Hoest (65 meningen)

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

29-11-2014 | Vrouw | 48
Hoest
Nooit meer. Door het hoesten niet kunnen slapen. Twee pilletjes door de arts voorgeschreven. Het werkt want de hele nacht doorgeslapen. Echter, tot de middag een enorme mist in mijn hoofd. Niet fijn als je de volgende dag moet werken.

15-07-2014 | Vrouw | 55
Hoest
Na een week van kriebelhoestbuien tot kokhalzen toe van de huisarts codeïne 20 mg tabletten gekregen. Aangezien ik wat terughoudend ben met medicijnen heb ik de 3 x daags vervangen door 3 x 's nachts. Het neemt de kriebelhoest deels weg en na 4 uren is het helemaal uitgewerkt. Ik ben intussen doodmoe en wanhopig van het hoesten en het hele lijf protesteert. Ik verlang naa[lees meer...]r een nacht heerlijk doorslapen. Daar heb ik wel sufheid overdag voor over.....Als ik maar van dat hoesten verlost ben.

01-12-2013 | Man | 38
codeine (10mg)
Omdat ik al nachten niet goed geslapen had door het hardnekkige hoestvirus in mijn luchtpijp, vroeg ik aan de huisarts een middel om te kunnen slapen. Ik kreeg codeine. Codeine werkte binnen half uur en mijn rugpijn verdween als sneeuw voor de zon. Ideaal dacht ik, maar 3 uur later alweer uitgewerkt en ik hoesten mijn longen bijna uit mijn lijf. Suf werd ik er ook van en n[lees meer...]iet slapen en codeine is geen goeie combinatie Ze noemen codeine een geneesmiddel maar wat genees je er dan mee? Niets naar mijn idee, je stelt alleen het hoesten een paar uurtjes uit en het werkt even pijnstillend. Bijwerkingen zijn er legio en dat voor een paar uurtjes rust is het naar mijn inziens niet waard.

24-04-2013 | Man | 50
Hoest
Al jaren geplaagd door periodiek zeer heftige kriebelhoest. Codeinefosfaat helpt soms wel en soms niet; ik kan er niet op vertrouwen. Recentelijk ook weer gemerkt dat ik naast mijn kriebelhoest ook meteen vrij ernstige maagpijn krijg van codeinefosfaat. Het is zó vervelend dat ik overweeg om helemaal geen codeine meer te gebruiken. Ps stoppen met roken heeft bij mij ook [lees meer...]niet geholpen om van de kriebelhoest af te komen, maar desalniettemin blij dat ik er vanaf ben!

31-03-2013 | Vrouw | 37
Hoest
na het innemen van de eerste pil zag ik vlekken op de enveloppen die ik aan het schrijven was, verder niets gemerkt aan mezelf. Later echter: ik ben van mezelf altijd al een beetje een heethoofd, middel maakte me nogal explosief. Heb het een paar dagen gebruikt en ben elke dag een keer heel erg boos geworden, 3e dag echt uit mijn dak gegaan... zal het ook bij mijn apothee[lees meer...]k melden.

31-12-2012 | Vrouw | 44
codeine
ik merk dat de hoest ietsje verminderd, de pijn van het hoesten is nog heel hevig, ik hoest me nog steeds een versuffing en slapen kan ik wel vergeten, suf word ik er ook niet van! ik zou willen dat er iets anders voor mij is, dit doet echt heel weinig voor mij en ik ben dan ook verbaasd te lezen dat sommige mensen al baat hebben bij 1 pilletje.

14-11-2012 | Man | 31
Hoest
Mijn man hoestte al 2 weken de longen uit zijn lijf, maar er kwam geen slijm los. Ook 's nachts lag hij uren wakker van het hoesten. Op aanraden van de huisarts Codeinefosfaat tabletjes gehaald. Hij mocht er 4 per dag. Hij werd hier vrij direct erg suf van en kreeg een paar dagen later last van hoofdpijn, misselijkheid en geen behoefte meer aan eten. Op dag 6 van gebruik v[lees meer...]an deze pillen is hij in de vroege ochtend flauwgevallen toen hij naar het toilet liep. Waarschijnlijk bloeddruk problemen door de medicatie. Uiteraard direct gestopt en nu een dag later hevige diarree en nog erg misselijk en hoofdpijn. Hielp goed tegen het hoesten, maar bijwerkingen zijn te heftig om hiermee door te gaan.

12-08-2012 | Vrouw | 60
codeine
Na inname van`1 tbl hielp het maar matig tegen het hoesten. Ik kreeg enkele uren na inname hofdpijn die steeds erger werd. Werd misselijk, geen eetlust. Volgende dag ook nog flink hoofdpijn en nog misselijker. Gelukkig was het weekend dus kon ik veel slapen, wat ik ook heb gedaan(overdag beneden op de bank). Elke keer als ik wakker werd constateerde ik dat ik had gedroomd.[lees meer...] geen nachtmerries maar toch heftig.

15-09-2011 | Vrouw | 40
Hoestklachten (droge hoest)
Met behoorlijke verkoudheid gepaard gaande hoestklachten, maar zo heftig dat ik geen nacht meer slaap en door het hoesten veel hoofdpijn en keelpijn heb. Codeïne 10mg had ik al eerder gehad bij eerdere klachten, dat werkte toen niet. Nu dit keer weer codeïne voorgeschreven gekregen, de 20mg variant.. het zou immers deze keer wel kunnen werken. Helaas doet het niets, hoes[lees meer...]t na twee dagen goed gebruik nog steeds even veel en heftig, slaap nog steeds niet, maar heb nu wel een erg suf gevoel in m'n hoofd erbij. Ontevreden dus.

16-04-2011 | Vrouw | 18
Hoest
Ik ben er overgevoelig voor...een dag na gebruik kon ik niets meer, was erg vermoeid..en 3 dagen na eerste gebruik werd het nog erger. Braken/diarree/misselijkheid..en het heeft dus ook geen enkel effect. Voor mij is het dus geen 'wondermiddel' Terwijl ik een zeer sportieve en fitte meid van 18 ben.

31-05-2010 | Vrouw
Allergie
je krijgt er een dik hoofd van

27-11-2009 | Man
Droge langdurige hoest
Door het gebruik voel ik me de hele dag licht in mijn hoofd en soms gewoon duizelig. En ik ben een gezonde vent van 100kg. Mij persoonlijk helpt het medicijn niet. Ik hoest nu al 9 weken en ben vorige week begonnen met het slikken van de codeine. Geen verbetering. Zoals ook op de bijsluiter staat, ben ik bij geen verbetering na 3 dagen naar de huisarts terug gegaan. Aansta[lees meer...]ande dinsdag ga ik naar de KNO arts.

24-04-2022 | Vrouw | 67
codeine (15mg)
Buikpijn
Ik mag ivm darmperforatie geen diclafenac of zoiets meer van de huisarts. Tramadol wilde ik niet meer ivm afkicken maar dit is niet beter. Ik durf het alleen nog voor het slapen gaan te nemen.

12-12-2019 | Man | 67
Hoest
Ik kreeg dit middel voorgeschreven na een griepaanval om de hoestprikkel te verminderen. 2 uur na inname werd ik badend in het zweet wakker met een gigantische buikpijn die leek op galsteenkoliek. De pijn hield ongeveer een half uur aan en ik kon niet meer zitten, liggen, of staan. Een galblaas heb ik niet meer. Aan het begin van dezelfde week heeft een echo uitgewezen d[lees meer...]at ik geen galstenen heb.

02-10-2019 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Ik heb deze medicijn gekregen nadat ik een fikse keelontsteking heb opgelopen en ik veel pijn had. Na het innemen van deze medicijn kreeg ik gelijk pijn/krampen in me bovenbuik. Heb een opgeblazen gevoel gekregen. ook beïnvloed het je gedrag dat je er suf van word en ook stemmingswisselingen. Deze medicijn helpt goed tegen de hoest want je bent er gelijk van af en je slaap[lees meer...]t er gelijk door alleen raad ik het niet aan, teveel bijwerkingen.

21-06-2019 | Vrouw | 52
Hoest
Een half uur na inname van mijn eerste tablet van 20 mg begon buikpijn. Werd steeds heviger, totdat het ondraaglijk werd. Zitten of lopen lukte niet meer. Vanwege misselijkheid en draaierigheid. De pijn in de maangstreek was constant. Oppervlakkige ademhaling door de pijn. Na vijf uur nam de pijn ineens af. En verdween helemaal. De arts die net nadat de pijn was weggetr[lees meer...]okken arriveerde, constateerde alleen een wat verlaagde bloeddruk (110/60). Van enig positief effect op mijn hoest heb ik niets gemerkt. Was allergische reactie . Dit was mijn eerste kennismaking met codeine en mijn laatste.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum