codeine

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

03-05-2019 | Vrouw | 22
Hoest
Het medicijn helpt mij niks. Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik al twee weken niet kon slapen door mijn hoest. Deze pil helpt mij niet. Ik voel me beroerd, heb hoofdpijn en ben bijwerkingen en kan alsnog niet slapen. Enkel de lasten.

06-04-2018 | Vrouw | 43
Hoest
Afschuwelijke kriebelhoest al dagen, mn keel en luchtwegen waren zo pijnlijk geworden. Toch maar naar de huisarts na de 5e slapeloze nacht. Ze schreef dit voor, vol vertrouwen meteen begonnen. Maar gaf absoluut geen enkele verbetering, echt nul !!! Verder geen akelige bijwerkingen, misschien iets loom maar niet opvallend Tip: De dag erna honing en laurierdrop lat[lees meer...]en halen door mijn man . Daar had ik snel baat bij.

02-03-2018 | Vrouw | 49
Hoest
Omdat ik volgende week aan mijn hart geopereerd moet worden en naast de griep al 4 dagen kamp met een kriebelhoest dit middel door de huisarts voorgeschreven. Klachten worden niet minder, integendeel ik stik de moord. Helaas word ik er ook niet suffig van, alleen ontzettend rillerig en constant een druk en kriebel in mijn keel die het hoesten uitlokt, tot kokhalzen aan toe[lees meer...]. Het beetje eetlust wat ik had is ook erg, terwijl ik juist moet aansterken voor de operatie. Nee, ben ermee gestopt.

01-03-2018 | Vrouw | 16
Hoest
Ik had last van kriebel hoest dus nam een pilletje. Kriebelhoest nam af. Nadat de pil een uurtje later was uit gewerkt kwam de kriebelhoest erger terug, dus nam ik er nog een. Nu ben ik constant aan het hoesten en is het momenteel 5 uur ‘s nachts en slaap ik nog steeds niet. Ik denk dat als ik er nog eentje neem de hoest alleen maar erger word. Ik ga informeren bij de huis[lees meer...]arts morgen wat nu.

24-02-2018 | Vrouw | 34
Hoest
Na 4 weken hoesten huisarts bezocht. Klein bloedtestje weer uit dat het om een virus zou moeten gaan. Deze tabletten gehad tegen het hoesten. Direct na gebruik enorm suf en beduidend veel zieker. Het hoesten ging gewoon door. Tevens kreeg ik na het uitwerken van de pil heel veel slijmvorming en hoest nu nog meer dan ooit. Mijn eetlust is weg en bij alles braak ik. Ook na[lees meer...] de hevige hartaanvallen volgt braken. Hoofdpijn is erbij gekomen. Nooit maar dan nooit meer deze tabletten. Vandaag gaan we verder op paracetamol en iets wat het slijm los gaat maken in plaats van onderdrukken. Zal meteen maandag de huisarts informeren. Zeker als na mijn stop nu het weer beter gaat. Wat ik van harte hoop. Echt rotzooi, niet aan beginnen.

23-02-2018 | Vrouw | 30
codeine (10mg)
Ivm griep hoest ik veel en door de pijn moest ik er wat voor hebben om het te minder. Maar met 2 codeine fosfaat tabletten is het hoesten nog vele malen erger geworden.

11-02-2018 | Vrouw | 28
Hoest
Codeine verergerd de hoestprikkel. Het is ook een rot pijnlijk iets en je stikt er in met de kriebelhoest en ligt hele nacht wakker en wordt als middel gebruikt voor bewuste slaap gebrek om je wakker te houden juist compleet waardeloos. Dit is placebo effect gewoon artsen bedriegen je nu waar je zelf bij staat helaas

09-02-2018 | Man | 41
Hoest
Tabletten voorgeschreven gekregen ivm langdurige kriebelhoest. Bij 1x 10mg geen effect (niet suf, nog steeds hoesten) Bij 2x 10mg ook geen enkel effect Na overleg met huisarts 3x 10mg in 1x geprobeerd. Geen enkel resultaat. Nu aan het bijkomen van ernstigsre hoestaanval tot nu toe. Ga hiermee stoppen.

18-01-2018 | Vrouw | 55
Hoest
Kreeg de Codeine om een nare bijwerking van een ander medicijn, die me een enorme hoestprikkel gaf, te onderdrukken. Dat werkte fantastisch!! Helaas zit er voor mij toch één of andere hulpstof bij waar ik niet tegen kan waardoor ik een hele heftige reactie kreeg met de beschreven symptomen.

22-09-2017 | Vrouw | 50
Hoest
Na 10 nachten niet slapen naar de huisarts vanwege vreselijke hoestbuien. Codeine gekregen zodat ik in ieder geval weer kon slapen. Helaas...... Slapen ging nog steeds niet, want de hoestbuien bleven komen. Ook kreeg ik de eerste dag al last van bijwerkingen: duizelig, misselijk en geen enkele eetlust meer. De tweede dag werd dit nog erger en was ik ook wat suffig. Ik ben[lees meer...] accuut gestopt. Helaas ook nog een paar dagen verstopping gehad dankzij de twee pilletjes die ik had ingenomen. Ik hoef ze nooit meer.

13-08-2017 | Man | 19
Hoest
enorm misselijk, binnen paar uur overgeven, hou geen eten binnen. hoesten wordt minimaal minder. na 3 dagen accuut gestopt.

26-10-2016 | Vrouw | 27
Hoest
Codeine voorgeschreven gekregen door huisarts tegen langdurige hoest. 3 dagen kunnen gebruiken door de bijwerkingen. De eerste dag geen last gehad van de bijwerkingen. Vanaf de tweede dag hevige buikpijn, druk op de borst, ademhalingsproblemen en kokhalzen. Na de derde dag gestopt met het gebruik.

15-05-2016 | Vrouw | 47
Longontsteking
Ik werd misselijk en erge pijn boven op borst bij borstbeen en was of ik benauwder werd. Ben meteen gestopt nu

30-01-2016 | Vrouw | 20
Verkoudheid
Na 2 weken hoesten en snotteren van de verkoudheid, ben ik naar de huisarts geweest, kreeg deze pilletjes. In het begin leek te helpen, uiteindelijk heeft het maar 1 dag geholpen van hoesten. Daarna werkt het alleen maar erger en erger tot kokhalzen en spugen toe. Voor mij deze pilletjes niet meer.

28-11-2015 | Vrouw | 61
Hoest
Ik ben begonnen met codeine, maar ben ongeveer naar 1 week gestopt daar ik heftige maag/ borstbeen pijn kreeg. Werd er van wakker en had helse pijnen. Nu 2 dagen gestopt en de pijn begint weg te trekken, langzaam maar zeker. Dit is toch een teken dat ze niet bepaald gezond zijn! Heb al jaren maagbeschermers, pantoprazol actavis 20 mg, 1x per dag.

12-10-2015 | Man | 45
Longkanker
Pillen zijn prima in te nemen, maar werken niet.