topiramaat

Bojan Nikolik (28-06-2015)

28-03-2022 | Man | 22
topiramaat (75mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Sinds 2maand slik ik Topiramaat, ben begonnen op 25mg ondertussen op 75mg. Niets last gehad van bijwerking buiten heel soms tintelingen in handen of voeten en wat vaker hoofdpijn. Het maakt een wereld van verschil voor mijn borderline, waar ik vroeger heel vaak impulsief was en heel vaak donkere gedachte had en mezelf vaak ernstig verwonde waardoor ik bijna wekelijks op sp[lees meer...]oed terecht kwam. Kan ik zeggen dat ik sinds de start mijn impulsiviteit veel beter onder controle heb en me geen enkele keer meer heb verwond en niet meer op spoed ben terecht gekomen, het brengt ook veel meer rust in mijn hoofd. Van het gewichtsverlies heb ik jammer genoeg niets gemerkt, ik ben eerder bijgekomen terwijl ik hetzelfde eet... Maar voor de rest een top medicijn voor mij.

08-06-2021 | Man | 34
topiramaat (25mg)
IK HEB HEEL VEEL AAN TOPIRAMAAT GEHAD IK BEGON MET 25MG EN EINDIGDE MET 75MG PER DAG.IK GING GEDURENDE 3WEKEN ELKE WEEK MET 25MG OMHOOG. IK HAD LAST VAN PTSS EN HEFTIGE NACHTMERRIES. EN SLIK DE MEDICIJN NU GEMIDELD 11MAANDEN TEGEN DE HEFTIGE NACHTMERRIES EN BEN VANDAAG 08-06-2021 BEGONNEN MET AFBOUWEN. WEER MET 25MG PER WEEK ER AF. SINDS IK MIJN THERAPIE GOED HEB A[lees meer...]FGEROND (EMDR) SLAAP IK EINDELIJK WEER GOED WANT HAD DE AFGELOPEN 10 -11 MAANDEN ENORME SLAAP PROBLEMEN EN OMDAT DE NACHT MERRIES MET MIJN PTSS TE MAKEN HEEFT EN IK DAAR NU GEEN LAST MEER VAN HEB IS DE VERWACHTING OOK DAT DE NACHTMERRIES OOK TERUG KOMEN EN IS DE TIJD AANGEBROKEN VOLGENS MIJN BEHANDELAAR OM AF TE BOUWEN MET TOPIRAMAAT IK HOOP DAT IK NET ZOALS DE OPBOUW GEEN BIJWERKINGEN ZAL KRIJGEN. MET VRIENDELIJKE GROET, RON

23-03-2020 | Vrouw | 27
topiramaat (25mg)
3 jaar terug begon ik met 100 mg, ik had 5 aanvallen per dag. Ik had na een aantal dagen beruiken al direct minder aanvallen en minder heftig. Hierdoor kin ik weer leven en zijn bijwerkingen nooit opgevallen. Ik slik nu na 3 jaar nog maar 25 mg af en toe merk ik dat een aanvallethe er door heen probeert te komen maar dit zet nooit door. Ik denk achteraf wel dat ik er wat s[lees meer...]uffer door was maar verder niks. Ik ga nu eindelijk afbiuwen en stoppen. Zonder zit medicijn had ik geen leven!

24-09-2018 | Man | 47
Clusterhoofdpijn
clusterpatient met adhd ptss migraine en hsp

19-09-2018 | Vrouw | 48
Epilepsie
Dit middel heb ik tegen epilepsie maar ook tegen migraine.Het werkt goed tot nu toe,maar ik ben nog maar net begonnen er mee dus het is voor mij nog eventjes afwachten wat het op langer termijn gaat doen in mijn lichaam.

19-09-2018 | Vrouw | 48
Epilepsie
Ik heb dit middel van neuroloog gekregen tegen epilepsie maar ook omdat ik last heb van migraine.Zo sla ik 2 vliegen in 1 klap. Ik gebruikte eerst Lamotrigine maar dat ben ik nu aan het afbouwen.Over 4 weken ben ik afgebouwd daarmee en ben ik helemaal overgegaan op de Topiramaat. De 25 mg tablet is een heel klein tabletje dat zeer makkeijk in te nemen is.Ik neem het met w[lees meer...]at te eten in omdat ik gauw last van maagklachten heb. Verder drink ik 1,5 liter water per dag naast mijn koffie,om nierstenen e.d te voorkomen. Nadeel is wel dat ik vaker naar de WC moet om te plassen. Topiramaat word opgebouwd naar 2 maal daags 1 tablet.Misschien 3 maal daags 1 tablet,maar dat is afwachten.Mogelijk is in mijn geval 2 maal daags ook voldoende gezien mijn vorm van epilepsie en migraine.

26-08-2018 | Man | 23
topiramaat (25mg)
Zeer effectieve behandeling bij migraine. Bijwerkingen traden vooral in de eerste weken op, tintelende handen, voeten, daarna zeer zelden. Na twee jaar gebruik in de laagste dosering nog steeds effectief en de bijwerkingen zijn zo goed als verdwenen. Van een wekelijkse aanval naar slechts enkele malen per jaar.

01-06-2018 | Vrouw | 35
topiramaat (100mg)
Na vele jaren zoeken naar een medicijn wat zou helpen tegen tegen de steeds toenemende migraine aanvallen ben ik op aanraden van de neuroloog 1,5 jaar geleden begonnen met topiramaat. Het opbouwen ging gepaard met behoorlijk wat bijwerkingen. Misselijk, tindelende handen en voeten en het geheugen van een vergiet. Na 2 weken was dit verdwenen. Al is mijn eetlust nooit meer [lees meer...]helemaal hetzelfde geworden. Ik ben dan ook 15 kilo afgevallen (kon ik overigens prima hebben). Maar het belangrijkste: mijn migraine aanvallen zijn een enorm verminderd! Ik heb veel baat bij dit medicijn en zou willen dat ik er eerder mee was begonnen. Het opbouwen was heftig maar achteraf zeker waard geweest. Van 3 tot 4 aanvallen per week ben ik naar 1 of 2 aanvallen in de paar maanden gegaan. Helemaal verdwijnen zal niet gaan maar zo is het voor mij in combinatie met Sumatriptan prima te doen.

04-05-2018 | Vrouw | 32
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb de diagnose PTSS en daarvoor krijg ik een middel eerst kreeg ik Olanzapine maar daar van ging ik in een sociaal vacuüm zitten en dat kan niet als ik goed behandeld wil worden. Dus de psychiater stelde voor om dit middel te gaan gebruiken. Er zijn wat bijwerkingen maar die gaan ook weer over en ik zit beter in mijn vel. Als zo meteen de Olanzapine er af is dan be[lees meer...]n ik weer gewoon mezelf en kan ik ook weer meer dingen doen heb nu al het gevoel dat ik meer kan. Het helpt ook tegen mijn migraine en daar ben ik ook heel blij mee

28-12-2017 | Vrouw | 41
topiramaat (25mg)
Na jaren tobben met migraine en zeer slechte ervaringen met Triptanen (geen pijnstilling, maar wel heel erg benauwd; hartkloppingen) adviseerde mijn neuroloog Topiramaat te proberen. Opgebouwd tot 2 x daags 50mg en op advies later weer afgebouwd naar 2 x daags 25mg (want: zo laag mogelijke dosering is toch het beste). Ik heb in één jaar tijd nog maar 3 migraine aanvalle[lees meer...]n gehad, die welgeteld 10 minuten duurden. Zonder de misselijkheid en de barstende koppijn. Ik weet dat het migraine was, omdat het bij mij altijd met aura-verschijnselen begint: niet meer kunnen scherp zien & lezen. Als ik dan rustig ga liggen, lijkt het net of de Topiramaat zijn werk gaat doen en eigenlijk is de aanval binnen no-time verdwenen. Ik neem voor de zekerheid wel één 400mg Ibuprofen in.. Maar dat mag niet in verhouding staan, weten de de migraine-lijders onder de lezers van dit bericht. De bijwerkingen waren in eerste instantie best heftig: tintelingen in vingers en tenen, maar na een paar weken waren die verdwenen. Ook viel ik wat kilootjes af, maar dat is ook gestabiliseerd, daarbij was ik ook aan het lijnen in die tijd. 1+1=2. Je lijf went aan het middel. Ik ben enthousiast!

20-11-2017 | Man | 45
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Relatiebreuk tussen Borderline/Narcist (IK) met Kwaadaardig Borderline/Narcist (HET) waardoor IK een dwangmatige obsessie ontwikkelde en er maandenlange nachtmerries (2, 3x per nacht) ontstonden, door het emotionele misbruik, de plotselinge breuk, zonder uitleg en zonder enige kans om hierover vragen te stellen, dan wel contact te hebben. Hierop volgden beïnvloeding van me[lees meer...]nsen en zelfs valse aangiften. Kortom: een algehele staat van psychose.

16-10-2015 | Vrouw | 25
topiramaat (50mg)
3-4 migraine aanvallen per week die 8-30 uur duren per stuk. Na overleg met neuroloog gestart met Topiramaat, 2x25mg per dag. In de eerste week een dronken gevoel, last van wat tintelingen. De bijwerkingen waren na een week een stuk minder. Sinds de start van deze medicatie nog maar 2 aanvallen van migraine gehad, super tevreden.

11-10-2015 | Vrouw | 50
topiramaat (50mg)
ik kampte wekelijks met flinke migraine aanvallen en slikte daarvoor al zolmitriptan. helaas werkte deze niet meer na verloop van tijd en kreeg ik hier bijwerking van oa benauwdheid. na een bezoek aan de hoofdpijnkliniek in het flevoziekenhuis is mij topiramaat voorgeschreven in de dosis van 25 mg om te beginnen. Er werd mij wel verteld dat ik nooit helemaal hoofdpijnvrij[lees meer...] zou kunnen zijn, maar de aanvallen zouden wel in mindere mate moeten gaan optreden. ik gebruik nu inmiddels de 50 mg tablet vorm en heb nu idd af en toe een migraine aanval, maar gelukkig geen wekelijkse aanvallen meer. bijkomstige voordeel voor mij was dat ik ook 10 kilo kwijt geraakt ben aan gewicht die er toch nodig vanaf moest. het nadeel is de regelmatig terugkerende slapeloosheid. het duurt lang voor dat ik in slaap val soms pas rond 2 uur snachts. maar gelukkig voor mij ben ik afgekeurd en kan iets langer blijven liggen, dus haal de slaap wel in. kortom ik ben tot nog toe tevreden met het product en hoop niet dat ik op korte termijn een dosis hoger moet, want daar zit ik niet op te wachten.

17-06-2014 | Man | 34
topiramaat (100mg)
Dit is een reactie op de vraag nav onderstaand verhaal (ook mijn verhaal). Ik moest de dosis opbouwen en voordat ik op 100 mg zat duurde wel een paar maanden. Pas toen ik een maand op 100 zat begon het voor mij te werken. Dus het had bij mij even een aantal maanden nodig. Maar het hangt ook af hoeveel de persoon in kwestie nodig heeft qua dosis. De een kan met 50 mg zich r[lees meer...]edden en de ander heeft 200 mg nodig. Ik moest eerst proberen met 25 mg, toen met 50, 75 enz.

10-02-2014 | Vrouw | 34
topiramaat
Neuroloog adviseerde mij topiramaat te gebruiken ipv fromirex. Ik heb de dosis langzaam opgebouwd en zit nu op 100 mg. Heb geen migraine meer. Geen last van bijwerkingen alleen gewichtsverlies, maar dat kon bij mij geen kwaad. Ik ben erg super blij mee. Ben zeker een kilo of 8 kwijt en mijn migraine is weg!!!

13-05-2022 | Vrouw | 43

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum