokker had ik nare bijwerkingen van) Begonnen met het slikken van 1 tablet 25 mg voor het slapen gaan, zodat de ergste bijwerkingen er ook weer uitgeslapen worden, dit was een goede tip van mijn neuroloog. I[lees meer...]k had na 1 week moeten ophogen naar 50 mg, dit heb ik bewust niet gedaan, ik dacht laat ik eens kijken wat die 25 mg voor effect heeft. Elke aanval minder is er één. Dit is heel lang goed gegaan ( 3 maanden) pas hierna ben ik gaan ophogen naar 50 mg. Ik ben er van overtuigd dat ik daarom ook veel minder bijwerkingen heb. Mijn lichaam heeft aan dit medicijn kunnen wennen. ik zit momenteel op 75 mg (sinds twee weken) ( 1 's ochtends en 2 's avonds). Nu krijg ik pas last van bijwerkingen. (tintelingen in vingers, opgejaagd gevoel, slecht slapen, overdag duf en slaperig en slecht op woorden komen) ik ben ongeveer 5 kilo kwijt over ongeveer 6/7 maanden. Of dit geheel door dit medicijn komt kan ik niet zeggen. Mijn tip is dus, indien mogelijk, bouw langzaam(!) op. Dit scheelt een heleboel bijwerkingen waardoor je er veel langer profijt van hebt. Zelf met 1 tablet was ik al geholpen. (van elke week 1/2 aanvallen naar 1 per 1/2 maanden)

28-04-2019 | Vrouw | 27
topiramaat (200mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Herbelevingen en Nachtmerries zijn veel minder geworden sinds ik dit medicijn gebruik.